Mærkelig oplevelse med min 1,9 TDI PD moto~
Fra : Tp

Dato : 19-09-04 16:13

Hej. Havde en mærkeligoplevelse da jeg kørte på motorvejen med + 190 km / t.

Pludselig mistede bilen fart / kraft selv om jeg havde speederen i bund. Den
gik ned til 150 km / t og kunne ikke komme højere op. Jeg drejede fra på
nærmeste frakørsel og bilen var i alle gearne meget død. Den var meget
langsom i optræk og virkede meget sløv.

Havde selv lidt på fornemmelsen at det var turboen på min TDI motor der var
stået af, den kørte faktisk som de SDI 1,9 Motorer som jeg har prøvet.

Jeg kiggede i motorrummet og der var ikke noget at se / lugte. Jeg slukkede
bilen og startede den igen. Og så kørte den som den plejer, den var hurtig
og havde massere af moment.

Jeg har de efterfølgende dage ikke oplevet nogle problemer og det er første
gang jeg har oplevet dette.

Nogle som ved hvad fejen er / var, og om det er noget jeg skal få set efter
på mit værksted.

Mvh Tim

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-04 16:25

"Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> første
> gang jeg har oplevet dette.
>
> Nogle som ved hvad fejen er / var, og om det er noget jeg skal få set

På et tidpunkt faldt slangen mellem turbo og intercooler af på min Sierra,
der var den også total lam som du omtaler det. Så mit gæt er også at det
kunne være omkring opbygningen af ladetrykket.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-04 16:26

> [...]
> første
> gang jeg har oplevet dette.
>
> Nogle som ved hvad fejen er / var, og om det er noget jeg skal få set

Hvis du kører med tuningsboks, kan det måske være det men du må en tur forbi
et aut. værksted og få dem til at sætte deres computer til...

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 19-09-04 20:56

> [...]
> gik ned til 150 km / t og kunne ikke komme højere op. Jeg drejede fra på
> nærmeste frakørsel og bilen var i alle gearne meget død. Den var meget

Sikkert fordi den er gået over på et nødprogram....
Så det er nok klogt at få din mekker til at koble diagnoseudstyret på den

Lars

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 20-09-04 08:14

En helt masse bits fra Lars Hørlyck Sørensen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Sikkert fordi den er gået over på et nødprogram....

Plejer der ikke at være en indikation af det i instrumentpanelet?

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I hope you don't screw like you type"
-- Angelina Jolie as Kate Libby in 'Hackers'

Fra : phk

Dato : 20-09-04 07:44

> [...]
> gik ned til 150 km / t og kunne ikke komme højere op. Jeg drejede fra på
> nærmeste frakørsel og bilen var i alle gearne meget død. Den var meget

Min har gjort det samme flere gange - men gjorde det kun i Alperne. Træls
når man har camingvogn bagefter Det er computeren der går i nødprogram.
Der var en fejlmelding første gang, på et værksted fik jeg sat en
turboslange ordentlig fast. Jeg har endnu ikke fået checket de sidste
gange - må jeg hellere lige gøre.

Har prøvet det samme som dig i en anden TDI uden PD, den gjorde det samme
når man kørte op i omdrejninger i højt gear. Ved ikke hvad der var galt
der - men check dine turbotrykslanger. Jeg tror der går en slange op i
nærheden af eller i kontrolboksen, som ligger til venstre bagerst i
motorrummet under den lange afskærmning af plastik. Ved ikke hvordan man
kommer derned, jeg er bange for at ødelægge holderne ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Platz

Dato : 20-09-04 17:42

En kollega havde nøjagtig samme fejl i sin Seat Alhambra 110 hk, 1998.
Efter at have skiftet luftmængdemelderen (hedder den det?) har værkstedet nu
fundet ud af at det er computeren der skal skiftes.

Henrik
Med importeret Galaxy 115 hk TDI Ghia

Fra : Tp

Dato : 20-09-04 18:47

"Henrik Platz" <Henrik.Platz.Ingenting@mail.slettes.dk> skrev i en
meddelelse news:414f0871$0$276$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
nu
> fundet ud af at det er computeren der skal skiftes.

Hey Alle.

Tror også det måske er noget overbeladtning... så den går i nødprogram.. den
virker jo nu igen.. så det er vel ikke noget der er i stykker som den
luftmængdemelder eller computer...

Tim

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-04 20:11

> [...]
> den
> virker jo nu igen.. så det er vel ikke noget der er i stykker som den

Men det er nok smart aligevel at køre forbi et aut. værksted og lige få dem
til at tjekke fejl på computeren - det koster ikke mange hunderde kroner...

Fra : phk

Dato : 22-09-04 05:52

"Peter" <-> skrev i en meddelelse

> [...]

dem
> til at tjekke fejl på computeren - det koster ikke mange hunderde

Eller at google på vagcom. Man har selv mulighed for at læse ud.

--
Per, Esbjerg