Turbo biler fra midt 90 og nedefter..
Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 13:06

Hvilke er der.. ??
og nej ikke porsche og andet der er umuligt med min økonomi

Peugeot 405 T16 <-- alt for dyr...
Fiat Uno/Ritmo/Punto <-- her er det kun puntoen der er pæn.. men kvaliteten
i kabinen er meget plast agtig :o/

Saab 900 <-- møg grim
Nissan Cherry Turbo <-- møg grim
Nissan Bluebird <-- møggrim
Rover 620 Ti -<< koster mester slanten i res dele ellers havde jeg en.. <--
findes der slet ikke billige dele til den ??

Charade 1.0 Turbo <-- er godt nok også grim..

Er der noget jeg har overset ?

Mvh
Morten

Fra : Ivan Madsen

Dato : 14-09-04 13:23

On Tue, 14 Sep 2004 14:06:07 +0200, "Juel" <nej tak> wrote:

> [...]
>findes der slet ikke billige dele til den ??
>
>Charade 1.0 Turbo <-- er godt nok også grim..

Du har da glemt nogle Volvo'er men de er jo nok også møggrimme.
Ellers er der nogle Ford'er, tror nok de hedder Cosworth. Dem kan
andre underholde dig om.
Der var også en Mazda 323 4WD Turbo på et tidspunkt. Jeg kan ikke
huske årstallene, men der findes også en Citroen Xantia CT med en
lavtryksturbo. Opel Calibra og Vectra findes også i en turboversion.

--
Ivan P. Madsen
Saxo 1.4 SX.

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 14:14

"Ivan Madsen" <ipm@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 14 Sep 2004 14:06:07 +0200, "Juel" <nej tak> wrote:
>
> Opel Calibra og Vectra findes også i en turboversion.

Begge er med 4x4 fra fabrikken... 204hk/280nm, 6 gear...

De er dog stadig dyre at komme i nærheden af...

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Low_

Dato : 15-09-04 19:20

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Begge er med 4x4 fra fabrikken... 204hk/280nm, 6 gear...
>
> De er dog stadig dyre at komme i nærheden af...

Så er der jo også Opel Lotus Omega, men de koster også boxen...

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 13:28

"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse news:4146deb0$0

> Er der noget jeg har overset ?

Fård Æskelort? ;).

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-09-04 14:12

"Juel" <nej tak> wrote in news:4146deb0$0$208$14726298@news.sunsite.dk:

> Er der noget jeg har overset ?

Nissan 200sx turbo?

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 14-09-04 14:18

> [...]
> Nissan Cherry Turbo <-- møg grim
> Nissan Bluebird <-- møggrim
> Rover 620 Ti -<< koster mester slanten i res dele ellers havde jeg en..
<--
> findes der slet ikke billige dele til den ??
>
> Charade 1.0 Turbo <-- er godt nok også grim..
>
> Er der noget jeg har overset ?
>
> Mvh
> Morten

Bortset fra den Rover du selv nævner, er der så egentlig nogen biler du
syntes der er pæne ??

Hvad med Renault 5 Turbo??

Jesper

Fra : Paw Jensen

Dato : 14-09-04 14:22

> [...]
<--
> findes der slet ikke billige dele til den ??
>
> Charade 1.0 Turbo <-- er godt nok også grim..

Nissan Cherry turbo.

Paw

Fra : Aslan

Dato : 14-09-04 14:22

Juel wrote:
> Er der noget jeg har overset ?

Alfa GTV 2,0 V6 Turbo
Alfa Spider 2,0 V6 Turbo
Alfa 164 2,0 V6 Turbo
samt et antal
Lancia og Subaru

Aslan

1998 Alfa 156 2,0 TS
2003 MB E 320 CDI Avantgardé

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-09-04 22:21

Aslan wrote:

> Alfa GTV 2,0 V6 Turbo
> Alfa Spider 2,0 V6 Turbo

Det to holder vel næppe kravet om "fra midt 90 og nedefter"..

Du mangler Alfa 75 Turbo og 75 Turbo Evoluzione.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Nicolai

Dato : 15-09-04 16:00

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote in message news:<414760CD.40BB9499@carftp.com>...

> Det to holder vel næppe kravet om "fra midt 90 og nedefter"..
>
> Du mangler Alfa 75 Turbo og 75 Turbo Evoluzione.

