SV vs. GSF
Fra : "> Allan

Dato : 14-09-04 09:08

Anyone?
Jeg skal have mig en af disse cykler - med mindre der er en af jer der kan
gøre mig opmærksom på et endnu bedre køb. Men lige nu står valget mellem en
funklende ny SV 650'er... elller en GSF 600'er...

Jeg er mest til touring, samt naturligvis lidt trillen frem og tilbage til
arbejde og en søndagstur til Karoline i ny og næ...

Hvad skal en mand vælge...

Mvh
Allan...

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 14-09-04 09:15

> [...]
>
> Jeg er mest til touring, samt naturligvis lidt trillen frem og tilbage til
> arbejde og en søndagstur til Karoline i ny og næ...

Jeg ville klart gå efter SV650'eren.

Fra : "> Allan

Dato : 14-09-04 09:27

"Henrik Steen Larsen" <hsl_dk@cool.SLET.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville klart gå efter SV650'eren.

Hvorfor? Jeg skal blandt andet tour'e meget på den - og kan bedst lide at
trille ved lavere rpm's... Jeg kommer fra en CB 1100 F - masser af krafter i
bundområdet.. Det er rigtig rart.

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 17:03

<4146ab50$0$294$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Hvorfor? Jeg skal blandt andet tour'e meget på den - og kan bedst lide at
>trille ved lavere rpm's... Jeg kommer fra en CB 1100 F - masser af krafter
>bundområdet.. Det er rigtig rart.

Så tror jeg ikke at Du bliver glad for SV'en. Nu har jeg ingen personlig
erfaring med SV'en, men hvis at den ellers opfører sig som den sporty V2'er
den udgiver sig for, så bryder den sig nu nok ikke ret meget om "lave"
omdrejningstal.

Måske tid for et kig på http://home20.inet.tele.dk/tfv/moment/ godtnok andre
maskiner, meen nok ikke så forskelligt endda......

mvh
Orla
VTR touringstyle

Fra : Ole Hansen

Dato : 14-09-04 17:56

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> [...]
> den udgiver sig for, så bryder den sig nu nok ikke ret meget om "lave"

Det er vist ikke helt ved siden af! :) Det tog mig nogen tid, inden
jeg laerte at koere min sv'er rigtig. Den skal nemlig ha' flere
omdrejninger, end jeg foerst troede. Den skal helst over 6-7000 rpm.

--
Ole Hansen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-09-04 11:27

"Den skal helst over 6-7000 rpm"

Har du hævet nålene? Det siges at hjælpe betydeligt....

Jeg har dog ingen personlige erfaringer...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ole Hansen

Dato : 15-09-04 11:54

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> writes:

> "Den skal helst over 6-7000 rpm"
>
> Har du hævet nålene? Det siges at hjælpe betydeligt....
>
> Jeg har dog ingen personlige erfaringer...

De er hævet ja.. Altså; den trækker for så vidt udemærket under 6000
rpm, men den snurrer noget mere frit, når den kommer over..

--
Ole Hansen

Fra : Steen Egeberg

Dato : 14-09-04 18:30

Og så går du efter noget i 600-klassen ? Der er da ikke noget der med
"masser af kræfter i bundområdet" ?
Af samme årsag vil jeg nødigt gå under 1000cc. Dovenskab ? Tja.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Asger Steffensen

Dato : 14-09-04 20:47

"Steen Egeberg" <*mitnavn*@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "masser af kræfter i bundområdet" ?
> Af samme årsag vil jeg nødigt gå under 1000cc. Dovenskab ? Tja.

Alt er jo relativt. Da jeg gik fra 250 til 500 cc. føltes det som en voldsom
kraft! Men efter at have kørt 1000 cc i en del år vil jeg personligt give
dig ret. 1000 er sådan et dejligt rundt tal...

Asger
DL 1000 V-Strom

Fra : Freddy Lang

Dato : 14-09-04 19:33

Orla Pedersen wrote:
> [...]
> personlig erfaring med SV'en, men hvis at den ellers opfører sig som
> den sporty V2'er den udgiver sig for, så bryder den sig nu nok ikke

Du har måske til dels ret. SV-S'en fungerer i hvert fald fint ved (relativt)
høje omdrejninger.
Men den kører skam også fint ved lavt omdrejningstal. Og da det jo er en
N-model der er tale om, er de lave omdrejninger måske et endnu mindre
problem, da den jo har en lavere gearing end S-modellen.

--
Freddy
SV-R

Fra : Birger Poulsen

Dato : 15-09-04 09:21

"Freddy Lang" <zierra@[FJERNDETTE]mail.dk> wrote in message

> [...]
> N-model der er tale om, er de lave omdrejninger måske et endnu mindre
> problem, da den jo har en lavere gearing end S-modellen.

SV 650 kører bedst ved 3.000+ o/min i 6. gear, hvilket svarer til ca 65-70
km/t.

