Fælge
Fra : JAH

Dato : 17-09-04 13:42

Hej ja nu kommer der et spørgsmål fra en absolut nybegynder udi motorcykel
renovering
Findes der et sted på nettet eller andre steder hvor man kan se hvilke
motorcykler der passer fælge med hvem/hvad??
grunden er, at jeg er ved at renovere en Honda CB400F fælgene er grimme ,
der skal noget andet til, den skal ikke efter renovering stå som en original
tværtimod da, så en cykel der har alufælge der vil passe fælge med min 400
ville være helt ok, men som sagt hvor finder jeg oplysningerne??

Med venlig hilsen

Jørgen
Snart Honda CB400F kører
Iøjeblikket MZ Saxon Tour 251 kører

Fra : Brian Larsen

Dato : 17-09-04 14:15

On Fri, 17 Sep 2004 14:41:44 +0200, JAH wrote:

> [...]
> tværtimod da, så en cykel der har alufælge der vil passe fælge med min 400
> ville være helt ok, men som sagt hvor finder jeg oplysningerne??

Jeg går ud fra at du med alufælge mener fælge med støbte eger. De er
lavet til de større/nyere CB F modeller men jeg er ikke faldet over nogen
der skulle kunne boltes direkte på en CB400F, selvom det godt kunne
tænkes der var lavet nogle der blev solgt som ekstra udstyr i den
velmagts dage. Måske kunne man med krativt brug af afstandstykker og
deslige få nogle på, f.eks fra en CB400N, men jeg vil tro der er
problemer med bla. ophænget til bremser.

Jeg har til min egen valgt at få sat nye Morad S aluminiums fælge og
rustfri stål eger på mine originale nav. Fælgene er denne type:

http://www.gerhardssonmotor.se/S-falgar.htm

--
Brian Lund Larsen

// '75 Honda CB400F

Fra : JAH

Dato : 17-09-04 14:28

Det lyder vældig interessant Brian, kan du løfte sløret lidt for hvad det
evt. har kostet?? og satte du det selv "sammen" eller?????

Jørgen

Fra : Brian Larsen

Dato : 17-09-04 14:43

On Fri, 17 Sep 2004 15:28:13 +0200, JAH wrote:

> Det lyder vældig interessant Brian, kan du løfte sløret lidt for hvad det
> evt. har kostet?? og satte du det selv "sammen" eller?????
>
> Jørgen

Ca. 2K stykket, hos http://www.classicrace.dk - det kan nok gøres langt
billigere hvis man selv vil rode med det, men jeg havde ikke lyst til at
prøve at egre hjul op :)

--
Brian Lund Larsen

// '75 Honda CB400F

Fra : Futte & Co.

Dato : 17-09-04 14:54

"Brian Larsen" <brian@czeIngenSpam.dk> wrote in message
> [...]
>

> Ca. 2K stykket, hos http://www.classicrace.dk - det kan nok gøres langt
> billigere hvis man selv vil rode med det, men jeg havde ikke lyst til at

Prøv at kigge under brugte dele, der er af og til noget der kan bruges

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Futte & Co.

Dato : 17-09-04 14:41

"JAH" <jorgenhvolgaard@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
400
> ville være helt ok, men som sagt hvor finder jeg oplysningerne??

http://www.classicrace.dk/

kunne være en mulighed

--
Jørgen , Brøndby