Alfa 155 Q4 ( http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=488597
)

Giulietta Turbodelta (dyr og sjælden
http://eng.autoscout24.com/home/index/detail.asp?ts=6059577&id=7115736
/ http://62.58.184.18/portalclassic/auto.asp?ID=214 )

Endeligt er der jo også Callaway's biturbo GTV6 ;) (
http://alfacentro.com/features/reeves/ )

MVH
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-09-04 18:11

Nicolai wrote:

> Giulietta Turbodelta (dyr og sjælden
> http://eng.autoscout24.com/home/index/detail.asp?ts=6059577&id=7115736
> / http://62.58.184.18/portalclassic/auto.asp?ID=214 )

Turbodelta lavede også en GTV med mølle..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas

Dato : 14-09-04 14:34

"Juel" <nej tak> wrote in message
> [...]
<--
> findes der slet ikke billige dele til den ??
>
> Charade 1.0 Turbo <-- er godt nok også grim..

Fiat Croma Turbo og Lancia Thema Turbo hvis ikke nævnt andet steds

Begge biler er til at betale (i indkøb ihvertilfælde)

mvh

Thomas

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 14-09-04 15:30

Og så er der selvfølgelig også
Land Rover Defender 300 TDI

Jesper

Fra : Thomas

Dato : 14-09-04 15:34

"Juel" <nej tak> wrote in message

> Er der noget jeg har overset ?
>
> Mvh
> Morten

Ja!!

Audi 200... hvordan kunne jeg glemme den i mit første indlæg

mvh

Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-04 17:15

"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse

> Saab 900 <-- møg grim

Saab 9000 Turbo.

M.v.h.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 14-09-04 18:27

"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse
> Hvilke er der.. ??
> og nej ikke porsche og andet der er umuligt med min økonomi

http://www.turbocharger.co.uk/rs-turbo-series2.html

---

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 14-09-04 18:40

> [...]
<--
> findes der slet ikke billige dele til den ??
>
> Charade 1.0 Turbo <-- er godt nok også grim..

Ford Sierra + Escort RS Cosworth...

-M

Fra : Rasmus

Dato : 14-09-04 20:58

> [...]
<--
> findes der slet ikke billige dele til den ??
>
> Charade 1.0 Turbo <-- er godt nok også grim..

Du kan jo altid købe en Golf GTI og montere et BLT turbo kit....

......en G60 kan hentes hjem rimeligt billigt, afgiften på sådan en er ca.
35k

mvh
Rasmus

Fra : Claus Fabritius

Dato : 14-09-04 21:37

"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse

> Hvilke er der.. ??
> og nej ikke porsche og andet der er umuligt med min økonomi

Hvad siger budgettet? Jeg kan muligvis komme med et par input, da jeg har
ledt med ca. samme kriterier :)
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-04 21:41

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad siger budgettet? Jeg kan muligvis komme med et par input, da jeg har
> ledt med ca. samme kriterier :)

Har du fundet noget brugbart? Ellers er der netop indrykket en annonce på
klubbens hjemmeside:
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=722

M.v.h.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 14-09-04 22:17

> Har du fundet noget brugbart? Ellers er der netop indrykket en annonce på
> klubbens hjemmeside:
> http://www.saabklubdanmark.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=722

Jeg kigger stadig. Min søgning er dog blevet lidt bredere, da jeg endnu ikke
har haft held med en Saab. Den du linker til lyder dog som noget jeg vil
ringe og høre lidt mærkere om. Kunne folk dog ikke skrive synsstand og antal
km i annoncerne :)

Den jeg startede med at kigge på er stadig til salg. Han fortalte mig at
bilen var solgt og et par dage efter var den i dba. til 35 i stedet for 28k.
Synes dog ikke at jeg havde lyst til at bruge mere tid på ham, når han
tilsyneladende ikke havde lyst til at sælge mig en bil.

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 22:19

> [...]
> har haft held med en Saab. Den du linker til lyder dog som noget jeg vil
> ringe og høre lidt mærkere om. Kunne folk dog ikke skrive synsstand og

Hvad vil du brug Km-tallet til?
Jeg har købt biler hvor motoren var færdig med 140.000 Km

--
Tom

Fra : Claus Fabritius

Dato : 14-09-04 22:31

> Hvad vil du brug Km-tallet til?
> Jeg har købt biler hvor motoren var færdig med 140.000 Km

Det er jo ikke kun motoren der har kørt 350.000. Resten af bilen inklusiv
bøsninger og lignende har kørt lige så langt. Og det er alt andet lige mere
slidt efter 350kkm end efter 200kkm. At en bil sagtens kan være mishandlet
og kørt i sænk på færre km er en anden ting.

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-04 22:24

> [...]
> har haft held med en Saab. Den du linker til lyder dog som noget jeg vil
> ringe og høre lidt mærkere om. Kunne folk dog ikke skrive synsstand og

Ja....

