Lån og Forsikring
Fra : Peter L. Jensbøl

Dato : 15-09-04 15:00

Hej.... spørgsmål.

Hvor kan man ansvars forsikre en f.eks. BMW 518/520 fra FØR 1990? ALKA gør
det ikke...

Kan man tegne et billån i en bank eller finanseringsinstitut på kr. 35.000
når bilen er MERE end 10 år gammel?

/peter

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-09-04 15:13

Såvidt jeg er orienteret skal alle tilbyde ansvar. Men ofte vælge visse
selskaber så høj en pris at det svarer til et nej. Men ansvar burde ikke
volde de store problemer.

Du kan sikkert ikke få et billån, da banker ikke vil tage sikkerhed i så
gammel en bil.

Ofte kan det være billigst at oprette en kassekredit fremfor et lån, da der
er færre gebyrer. Sådan var det i hvert fald for nogle få år siden. Om der
er kommet nye gebyrer til ved jeg ikke. Men overvej det.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Leonard

Dato : 15-09-04 15:18

"Peter L. Jensbøl" <jensboel@mail.dk> wrote:

>Hvor kan man ansvars forsikre en f.eks. BMW 518/520 fra FØR 1990? ALKA gør
>det ikke...

Ansvarsforsikringen er lovpligtig og alle forsikringsselskaber der
tilbyder bilforsikringer skal tilbyde en ansvarsforsikring. De må selv
bestemme prisen, men de skal tilbyde den.

--
Leonard

Fra : Jasper Norman

Dato : 15-09-04 22:26

Hvis du bor i nordjylland kan du tegne den med ren ansvar hos Thisted Amt
for 9.200,- hvis du er nystartet. Hvis du skal have et "rigtigt" billån,
kræver banken at du har en kasko forsikring. Og så bliver prisen en helt
anden Så det billigeste er, at lave en kassekredit, og en
ansvarsforsikring. Jeg véd godt at det kan være svært at få en kassekredit
på 30-40.000,- hvis du fx. er studerende, i lære el. lign. Men hør evt.
banken om muigheden for en kautionist. (hvis dine forældre er med på idéen

Mvh

Jasper

Fra : Niels Skaaning

Dato : 16-09-04 03:37

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> banken om muigheden for en kautionist. (hvis dine forældre er med på idéen

Bankerne er helt vilde efter at låne penge ud til studerende, så det burde
ikke være et problem.

NS