VW Corrado 16V vs. G60
Fra : JAN L PEDERSEN

Dato : 19-09-04 11:20

Hejsa.
Jeg har forelsket mig lid i denne VW model, jeg er bare lidt i tvivl om dets
fordele og ulemper, da der ikke findes så mange i DK. Er der nogle af jer
som kan komme med nogle gode råd/tips. Jeg ved at den også findes i en
VR6´er model, men jeg er blevet fortalt at nettop VW´s VR6´ere har et
problem med køling og derfor går i stykker for et godt ord ??

Hvad skal jeg satse på G60´er modellen eller 16V udgaven ?

Hvad skal man især kigge efter ved disse modeller (svagheder)

Alt input er velkommen også egne erfaringer

--

MVH Jan LP
Hvorfor køre på 4, når 2 er sjovere

Fra : HC

Dato : 19-09-04 14:08

> [...]
>
> Hvad skal man især kigge efter ved disse modeller (svagheder)
>
> Alt input er velkommen også egne erfaringer

Jeg ville gå efter G60 modellen pga. dens styrke fra laderen, 16V udgaven
er jo ligesom alle andre biler
Tuning på G60 modellen er også meget nemere .

Mvh Hans

Fra : Basil

Dato : 19-09-04 15:22

"HC" <h@ns.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville gå efter G60 modellen pga. dens styrke fra laderen, 16V
> udgaven er jo ligesom alle andre biler
> Tuning på G60 modellen er også meget nemere .
>
> Mvh Hans

Jeg har en G60 med Rotrex og typegodkendelse på hånden, hvis det skulle have
interesse ?
(svar i gruppen)
Kai

Fra : phk

Dato : 22-09-04 06:01

> [...]

udgaven
> er jo ligesom alle andre biler
> Tuning på G60 modellen er også meget nemere .

Jeg kender en der har en Golf II med en G60 motor - den yder 250HK og lyden
er enhver tunet bil værdig

--
Per, Esbjerg

Fra : Rasmus

Dato : 19-09-04 15:32

"JAN L PEDERSEN" <janlp@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> VR6´er model, men jeg er blevet fortalt at nettop VW´s VR6´ere har et
> problem med køling og derfor går i stykker for et godt ord ??

.......det er vist ikke et generelt problem.

> Hvad skal jeg satse på G60´er modellen eller 16V udgaven ?

G60´eren er dem der er flest af, g-laderen er ret skrøbelig og dyr at få
ombyttet. Men som en anden skriver er den nem at hive flere hk ud af. Så
hvis du kan finde en hvor den enten er renoveret elller der er sat en ny på
(en ny koster vist ca. 20.000kr).

Tjah, hvis du vil have all show - no go, så skal du vælge 16V´eren.

Jeg ville helt klart gå efter VR6´eren....., der er vel olie temp. måler i
en Corrado så man kan holde øje med temperaturen, hvis man er bange for at
brænde den af. Ellers kan der nemt monteres en ekstra oliekøler.

mvh
Rasmus

Fra : Olesen

Dato : 19-09-04 17:30

"JAN L PEDERSEN" <janlp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
> Jeg har forelsket mig lid i denne VW model, jeg er bare lidt i tvivl om
dets

> Alt input er velkommen også egne erfaringer

Jeremy Clarkson testede en VR6 og mente
det var den bedste. Sprød lyd, og holdbar.