/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Falck / skal ikke
Fra : Towli


Dato : 17-09-04 10:46

Heja

Udover at være en bonderøv er jeg åsse en fedterøv. -Jeg er kommet til, på
et af de der markeder, at sige jatak til et Falck abb. Jeg har en Citroen AX
fra 96, som jeg har haft fra ny. Den har fået skiftet de vitale dele
(tandrem mv) som behørigt og fået skiftet olie hver ca. 6000 km.

Nu har jeg så fået Falck-regningen m.v. og 516,- er jo en slags penge.
Hvad med jer her i gruppen, -har i sådan et? Har i haft brug for det?
Hvor stor er egentlig sandsynligheden for at bilen bare pludsligt går i stå?
Hvad koster det at blive bugseret hvis det endelig skulle ske (uden et
falck. abb.)? Er der (billigere) alternativer ?


Tak for tanker desangående

/Towli



 
 
John Sahl (17-09-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 17-09-04 11:00

Towli wrote:
> Nu har jeg så fået Falck-regningen m.v. og 516,- er jo en slags penge.
> Hvad med jer her i gruppen, -har i sådan et? Har i haft brug for det?
> Hvor stor er egentlig sandsynligheden for at bilen bare pludsligt går
> i stå? Hvad koster det at blive bugseret hvis det endelig skulle ske
> (uden et falck. abb.)? Er der (billigere) alternativer ?

Jeg oplevede jo "magnetisk mark fænomenet" sidste vinter og
uden Falck abonnement ville det have kostet mig 3500,- at få
dem til at fjerne bilen.

Så sker der noget er det rart at have, sker der ingenting er det
en rar sikkerhed at have.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Dennis Pedersen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 17-09-04 10:57


"Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in message
news:ciebpl$1adm$1@news.cybercity.dk...

> Nu har jeg så fået Falck-regningen m.v. og 516,- er jo en slags penge.
> Hvad med jer her i gruppen, -har i sådan et? Har i haft brug for det?
> Hvor stor er egentlig sandsynligheden for at bilen bare pludsligt går i
stå?
> Hvad koster det at blive bugseret hvis det endelig skulle ske (uden et
> falck. abb.)? Er der (billigere) alternativer ?
>

Prøv at kig om du ikke kan få noget vejhjælp el. andet igennem din
forsirking - der er tit noget at spare der.

Jeg har falck på min gøj og har aldrig fortrudt det.
Har haft brug for det 2 gange i år i forbindelse med en bolt der brækkede
omkring tandremmen og da koblingen fes af. Så allerede efter første gang var
min penge tjent ind :)



--
/Dennis
Pug 106GTI
http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm



bme (17-09-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 17-09-04 11:07


"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
news:ciebpl$1adm$1@news.cybercity.dk...
> Heja
>
> Nu har jeg så fået Falck-regningen m.v. og 516,- er jo en slags penge.
> Hvad med jer her i gruppen, -har i sådan et? Har i haft brug for det?

tja, har haft bil siden 97 (uno,polo,laguna), og har kun haft brug for falck
een gang. Det var en defekt starter, hvilket strengt taget kunne have blevet
løst uden falcks indblanding. Havde tidligere falcks 18-25 abonn. men har nu
et falckplus gennem min forsikring - det koster mig ca. 250 årligt.

> Hvor stor er egentlig sandsynligheden for at bilen bare pludsligt går i
> stå? Hvad koster det at blive bugseret hvis det endelig skulle ske (uden
> et falck. abb.)? Er der (billigere) alternativer ?

Hvad med dansk autohjælp? de er vist billige, men koster et gebyr på 100,-
pr assistance.

>
>
> Tak for tanker desangående
>

velbekomme


> /Towli

nåeh er det nu så galt endda



KH (17-09-2004)
Kommentar
Fra : KH


Dato : 17-09-04 11:48

> Hvad med dansk autohjælp? de er vist billige, men koster et gebyr på 100,-
> pr assistance.
>
Jeg tror det kun gælder for FDM kunderne.


Klaus



Christian B. Andrese~ (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 17-09-04 11:07


"Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in message
news:ciebpl$1adm$1@news.cybercity.dk...
> Heja
>
> Udover at være en bonderøv er jeg åsse en fedterøv. -Jeg er kommet til, på
> et af de der markeder, at sige jatak til et Falck abb. Jeg har en Citroen
AX
> fra 96, som jeg har haft fra ny. Den har fået skiftet de vitale dele
> (tandrem mv) som behørigt og fået skiftet olie hver ca. 6000 km.
>
> Nu har jeg så fået Falck-regningen m.v. og 516,- er jo en slags penge.
> Hvad med jer her i gruppen, -har i sådan et?

ja.

