Beskrivelse af GPS montering.
Fra : Kenneth

Dato : 18-09-04 23:47

Hey folks.

Jeg har lagt en beskrivelse af min HP Ipaq 2210 og GPS montering på mit
site, hvis nogen mangler inspiration.
www.ziax.dk/?101

--
Kenneth
Honda ST1100

Fra : Bjarne

Dato : 19-09-04 09:31

God beskrivelse!

Har lagt en anbefaling på vores hjemmeside: WWW.smcc.dk
Håber det er ok !

Bjarne BMW 80/7
www.bc-data.dk

Fra : Kenneth

Dato : 19-09-04 10:39

> Har lagt en anbefaling på vores hjemmeside: WWW.smcc.dk
> Håber det er ok !
>
> Bjarne BMW 80/7
> www.bc-data.dk

Hej Bjarne.

Det er helt fint. No problems.

--
Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Anders r.e.m.o.v.e c~

Dato : 19-09-04 10:19

Nydeligt. Hvordan har 2210'eren det med rystelser og fugt??

MVH Anders

Fra : Kenneth

Dato : 19-09-04 10:41

> Nydeligt. Hvordan har 2210'eren det med rystelser og fugt??
>
> MVH Anders

Hej Anders.

Rystelser:
Jeg har ikke oplevet at den er gået ud eller andet under kørsel, men jeg har
også kun kørt i ca. 3 måneder. Jeg synes umiddelbart, at 2210'eren er
rimelig robust bygget.

Fugt:
Jeg kan sagtens køre, mens det regner, men jeg holder som regel ind, og
tager den af. Vil ikke tage nogle chancer. Jeg har hørt, at man kan få nogle
vandtætte etuier til PDA'en, så det må jeg have undersøgt. Vender tilbage
med info.

--
Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Ped

Dato : 19-09-04 12:11

> [...]
> Hey folks.
>
> Jeg har lagt en beskrivelse af min HP Ipaq 2210 og GPS montering på mit

Hej,

Tak for den udmærkede beskrivelse. Et par spørgsmål: Er HP Ipac 2210'ens
skærm lysstærk nok, også om dagen i solskin, eller? Hvis man ønsker at
skifte skærmbillede under kørslen (fra oversigt til detaljeret eller
omvendt), kan dette da gøres med handsker? Er menuerne og
opdateringshastigheden så hurtige, at det ikke tager opmærksomheden fra
trafikken? På forhånd tak fra en mulig interesseret.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

Fra : Kenneth

Dato : 19-09-04 12:42

> [...]
> opdateringshastigheden så hurtige, at det ikke tager opmærksomheden fra
> trafikken? På forhånd tak fra en mulig interesseret.

Hej Jens.

Ja, skærmen er lystærk nok i solskin. Faktisk er den klarere, når solen
skinner direkte på den. Jeg har også bukket holderen, så meget at himlen
ikke reflekterer i skærmen, men derimod min sorte MC jakke. Istarten så jeg
himlen i skærmen, og det var ikke godt. Men den får også 12V fra MC
batteriet, og trækker ikke på PDA'ens eget batteri.

Det er nok svært at skifte skæmbillede, mens man kører. Jeg vil ikke
anbefale det. Heller ikke i bil.

Programmet opdaterer position med 1 hz. (1 gang i sekundet), så fyrer du den
af, kan den ikke lige følge med. Ved "fornuftig" (hehe) kørsel, er der ingen
problemer. Men ellers HP har lige kommet med de nye modeller. Jeg ved ikke
om processoren er hurtigere end den jeg har (XScale 400 mhz)

--
Kenneth
www.ziax.dk

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 21-10-04 13:23

On Sun, 19 Sep 2004 00:47:18 +0200, "Kenneth"
<hondast1100_SLET_@gmail.com> wrote:

>Hey folks.
>
>Jeg har lagt en beskrivelse af min HP Ipaq 2210 og GPS montering på mit
>site, hvis nogen mangler inspiration.
>www.ziax.dk/?101

Må huske at få kigget på den... )

Er der nogen, der har begået en "sammenlignende test" af de
tilgængelige modeller i denne boldgade?

Jeg har set Kvickly annoncere forskellige iPaq modeller, Harald Nyborg
og Metro sælger Mio 168 (der er fra Mitac, og tilbuddet er ret
fordelagtigt!), El-giganten har en PalmOne og derudover har jeg set
Dell's Axim30 og en Medion.

De leveres alle med et (forskelligt) GPS-program, men derudover mener
jeg, at man kan købe sig et "bedre" program senere og hælde i?

Venligst
John

Fra : Carsten

Dato : 21-10-04 14:10

John Drage Thomsen wrote:

> [...]

> De leveres alle med et (forskelligt) GPS-program, men derudover mener
> jeg, at man kan købe sig et "bedre" program senere og hælde i?

Jeg tror du får meget større held ved at kigge i gruppen...

dk.teknik.satellit.navigation

Carsten
http://www.dfmc.dk/?id=134 (se evt. "gallerier")

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 22-10-04 16:26

John Drage Thomsen <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i

> Må huske at få kigget på den... )
> Er der nogen, der har begået en "sammenlignende test" af de
> tilgængelige modeller i denne boldgade?

Njae... ikke sammenlignende, men har lige solgt en Mio 168 jeg blandt andet
har haft med på MC´en. Den var jeg meget tilfreds med.

Moteringsvejledning
sugekopsholderen fast på bagsiden af kåbeglasset
klap antenne op (sidder på PDAén)
start pda og navigationsprogram
vælg destination
kør og naviger
med lidt fornuftig brug (sluk når ej nødvendig) holder batteriet hele dagen.

man kan ikke høre den flinke dame særlig godt (passerende og overraskede
fodgængere kan men det kan vel afhjælpes med et par hørepropper?

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html