rusten bagklap på mondeo
Fra : ct

Dato : 14-09-04 16:35

Min 97 mondeo st. car er begyndt at ruste lige over håndtaget på bagklappen,
det skal den model jo nærmest gøre kan jeg forstå

heldigvis er det ikke slemt, så den ryger en tur til maleren.

men hvad med på indersiden af klappen? der er lidt overfladerust indvendigt,
kan jeg nøjes med at smøre det godt ind i noget fedtet (og hvad?) eller
*Skal* det slibes af og gøres noget ved? Det er nemligt *ret* svært at få
sine fede fingre ind gennem de små huller der er derinde

rustne bolte m.v. skiftes naturligvis ud. jg er bare nervøs for hvor meget
at rusten kan 'smitte af' på de omkringliggende dele.

claus

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 19:26

> Min 97 mondeo st. car er begyndt at ruste lige over håndtaget på
> bagklappen,
> det skal den model jo nærmest gøre kan jeg forstå

Nå det var da ellers pussigt.

> heldigvis er det ikke slemt, så den ryger en tur til maleren.

Nå, det gjorde min også for et par år siden

> [...]
> *Skal* det slibes af og gøres noget ved? Det er nemligt *ret* svært at få
> sine fede fingre ind gennem de små huller der er derinde

Det kommer skam ikke indefra men fordi vand og skidt kan samle sig ved
håndtaget i lang tid.

> rustne bolte m.v. skiftes naturligvis ud. jg er bare nervøs for hvor meget
> at rusten kan 'smitte af' på de omkringliggende dele.

Min er rustet igen selv om den blev sandblæst af prof. maler

held og lykke med projektet

--
Tom