> Har i haft brug for det?

ja, havde fået skiftet køleren. Desværre havde mekanikeren ikke klikket
studsen ordentligt på så midt i køen til Djurs Sommerland fossede vandet ud.


--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop
thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do
we."
George W. Bush 2004 http://www.dubyaspeak.com/mp3/harmcountry.mp3



Christian B. Andrese~ (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 17-09-04 11:09


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
news:414ab750$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in message
> news:ciebpl$1adm$1@news.cybercity.dk...
> > Heja
> >
> > Udover at være en bonderøv er jeg åsse en fedterøv. -Jeg er kommet til,

> > et af de der markeder, at sige jatak til et Falck abb. Jeg har en
Citroen
> AX
> > fra 96, som jeg har haft fra ny. Den har fået skiftet de vitale dele
> > (tandrem mv) som behørigt og fået skiftet olie hver ca. 6000 km.
> >
> > Nu har jeg så fået Falck-regningen m.v. og 516,- er jo en slags penge.
> > Hvad med jer her i gruppen, -har i sådan et?
>
> ja.
>
> > Har i haft brug for det?
>
> ja, havde fået skiftet køleren. Desværre havde mekanikeren ikke klikket
> studsen ordentligt på så midt i køen til Djurs Sommerland fossede vandet
ud.

Derudover er der jo gratis forsyning af plastre etc.

Desuden, så er det en god sikkerhed for konen, i tilfælde af problemer ala
punkteringer.


--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop
thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do
we."
George W. Bush 2004 http://www.dubyaspeak.com/mp3/harmcountry.mp3



Jørgen M. Rasmussen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 17-09-04 12:01


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Desuden, så er det en god sikkerhed for konen, i tilfælde af problemer ala
> punkteringer.
>
Du har vel pumpet cyklen? ;).



Christian B. Andrese~ (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 17-09-04 12:08


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in message
news:414ac3d8$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
>
> > Desuden, så er det en god sikkerhed for konen, i tilfælde af problemer
ala
> > punkteringer.
> >
> Du har vel pumpet cyklen? ;).

Jow jow, men det kræver jo at hun har cyklen med i bilen


--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop
thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do
we."
George W. Bush 2004 http://www.dubyaspeak.com/mp3/harmcountry.mp3



Henning (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 17-09-04 12:03


>
>Derudover er der jo gratis forsyning af plastre etc.

Ikke i standard-abonnement.

Christian B. Andrese~ (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 17-09-04 12:08


"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote in message
news:43hlk0d4ginpj723a5q9p2k3bseb6h0j9a@4ax.com...
>
> >
> >Derudover er der jo gratis forsyning af plastre etc.
>
> Ikke i standard-abonnement.

Der er i det abn. vi har, er det så Falck+ ?


--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop
thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do
we."
George W. Bush 2004 http://www.dubyaspeak.com/mp3/harmcountry.mp3



J S L (18-09-2004)
Kommentar
Fra : J S L


Dato : 18-09-04 16:36


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:414ab7c9$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Derudover er der jo gratis forsyning af plastre etc.
>

Hej C

Der er kun gratis plaster hvis der tegnes et husstandsabb. el. det store bil
abb. så der medfølger en falckkasse/taske til bilen. Ellers intet
gratis......

Og det er ellers selvom abb. er tegnet gennem forsikringsselskab.

Jaime




Per Beer Hansen (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 18-09-04 18:36

J S L wrote:
>
> Der er kun gratis plaster hvis der tegnes et husstandsabb. el. det
> store bil abb. så der medfølger en falckkasse/taske til bilen. Ellers
> intet gratis......

Hmm, jeg har et ganske almindeligt (billigeste) Falck bil abb.
Og jeg henter flere gange årligt (og har gjort det de sidste 5 - 6 år) en
pose med diverse plastre og lignende, hos Falck.
Det eneste jeg skal er at vise mit medlems kort, så kan jeg få alle de
plastre jeg vil, og jeg har endda hentet plastre på 3 forskellige Falck
stationer (efter at vores lokale i Roskilde blev nedlagt).

>
> Og det er ellers selvom abb. er tegnet gennem forsikringsselskab.

Og mit er også tegnet gennem min forsikring (Tryg).

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



J S L (19-09-2004)
Kommentar
Fra : J S L


Dato : 19-09-04 10:12


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:414c71a1$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hmm, jeg har et ganske almindeligt (billigeste) Falck bil abb.
> Og jeg henter flere gange årligt (og har gjort det de sidste 5 - 6 år) en
> pose med diverse plastre og lignende, hos Falck.
> Det eneste jeg skal er at vise mit medlems kort, så kan jeg få alle de
> plastre jeg vil, og jeg har endda hentet plastre på 3 forskellige Falck
> stationer (efter at vores lokale i Roskilde blev nedlagt).
>

Hej!

Så er du da heldig. For de er ganske enkelt ikke forpligtet il at udlevere
det til dig.

Mvh
Jaime



Per Beer Hansen (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 20-09-04 13:40

J S L wrote:
>
> Så er du da heldig. For de er ganske enkelt ikke forpligtet il at
> udlevere det til dig.
>

Næh det synes jeg nu ikke jeg er, jeg fik oplyst, dengang jeg tegnede abb,
at den service fulgte med.
Der er heller aldrig blevet stillet spørgsmål på de Falck stationer jeg har
besøgt, for at få nye plastre udleveret.
I vores Roskilde afdeling (som ikke er der mere), der stod hylden med
plastre og lignende endda ude i forgangen, så man faktiskt ikke engang
skulle ind på selve kontoret/stationen.

Og mit abb. er kun et Bil-abonnement (blåt kort).

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



J S L (20-09-2004)
Kommentar
Fra : J S L


Dato : 20-09-04 13:49


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:414ecf56$0$246$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Næh det synes jeg nu ikke jeg er, jeg fik oplyst, dengang jeg tegnede abb,
> at den service fulgte med.
>
> Og mit abb. er kun et Bil-abonnement (blåt kort).
>

Hej PBH

Du skal have mange tak for oplysningen. Mit/vores abb. 2 biler, er også et
blå kort. Jeg fik at vide at vi ikke kunne få plaster udleveret. Så den vil
jeg lige tage op med falck igen. ;C)

Jaime



Christian B. Andrese~ (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 20-09-04 10:02


"J S L" <jaime.s.lauritsen@privat.dk> wrote in message
news:cihkk4$2t7b$1@news.cybercity.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> news:414ab7c9$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > Derudover er der jo gratis forsyning af plastre etc.
> >
>
> Hej C

Hej Jaime.

OT: Lang tid siden man har hørt noget til dig, hvordan går det ?

>
> Der er kun gratis plaster hvis der tegnes et husstandsabb. el. det store
bil
> abb. så der medfølger en falckkasse/taske til bilen. Ellers intet
> gratis......

Vores kort er blåt, hedder "Falck Bil Abonnement"


--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop
thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do
we."
George W. Bush 2004 http://www.dubyaspeak.com/mp3/harmcountry.mp3



J S L (20-09-2004)
Kommentar
Fra : J S L


Dato : 20-09-04 12:59


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:414e9c70$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> OT: Lang tid siden man har hørt noget til dig, hvordan går det ?
>

Hej C

Ja...det er da lidt tid siden. Det går fint. Hva med jer?? Bliver tøsen stor
:C) har i fået flere hunde??

Jaime



Christian B. Andrese~ (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 20-09-04 13:22


"J S L" <jaime.s.lauritsen@privat.dk> wrote in message
news:cimgmf$219c$1@news.cybercity.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> news:414e9c70$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > OT: Lang tid siden man har hørt noget til dig, hvordan går det ?
> >
>
> Hej C
>
> Ja...det er da lidt tid siden. Det går fint. Hva med jer?? Bliver tøsen
stor
> :C) har i fået flere hunde??

Mail sendt.


--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop
thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do
we."
George W. Bush 2004 http://www.dubyaspeak.com/mp3/harmcountry.mp3



Leonard (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 17-09-04 11:35

"Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote:

>Hvad med jer her i gruppen, -har i sådan et? Har i haft brug for det?

Jeg har altid haft kaskoforsikring og Falck-abb. eller Dansk Autohjælp
på mine biler. Det er jo ligesom med kaskoen, man betaler for noget
man helst ikke vil have brug for.
De få gange jeg har haft brug for det har det været rart bare at kunne
ringe uden at skulle tænke på hvad det koster osv.
Ca. en gang om året når der skal betales overvejer jeg om det nu også
kan betale sig, jeg kender jo nogle stykker der kan komme med
autotrailer, hvis der skulle blive brug for det, men jeg ender
alligevel med at betale, for når jeg er uheldig, så er jeg det altid
på et tidspunkt hvor jeg er langt væk alle jeg kender, og det er altid
når jeg har mest travlt og i regnvejr.
Og i forhold tilalle de andre udgifter ved at have bil, så er det jo
småpenge.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Towli (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Towli


Dato : 17-09-04 11:54

Mange tak for jeres inputs!
Den der med hjælp til konen ved evt. punktering overbeviste mig og jeg fandt
ud af at jeg kan få en falck+ gennem min bilforsikring til 505,- (tak til
Dennis)

Det var meget sødt af jer at svare alle !
Tak!

/T

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:j5flk0prkceg4hi9tn847qs1doil6tnptq@4ax.com...
> "Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote:
>
>>Hvad med jer her i gruppen, -har i sådan et? Har i haft brug for det?
>
> Jeg har altid haft kaskoforsikring og Falck-abb. eller Dansk Autohjælp
> på mine biler. Det er jo ligesom med kaskoen, man betaler for noget
> man helst ikke vil have brug for.
> De få gange jeg har haft brug for det har det været rart bare at kunne
> ringe uden at skulle tænke på hvad det koster osv.
> Ca. en gang om året når der skal betales overvejer jeg om det nu også
> kan betale sig, jeg kender jo nogle stykker der kan komme med
> autotrailer, hvis der skulle blive brug for det, men jeg ender
> alligevel med at betale, for når jeg er uheldig, så er jeg det altid
> på et tidspunkt hvor jeg er langt væk alle jeg kender, og det er altid
> når jeg har mest travlt og i regnvejr.
> Og i forhold tilalle de andre udgifter ved at have bil, så er det jo
> småpenge.
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::



Ivan Madsen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 17-09-04 11:34

On Fri, 17 Sep 2004 11:46:29 +0200, "Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote:

>Heja
<..>
>
>Nu har jeg så fået Falck-regningen m.v. og 516,- er jo en slags penge.
>Hvad med jer her i gruppen, -har i sådan et? Har i haft brug for det?
>Hvor stor er egentlig sandsynligheden for at bilen bare pludsligt går i stå?
>Hvad koster det at blive bugseret hvis det endelig skulle ske (uden et
>falck. abb.)? Er der (billigere) alternativer ?

Jeg har altid haft Falck eller lign. Fra 79-89 kørte jeg ca. 600000 km
i en blanding af halvgamle og nyere biler og havde aldrig brug for
det. Så fik jeg bil igen i 99 og den gamle Ascona, jeg hentede på
auktionen havde brug for hjælp 2 gange på et år. Mazda'en, jeg så
hentede i Meløse (nysynet, nyserviceret!) havde brug for hjælp 2 gange
de første 14 dage (utæt benzintank og kort tid efter gik der en
kølerslange) - jeg handler ikke der igen. Saxoen har jeg haft siden
den var 10 måneder og 13000 km gammel. Nu er den 4½ og 113000 km og i
sidste uge ville den så have hjælp. Med til historien hører, at
udstødningen blev skiftet ved sidste service (102000 km). Nu knækkede
den foran katalysatoren, så pludselig kunne vi høre, at vi havde motor
og udstødningen hang ca. 5 cm over asfalten. Det fik Falck lov til at
klare.
Vi har Falck-abonnement af skal vi sige tryghedsårsager. Det er rart
at have, hvis der endelig er brug for det, for du står altid et eller
andet sted langt fra hjælp (Murphys lov), hvis det går galt.
--
Ivan Madsen,
Saxo 1.4 i SX.

Morten Fruergaard (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 17-09-04 11:35

Towli telepaterede følgende til sin PC:
> Hvad koster det at blive bugseret hvis det endelig skulle ske
> (uden et falck. abb.)?

Alt alt for meget. Du kan betale Falck i mange år for det, som det koster at
få dem ti at køre uden abb...


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Morten Lorenzen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 17-09-04 14:38

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
news:ciebpl$1adm$1@news.cybercity.dk...

> Nu har jeg så fået Falck-regningen m.v. og 516,- er jo en slags penge.
> Hvad med jer her i gruppen, -har i sådan et? Har i haft brug for det?

Har det blå kort(ca .700 kr). - Har aldrig brugt det(på den nuværende bil),
men det er en god sikkerhed. Da jeg smadrede differentiale på den gamle bil,
en fredag aften, ringede jeg blot til Falck, ventede 15 minutter, jeg blev
kørt hjem og bilen blev fragtet på værksted 80 km derfra.(Specifikt efter
mit ønske).

Jeg ved at Dansk Autohjælp kun kører til nærmeste autoværksted, og maks 30
km....(var en del af min forsikring, men blev hastigt valgt fra.)

-M



Johnt (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Johnt


Dato : 17-09-04 20:44

> Jeg ved at Dansk Autohjælp kun kører til nærmeste autoværksted, og maks 30
> km....(var en del af min forsikring, men blev hastigt valgt fra.)
>
Jeg har en gang haft brug for Dansk Autohjælp, og han spurgte om hvilket
værksted vi ville have bilen på, efter at han havde kørt os hjem.

Hvilket også fremgår af deres hjemmeside:
Transport


Hvis dit køretøj er udsat for skade eller driftsstop transporteres det
til din bopæl eller værksted i samråd med dig. Ved driftsstop/skade ved din
bopæl transporteres dit køretøj til værksted efter dit valg. Dansk Autohjælp
yder én assistance pr. driftsstop/skade. Hvis færge eller bro med broafgift
indgår i transporten betaler du denne for dit køretøj.



