Rengøring af sæder
Fra : Lukas Lunow

Dato : 20-09-04 14:51

Fra : Olesen

Dato : 20-09-04 16:34

"Lukas Lunow" <lukas@diku.dk> skrev i en meddelelse
news:Pine.LNX.4.58.0409201546590.29067@ask.diku.dk...

> Hvad kan I anbefale til det? Har selv overvejet Ziebart TidyCar, men det
> koster klejner. Er der nogen som har gode erfaring med firmaer som
> rengører sæder til rimelige penge med et flot resultat?

Lej en tæpperenser.
Godt med sæbe i, og så sku det være dêt.

Fra : John Sahl

Dato : 20-09-04 16:57

Olesen wrote:
> Lej en tæpperenser.
> Godt med sæbe i, og så sku det være dêt.

Sørg også for at imprægnere sæderne efterfølgende så de bliver
mindre modtagelige for fremtidig snavs.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 20-09-04 17:14

"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse news:cimu9u$2ifh$1@news.cybercity.dk...
> [...]

Jep - man bli'r overrasket over hvad der kan gemme sig i sådan et sæde!

> Sørg også for at imprægnere sæderne efterfølgende så de bliver
> mindre modtagelige for fremtidig snavs.

Man kan få sæbe der samtidig imprægnerer - det brugte jeg da jeg udførte
stuntet

/Jakob

Fra : Andreas Jensen

Dato : 20-09-04 20:39

Hej Lukas

Med fare for at blive hængt ud som ansat hos TidyCar (hvad jeg ikke ér), så
får du her en lille historie:

I maj måned hældte jeg ca. 2 liter motorolie ud over mit bagsæde (Please
don't ask.....). Efter at selv have forsøgt manuel fjernelse (10
køkkenruller), renset benzin (0,5 liter), sæbe (3 slags) + en del knofedt
gav jeg op: Store grimme fedtede pletter, der gjorde sædet ubrugeligt

Et besøg på en busstation hvor de anvender en "damprenser"
(trorjegatdethedder) gav heller ikke noget brugbart resultat.

Efter et besøg på nettet under skrothandlere samt et par eposts stod det
klart at et nogenlunde brugt sæde stod i ca. kr. 2.500.

Men så besøgte jeg TidyCar i Nivå. Han så på sædet og beklagede, at det nok
kom til at tage 2 dage (!) (Havde kørt rundt uden sædet i 2 måneder...) og
han skød prisen til kr. 600.

2 dage senere hentede jeg sædet, der - bortset fra slid i stoffet - nærmest
så nyt ud.

Altialt en lærestreg i flere dimensioner, men TidyCar løste problemet -
absolut ikke billigt - men sædet er altså blevet flot.

Med venlig hilsen
Andreas Jensen