> [...]
> Synes dog ikke at jeg havde lyst til at bruge mere tid på ham, når han
> tilsyneladende ikke havde lyst til at sælge mig en bil.

Gennemgående useriøs...

M.v.h.

Fra : Aadam Heelmsa

Dato : 14-09-04 22:33

On Tue, 14 Sep 2004 14:06:07 +0200, Juel wrote:

> [...]
> Fiat Uno/Ritmo/Punto <-- her er det kun puntoen der er pæn.. men
> kvaliteten i kabinen er meget plast agtig :o/

Ikke dem alle

Saab 900 Carlsson sort
Som denne:
http://sg.geocities.com/saab900portal/Brochure/1990Carlsson/1990Carlsson05.jpg
Skøn vogn.. højrestyret eller ej, og bestemt ikke grim!, 90, 99 og 95 er
nu ikke for kønne...
ex 90, 99, 900, 900i, 900t16

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-04 22:37

"Aadam Heelmsa" <adamReMOOVE@REMOVEpost4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke dem alle
>
> Saab 900 Carlsson sort

Eller 900 Aero, som vi kalder dem hér i DK.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Aadam Heelmsa

Dato : 14-09-04 22:57

> Eller 900 Aero, som vi kalder dem hér i DK.

Nej, Det er to (lidt) forskellige biler.

Saab 900 Carlsson har specielt rat, speciel gearknob, større
skærmkanter, specielle indfarvede kofangerere, specielle dellædersæder,
specilelle forlygter, carlsson skilte, røde linjer langs siden mm. Den
kan kendes på den lave front med indbyggede Hella tågelygter, fandtes
ikke på andre modeller. Orginalt leveret med hele udstyrslisten, excl. el
førersæder og ac. Den er desuden lavere sænket, og har orginalt "saab
red box". Kunne desuden leveres med en "high performance option" med 204
hk.

900 Carlssons blev bygget i 200 eksemplarer i hvert år 90, 91 og 92,
ialt 600.

Jeg har brochuren for 91 liggende, og der bliver også solgt en 900 Aero,
ved siden af 900 carlsson - så jo, der er forskel. Jeg er ikke bekendt
med andre Carlssons her i landet. De er kun solgt i england, og få er
eksporteret pga. højrestyringen.

Mvh

Adam
900 Carlsson
ex 90, 99, 900, 900i, 900t16

Fra : Claus Fabritius

Dato : 14-09-04 22:54

"Aadam Heelmsa" <adamReMOOVE@REMOVEpost4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke dem alle

Det kommer an på hvem du spørger

> [...]
> Skøn vogn.. højrestyret eller ej, og bestemt ikke grim!, 90, 99 og 95 er

Sammenlignet med en normal 900 er den da pæn, men personligt har jeg aldrig
forstået hvordan Saab er kommet frem til designet på 900'eren. Det er ikke
for at genere nogen, men jeg synes ærligt talt at den er grim. 9000 er flot
som 5-dørs, men ellers synes jeg at man skal helt op til 9-5 eller 9-3S
(sedan) før Saab laver en rigtig flot bil.

Ovenstående må være et godt eksempel på at smag og behag er forskelligt.

Fra : koolberg

Dato : 15-09-04 09:04

> [...]
> som 5-dørs, men ellers synes jeg at man skal helt op til 9-5 eller 9-3S
> (sedan) før Saab laver en rigtig flot bil.

Jammen jeg havde samme holdning til saab's udseende, men det ændrede
sig markant første gang jeg var ude at kører i en. Den vinder så meget
på sit indre som er virker meget robust, og så kører de altså som en
drøm. God vejbeliggenhed, dejlig trækkraft i maskinen, gode sæder og
overskuelige instrumenter... Så jo, efter at have kørt en, så blev den
straks også meget kønnere at se på udefra.

/koolberg

P.s. har forøvrigt aldrig taget mig sammen til at købe en, da jeg
mener at 900 turbo 16 er den dejligste af alle, men et ordentligt
eksemplar er dyr.

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-09-04 12:05

Juel wrote:
> [...]
> Rover 620 Ti -<< koster mester slanten i res dele ellers havde jeg
> en.. <-- findes der slet ikke billige dele til den ??

Tjoh - Høyers Honda Accord reservedele f.eks. Motor- og gearkassedele kniber
det mere med.

vh
Torben - 620ti

Fra : Karsten Andersen

Dato : 16-09-04 05:50

Tue, 14 Sep 2004 14:06:07 +0200, skrev "Juel" <nej tak>, på 22 linier,
i <4146deb0$0$208$14726298@news.sunsite.dk>, :

Prøv bilbasen og søg på Benxin og turbo

273 forskellige biler

--