Hilsen

Johnt


begin 666 linie.gif
M1TE&.#EAS $*`( !`/_,`````"'Y! $```$`+ ````#,`0H```)?A(^IR^T/
MHYRTVHNSWKS[#X9=0);FB:;JRK;N"\?R3-?VC>?ZSO?^#PP*A\2B\8A,*I?,
MIO,)C4JGU*KUBLUJM]RN]PL.B\?DLOF,3JO7[+;[#8_+Y_2Z_8[/Z_?\9P$`
!.P``
`
end

begin 666 space20.gif
M1TE&.#EA% `!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````4``$```($A(^9!0`[
`
end


anders majland (20-09-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 20-09-04 13:49

> Jeg ved at Dansk Autohjælp kun kører til nærmeste autoværksted, og
> maks 30 km....(var en del af min forsikring, men blev hastigt valgt
> fra.)

Så skulle der været lavet om på det siden sidste år. Min lille Aprilia
har været ude og køre med DAH omkring 5-6 gange siden 1998 (Det er ikke
lige til at huske antallet.) og de 3 af gangene er den blevet fragtet på
tværs af landet. 1 gang uden mig og 2 gange hvor jeg selv har skuppet
den ombord på molslinien og hvor der så har været en ny chauffør klar på
den anden side. De første år var det igennem TopDanmark og siden igennem
FDM.

(Jeg behøver vel ikke sige at både den "nye" yamaha og mazda'en også er
dækket - men det er dog kun apriliaen der har haft brug for hjælp)


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Henrik Nielsen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 17-09-04 15:34

Jeg har dansk autohjælp på begge mine biler.

De er billigere end Falck, tilgengæld er der en selvrisiko på 100,- hvis
uheldet er ude....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Towli (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Towli


Dato : 17-09-04 16:50

J.f. deres hjemmeside er de lidt dyrere end Falck. Har du abb. gennem FDM
eller så'n?

/T

> Jeg har dansk autohjælp på begge mine biler.
>
> De er billigere end Falck, tilgengæld er der en selvrisiko på 100,- hvis
> uheldet er ude....
>
> --
> Mvh.
> Henrik
>
> Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
>
>



Henrik Nielsen (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 18-09-04 15:19

"Har du abb. gennem FDM eller så'n"

Nej, men jeg er gammel kunde
Ved ikke om det hjælper. Jeg mener jeg giver omkring 300,-/år/bil. Men du må
ikke hænge mig op på det nøjagtige beløb. Men det er noget billigere end
falck.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Cosworth POWER (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 17-09-04 16:06

> Nu har jeg så fået Falck-regningen m.v. og 516,- er jo en slags penge.
> Hvad med jer her i gruppen, -har i sådan et? Har i haft brug for det?

Jeg har haft blåt Falck abbonement (700 kr./år) siden jeg købte min første
bil (dvs. 4 år). Jeg har haft brug for det 7 gange, herunder den ene gang i
udlandet. Jeg har aldrig haft problemer med abbonementet og har tilmed en
sikkerhedspakke m. ildslukker, handsker osv. (300 kr./år). En gang har jeg
fået refunderet udgifter jeg havde ifb. m. en transport hvor Falck ødelagde
bilens sporing.


> Hvor stor er egentlig sandsynligheden for at bilen bare pludsligt går
> i stå? Hvad koster det at blive bugseret hvis det endelig skulle ske
> (uden et falck. abb.)? Er der (billigere) alternativer ?

Alternativet er Dansk Autohjælp, men de dækker ikke i udlandet.

Det koster ca. 1.000 kr./timen at bruge Falck, hvis du ikke har abbonement.


--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide



anders majland (20-09-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 20-09-04 13:51

> Alternativet er Dansk Autohjælp, men de dækker ikke i udlandet.

Det gør de ihvertfald - Det var grunden til at jeg i sin tid tegnede et
abb hos dem igennem FDM (I forvejen var jeg dækket i danmark igennem GF
og dansk redningstjeneste)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Casper Bang (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 17-09-04 16:36

> Har i haft brug for det?

På min gamle Citroén BX havde jeg brug for det MANGE gange - over 10 på et
år.
2 gange inden for et par uger, da først koblingskablet knækkede, og derefter
da koblingen stod af
Og så MAAANGE gange da min bil altid løb tør for strøm...

Jeg fatter ikke hvorfor falck (eller dansk autohjælp) ikke giver sådan en
smart "nødstarter" med i deres abbonement - jeg købte en til 400 kroner i
harald nyborg, og dét har reddet mig fra at få den startet af falck mange
gange... den lille omkostning for dem i at låne en til abbonenterne ville de
spare hjem mange gange, på folk som mig ;)



Frank Gregersen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Frank Gregersen


Dato : 17-09-04 17:40


"> Og så MAAANGE gange da min bil altid løb tør for strøm...
>
.... den lille omkostning for dem i at låne en til abbonenterne ville de
> spare hjem mange gange, på folk som mig ;)
>
>

Folk som dig burde betale fuld pris for assistance 2. gang Falck bliver
kaldt ud til dit flade batteri! Så kan folk som dig lære at få bilen i
orden. Så slap vi allesammen meget billigere i abonnement hvad enten vi har
Falck eller DAH! Bare et lille surt opstød!
MVH Frank, som har haft brug for Falck 1 gang, da jeg pga aquaplanning endte
ude på Lars Tyndskids mark!



Casper Bang (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 17-09-04 17:48


"Frank Gregersen" <frankNOSPAMgregersen@stofanet.dk> wrote in message
news:414b1367$0$13827$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> "> Og så MAAANGE gange da min bil altid løb tør for strøm...
>>
> ... den lille omkostning for dem i at låne en til abbonenterne ville de
>> spare hjem mange gange, på folk som mig ;)
>
> Folk som dig burde betale fuld pris for assistance 2. gang Falck bliver
> kaldt ud til dit flade batteri! Så kan folk som dig lære at få bilen i
> orden. Så slap vi allesammen meget billigere i abonnement hvad enten vi
> har
> Falck eller DAH!

Tjaa, som sådan er jeg enig - var også overrasket over at de ikke smed mig
ud.
Men til mit forsvar, så havde jeg den til mekaniker adskillige gange - han
kunne ikke finde fejlen. Det er en længere historie, som endte med at jeg
skiftede mekaniker - som fixede problemet ved at skifte batteriet.

>Bare et lille surt opstød!

Det skal der også være plads til ;)



Jørgen M. Rasmussen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 17-09-04 18:06


"Frank Gregersen" <frankNOSPAMgregersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> MVH Frank, som har haft brug for Falck 1 gang, da jeg pga aquaplanning
> endte
> ude på Lars Tyndskids mark!
>
Folk som dig skulle betale ^2, så de kan lære at køre efter forholdene. For
næste gang køre du ikke ud på marken, men over i modsatte vejbane :(((.



Olesen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 17-09-04 18:45


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:414b1978$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Folk som dig skulle betale ^2, så de kan lære at køre efter forholdene.
For
> næste gang køre du ikke ud på marken, men over i modsatte vejbane :(((.

Hørt.



Frank Gregersen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Frank Gregersen


Dato : 17-09-04 21:51

> Folk som dig skulle betale ^2, så de kan lære at køre efter forholdene.
For
> næste gang køre du ikke ud på marken, men over i modsatte vejbane :(((.
>
....det er lidt svært at komme over i modsatte køreretning på en motorvej!

MVH Franke



Jørgen M. Rasmussen (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 18-09-04 06:08


"Frank Gregersen" <frankNOSPAMgregersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> ...det er lidt svært at komme over i modsatte køreretning på en motorvej!
>
Ikke detomindre sker det, fordi de kommer op over mitter-autoværnet, eller
oxo rammer de det og bouncer tilbage :(.



Martin Johansen [600~ (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 18-09-04 16:49

Frank Gregersen skrev:

> ...det er lidt svært at komme over i modsatte køreretning på en
> motorvej!

Nøh det er et spørgsmål om indgangsvinkel og hastighed..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Olesen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 17-09-04 18:45


"Frank Gregersen" <frankNOSPAMgregersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:414b1367$0$13827$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...


> Folk som dig burde betale fuld pris for assistance 2. gang Falck bliver
> kaldt ud til dit flade batteri! Så kan folk som dig lære at få bilen i
> orden. Så slap vi allesammen meget billigere i abonnement hvad enten vi
har
> Falck eller DAH! Bare et lille surt opstød!


Jeg har bl.a. også brugt FALCK 3 gange pga. flad batteri.
Morsomt er det, når det er nogle af de kendte drenge
fra den lokale station som møder op i den største
bil de ejer, selvom jeg sagde, de blot ku' komme
med en bærbar booster..))

Så jo, mine små 500,- årligt er givet godt ud, og
jeg glædes over at få lidt for mine penge.

Omvendt har jeg aldrig brugt Falck til at slæbe
en nyindkøbt bil hjem eller andre sjove ting.



Jørgen M. Rasmussen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 17-09-04 19:50


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har bl.a. også brugt FALCK 3 gange pga. flad batteri.
> Morsomt er det, når det er nogle af de kendte drenge
> fra den lokale station som møder op i den største
> bil de ejer, selvom jeg sagde, de blot ku' komme
> med en bærbar booster..))
>
Det gjorde de oxo, i den største bil de ejer ;). Jeg havde Falck den gang
jeg havde gl.gl bil, nu har jeg ny bil ,som jeg NÆGTER at acceptere er gl.-
7 år ;), og ingen Falck,DK.autohjælp etc. Den gang brugte jeg det til
starthjælp et par gange, 5, fordi jeg nægtede at tro et batt som var 14 dg.
over garantien, Bosch gav 2 år, var færdigt :((. Jeg købte et nyt Bosch,
fordi jeg fik %'er,det døde mens der var garanti på- og siden har jeg ikke
købt Bosch og har skiftet bil + opsagt Falck.



Leonard (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 17-09-04 20:39

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote:

>Det gjorde de oxo, i den største bil de ejer ;)

Sådan en er sgu stor at komme ind i en alm. indkørsel i et
villakvarter med
http://www.falck.com/autoass


--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Johnt (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Johnt


Dato : 18-09-04 01:33


"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:t8fmk0ld0ls44h1ql85jqdm271s3droi6j@4ax.com...
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote:
>
>>Det gjorde de oxo, i den største bil de ejer ;)
>
> Sådan en er sgu stor at komme ind i en alm. indkørsel i et
> villakvarter med
> http://www.falck.com/autoass
>
Min bror sad engang fast med en Volvo 940 på en byggeplads, så han ringede
til Falck og oplyste at det var en Volvo de kørte. Hvorfor de kom med den
store bjærgningbil, da de regnede med at det var en Volvo lastbil

Der var ingen problemer med at få bilen fri.

Hilsen
Johnt



Ivar Madsen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 17-09-04 22:04

Towli skrev:

> Nu har jeg så fået Falck-regningen m.v. og 516,- er jo en slags penge.
> Hvad med jer her i gruppen, -har i sådan et? Har i haft brug for det?

Jeg har indtil i Tirsdags haft det, har da gjort brug af det, ikke fordi jeg
nødvendigvis havde behov for det, men fordi jeg nu havde det, og så kunne
de lige så godt skifte hjul de par gange jeg har været punkteret, så var
jeg fri for det.

Nu har jeg så købt en Citroën hvor de dækker det nødvendige, kun ved trafik
ulykker tager de sig ikke af det, og der dækker forsikringen vel?

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg har lavet en ny hjemmeside http://milli.dk/

Frank Gregersen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Frank Gregersen


Dato : 17-09-04 22:09


> Nu har jeg så købt en Citroën hvor de dækker det nødvendige, kun ved
trafik
> ulykker tager de sig ikke af det, og der dækker forsikringen vel?

Hmm, hvilken forsikring har du? Min betaler ihvertfald ikke hjem transporten
hvis jeg er indblandet i et uheld!
MVH Frank



Ivar Madsen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 17-09-04 22:40

Frank Gregersen skrev:

>> Nu har jeg så købt en Citroën hvor de dækker det nødvendige, kun ved
>> trafik
>> ulykker tager de sig ikke af det, og der dækker forsikringen vel?
> Hmm, hvilken forsikring har du?

Codan.

> Min betaler ihvertfald ikke hjem
> transporten hvis jeg er indblandet i et uheld!

Din og dine pasageres, eller bilens transport til værksted?
person transport tror jeg ikke at Codan betaler heller, heller ikke en evt.
modparts forsikring, men bilens transport til værksted, det tror jeg at de
betaler.
Tilbage står der vist kun persontransporten, og der kan man få meget for
500,00 årligt. Jeg vil thivertifald ikke betale så mange penge alene for
at få en forsikring på det.

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg har lavet en ny hjemmeside http://milli.dk/

FJ (17-09-2004)
Kommentar
Fra : FJ


Dato : 17-09-04 23:02

Tegn et medlemskab hos FDM, så kan du få abonnement ved Dansk Autohjælp til
halv pris = 270,- og så får du jo også FDM´s motorblad + de rabatter et
FDM medlemskab giver rundt omkring.

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
news:ciebpl$1adm$1@news.cybercity.dk...
> Heja
>
> Udover at være en bonderøv er jeg åsse en fedterøv. -Jeg er kommet til, på
> et af de der markeder, at sige jatak til et Falck abb. Jeg har en Citroen
AX
> fra 96, som jeg har haft fra ny. Den har fået skiftet de vitale dele
> (tandrem mv) som behørigt og fået skiftet olie hver ca. 6000 km.
>
> Nu har jeg så fået Falck-regningen m.v. og 516,- er jo en slags penge.
> Hvad med jer her i gruppen, -har i sådan et? Har i haft brug for det?
> Hvor stor er egentlig sandsynligheden for at bilen bare pludsligt går i
stå?
> Hvad koster det at blive bugseret hvis det endelig skulle ske (uden et
> falck. abb.)? Er der (billigere) alternativer ?
>
>
> Tak for tanker desangående
>
> /Towli
>
>



taliskoko (24-09-2004)
Kommentar
Fra : taliskoko


Dato : 24-09-04 06:44

Du skal betragte dit Falck-abonnement som en slags forsikring. Når bilen
eller MC'en bryder ned klokken kvalme om natten er det sku´ rart at
kunne løfte røret og blive fragtet hjem og automobilet på værksted.

