Denver 5" LCD TV + DVD til 1599 kr. i Bilk~
Fra : Mikkel

Dato : 14-09-04 17:24

Er der nogle der har set dette live og kan sige noget om billedkvaliteten?
Jeg kan godt regne ud at det ikke er som at købe en Sony/Pioneer/VDO skærm
til 5000 kr. for skærmen alene, men det må vel være til at kigge på?

Er der nogen som har det monteret og kan fortælle om tv-tuneren virker
ordenligt, med DR1+TV2? Jeg kunne forestille mig at den ville flimre en del
og at man jævnligt skulle indstille frekvensen?

Kan man nemt tage skærmen af? (tyverisikring)

Hvordan sættes skærmen fast?

Er der udgang så man kan køre lyden over sit anlæg i bilen?

Hvor monterer man dvd-afspilleren, når man har sit alm. anlæg siddende i
instrumentbordet?

Fra : bme

Dato : 14-09-04 18:17

">
> [...]
> del
> og at man jævnligt skulle indstille frekvensen?

Da dr1 og tv2 ligger på vidt forskellige frekvenser rundt om i landet, vil
du nok skulle stille en del. Tror næppe at du får noget brugbart resultat,
medmindre du holder helt stille.

/bo

Fra : Mikkel

Dato : 14-09-04 20:25

"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse

> [...]
> du nok skulle stille en del. Tror næppe at du får noget brugbart resultat,

Men til Pioneer/VDO/Sony navigationssystemer kan man jo købe tv-tunere i en
noget dyrere prisklasse og de må vel virke, for ellers kunne de da ikke
sælge dem og da slet ikke til 3000-5000 kr. som de tager for tv-tuneren
alene!

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-09-04 20:33

On Tue, 14 Sep 2004 21:25:13 +0200, Mikkel wrote:

> [...]
> noget dyrere prisklasse og de må vel virke, for ellers kunne de da ikke
> sælge dem og da slet ikke til 3000-5000 kr. som de tager for tv-tuneren

Det lyder helt vildt at tage så meget for en tv-tuner. Man skal tænke
på at det jo under alle omstændigheder nok ikke er bedre kvalitet end
det der fx. sidder i en standard video af normal til god kvalitet
(800-1000kr) eller bare et alm. fjernsyn til samme penge, men ligeså
snart det sikkert bliver pakket ned i en box som bliver fødet med 12V
istedet for 220V (og gæt lige hvad der sker som noget af det første i en
video, korrekt, der bliver transformeret 220v om til 12V eller lign). Dog
kan der måske være noget auto-tuner halløj der gør at den selv laver
fintuningen, sådan at du er fri for at skulle justere det manuelt. Du
kommer dog ikke udenom at du af og til skal skifte kanal da (som sagt
tidl.) DR1 og TV2 ikke ligger på de samme frekvenser landet over.

/Thomas

Fra : TG4600

Dato : 15-09-04 12:32

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> wrote in message

> [...]
> kommer dog ikke udenom at du af og til skal skifte kanal da (som sagt
> tidl.) DR1 og TV2 ikke ligger på de samme frekvenser landet over.

Og RDS er ikke indført på TV-signalerne - endnu

/TG

Fra : Mikkel

Dato : 15-09-04 17:35

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommer dog ikke udenom at du af og til skal skifte kanal da (som sagt
> tidl.) DR1 og TV2 ikke ligger på de samme frekvenser landet over.

Jeg kan så regne ud at man skal skifte frekvens alt efter hvor i DK man
kører, men jeg er mere nervøs for at når man kører rundt (f.eks. på et
område inden for 5 km. hvor frekvensen burde være den samme) at den så
stadig vil flimre en del når nu bilen ikke står helt stille?

Er der slet ingen som har købt det meget billige tilbud eller som har en
anden skærm m. tv-tuner monteret i bilen?

Fra : BJ

Dato : 15-09-04 17:38

"Mikkel" <ingen@ingen123.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er der slet ingen som har købt det meget billige tilbud eller som har en
> anden skærm m. tv-tuner monteret i bilen?

Jeg kan se TV i min potte.

Det virker perfekt, når du holder i kø (= stille).

Ellers er det noget generelt bras, med mindre man ønsker at montere et
mindre "tørrestativ" på pottens tag.

Bjørn Jørvad

Fra : claus b. p.

Dato : 17-09-04 07:29

> Jeg kan se TV i min potte.
>
> Det virker perfekt, når du holder i kø (= stille).

Jeg har prøvet med et mini-tv at forsøge at se en udsendelse mens vi kørte
fra Kbh over Odden til Aalborg. Det var ikke ret tit der overhovedet var
signal nok til at få billede på. Så med mindre du monterer en 5 m. mast med
gyrostyret antennerotor på bilen er det ingen god ide. Hold dig til DVD og
video.
/Claus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-09-04 09:14

claus b. p. telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> monterer en 5 m. mast med gyrostyret antennerotor på bilen er det
> ingen god ide. Hold dig til DVD og video.

Jeg har haft VDO MS5000 med TV-tuner og antenne i bagsideruden. Min kone
kunne godt se film, når vi kørte. Det kan godt ske, at det flimrede lidt, og
der skulle søges efter kanal, men det var muligt...

--
Mvh. Morten Fruergaard