Advarelse: Fejl i Kryptonite lås
Fra : rbk17

Dato : 19-09-04 15:08

Måske man skulle finde en ny type lås?
Eller bruge 2 forskældige?

http://abcnews.go.com/wire/US/ap20040917_1902.html

(Går generalt ud på at man kan åbne de runde låse med
bagenden af en kuglepen...)

/rbk17

Fra : anders majland

Dato : 19-09-04 17:24

> (Går generalt ud på at man kan åbne de runde låse med
> bagenden af en kuglepen...)

I england kan gode låse får predikatet "Sold Secure" Det er et par år
siden at de holdt op med at godkende de runde låse da de er for nemme at
dirke op (og der i "handlen" fåes universaldirke til det.)

Så er du i markedet efter en god lås så prøv at kigge på følgende
positivliste af gode låse (2003)
http://www.crimereduction.gov.uk/guidance9.htm

Hovedsiten er http://www.soldsecure.com/

En lås kan jo godt være god selvom den ikke er på listen - men det giver
da en ide om hvordan en god lås er lavet ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Anders Majland

Dato : 19-09-04 18:34

> (Går generalt ud på at man kan åbne de runde låse med
> bagenden af en kuglepen...)

I england kan gode låse få predikatet "Sold Secure" Det er et par år
siden at de holdt op med at godkende de runde nøgler/låse da de er for

positivliste af gode låse http://www.soldsecure.com/

Fra : Lyrik

Dato : 19-09-04 21:35

"rbk17" <rbk17@localhost.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eller bruge 2 forskældige?
>
> http://abcnews.go.com/wire/US/ap20040917_1902.html
>
> (Går generalt ud på at man kan åbne de runde låse med

+++++++++++++++++++
Se filmene:
http://www.bikeforums.net/showthread.php?t=66128&page=1&pp=25

Jens

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 23-09-04 15:11

rbk17 <rbk17@localhost.com> wrote in news:pan.2004.09.19.14.08.16.417247
@localhost.com:
> (Går generalt ud på at man kan åbne de runde låse med
> bagenden af en kuglepen...)

Og så lige lidt humor

http://cgi.ebay.ca/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7103552086

Carsten Sørensen

Fra : anders majland

Dato : 23-09-04 15:24

> http://cgi.ebay.ca/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7103552086

LOL - det er god humor. Og click så lige "View seller's other items "
for en række låse den passer til (just kidding)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-09-04 15:39

rbk17 <rbk17@localhost.com> writes:

> (Går generalt ud på at man kan åbne de runde låse med
> bagenden af en kuglepen...)

Jeg er den (u)heldige ejer af sådan en lås, som jeg fik med da jeg
købte min motorcykel brugt, og jeg har derfor ikke nogen kvittering på
den. Jeg har spurgt C. Reinhardt, som er dansk importør, om de vil stå
for at ombytte låse her i landet. Da jeg ringede og snakkede med dem
havde de ikke hørt om sagen, og da min lås er over 2 år gammel fik jeg
at vide at jeg godt kunne glemme at få den byttet, men at jeg bare
burde smide den i skraldespanden hvis den var defekt.

Efter at have forklaret manden at Kryptonite faktisk var parat til at
bytte låsen selv om den var over to år gammel fik jeg ham til at love
at han ville undersøge sagen, hvis jeg sendte ham et link til
hjemmesiden hvor der stod noget om ombytning. Det har jeg så
naturligvis gjort, og venter nu på svar. Jeg vender tilbage når jeg
hører mere.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 24-09-04 09:12

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Jeg er den (u)heldige ejer af sådan en lås

snip

> --
> Jacob | ........@
> Bandit 600 N | ......_[]-=*
> www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Har du for sjov prøvet at se om det kan lade sig gøre?

Kenneth S
R1

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-09-04 15:51

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> [...] Jeg vender tilbage når jeg hører mere.

Det gjorde jeg så allerede for et øjeblik siden, hvor jeg fik en mail
fra reservedelschefen hos C. Reinhardt med følgende indhold:

,----
`----

Det lyder lovende.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-09-04 18:12

"Freddy Lang" <zierra@[FJERNDETTE]mail.dk> writes:

> Hvis du følger linket i Carsten Sørensens indlæg (i dag kl. 14:21) i tråden
> "Advarsel! Tyveri -> dfmc.dk" vil du kunne se Kryptonite's egen håndtering
> af sagen. Du skal åbenbart blot sende dem en mail med navn, adresse og model
> lås, så vil de sende et svar med, hvordan du får byttet din lås. De skriver
> også, at de vil afholde alle forsendelsesomkostninger. Jeg vil da foreslå
> dig at skrive direkte til dem og så se, hvad der sker.

Det bliver måden at gøre det på, hvis det viser sig umuligt/besværligt
at ombytte herhjemme. Jeg har læst om fremgangsmåden. De skriver at de
først begynder at sende nye låse midt i oktober.

Hvis jeg nu var Kryptonite, så ville jeg ikke sende nogen lås før jeg
havde modtaget den gamle lås. Det betyder at min MC skulle stå uden
lås i den tid det tager at sende låsen frem og tilbage mellem Danmark
og USA. Det er jeg ikke så glad for (lidt sikkerhed giver den vel), så
derfor vil jeg lige se hvordan det kommer til at foregå med ombytning
herhjemme.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-09-04 18:15

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Med internettet og folks IT-vid, er det sq blevet hårde tider for
> handels-branchen!

He

> Tænk sig at skulle blive informeret om slige sager af kunderne

Det skal retfærdigvis siges at ham jeg snakkede med i telefonen, som
ikke kendte til sagen ikke er den samme som har sendt mig den email
jeg citerede, så det kan være at informationen var kommet ind ad
døren, men endnu ikke nået rundt i organisationen.

Men havde jeg bare spurgt i går i stedet ...

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-09-04 12:08

"Kenneth Sørensen" <kenneth@SPAM_IKKE_HERkrumling.dk> writes:

> Har du for sjov prøvet at se om det kan lade sig gøre?

Nej, det har jeg ikke. Det kunne være det var en forsøg værd. Er der
nogen der har en BIC-kuglepen jeg må få?

Alt andet lige, så håber jeg lidt på at det trods alt er lidt svært

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 24-09-04 14:02

> Nej, det har jeg ikke. Det kunne være det var en forsøg værd. Er der
> nogen der har en BIC-kuglepen jeg må få?

Når man læser indlæg fra nogle der har prøvet, så er låsen åbenbart ofte
blevet efterladt i en stilling der gør at man ikke umiddelbart kan låse den
igen. Man kan så prøve at rode lidt rundt med kuglepennen igen for at få
den låst, men det er vist ikke helt nemt.

Så hvis du ønsker at bruge låsen, indtil du får en ny, skal du nok lade
være med at lege for meget med den ;)

Carsten Sørensen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-10-04 16:02

"Niels S." <block@spam> writes:
> Jacob Bunk Nielsen skrev

> Hørte du nogensinde mere fra Reinhardt eller døde kommunikationen fra dem
> som vanligt.

Den døde vist desværre, men der har jo heller ikke været noget i
MC-pressen. Jeg prøver lige at sende ham en rykker.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-10-04 08:43

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Den døde vist desværre, men der har jo heller ikke været noget i
> MC-pressen. Jeg prøver lige at sende ham en rykker.

Han svarede i dag. Man skal tilsyneladende selv udveksle hos
Kryptonite. Proceduren starter på
<http://www.kryptonitelock.com/inetisscripts/abtinetis.exe/templateform@public?tn=product_exchange_english>

God fornøjelse.

--