Husk at der er 3 slags abonnementer: Rødt - Blåt og Sort kort. Rødt er
det billigste.

Jeg har iøvrigt det sorte kort. Med 3 dages gratis lånebil og 1
overnatning på hotel betalt vedr. nedbrud. Og alt det andet...

Besøg evt. Falck´s hjemmeside for at se hvad dit abonn. dækker, det
lyder ikke som du er helt klar overt dét.
www.falck.dk

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


J S L (24-09-2004)
Kommentar
Fra : J S L


Dato : 24-09-04 15:08


"taliskoko" <taliskoko.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:4153b4b0$1$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Besøg evt. Falck´s hjemmeside for at se hvad dit abonn. dækker, det
> lyder ikke som du er helt klar overt dét.
> www.falck.dk
>

Linket virker ikke!!!

Ifølge Google findes siden ikke! Andre forslag??

Ps. Min PC fejler intet.....

JSL



Rene Joergensen (24-09-2004)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 24-09-04 15:28

J S L <jaime.s.lauritsen@privat.dk> wrote:

>> www.falck.dk
> Linket virker ikke!!!

Det må vist være dine fingre der ikke virker, for den virker fint her


> Ifølge Google findes siden ikke! Andre forslag??

Søger man på falck.dk får man ellers falck.dk som første hit.

> Ps. Min PC fejler intet.....

Nej, det er muligt at fejlen skal findes ca. 40cm fra skærmen.

--
-René


J S L (24-09-2004)
Kommentar
Fra : J S L


Dato : 24-09-04 16:28


"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:slrncl8bnh.ndi.fox@hal6000.bananas.dk...
>
> Det må vist være dine fingre der ikke virker, for den virker fint her
>
>
> > Ifølge Google findes siden ikke! Andre forslag??
>
> Søger man på falck.dk får man ellers falck.dk som første hit.
>
>
> Nej, det er muligt at fejlen skal findes ca. 40cm fra skærmen.
>

Prøv at åbne dine øjne..........Peter Plys...

Google 2 hit:

www.falck.dk Siden findes ikke.

Kan sagtens komme ind på de andre hits under falck.com osv. Men det var ikke
det jeg ville.

Såå.......prøv lige igen!

Jeg bad om hjælp......spurgte ikke hvor stupid du var!!!



J S L (24-09-2004)
Kommentar
Fra : J S L


Dato : 24-09-04 16:45

Efter at have checket div. forbindelser kan jeg konstatere følgende:

Med en 2 Mbit ADSL frbindelse fra Cybercity der kører 100% kan linket

www.falck.dk

IKKE åbnes...

Og nej......Rene.....du er ikke stupid.. ;C))))



John Sahl (24-09-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 24-09-04 16:57

J S L wrote:
> Med en 2 Mbit ADSL frbindelse fra Cybercity der kører 100% kan linket

Også Cybercity linie her.

> www.falck.dk
>
> IKKE åbnes...

I min MS Internet Explorer virker den heller ikke, men i
Mozilla Firefox loader den fint.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



BJ (24-09-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-09-04 16:53


"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:cj1fpg$10qd$1@news.cybercity.dk...
>J S L wrote:
>> Med en 2 Mbit ADSL frbindelse fra Cybercity der kører 100% kan linket
>
> Også Cybercity linie her.
>
>> www.falck.dk
>>
>> IKKE åbnes...
>
> I min MS Internet Explorer virker den heller ikke, men i
> Mozilla Firefox loader den fint.

Har ingen problemer med min MS Internet Explorer.

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Leonard (24-09-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-09-04 17:34

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Har ingen problemer med min MS Internet Explorer.

Heller ikke herfra gennem TDC, både i Opera og IE.
Men det kan være CyberCity ikke har betalt abb. til Falck?

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

BJ (24-09-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-09-04 17:32


"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:e1j8l0hebojppblf8tqn346h3848q944rg@4ax.com...

KLIP

> Heller ikke herfra gennem TDC, både i Opera og IE.
> Men det kan være CyberCity ikke har betalt abb. til Falck?

Hmmm ... Så hjælper vist kun Redningsringen...

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Rene Joergensen (24-09-2004)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 24-09-04 18:28

J S L <jaime.s.lauritsen@privat.dk> wrote:

> Og nej......Rene.....du er ikke stupid.. ;C))))

Nej, det ved jeg.

--
-René


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408650
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste