"Tom" skrev i en meddelelse
"Re: Knas med kaburator Polo 1.3 1985"
>
> "Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:62a43eb3.0409161021.58e0036b@posting.google.com...
> > Hej NG
> >
> > Jeg fik stjålet min kaburator for et stykke tid siden
> >
> > Var ude på en skrotplads og pille en anden ud af en donorbil. Kunne
> > ikke se, om donorbilen var en 1.1 eller 1.3. Min egen er en 1.3.
> >
> > Bilen kører med den nye kaburator, bare ikke særligt godt. Ved tomgang
> > går den enten ud (uanset om den er kold eller varm), eller kører op og
> > ned fra 600 rpm til 3000 rpm (kunne det være fordi blandingen er for
> > fed?). Ved konstant fart (f.eks. 80 km/t) virker det som om, at den
> > ikke kan finde ud af, om den vil accelere eller motorbremse, og derfor
> > rykker det i bilen et par gange i sekundet. Derimod accelerer bilen
> > mindst lige så godt som med den gamle kaburator og benzinøkonomien er
> > fin. Problemerne er mest udbredt, når den er varm.
> >
> > Har prøvet at stille på tomgangskruen uden den store succes.
> >
> > Er der noget jeg kan gøre ved det, eller skal jeg bare leve med det?
>
> Skift benzintrykregulatoren. Det er en lille rund dims hvor der går et par
> slanger hen til og den kan ligne en slags konservesdåse
>
> --
> Tom
Der er da ikke trykregulator på en 1985 1,3 polo dk.model,
når du tager en kaburator på et hug, så starter du med at skille den af rense den,
grundjuster den, så monter du den og husk alle slanger skal side på de rigtige
steder. bag efter kører du på værksted og får dem til at kontroler co% og evt.
juster den rigtig. så kører du uden os bagved skal holde vejret til du er væk.
John.
>
>
>
-- Sendt via
http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.249.218.112)
-- Vis din bil frem på
http://www.bilgalleri.dk