Fed maskine til fornuftig pris.
--
Hilsen
Birger

Fra : Freddy Lang

Dato : 15-09-04 12:57

Birger Poulsen wrote:

> SV 650 kører bedst ved 3.000+ o/min i 6. gear, hvilket svarer til ca
> 65-70 km/t.
>
> Fed maskine til fornuftig pris.

Jeg kunne ikke være mere enig.

--
Freddy
SV-R

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 14-09-04 09:18

> [...]
>
> Jeg er mest til touring, samt naturligvis lidt trillen frem og tilbage til
> arbejde og en søndagstur til Karoline i ny og næ...

Jeg ville sige SV'eren, den er billigst i forsikring.

...men den er nu ikke langt fra banditten.

Peter Graff, har vist iøvrigt en SV'er til salg, i top stand ...hvis den
ikke blev solgt i går.

Kenneth S
R1

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 14-09-04 09:26

> Jeg ville sige SV'eren, den er billigst i forsikring.

Det kommer helt an på selskabet!
--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk

---

Fra : "> Allan

Dato : 14-09-04 09:29

> en

> Jeg ville sige SV'eren, den er billigst i forsikring.

Forskellen er vel ikke så stor når man er elite-mcist?

> ..men den er nu ikke langt fra banditten.

Det er det jeg mener

> Peter Graff, har vist iøvrigt en SV'er til salg, i top stand ...hvis den
> ikke blev solgt i går.

Jeg tror nu jeg køber mig en ny. Forskellen er 5000 kr. eller noget i den
stil på en ny og en brugt. Desuden vil jeg helst have den uden kåbe.

Mvh
Allan

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-09-04 10:02

"Desuden vil jeg helst have den uden kåbe"

Hva' så med en Hornet?

Fra : "> Allan

Dato : 14-09-04 11:26

> "Desuden vil jeg helst have den uden kåbe"
>
> Hva' så med en Hornet?

Ja - jeg ved det. Den er bare lidt mere pebret. Budgettet siger 70 - 90.000
kr.
Desuden er den liiiige vel meget cafe racer og knap så meget touring ? ik ?

Mvh
Allan

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 14-09-04 11:40

"> Allan <" <not@availble.com> skrev i en meddelelse

> Ja - jeg ved det. Den er bare lidt mere pebret. Budgettet siger 70 -
90.000
> kr.
> Desuden er den liiiige vel meget cafe racer og knap så meget touring ? ik
?

Hej.

Jeg ville nok tage en SV'er, eller måske lige hæve budgettet med 10.000 og
så kikke på en DL 650 V-Strom, det er en dejlig maskine

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 14-09-04 20:44

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg ville nok tage en SV'er, eller måske lige hæve budgettet med 10.000 og
> så kikke på en DL 650 V-Strom, det er en dejlig maskine

Netop mine ord. Jeg har ikke selv prøvet en 650'er, men 1000'eren er kvikt
styrende, behagelig til touring, skæg på småveje og med solidt bundtræk.
AFAIK har 650'eren en SV motor med mere jævn momentkurve og bedre træk fra
bunden. Stel m.v. er som på 1000'eren, så køreegenskaberne burde være
nogenlunde de samme.

Asger
DL 1000 V-Strom

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-09-04 13:26

En i klubben har lige købt en Hornet for en pris først i 80'erne. og 4-5kkm
på klokken. Der er vel ikke mere race over den, end SV'eren, som er den af
de 2 Suzi'er jeg vil foretrække...

Bedste råd er at tage ud og prøve, derefter er du ikke i tvivl om hvad der
passer til dig

Fra : "> Allan

Dato : 14-09-04 13:42

> [...]
> de 2 Suzi'er jeg vil foretrække...
>
> Bedste råd er at tage ud og prøve, derefter er du ikke i tvivl om hvad der

Ja - Hvis man ellers kan finde en forhandler der gider låne sine cykler ud -
uden at man skal lægge 50% af købsbeløbet eller lign. først...

Mvh
Allan

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 14-09-04 13:55

> Ja - Hvis man ellers kan finde en forhandler der gider låne sine cykler
ud -
> uden at man skal lægge 50% af købsbeløbet eller lign. først...

Det plejer sq ikke at være det store problem, blot man viser en smule
seriøsitet.

> Mvh
> Allan

Kenneth S

Fra : Freddy Lang

Dato : 14-09-04 13:56

> Ja - Hvis man ellers kan finde en forhandler der gider låne sine
> cykler ud - uden at man skal lægge 50% af købsbeløbet eller lign.
> først...

Det er nu meget normalt, at man ikke kan få prøveture på helt fabriksnye
cykler. Nu ved jeg ikke, om det er sådanne, du har spurgt efter. Hvis du
partout vil ha' en prøvetur på en helt ny maskine, skal du finde en
Suzuki-forhandler i nærheden, som har et åbent hus arrangement. De har
nemlig ofte nye cykler til afprøvning, som de får stillet til rådighed af
importøren. Det umiddelbare problem ved denne løsning er så bare, at sådanne
åbent hus arrangementer som oftest finder sted i foråret.

--
Freddy
SV-R

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 16:13

> Det er nu meget normalt, at man ikke kan få prøveture på helt fabriksnye
> cykler. Nu ved jeg ikke, om det er sådanne, du har spurgt efter.

Nææ - jeg spurgte såmænd bare om jeg kunne prøve en tur på henholdsvis en SV
650'er og en GSF 600 - For lige at få en fornemmelse af hvilken af de to jeg
synes mest om. Troede når jeg henvendte mig til en aut. forhandler at man så
kunne forvente den service. Det plejer ikke være noget problem når jeg
henvender mig hos en bil forhandler og spørger om prøvetur i den nye RAV4
eller hvad det nu kan være. Snarere tvært i mod.

> [...]
> sådanne
> åbent hus arrangementer som oftest finder sted i foråret.

Ja det er jeg klar over og det bliver nok også først til foråret at jeg
handler. Med mindre jeg finder et kanon tilbud på en meget let/lidt brugt
maskine eller lign. - Det behøver skam ikke være en sprit ny cykel jeg
prøvekører - tsk tsk... Sådan er jeg skam heller ikke. Jeg vil bare vide
hvad der passer bedst til mig...

Jeg er 28 - har kørt cykel i 8 år. 70.000 km. på en Jawa 350 - 6.000 km. på
en CB 1100 - og nu skal jeg altså ud at finde en touring cykel som kan hive
mig til Isle of Man og tilbage næste år - men som også kan lidt sjov på de
små veje på Tåsinge.
Jeg er mest til cykler med masser af moment, ingen kåbe - hastigheder over
170 km/t. er uinteressante og så gerne en rimelig fornuftig kørerstilling
(jeg er 187 cm - 85 kg.).

Mvh
Allan

Fra : Freddy Lang

Dato : 14-09-04 19:11

> Jeg er mest til cykler med masser af moment, ingen kåbe - hastigheder
> over 170 km/t. er uinteressante og så gerne en rimelig fornuftig
> kørerstilling (jeg er 187 cm - 85 kg.).

Når det forholder sig sådan, ville jeg nok råde dig til SV'eren. Ikke at det
er en påfaldende stærk cykel (jeg er nu vældig glad for min, tag endelig
ikke fejl af det), men hvad moment angår, virker en SV'er nok "stærkere" end
en 600 Bandit.

--
Freddy
SV-R

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-09-04 14:49

"Hvis man ellers kan finde en forhandler der gider låne sine cykler ud"

Det burde ikke være det store problem. Der må stå en masse brugt rundt
omkring, og det plejer de da gerne at ville låne ud....

Det er kun hvis det er helt nyt, det kan være svært......

Fra : Freddy Lang

Dato : 14-09-04 13:52

> Jeg tror nu jeg køber mig en ny. Forskellen er 5000 kr. eller noget i
> den stil på en ny og en brugt. Desuden vil jeg helst have den uden
> kåbe.

Til touringbrug? Det lyder lidt forkert i mine ører. Er en kåbe ikke netop
behagelig ved langturskørsel? Jeg ville i hvert fald nødig undvære min.

--
Freddy
SV-R

Fra : anders majland

Dato : 14-09-04 14:58

> Til touringbrug? Det lyder lidt forkert i mine ører. Er en kåbe ikke
> netop behagelig ved langturskørsel? Jeg ville i hvert fald nødig
> undvære min.

I fredags mødte jeg en englænder (dansk bosat og vist buschauffør i kbh)
på en gsx1400. Han havde kørt ca 14000km på den siden maj hvor han
købte den. Jeg mødte ham på færgen fra odden til århus og han skulle
lige på en weekendtur til norge... Han sad dog nok rimneligt i læ bag
en stor tankstaske og en lille vindskærm.... Nok ikke en maskine til
"highspeed touring" ned gennem tyskland men mere til hastigheder med
respekt for danske fartgrænser (eller ihvertfald +60% reglen

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 16:35

> Til touringbrug? Det lyder lidt forkert i mine ører. Er en kåbe ikke netop
> behagelig ved langturskørsel? Jeg ville i hvert fald nødig undvære min.

Det kommer lidt an på hvad man ligger vægt på ved touring... Selv nyder jeg
meget at kører på de små veje... Gerne med 80 - 90 km/t.. også i Tyskland

Uden kåbe har man også en langt bedre fornemmelse af det at køre
motorcykel... En motorcykel med kåbe ?? Det er jo næsten som at kører bil? -
he he...

Mvh
Allan

Fra : Freddy Lang

Dato : 14-09-04 19:16

> [...]
> Uden kåbe har man også en langt bedre fornemmelse af det at køre
> motorcykel... En motorcykel med kåbe ?? Det er jo næsten som at kører

Arh...! Det er da vist noget af en tilsnigelse, er det ikke?

--
Freddy
SV-R

Fra : "> Allan

Dato : 14-09-04 21:32

> Arh...! Det er da vist noget af en tilsnigelse, er det ikke?

Hvad er det ny folk plejer at sige - når man begynder på den slags
Er det TROLL ?? eller noget i den stil... Aner ikke hvorfor... Men jeg tror
det var sådan een jeg begav mig ud i..

Mvh
Allan

Fra : JM

Dato : 17-09-04 18:49

> Jeg tror nu jeg køber mig en ny. Forskellen er 5000 kr. eller noget i den
> stil på en ny og en brugt. Desuden vil jeg helst have den uden kåbe.

Hej Allan,

Jeg har ikke prøvet Sv'eren så den kan jeg ikke udtale mig om, men til
touring brug kan du roligt tage GSF'eren.
Jeg har var på flere lange ture på min Bandit, bl.a. Sydfrankrig - det
klarer den fint.

Jeg vil dog klart vælge en med kåbe.

Insisterer du på at den skal være nøgen, ville jeg nok vælge en Hornet.

Mvh
Jesper Madsen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=329

Fra : Tommy Fer

Dato : 14-09-04 11:53

> [...]
>
> ..men den er nu ikke langt fra banditten.
>
> Peter Graff, har vist iøvrigt en SV'er til salg, i top stand ...hvis den

Det gjorde den....

--
Mvh Tommy Fer
www.FOTOFer.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-09-04 16:11

> [...]

> på klokken. Der er vel ikke mere race over den, end SV'eren, som er den af

....og en kammerat har for et par måneder siden købt en '99'er med 10k
på klokken for 74k,-.

Hvis det var mig, ville jeg købe en Fazer... og det har jeg så gjort
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 14-09-04 10:16

"> Allan <" wrote:

> Men lige nu står valget mellem en
> funklende ny SV 650'er... elller en GSF 600'er...

Hvis jeg var dig, ville jeg først gøre op med mig selv, om jeg var til V2
eller R4 maskiner. Der er en verden til forskel, og ingen kan komme med et
facit om, hvad andre folk bør synes om maskinerne.
Jeg kan pt. bedst lide karakteristikken i en række4'er, men det siges at
mange skifter til de lavere omdrejninger i en V2'er, når man bliver gammel
og kedelig. ...ej spøg til side.

Tag ud til en suki-forhandler og be' om at prøve de 2 modeller, og bedøm så
selv hvad du synes, det er nok bedre end at få en masse gode råd om, hvad
*andre* ville vælge.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-09-04 10:36

"om jeg var til V2 eller R4 maskiner"

Jep. Der er også noget med vibrationer, som nogen elsker og andre
hader......

--
Mvh.
Henrik (som også er til R4)

Fra : Peter Z

Dato : 14-09-04 10:41

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in news:4146bb72$0$142
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> "om jeg var til V2 eller R4 maskiner"
>
> Jep. Der er også noget med vibrationer, som nogen elsker og andre
> hader......

hvad med V4 = honda VFR ?

Peter Z

Honda CBF 600 SA

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 14-09-04 11:15

"Peter Z" wrote:

> hvad med V4 = honda VFR ?

Ja, eller en OBH stagblender? Nu lød spørgsmålet på en V2 eller en R4.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Peter Z

Dato : 14-09-04 11:26

> Ja, eller en OBH stagblender? Nu lød spørgsmålet på en V2 eller en R4.

Er vel et meget godt alternativ hvis man ikke lige kan finde ud af om man
er til V2 eller R4
Sidst men ikke mindst - Det er er IKKE en suzuki !

Peter Z

Honda CBF 600 SA

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 14-09-04 11:47

"Peter Z" wrote:

> Sidst men ikke mindst - Det er er IKKE en suzuki !

Præcis! Og det sikrer da i hvert fald imod dameoverfald... Tilgengæld vil en
vfr passe godt ind i billedet, hvis den står parkerer den foran Blue Oyster
Bar!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Peter Z

Dato : 14-09-04 12:30

> Præcis! Og det sikrer da i hvert fald imod dameoverfald... Tilgengæld
> vil en vfr passe godt ind i billedet, hvis den står parkerer den foran
> [...]
Hvad er det for et sted ?

Kommer du der oftet ?

Peter Z

Honda CBF 600 SA

Fra : "> Allan

Dato : 14-09-04 11:24

> Hvis jeg var dig, ville jeg først gøre op med mig selv, om jeg var til V2
> eller R4 maskiner. Der er en verden til forskel, og ingen kan komme med et
> facit om, hvad andre folk bør synes om maskinerne.

Nu har jeg aldrig prøvet en V2'er - men tager ind til en forhandler på
lørdag og prøver en tur på en SV'er... Så må vi se om det er noget.
Er det mig - eller er forhandlerne generelt ikke meget for at give
prøveture? De går helt i bro når jeg siger at jeg gerne vil prøve BÅDE en
bandit 600 og en SV'er...
tsk tsk... Nå - men indtil videre er det SV'eren der står for tur. Jeg
kender udemærket bandit'en som 1200 udgave. Den er rigtig fin. Jeg er bare
bange for at 600'eren er for død i de lave rpms...

Mvh
Allan

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 14-09-04 11:42

> [...]
> kender udemærket bandit'en som 1200 udgave. Den er rigtig fin. Jeg er bare
> bange for at 600'eren er for død i de lave rpms...

Bl.a. derfor er SV'eren et bedre valg.

Fra : Moller

Dato : 14-09-04 13:05

> [...]

> kender udemærket bandit'en som 1200 udgave. Den er rigtig fin. Jeg er bare
> bange for at 600'eren er for død i de lave rpms...

   Pjat med dig :) i forhold til en B12 så er det meste dødt i de lave
omdr... Men en GSF600 er helt klart ikke død i de lave af en 600'ere at
være :)

   Nu er jeg selv til R4, men har nu prøvet begge maskiner en del gange,
og er ikke i tvivl :) mit valg vil være en Bandit 600 :) dejlig maskine,
som er let at styre, behagelig til lange ture, fornuftig side placering,
uden at få dårlig ryg af det osv.. :) og så trækker den fint helt nede
fra, og helt op til maks effekten :) uden at lyde som om den er ved at
ekslpodere, eller har V2 boblen unde 3-4k omdr.

   Og så er den billigere som brugt end SV'en, uden at være det dårligere
af det.. samt set billigere i forsikring også, men som Rune skrev... det
afhænger af selskab.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Freddy Lang

Dato : 14-09-04 13:42

Moller wrote:

> Og så er den billigere som brugt end SV'en, uden at være det dårligere
> af det..

Når nu manden snakker om at købe en _helt_ ny, er det måske ikke lige netop
det argument du skal komme med... det kunne jo tænkes, at han allerede nu
har gensalgsværdien med inde i overvejelserne.

--
Freddy
SV-R

Fra : Moller

Dato : 14-09-04 14:22

Freddy Lang wrote:

> Når nu manden snakker om at købe en _helt_ ny, er det måske ikke lige netop
> det argument du skal komme med... det kunne jo tænkes, at han allerede nu
> har gensalgsværdien med inde i overvejelserne.

   Så vidt jeg forstod det, var det kun SV'en han hentyde til, da brugte
SV'er sælges urimeligt dyrt, i forhold til Nyprisen, og derved er der
for lidt imellem der for at han gider købe en brugt.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 21:17

Korrekt

> Så vidt jeg forstod det, var det kun SV'en han hentyde til, da brugte
> SV'er sælges urimeligt dyrt, i forhold til Nyprisen, og derved er der for
> lidt imellem der for at han gider købe en brugt.

Det kan godt være jeg fik forklaret mig lidt forkert... Men om jeg handler
den ene eller den anden, så blive den under alle omstændigheder ny... Af den
simple grund at så kan jeg selv kører den til. Jeg har på trods af min alder
en rolig hånd - så jeg er altså dermed rimelig sikker på at kører den pænt
til... (selvom der er folk der siger at en motor skal skamkøres i
tilkørselsperioden... den tror jeg nu ikke på)..

Mvh
Allan

Fra : Freddy Lang

Dato : 14-09-04 22:41

Moller wrote:

> Så vidt jeg forstod det, var det kun SV'en han hentyde til, da brugte
> SV'er sælges urimeligt dyrt, i forhold til Nyprisen, og derved er der
> for lidt imellem der for at han gider købe en brugt.

Gør de nu også det? Forholder det sig ikke nærmere sådan, at købere af de
første to årgange har været svineheldige, i og med at den i '01 steg ret
voldsomt? Således at man nærmest kunne sælge en 1-2 år gammel model til
næsten det samme, som man havde givet for den, netop fordi de nye modeller
var så meget dyrere? Jeg ville da gerne ha' haft min '01 til '99 prisen, men
nu var det altså i '01 jeg havde mulighed for at købe den, og jeg ville ikke
nøjes med en brugt. Ergo måtte jeg punge ud. Det eneste jeg så kan glæde mig
over, hvis jeg skulle sælge lige nu, er at den ikke ligefrem er faldet i
nypris. En ny SV'er koster stadig 97K.
Men derudover har du ret. '99 og '00 fik efter min mening en kunstig
brugtpris-stigning, da de nye modeller steg så kraftigt i '01.

--
Freddy
SV-R

Fra : jesper

Dato : 14-09-04 17:06

> tsk tsk... Nå - men indtil videre er det SV'eren der står for tur. Jeg
> kender udemærket bandit'en som 1200 udgave. Den er rigtig fin. Jeg er bare
> bange for at 600'eren er for død i de lave rpms...

Har en kammerat der lige har været ude og prøve en bandit 600 hos MP-motorcykler.
Han var overrasket over så meget den motor træk i mellemområdet....

Jesper
Cagiva Canyon 500 (åbentbart den eneste i landet.....)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-09-04 20:42

"> Allan <" <not@availble.com> writes:

Hvis det ikke er din rigtige mailadresse, så se evt.
<http://nospam.dkfritidmotorcykel.dk/> (og RFC 2606). Der er jo ingen
grund til at genere den stakkel der ejer availble.com.

> Jeg skal have mig en af disse cykler - med mindre der er en af jer der kan
> gøre mig opmærksom på et endnu bedre køb. Men lige nu står valget mellem en
> funklende ny SV 650'er... elller en GSF 600'er...

Hvorfor nyt?

Hvis du køber brugt er priserne på Banditten normalt en del lavere end
dem på SV'erne. SV'erne sælges uforholdsmæssigt dyrt i forhold til
Banditterne.

Er du opmærksom på at en SV'er er ret forskellig fra en Bandit? Jeg
har kun prøvet en SV-S, men her er hvad jeg lige kan komme i tanke om:

- På en SV-S'er sidder man meget mere foroverbøjet end på en Bandit.
Det er sikkert anderledes for en SV-N.

- En SV'er er en V2, en Bandit er en R4. Det er en kæmpe forskel!

- En SV'er er markant lettere end en Bandit, men da du skriver
andetsteds at du har kørt CB1100 er du næppe bange for at håndtere
en tung motorcykel

- Affjedringen på en Bandit skider, men jeg har også hørt dårlige ting
om affjedringen på en SV'er - SV'erens affjedring skulle dog være
lidt mindre ringe end den på en Bandit. Det kan laves relativt
billigt. Jeg har brugt lidt over 3000 kroner på ny (brugt)
affjedring til min Bandit.

- Jeg var overrasket over hvor relativt sløv sådan en SV'er er ved
lave omdrejninger. Min egen Bandit skal også have en del
omdrejninger før den for alvor flytter sig, men man kan altså også
cruise med 3000 omdrejninger, hvis man er i det humør. Jeg havde
bare hørt så meget om det der V2-bundtræk. Jeg tror dog mere det er
noget med lyden end hvad omdrejningstælleren viser.

> Jeg er mest til touring, samt naturligvis lidt trillen frem og tilbage til
> arbejde og en søndagstur til Karoline i ny og næ...

Det vil jeg helst ikke råde om. Det afhænger i vid udstrækning af dine
personlige præferencer og din pengepung, i hvert fald hvis du handler
brugt.

Jeg synes du har glemt at overveje Yamaha FZS 600, Honda Hornet og
måske også Yamaha XJ 600.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : "> Allan

Dato : 14-09-04 21:31

> Hvis det ikke er din rigtige mailadresse, så se evt.
> <http://nospam.dkfritidmotorcykel.dk/> (og RFC 2606). Der er jo ingen
> grund til at genere den stakkel der ejer availble.com.

Tak - det er hermed rettet...

> Hvorfor nyt?

Hvorfor ikke? Sommetider er det rart at forkæle sig selv med noget ganz
funglende neues...

> Hvis du køber brugt er priserne på Banditten normalt en del lavere end
> dem på SV'erne.

Ja - men så er spørgsmålet så om ikke SV'ern er så meget desto "bedre" -
målt på komfort/køreegenskaber/bundtræk og motorkarakteristik (den kan jeg
jo nok selv bedst bedømme - da den jo er individuel)...

> SV'erne sælges uforholdsmæssigt dyrt i forhold til Banditterne...

og med dermed højere gensalgsværdi - hvis jeg har tænkt mig at sælge den
igen om 3 - 4 år?

> Er du opmærksom på at en SV'er er ret forskellig fra en Bandit?

Det kan du tro jeg er... Jeg har aldrig prøvet en V-cykel... Det nærmeste
jeg har prøvet er vel en Suzuki Freewind 650 som jeg lejede på Tenerife og
brugte en dag på... Den manglede dog den ene cylinder... Men den var sjov

> Jeg har kun prøvet en SV-S, men her er hvad jeg lige kan komme i tanke om:
>
> - På en SV-S'er sidder man meget mere foroverbøjet end på en Bandit.
> Det er sikkert anderledes for en SV-N.

Jeg går efter N'en... Glæder mig til at se hvordan den er.

> - En SV'er er en V2, en Bandit er en R4. Det er en kæmpe forskel!

Nemmerlig.. Det bliver sjovt at prøve.

> - En SV'er er markant lettere end en Bandit, men da du skriver
> andetsteds at du har kørt CB1100 er du næppe bange for at håndtere
> en tung motorcykel

Njøøø - Den vejer 250 kg. og er egentlig ikke så uhåndterlig - eller også er
det bare fordi jeg er meget stærk! (Jeg gider ikke hører på nogle dumme
kommentarer a'la "jaa - at lugte til - he he"... eller lign...)

> [...]
> lidt mindre ringe end den på en Bandit. Det kan laves relativt
> billigt. Jeg har brugt lidt over 3000 kroner på ny (brugt)

Okay - Jeg læste lige i Touring Nyt (det seneste jeg har modtaget) at SV'ern
skulle have betydeligt bedre køreegenskaber og at GSF'ern var en gammel
konstruktion (hvilket den jo er)...

> - Jeg var overrasket over hvor relativt sløv sådan en SV'er er ved
> lave omdrejninger.

Åååh nej - det må du ikke sige...

> Min egen Bandit skal også have en del
> omdrejninger før den for alvor flytter sig, men man kan altså også
> cruise med 3000 omdrejninger, hvis man er i det humør.

Det humør er jeg TIT i

> Jeg havde bare hørt så meget om det der V2-bundtræk.

Nemmelig.. samme her..

> Jeg synes du har glemt at overveje Yamaha FZS 600, Honda Hornet og
> måske også Yamaha XJ 600.

Hornet'en er fed - men lidt for cafe'racer like...
Fazeren har jeg ikke prøvet... Måske det var en ide...
XJ'ern kender jeg og synes at den er lidt sløv i det... Suk - bare jeg dog
ikke var blevet så forvent med Honda'en.. Da jeg kørte Jawa (1996 - 2001)
var en GS500 hurtig...

Måske skulle jeg se på en brugt GSF1200 m. 20 - 35.000 km på klokken.. Der
er mange overvejelser i spil.

Mvh
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-04 06:34

<414754f2$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Ja - men så er spørgsmålet så om ikke SV'ern er så meget desto "bedre" -
>målt på komfort/køreegenskaber/bundtræk og motorkarakteristik (den kan jeg
>jo nok selv bedst bedømme - da den jo er individuel)...

Glem nu den "bundtræks" myte, sådan opfører en sports V2'er sig ikke

>Åååh nej - det må du ikke sige...

Næeh, men sådan er virkeligheden.....

>Nemmelig.. samme her..

:-|

Der findes da V2'ere med fint træk ved lave omdrejninger, de er udstyret med
svinghjul på mange Kg. , og kaldes cruisere/custom mm. Men det er vist ikke
den vej Du vil ?

mvh
Orla

Fra : NielSV650

Dato : 15-09-04 22:01

"> Allan <" <hophophophophop@udisneenlilleegernlillebonnieegern.de> wrote in
message news:414754f2$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Njøøø - Den vejer 250 kg. og er egentlig ikke så uhåndterlig - eller også
er
> det bare fordi jeg er meget stærk!

Hehe... N-modellen vejer sølle 165kg, så du skal da passe på når du tager
ved den første gang, ikke at den hopper op på maven

> Åååh nej - det må du ikke sige...

Min kører ad H* til mellem 3- og 5000omdr/min. Det er helt sikkert et
karbunadespørgsmål som jeg bare har været for doven til at gøre noget ved.

> Det humør er jeg TIT i

Cruise med 3000omdr skider også lidt... der skal ikke meget gas til før det
hele hopper og ryster.
Hvis du har std potte på, kan du også sagtens cruise med højere omdrejninger
uden at blive døv eller genere omgivelserne alt for meget :)

Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/158

Fra : "> Allan

Dato : 16-09-04 16:02

> Hehe... N-modellen vejer sølle 165kg, så du skal da passe på når du tager
> ved den første gang, ikke at den hopper op på maven

He he - Jeg glæder mig stadig til at komme til at prøve den i overmorgen...
Hååååber ikke den skuffer..

Mvh
Allan

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-09-04 21:43

"> Allan <" <hophophophophop@udisneenlilleegernlillebonnieegern.de> writes:

> Tak - det er hermed rettet...

Det virkede tydeligvis ikke helt. Hvad så med den stakkels tysker?

Hvad med i stedet at bruge '.invalid' som TLD i din emailadresse, fx
birger@eksempel.invalid. '.invalid' er reserveret til den slags, og på
den måde kan nogle mailprogrammer også se at det er en ugyldig
mailadresse og spare brugeren for at skrive mails til en ikke
eksisterende adresse.

> Hvorfor ikke? Sommetider er det rart at forkæle sig selv med noget ganz
> funglende neues...

Jo jo, men der er mange penge at spare ved at købe brugt. Personligt
vil jeg hellere have en lidt større maskine end en helt ny mindre.

.... men de rige har som bekendt glæderne.

> Ja - men så er spørgsmålet så om ikke SV'ern er så meget desto "bedre" -
> målt på komfort/køreegenskaber/bundtræk og motorkarakteristik (den kan jeg
> jo nok selv bedst bedømme - da den jo er individuel)...

Som nævnt var jeg ikke imponeret over SV'erens bundtræk.

Jeg tror snarere det drejer sig om at SV'eren er steget i nypris i
modsætning til Banditten fordi den blev ret populær. Derfor går de
første SV'ere til brugtpriser der ligger alt for tæt på deres
nypriser.

> og med dermed højere gensalgsværdi - hvis jeg har tænkt mig at sælge den
> igen om 3 - 4 år?

Ja, det er klart. Den koster dog også lidt mere i nyindkøb.

> Njøøø - Den vejer 250 kg. og er egentlig ikke så uhåndterlig - eller også er
> det bare fordi jeg er meget stærk! (Jeg gider ikke hører på nogle dumme
> kommentarer a'la "jaa - at lugte til - he he"... eller lign...)

Jeg synes jo heller ikke at min Bandit på 200 kg er tung at håndtere.
Jeg tror mest det er et spørgsmål om vane.

> Okay - Jeg læste lige i Touring Nyt (det seneste jeg har modtaget) at SV'ern
> skulle have betydeligt bedre køreegenskaber og at GSF'ern var en gammel
> konstruktion (hvilket den jo er)...

Ja, særligt motoren på en Bandit er et gammelt design.

> Hornet'en er fed - men lidt for cafe'racer like...

Det er jeg ikke enig i. Jeg synes en Hornet er fed.

> Fazeren har jeg ikke prøvet... Måske det var en ide...

Det synes jeg du skal gøre. Jes taler i hvert fald varmt om sin, men
jeg har endnu en tur til gode på den

> Måske skulle jeg se på en brugt GSF1200 m. 20 - 35.000 km på klokken.. Der
> er mange overvejelser i spil.

Sådan en skulle du også nok kunne finde indenfor dit budget. Hvis du
tit er i humør til at cruise med lave omdrejninger er det lige cyklen
for dig.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-09-04 21:47

> [...]

> Hvad er det ny folk plejer at sige - når man begynder på den slags
> Er det TROLL ?? eller noget i den stil... Aner ikke hvorfor... Men jeg tror

Check <http://jargon.watson-net.com/jargon.asp?w=troll> (ESR's site
med den "ægte" jargon file er desværre nede lige nu).

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 15-09-04 00:56

> [...]
>
> Jeg er mest til touring, samt naturligvis lidt trillen frem og tilbage til
> arbejde og en søndagstur til Karoline i ny og næ...

Hej

Man kunne jo også vælge at vente til 2005 modellerne kommer, og så se hvad
en Suzuki GSF 650 skulle komme til at koste !
med Suzuki's prispolitik i DK, bliver den måske ikke så meget durer end den
nuværende 600 !

her er lidt billeder af den http://www.motorbox.com/archivio/8/5774/

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 15-09-04 16:42

> [...]
>
> Jeg er mest til touring, samt naturligvis lidt trillen frem og
> tilbage til arbejde og en søndagstur til Karoline i ny og næ...

Ik' så meget pjat bare køb en Bandit
--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk

---

Fra : kim\(bandit600\)

Dato : 15-09-04 23:23

> Ik' så meget pjat bare køb en Bandit
> Best regards Rune
> www.Bandit600RR.dk
> http://dfmc.dk/?id=7

Jeps, den er bare fin! Har haft min i 4½ år, og synes stadig den holder!
Men når det skal være sjovt, så skal den have nogle vindinger, og der
skal røres en del rundt i gearene

Mvh Kim..
http://www.dfmc.dk/?id=24
http://groups.msn.com/DanskSuzukibandit6001200

Fra : "> Allan

Dato : 16-09-04 16:03

Tjaaa - hvis SV'ern skuffer på lørdag... Så bliver det en Bandit... Men
formentlig 1200'ern...

Mvh
Allan

Fra : Moller

Dato : 16-09-04 16:18

> Tjaaa - hvis SV'ern skuffer på lørdag... Så bliver det en Bandit... Men
> formentlig 1200'ern...

   Også et godt valg :) og de ses ned til omkring 50.000Kr. i vinter
sæsonen :) i brugt pris. men husk at medregne i prisen at du skal ha en
anden bagdæmper + andre fjedre foran. Den er simpel hen for tung til den
lorte afjedring, som den leveres med... så ca. 2-3000Kr. ekstra til
andre afjedrings dele i den billige ende, eller 10k hvis du går efter
det helt store :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : GuzziMania©

Dato : 18-09-04 13:05

Du ved jo godt - det er en V11 du skal have .....

Hvordan gik det med testkørslen i Odense ?
Jeg kørte ingen torden - hehe...

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-09-04 23:28

> [...]

> gøre mig opmærksom på et endnu bedre køb. Men lige nu står valget mellem en
> funklende ny SV 650'er... elller en GSF 600'er...

Jeg ved jeg er sent ude på den, men jeg er lige kommet hjem fra Belgien (og
min sædvanlige news server lader mig ikke poste nu, så tak til Jacob og
hans
www interface

Nu er jeg mest til R4ere, og som sådan har nok mest en tendens til
Banditten.
Jeg har ihvertfald set hvad PerP kan på hans Bandit og den kan det hele
SV-S er da også meget sjov, men <troll>det er sådan lidt en
pige-cykel</troll>
SV-N er muligvis lidt skæggere pga. den lavere gearing og det ændrede styr,
men den har jeg ikke personligt prøvet. Den er dog mindst lige så meget
café-
racer som en Hornet og så vidt jeg kan se er det et issue

Anyhoo, jeg ville vælge en Bandit.

(er Jawa bluestyle'en helt væk?)

--
Mikkel