hej igen
Ja, en BMW, suk,,, det kunne være fedt, men prisen i dk hindre mig totalt i
sådan et køb. De 280000.- min 406 står i er mere end rigeligt.... Kender der
lige har købt en 530 diesel med 70.000km på klokken for 180.000 og med ALT
UDSTYR, men det er bare i Sverige's land......Hmmm.....
Jeg har godt nok tænkt lidt på om ikke der måske var mulighed på og få bilen
trimmet og på den måde åske få en bedre økonomi...
Kenneth
"Lars" <news41dot@landligt.dk> wrote in message
news:ci6id6$27qr$1@news.cybercity.dk...
> Hej Kenneth,
>
> "Kenneth Andersen" <kba@telia.dk> wrote in message
> news:4146c81e$1$8696$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...
> > Ja, jeg har bare ladet mig fortælle at de er meget tørstige de 2,0 og
> > selvfølgelig køre jeg mest bykørsel skl det jo lige huskes at siges. Men
> > over 12 har jeg aldrig været. Aircon tager sin del. og den er jo også
> skide
> > tung, mener det er omkring 1300 kg....
>
> Ja okay. Jeg har aircon med automatisk temperaturregulering i min og
> kølningsfunktionen er slået til året rundt. VTS'en vejer med garanti
heller
> ikke over 1.300 kg... Hvis jeg kører meget bykørsel får jeg heller ikke
mere
> end 10-11 km/L i min. Jeg er lige flyttet til Sverige og har været på
noget
> meget lange og reelle ture på 170 km hver med vel 150 km motorvej/god
> landevej. Jeg kører generelt hurtigt, en smule i overkanten af
> hastighedsgrænsen på motorvejen - forsøger at holde en jævn fart og
bremser
> stort set aldrig med andet end motorbremsen på motorvejen. På disse ture
var
> jeg (på gennemsnitsforbrugsmåleren i bilen) på 7.1L/100 km (14 km/L),
endda
> med pænt læs på bilen.
>
>
> > Men jo jeg syntes også det er for dårligt den ikke kan køre længere. Min
> > gamle 405 s2,0 kunne nemt komme op på 12 og ved by ca.10,5.. og det er
jo
> > med en gammel motor.
>
> Jeg er helt enig, det er alt for ringe med 10 km/L i en ny 2.0'er og en
bil
> i den størrelse. Da vi skulle finde bil i Sverige kiggede vi bl.a. på en
BMW
> 530i og den ligger nok dernede af (eller lidt under) hvis den køres
> rimeligt, men det er jo også 1800 kg og over 220 hk. Blev dog hurtigt
enige
> med os selv og vores økonomi om at diesel måtte være sagen!
>
> ** Lars
>
>