En helt masse bits fra TGD til dk.fritid.bil gav følgende:
[...]
> Men så kan man spørge sig selv hvor tit man kører frontalt ind i en
> betonklods med 60 km/t?
Paris 1997? Det sker jo tit :D
> Crashtestne har ikke ændret sig markant de sidste 50 år.
Nøh. Men det _kan_ jo tænkes at være fordi den måde folk kører galt på ikke
har ændret sig markant de sidste 50 år. Ikke at jeg ikke er klar over at
nogle steder står den slags ting stille, fordi at "det har virket fint de
sidste 50 år og så skal der ikke ændres på det!", men nogle steder sker der
altså også løbende evaluering. Om det er tilfældet her ved jeg ikke, men jeg
kan ikke lige personligt forestille mig hvad der egentlig skulle ændres
(markant).
En kollision er trods alt en kollision.
Når det så er sagt, er der jo nok en større grund end
sammenstødet-med-betonklods-testen til at f.eks. VW og MB har brugt tid,
penge og energi på at udvikle og implementere de systemer, der gør at motoren
kører ind under førerkabinen og rattet kører ud til siden.
Har Fiat i øvrigt ikke nærmest tradition for at være livsfarlige at køre rundt
i?
Jeg mener da at både Multiplaen, Ducatoen og Puntoen har fået nogle drøje hug
i diverse crash-tests...
--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh ||
http://lagengymnastik.dk/
"I have no idea what you just said"
-- Megan Mullally as Karen Walker in 'Will & Grace'