/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fejl ved Opel Kadet 1990 ?
Fra : Soren Nielsen


Dato : 15-09-04 13:29

Hej

Er ved at købe en E1,6 i 3 dørs fra 1990 - er der nogle "standard" fejl jeg
skal være opmærksom på ?

MVH
Søren



 
 
Ukendt (15-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-09-04 13:34

"Soren Nielsen" <eastwood@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:ci9cif$20n4$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
> Er ved at købe en E1,6 i 3 dørs fra 1990 - er der nogle "standard" fejl
jeg
> skal være opmærksom på ?

Rust


--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94
- Nu med flere plysterninger!
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Brizz (15-09-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 15-09-04 13:40

> > Er ved at købe en E1,6 i 3 dørs fra 1990 - er der nogle "standard" fejl
> jeg
> > skal være opmærksom på ?
>
> Rust

og specielt opmærksom på rust
og når du nu kigger den efter så kig efter rust også §

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Martin Bak (15-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 15-09-04 17:05


"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
news:41483806$0$215$14726298@news.sunsite.dk...
> > > Er ved at købe en E1,6 i 3 dørs fra 1990 - er der nogle "standard"
fejl
> > jeg
> > > skal være opmærksom på ?

Du kan se top ti over fejl på modellen, (fundet ved syn) ved
bilinspektionens hjemmeside, hvis du har indregistreringsnummeret.

Martin
> >
> > Rust
>
> og specielt opmærksom på rust
> og når du nu kigger den efter så kig efter rust også §
>
> Mvh Brian
> ---
> www.gronaerten.dk
>
>



Brian Axelgaard (15-09-2004)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 15-09-04 17:13

"Soren Nielsen" <eastwood@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:ci9cif$20n4$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
> Er ved at købe en E1,6 i 3 dørs fra 1990 - er der nogle "standard" fejl
jeg
> skal være opmærksom på ?

Rusten som alle omtaler kan findes i panelerne, skærmkanterne og i bunden.
Jeg er ikke sikker på om bilen er kendt for at ruste i tårnene, men det
finder vi sikkert snart ud af :)
Min kammerat blev i april færdig med at renovere en kadett 89'er. Alt rust
blev lavet, og der var meget af det :) En bil til 4500,- er altså ikke
specielt pæn. Den skulle hel-lakeres efter renoveringen, det var planen fra
starten af. Jeg kan høre ham, hvor der var rust?



Jeppe Ladefoged (15-09-2004)
Kommentar
Fra : Jeppe Ladefoged


Dato : 15-09-04 18:11

> Er ved at købe en E1,6 i 3 dørs fra 1990 - er der nogle "standard" fejl
jeg
> skal være opmærksom på ?

Jeg har selv en Kadett E 1.6i fra '90, det er dog en sedan.
Den har lige fået lavet paneler og bagskærme i begge sider. Det "plejer"
altid at være der det er galt på dem først.
Der er også mange, der har problemmer med at holde olien i motoren (utæt).

Hvis den du skal ud og kigge på at ligesom gennemsnitet af Kadett'er i
Danmark er det paneler+bagskærme, der skal kigges på.


mvh
Jeppe



Niels Kristian Jense~ (16-09-2004)
Kommentar
Fra : Niels Kristian Jense~


Dato : 16-09-04 08:05

"Soren Nielsen" <eastwood@tiscali.dk> wrote in message news:<ci9cif$20n4$1@news.cybercity.dk>...
> Hej
>
> Er ved at købe en E1,6 i 3 dørs fra 1990 - er der nogle "standard" fejl jeg
> skal være opmærksom på ?

Som de andre skriver: Rust. Jeg har selv en 1990-model, der er
undervognsbehandlet mere grundigt end gennemsnittet, og alligevel kom
der hul lige under pedalerne. Der er en samling der, hvor tre plader
er samlet, og den midterste plade er (siger en pladesmed jeg kender)
lavet i råt ubehandlet jern.

Det er et dumt sted, for det sidder under 20 cm fra det sted, hvor
bageste befæstigelse af bærearmen til forhjulet er svejset på. Dvs.
zone B: Form og styrke skal bevares = godt håndværk og rigtige
materialer.

Kigger du nedefra, så vil du se en vange, der bøjer opad lige under
pedalerne. Der er sat et stykke forstærkningsjern på, der har små
udskæringer, så man kan komme ind til pladen inde bag ved. Her skal du
give den nogle solide gok med en spids skruetrækker, for det er det
første sted en synsmand vil forsøge på en Kadett.

Desuden er der et svagt sted lige hvor det stykke jern slutter til
vognbunden, hvis du banker nedefra og skråt fremad & opad i samlingen
mellem vognbund og vange (der er noget gummiagtig fugemasse i), så
skal det være sundt.

Det er sted nummer 2, en synsmand vil prøve!

Begge de to steder er *dyre* at få lavet, regn med 10-20 timer for en
dygtig pladesmed. Paneler er billige i sammenligning. Kig også efter
dørbunde.

Ellers er Kadett 1990 en dejlig bil, jeg kører over 16 km/l her om
sommeren, den rummer godt og alle bremsedele foran koster mindre end
een bremseskive til en Mitshubisi Galant! Mit eneste motorstop mellem
40.000 og 197.000 km har været pga. en defekt strømfordeler (1600 kr)

Mvh. NKJensen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408657
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste