Råd om køb af bil til ca. 50.000
Fra : Karsten

Dato : 17-09-04 17:39

Hejsa

Jeg skal ud og have en ny brugt bil og jeg ville gerne høre om jeres gode
råd

Bilen skal koste omkring 50.000 og være en mindre bil på ca. størrelse med
fx. Punto, Ibiza, Golf.

Er der nogen som kan pege nogle mærker og modeler som man ikke går helt galt
i byen med at købe?

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 17-09-04 19:16

> [...]
> fx. Punto, Ibiza, Golf.
>
> Er der nogen som kan pege nogle mærker og modeler som man ikke går helt

Vi har for et halvt års tid siden solgt vores Toyota starlet. Man kan få en
af den sidste generation (96-) der har gået under 100000km i din prisklasse,
og de er (som alle toyotaer) af høj teknisk kvalitet. Jeg ved ikke om de har
lidt rustproblemer, men vores havde ihvertfald ingen. Vi har skiftet den ud
med en Ford Focus fra 98, den kører meget bedre men er slet ikke så
pålidelig og billig i drift som starlet'en.
At en Starlet så er usædvanligt kedelig at køre rundt i, og decideret
dræbende for potensen at kigge på, må man tage med.
Mvh
Anders O

Fra : KASO

Dato : 18-09-04 07:46

"[8260]Anders Olesen" <a_k_olesen@varmpost.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> At en Starlet så er usædvanligt kedelig at køre rundt i, og decideret
> dræbende for potensen at kigge på, må man tage med.

"Dræbende" er vist også det rette ord mht. sikkerhed. Først med Yaris var
sikkerheden god - Starlet var svjh. decideret dårlig - modsat Yaris, der er
en af de bedste i klassen.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-09-04 23:02

Karsten wrote:

> Bilen skal koste omkring 50.000 og være en mindre bil på ca.
> størrelse med fx. Punto, Ibiza, Golf.

Hvad med en peugeot 306?

mvh
Henning

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 18-09-04 08:02

> Er der nogen som kan pege nogle mærker og modeler som man ikke går helt
> galt i byen med at købe?

Toyota corolla 92- , Toyota Carina E 92-

ved godt den sidste er lidt større end de biler du nævner, men den er ikke
dyere end fx corolla'en og plads kan man vel altid bruge.

disse biler er meget pålidelige.

Mvh Kim Lehmann Poulsen