/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Knas med kaburator Polo 1.3 1985
Fra : Michael Kristensen


Dato : 16-09-04 19:21

Hej NG

Jeg fik stjålet min kaburator for et stykke tid siden

Var ude på en skrotplads og pille en anden ud af en donorbil. Kunne
ikke se, om donorbilen var en 1.1 eller 1.3. Min egen er en 1.3.

Bilen kører med den nye kaburator, bare ikke særligt godt. Ved tomgang
går den enten ud (uanset om den er kold eller varm), eller kører op og
ned fra 600 rpm til 3000 rpm (kunne det være fordi blandingen er for
fed?). Ved konstant fart (f.eks. 80 km/t) virker det som om, at den
ikke kan finde ud af, om den vil accelere eller motorbremse, og derfor
rykker det i bilen et par gange i sekundet. Derimod accelerer bilen
mindst lige så godt som med den gamle kaburator og benzinøkonomien er
fin. Problemerne er mest udbredt, når den er varm.

Har prøvet at stille på tomgangskruen uden den store succes.

Er der noget jeg kan gøre ved det, eller skal jeg bare leve med det?

mvh - Michael Kristensen

 
 
Ukendt (16-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-09-04 19:46


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:62a43eb3.0409161021.58e0036b@posting.google.com...
> Hej NG
>
> Jeg fik stjålet min kaburator for et stykke tid siden
>
> Var ude på en skrotplads og pille en anden ud af en donorbil. Kunne
> ikke se, om donorbilen var en 1.1 eller 1.3. Min egen er en 1.3.
>
> Bilen kører med den nye kaburator, bare ikke særligt godt. Ved tomgang
> går den enten ud (uanset om den er kold eller varm), eller kører op og
> ned fra 600 rpm til 3000 rpm (kunne det være fordi blandingen er for
> fed?). Ved konstant fart (f.eks. 80 km/t) virker det som om, at den
> ikke kan finde ud af, om den vil accelere eller motorbremse, og derfor
> rykker det i bilen et par gange i sekundet. Derimod accelerer bilen
> mindst lige så godt som med den gamle kaburator og benzinøkonomien er
> fin. Problemerne er mest udbredt, når den er varm.
>
> Har prøvet at stille på tomgangskruen uden den store succes.
>
> Er der noget jeg kan gøre ved det, eller skal jeg bare leve med det?

Skift benzintrykregulatoren. Det er en lille rund dims hvor der går et par
slanger hen til og den kan ligne en slags konservesdåse

--
Tom



John Andersen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : John Andersen


Dato : 17-09-04 08:59



"Tom" skrev i en meddelelse
"Re: Knas med kaburator Polo 1.3 1985"

>
> "Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:62a43eb3.0409161021.58e0036b@posting.google.com...
> > Hej NG
> >
> > Jeg fik stjålet min kaburator for et stykke tid siden
> >
> > Var ude på en skrotplads og pille en anden ud af en donorbil. Kunne
> > ikke se, om donorbilen var en 1.1 eller 1.3. Min egen er en 1.3.
> >
> > Bilen kører med den nye kaburator, bare ikke særligt godt. Ved tomgang
> > går den enten ud (uanset om den er kold eller varm), eller kører op og
> > ned fra 600 rpm til 3000 rpm (kunne det være fordi blandingen er for
> > fed?). Ved konstant fart (f.eks. 80 km/t) virker det som om, at den
> > ikke kan finde ud af, om den vil accelere eller motorbremse, og derfor
> > rykker det i bilen et par gange i sekundet. Derimod accelerer bilen
> > mindst lige så godt som med den gamle kaburator og benzinøkonomien er
> > fin. Problemerne er mest udbredt, når den er varm.
> >
> > Har prøvet at stille på tomgangskruen uden den store succes.
> >
> > Er der noget jeg kan gøre ved det, eller skal jeg bare leve med det?
>
> Skift benzintrykregulatoren. Det er en lille rund dims hvor der går et par
> slanger hen til og den kan ligne en slags konservesdåse
>
> --
> Tom

Der er da ikke trykregulator på en 1985 1,3 polo dk.model,
når du tager en kaburator på et hug, så starter du med at skille den af rense den,
grundjuster den, så monter du den og husk alle slanger skal side på de rigtige
steder. bag efter kører du på værksted og får dem til at kontroler co% og evt.
juster den rigtig. så kører du uden os bagved skal holde vejret til du er væk.
John.
>
>
>

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.249.218.112)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Ukendt (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-04 13:29



> Der er da ikke trykregulator på en 1985 1,3 polo dk.model,
> når du tager en kaburator på et hug, så starter du med at skille den af
> rense den,
> grundjuster den, så monter du den og husk alle slanger skal side på de
> rigtige
> steder. bag efter kører du på værksted og får dem til at kontroler co% og
> evt.
> juster den rigtig. så kører du uden os bagved skal holde vejret til du er
> væk.
> John.

