|
| Tændrørsgevind defekt... Fra : Bart Simpson |
Dato : 18-09-04 15:43 |
|
Hej,
Vi har - en ellers udmærket - brugt motor på hånden...
Desværre er det ene gevind (til tændrør) ødelagt.
Er der nogen der har erfaring med om det kan laves, og i givet fald en ca
pris?
/Bart
| |
Claus Tersgov (18-09-2004)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 18-09-04 16:25 |
|
Bart Simpson skriblede og skrablede følgende:
> Hej,
> Vi har - en ellers udmærket - brugt motor på hånden...
> Desværre er det ene gevind (til tændrør) ødelagt.
> Er der nogen der har erfaring med om det kan laves, og i givet fald
> en ca pris?
Det kan du gøre meget nemt selv:
Biltema varenummer 18-144 eller 145. De koster 65,- og er nemme at sætte i.
Dog skal man huske at rense cylinderen ud med trykluft, så man er sikker på,
at alle spåner er væk.
www.biltema.dk
Claus
| |
Bart Simpson (18-09-2004)
| Kommentar Fra : Bart Simpson |
Dato : 18-09-04 16:32 |
|
Hej Claus,
>
> Biltema varenummer 18-144 eller 145. De koster 65,- og er nemme at sætte
i.
> Dog skal man huske at rense cylinderen ud med trykluft, så man er sikker
på,
> at alle spåner er væk.
>
> www.biltema.dk
>
Det er simpelthen perfekt.. takker :)
Lige et tillægsspørgsmål.... Det er en to-cylindret motor, og jeg undrede
mig over at tændrørene ikke var lige 'slidte'...
Det ene havde en pæn gråhvid farve, mens det andet var lettere olieret...
Kan det have sammenhæng med at motoren måske har været anvendt over længere
tid med det defekte gevind, og derved måske ikke kørt optimalt?
/Bart
| |
Claus Tersgov (18-09-2004)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 18-09-04 17:20 |
|
Bart Simpson skriblede og skrablede følgende:
> Det er simpelthen perfekt.. takker
Muligvis, men kun muligvis, skal jeg til Biltema igen i næste uge. Så hvis
du ikke bor i nærheden af Næstved, så kan jeg tage een med. Men intet er
sikkert endnu. Biltema har jo lukket al postordre
> Det ene havde en pæn gråhvid farve, mens det andet var lettere
> olieret... Kan det have sammenhæng med at motoren måske har været
> anvendt over længere tid med det defekte gevind, og derved måske ikke
> kørt optimalt?
Ja, når cylinderen er utæt, så fiser knaldgassen jo ud, når den skal
komprimere, og dermed bliver den ikke antændt. Et vådt/olieret tændrør er
næsten altid en indikation af, at cylinderen ikke tænder og forbrænder.
Claus
--
Sjove computerting til salg!
www.tersgov.dk/hub.htm
Desuden alt i PC-reparation og opgradering. Computere købes og sælges.
Komplet PC fra kr 1000,- inkl tre måneders fuld garanti!
| |
Bart Simpson (18-09-2004)
| Kommentar Fra : Bart Simpson |
Dato : 18-09-04 17:28 |
|
Hej Claus,
> Muligvis, men kun muligvis, skal jeg til Biltema igen i næste uge. Så hvis
> du ikke bor i nærheden af Næstved, så kan jeg tage een med. Men intet er
> sikkert endnu. Biltema har jo lukket al postordre
Skal til Sjælland (fra Fyn) mandag... så kører jeg forbi. Ellers tak ;)
>
> > Det ene havde en pæn gråhvid farve, mens det andet var lettere
> > olieret... Kan det have sammenhæng med at motoren måske har været
> > anvendt over længere tid med det defekte gevind, og derved måske ikke
> > kørt optimalt?
>
> Ja, når cylinderen er utæt, så fiser knaldgassen jo ud, når den skal
> komprimere, og dermed bliver den ikke antændt. Et vådt/olieret tændrør er
> næsten altid en indikation af, at cylinderen ikke tænder og forbrænder.
>
Det passer meget godt med at motoren også kan være svær at tænde når den er
kold... (muligvis kan det dog også være platinerne).
Det lidt pudsige er dog at det er tændrøret med den gråhvide farve der
sidder i det ødelagte gevind... mens det olierede sidder i det gevind der er
i orden.
Man fristes næsten til at tro at sælger har byttet om på dem ;)
/Bart
| |
Henrik & Karina (19-09-2004)
| Kommentar Fra : Henrik & Karina |
Dato : 19-09-04 08:40 |
|
Bart Simpson wrote:
> Hej Claus,
>
>
>>Muligvis, men kun muligvis, skal jeg til Biltema igen i næste uge. Så hvis
>>du ikke bor i nærheden af Næstved, så kan jeg tage een med. Men intet er
>>sikkert endnu. Biltema har jo lukket al postordre
>
>
> Skal til Sjælland (fra Fyn) mandag... så kører jeg forbi. Ellers tak ;)
>
>
>>>Det ene havde en pæn gråhvid farve, mens det andet var lettere
>>>olieret... Kan det have sammenhæng med at motoren måske har været
>>>anvendt over længere tid med det defekte gevind, og derved måske ikke
>>>kørt optimalt?
>>
>>Ja, når cylinderen er utæt, så fiser knaldgassen jo ud, når den skal
>>komprimere, og dermed bliver den ikke antændt. Et vådt/olieret tændrør er
>>næsten altid en indikation af, at cylinderen ikke tænder og forbrænder.
>>
>
>
> Det passer meget godt med at motoren også kan være svær at tænde når den er
> kold... (muligvis kan det dog også være platinerne).
>
> Det lidt pudsige er dog at det er tændrøret med den gråhvide farve der
> sidder i det ødelagte gevind... mens det olierede sidder i det gevind der er
> i orden.
>
> Man fristes næsten til at tro at sælger har byttet om på dem ;)
>
> /Bart
>
>
hvis jeg var dig ville jeg tage ned til din lokale mc forhandler og få
ham til at lave det koster ca 100,- eller 6 tuborg. så er du sikker på
at det bliver gjort korrekt.. jeg fik det lavet det på min johnson i
mens jeg ventede varede ca 15 minutter jo jeg var klar til at montere
motoren igen..
Henrik
| |
|
|