Limfjorden i MapTech BSB format?
Fra : Jens

Dato : 14-09-04 12:19

Hej NG

Kan nogen hjælpe mig til et elektronisk søkort, Limfjorden (Minimum svarende
til Kort 108, Thyborøn - Mors) i MapTech BSB ( / NV-Verlag ) format?

Jens

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 15-09-04 00:53

"Jens" <sjp.news@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
svarende
> til Kort 108, Thyborøn - Mors) i MapTech BSB ( / NV-Verlag ) format?

Oss' mig . Må dog gerne dække hele limfjorden, eneste krav er at det skal
kunne køre på en PDA, gerne under OziExplorer.

/Ole

Fra : Preben Holm

Dato : 19-09-04 12:13

Ole Rasmussen wrote:
> "Jens" <sjp.news@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> svarende

> Oss' mig . Må dog gerne dække hele limfjorden, eneste krav er at det skal
> kunne køre på en PDA, gerne under OziExplorer.

Nu er det jo ikke så dyrt at købe hos NV-Verlag - de 80 euro (eller
deromkring) slår vel ikke bådbudgettet helt i stykker!

Mvh / Preben Holm

Fra : Jens

Dato : 19-09-04 15:47

> Nu er det jo ikke så dyrt at købe hos NV-Verlag - de 80 euro (eller
> deromkring) slår vel ikke bådbudgettet helt i stykker!

Problemet (hvis vi skal kalde det sådan) er bare, at NV-Verlag endnu ikke
har fået udgivet en 'kombipack' dækkende Limfjorden. Dette skulle angiveligt
komme til næste sæson - derfor lidt afventende.

Alternativet er pakken dækkende vestdanmark - ? 98,00 - uden papirkort og
lods, som i søsportsserierne. Måske en fejlinvestering, hvis der ligger en
Limfjordspakke med det hele til foråret 2/3 af prisen ,-)

Jens

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 20-09-04 08:56

> [...]
angiveligt
> komme til næste sæson - derfor lidt afventende.

Det anede jeg så ikke, men rart at høre at der formentlig kommer noget .
SÅ venter vi da bare det halve års tid...

/Ole

Fra : Preben Holm

Dato : 20-09-04 17:07

> Problemet (hvis vi skal kalde det sådan) er bare, at NV-Verlag endnu ikke
> har fået udgivet en 'kombipack' dækkende Limfjorden. Dette skulle angiveligt
> komme til næste sæson - derfor lidt afventende.

Ok, ja, det kan jeg jo se... der er ingen "sportsshiffartskarten" der
dækker limfjorden.

> Alternativet er pakken dækkende vestdanmark - ? 98,00 - uden papirkort og
> lods, som i søsportsserierne. Måske en fejlinvestering, hvis der ligger en
> Limfjordspakke med det hele til foråret 2/3 af prisen ,-)

Ja, det er vel DK1 du snakker om (som kan ses under "Elektronische
Seekarten" på deres hjemmeside)!

Btw. "Sportsshiffartskarten" indeholder "pakken" da ikke også papirkort?
Har jeg nemlig ladet mig fortælle af nogen.
Så vidt jeg kan se sælger de "Kombipack Ostsee" - Papier- &
elektronische N.V. Seekarten (godt nok ikke lige dækkende limfjorden)..

Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på "elektronische
seekarten" og "sportschiffartskarten" udover at der ikke er papirkort
medfølgende de elektroniske kort. Hvorfor er de elektroniske kort så
meget dyrere?

Mvh / Preben Holm

Fra : Preben Holm

Dato : 20-09-04 17:10

> [...]
> seekarten" og "sportschiffartskarten" udover at der ikke er papirkort
> medfølgende de elektroniske kort. Hvorfor er de elektroniske kort så

Nogen gange opdager jeg at jeg stiller ufatteligt dumme spørgsmål - der
er jo de samme kort tilgængelige under elektroniske og sportskortene -
der er jo også de samme combipacks - så drop spørgsmålet ;-*)