Det var da underligt, i alle de gamler æsker jeg har pillet i, var der godt
nok en trykregulator
som lignede denne:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=61256&item=7921634928&rd=1&ssPageName=WDVW

--
Tom



Michael Kristensen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 17-09-04 10:36

> Skift benzintrykregulatoren. Det er en lille rund dims hvor der går et par
> slanger hen til og den kan ligne en slags konservesdåse


Hej. Nogen ide hvor man skaffer sådan en dims i Århus området?

mvh - Michael Kristensen

Ukendt (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-04 13:33


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:62a43eb3.0409170136.87da637@posting.google.com...
>> Skift benzintrykregulatoren. Det er en lille rund dims hvor der går et
>> par
>> slanger hen til og den kan ligne en slags konservesdåse
>
>
> Hej. Nogen ide hvor man skaffer sådan en dims i Århus området?

Lad værre med at købe hos en ophugger, da de som regl er i stykker på alle
gamle biler. Køb en ny hos den autoriserede, mener de koster max. et par
hundrede kr.

--
Tom



Ukendt (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-04 13:39


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:62a43eb3.0409161021.58e0036b@posting.google.com...
> Hej NG
>
> Jeg fik stjålet min kaburator for et stykke tid siden
>
> Var ude på en skrotplads og pille en anden ud af en donorbil. Kunne
> ikke se, om donorbilen var en 1.1 eller 1.3. Min egen er en 1.3.
>
> Bilen kører med den nye kaburator, bare ikke særligt godt. Ved tomgang
> går den enten ud (uanset om den er kold eller varm), eller kører op og
> ned fra 600 rpm til 3000 rpm (kunne det være fordi blandingen er for
> fed?). Ved konstant fart (f.eks. 80 km/t) virker det som om, at den
> ikke kan finde ud af, om den vil accelere eller motorbremse, og derfor
> rykker det i bilen et par gange i sekundet. Derimod accelerer bilen
> mindst lige så godt som med den gamle kaburator og benzinøkonomien er
> fin. Problemerne er mest udbredt, når den er varm.
>
> Har prøvet at stille på tomgangskruen uden den store succes.
>
> Er der noget jeg kan gøre ved det, eller skal jeg bare leve med det?


hmm kom i tanke om at membranen i accelerationspumpen kan også være revnet
inde i kaburatoren, så den kan man evt. starte med at skifte, den bør ikke
koster over 50 Kr

--
Tom



Ukendt (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-09-04 09:48


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message
news:62a43eb3.0409161021.58e0036b@posting.google.com...
snip

> Bilen kører med den nye kaburator, bare ikke særligt godt. Ved tomgang
> går den enten ud (uanset om den er kold eller varm), eller kører op og
> ned fra 600 rpm til 3000 rpm (kunne det være fordi blandingen er for
> fed?). Ved konstant fart (f.eks. 80 km/t) virker det som om, at den
> ikke kan finde ud af, om den vil accelere eller motorbremse, og derfor
> rykker det i bilen et par gange i sekundet. Derimod accelerer bilen
> mindst lige så godt som med den gamle kaburator og benzinøkonomien er
> fin. Problemerne er mest udbredt, når den er varm.
>
> Har prøvet at stille på tomgangskruen uden den store succes.
>
> Er der noget jeg kan gøre ved det, eller skal jeg bare leve med det?
>
> mvh - Michael Kristensen

Kan tænkes at din "pulldown dåse" er defekt også. Dette er udbredt på
karburatorerne på den type Polo. Er det en Pierburg 2E el. lignende ?

Hvis dåsen er defekt eller hænger kan doseringen af bezin være gal og den
fær enten for meget eller lidt at leve af. Dette resulterer som oftest i
dårlig tomgang.

Andre ting at kigge efter:

Check alle vacuumslanger og tilhørende studser.

Check flangen mellem karburator og indsugning, det er en kandt fejl at den
er revnet eller mørnet.

Den nævnte del i indlægget ovenfor er mig bekendt benzinpumpe. En Polo fra
85 har mig bekendt ikke fødepumpe i tanken. En ny koster knapt 250,- kr.
inkl. mormor. Jeg har vist en til at ligge som jeg ikke fik brug for, smid
mig enmail hvis du er int.

Hvad med benzinfilteret er det nyt ?

/Mikkel



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408657
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste