Kan man finde bilens ejer v.h.a. nummerpla~
Fra : Per O.

Dato : 13-09-04 17:17

Jeg stiller spørgsmålet fordi jeg efterhånden er træt at alle dem som
fjerner tallene på deres nummerplader (mere eller mindre professionelt ..
mest mindre) når de skal vise fotos af deres biler. Er der overhovedet nogen
risiko for at nogen finder bilen alene ved hjælp af nummerpladen, som jo
ofte er det eneste man har at gå efter på et billede ?

Per O.

Fra : Brizz

Dato : 13-09-04 17:21

> [...]
> risiko for at nogen finder bilen alene ved hjælp af nummerpladen, som jo
> ofte er det eneste man har at gå efter på et billede ?

Ja hvis men har de rette forbindelser så kan man.
Men som menig mand uden de rette forbindelser kan man ikke.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : BB

Dato : 13-09-04 17:26

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> risiko for at nogen finder bilen alene ved hjælp af nummerpladen, som jo
> ofte er det eneste man har at gå efter på et billede ?

Det er ikke muligt på lovlig vis - det kræver adgang til CRM eller evt. en
database hos det forsikringselskab eller finansieringsselskab, som forsikrer
hhv. belåner bilen.

BB

Fra : Mogens

Dato : 13-09-04 17:30

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Er der overhovedet nogen risiko for at nogen finder bilen
> alene ved hjælp af nummerpladen?

Man må sige, at politiet har stor succes med den "øvelse..." :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-09-04 17:59

Mogens wrote:

> Man må sige, at politiet har stor succes med den "øvelse..." :)

Jeps, de er faktisk ret proff det område

BTW har du set det videoklip fra vores bus-tur i søndags ?
Jeg har postet det i news:dk.binaer.motor

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens

Dato : 13-09-04 18:16

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> BTW har du set det videoklip fra vores bus-tur i søndags ?
> Jeg har postet det i news:dk.binaer.motor

Nix - jeg var ikke opmærksom på det, og nu er
den ikke længere mulig at hente fra serveren...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-09-04 19:38

Mogens wrote:

> Nix - jeg var ikke opmærksom på det, og nu er
> den ikke længere mulig at hente fra serveren...

Jeg poster den lige igen, så du ikke glemmer turen

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 13-09-04 18:08

Jeg har også hørt nogle påstå det er muligt, men de samme mennesker kan ikke
selv
Måske er der nogle, der skjuler nummerpladen fordi de helt klart & tydeligt
reklamerer med
at visse ting ved køretøjet nok kunne udløse en ekstraudgift til
statskassen, og de mennesker,
som 'kradser ind' har antageligt adgang til oplysningerne.

Bo
www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-09-04 17:57

Per O. wrote:
> Jeg stiller spørgsmålet fordi jeg efterhånden er træt at alle dem som
> fjerner tallene på deres nummerplader

Hvorfor er du træt af det ?

> [...]
> Er der overhovedet nogen risiko for at nogen finder bilen alene ved
> hjælp af nummerpladen, som jo ofte er det eneste man har at gå efter

Kun hvis man 'snyder', ellers er det kun Politiet, forsikringsselskaber og
lignende der kan få det oplyst.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Anne Stokholm

Dato : 13-09-04 18:49

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote in message
> [...]
> fjerner tallene på deres nummerplader (mere eller mindre
professionelt ..
> mest mindre) når de skal vise fotos af deres biler.

Herregud...Skal der ikke mere til? Forstår ikke lige hvordan man kan
blive _træt_ af det. Det burde da ikke betyde noget at du ikke lige
kan se hvad folks nummerplader er.

Jeg fjerner da også altid nummerpladen på min bil når jeg viser
billeder af den. Man ved aldrig hvem der har adgang til hvad.

--
Venlig hilsen
Anne Stokholm

I know that I have done many things
to give you reason not to listen to me
- Sinead O'Connor -

Fra : Per O.

Dato : 13-09-04 19:01

Anne Stokholm wrote:
> [...]
>
> Jeg fjerner da også altid nummerpladen på min bil når jeg viser
> billeder af den. Man ved aldrig hvem der har adgang til hvad.

Nu har jeg en ganske almindelig bil, og er ikke bange for at lade folk vide
hvem jeg er. Hvis man skal være bange for alle dem som måske har
forbindelser, så er man ved at være paranoid. Det er mit liv for kort til
Grunden til at jeg er træt af det er, at det for det meste ser dumt ud. Jeg
har fotografering som hobby, og synes at tingene skal vises som de er, når
der ikke er nogen fornuftig grund til at skjule noget. Men bevares, hvis
nogen har noget at skjule så fred med det. Jeg kan blive træt af ting ved
billeder, som du sikkert ikke engang lægger mærke til... jeg har det nok med
fotos som de fleste herinde har det med biler .. jeg er lidt af en nørd ! Og
især en dårligt afmasket nummerplade ser altså dumt ud efter min mening.

Det var nu heller ikke det spørgsmålet gik på i begyndelsen.

Per O.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-09-04 19:40

> [...]
> der ikke er nogen fornuftig grund til at skjule noget. Men bevares, hvis
> nogen har noget at skjule så fred med det.

Så skulle det jo heller ikk være noget prob. at sætte et fake nr. ind ;).
Jeg kan heller ikke se hvad der ophidser dig, og jeg kender til et tilfælde
af at en misbrugte sin pos. til at søge oplysninger om ejeren&familie :((.

Fra : Per O.

Dato : 13-09-04 21:41

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> ;). Jeg kan heller ikke se hvad der ophidser dig, og jeg kender til
> et tilfælde af at en misbrugte sin pos. til at søge oplysninger om

Jeg erindrer ikke at have skrevet at jeg bliver ophidset .. der skal
betydeligt mere til at gøre det end en dybest set ligegyldig debat. Jeg
sporer bare en generel nervøsitet for hvad der kunne ske hvis nogen fandt ud
af hvem der ejede bilen. Hvis man opfører sig pænt og ordentligt, så kan jeg
ikke se hvad man skal være bange for. Hvis nogen søger oplysninger om mig på
baggrund af min nummerplade, så finder de ikke noget som jeg ikke kan stå
ved. Hvad skulle der ske ved at en vidste hvem ejeren af en bil er ??? Jeg
fatter ikke hvad folk er så bange for ??
Hvis nogen vil stjæle bilen, så gør det det nok alligevel .... hvad er I
ellers bange for ??

Per O.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-09-04 00:49

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
.. Hvis nogen søger oplysninger om mig på
> baggrund af min nummerplade, så finder de ikke noget som jeg ikke kan stå
> ved.

I mit tilfælde var det en politiass. som var potentiel køber, og han havde
trukket ALT vedr. min kollega + nærmeste familie ud af registeret- "for HAN
skulle lige se hvem han handlede med" :(((. Ulovligt JA, sket der noget ved
en klage? NEJ- shit happens. Det er et frit land, sådan da, så hvis folk
forsøger at skjule deres identitet, så lad dem dog.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-09-04 13:04

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> registeret- "for HAN skulle lige se hvem han handlede med" :(((.
> Ulovligt JA, sket der noget ved en klage? NEJ- shit happens.

Ja den er på grænsen, men kan forestille mig overskrifterne:
Politimand køber bil af Hells Angeles.
Her tænker jeg på at blot en svoger til en HA kan give den overskrift.

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-04 12:52

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> wrote in message

> Ja den er på grænsen, men kan forestille mig overskrifterne:
> Politimand køber bil af Hells Angeles.
> Her tænker jeg på at blot en svoger til en HA kan give den overskrift.

Det kan vist ikke lade sig gøre, de ejer vist ikke selv de biler og cykler
de kører i/på
--
Møller

Fra : alexbo

Dato : 13-09-04 19:00

"Per O." skrev

> Er der overhovedet nogen risiko for at nogen finder bilen alene ved hjælp
af nummerpladen,

Nogen kan, også nogen der ikke burde.
Men jeg tror mere den skjulte nr. plade har bredt sig nærmest af sig selv,
nogen har gjort det, og så er der andre der tænker, at så må jeg nok også
hellere.
Men det er jo svært både at gemme og sælge sin bil.
For et par år siden blev en BMW ejer dræbt da han mødte køberne i
forbindelse med en bilhandel, sådan noget undgår man ikke ved at dække nr.
pladerne.

En overgang var der mange signaturer hvor skribenten gjorde opmærksom på, at
hans indlæg ikke nødvendigvis repræsenterede arbejdspladsen, regeringen
eller verdenssamfundet, en eller anden begyndte og så fulgte en masse trop,
de er nærmest helt væk.
De fleste har fundet ud af at man kun repræsenterer sig selv.

mvh
Alex Christensen

Fra : Claus Fabritius

Dato : 13-09-04 21:09

> [...]
> nogen har gjort det, og så er der andre der tænker, at så må jeg nok også

Jeg er enig i at mange gør det uden årsag. Der kan dog sagtens være gode
grunde til at holde pladerne skjult, da nogen jo har adgang til info via en
nummerplade. Det kan være at bilen er proppet med hundedyrt udstyr, som
kunne få langfingere til at kommer frem. Det kunne være at bilen var
kraftigt ombygget og dermed ikke lovlig, og ejeren helst ikke ser at
misundelige personer snakker for højt til myndighederne. Der kan sikkert
være masser af andre årsager, men det var de to mest indlysende i mine øjne.

> [...]
trop,
> de er nærmest helt væk.
> De fleste har fundet ud af at man kun repræsenterer sig selv.

Nogle virksomheder forlangte det, når medarbejderne skrev på usenet fra
deres arbejdscomputere. At andre gjorde det uden årsag er noget andet. Til
tider kan jeg da også have behov for at gøre opmærksom på at jeg udtaler mig
helt personligt og ikke som repræsentant for arbejde eller foreninger.
--
Claus Fabritius
Med dette indlæg repræsenterer jeg hverken min arbejsgiver, mine foældre,

Fra : Per O.

Dato : 13-09-04 21:44

Claus Fabritius wrote:
> [...]
> ejeren helst ikke ser at misundelige personer snakker for højt til
> myndighederne. Der kan sikkert være masser af andre årsager, men det

At kriminelle ikke vil i søgelyset er vel sådan set logisk nok, men så
behøver man vel ikke være så lam i hjernen at man offentliggør billeder af
kareten på nettet ! Det er nok meget godt i tråd med, at de fleste, som ikke
sætter nummerplade på har noget at skjule. Men jeg har set masser af
eksempler på helt almindelige biler som jeg ikke på nogen måde kan se nogen
grund til at skjule nummeret på. Det er ligesom nogle som viser billeder af
biler optaget på offentlig vej, som også slører nummerpladen ... hvorfor ??
Det er ikke engang deres bil ?

Per O.

Fra : phk

Dato : 15-09-04 07:42

> [...]
af
> biler optaget på offentlig vej, som også slører nummerpladen ... hvorfor

Hvorfor underskriver du ikke med dit fulde navn og adresse? Det kunne du jo
godt gøre - der følger ikke engang et billede af din bil med dine tekster ;)

Sagen er at når man har skrevet på usenet længe nok er andre i stand til
stort set at skrive ens livshistorie og finde frem til en. Hvem kan man så
mistænke når man mangler sin BMW M5, som man har fortalt vidt og bredt om?

I nogle tilfælde kan det være en fordel, en fra denne gruppe kunne f.eks.
være reddet fra sit eget selvmord hvis han ikke havde været så forbandet
hurtig og effektiv, netop på grund af sine egne oplysninger om sig selv.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-04 08:03

> [...]
> være reddet fra sit eget selvmord hvis han ikke havde været så forbandet
> hurtig og effektiv, netop på grund af sine egne oplysninger om sig selv.

Ja Boogyman ville "af sted", de fandt frem lidt for sent :((. Æret være hans
minde, stakkels fyr. Men det var rimeligt effektivt detektivarb., og så "på
akkord", det var rent Sherlock Homes på "fastview".

Fra : Per O.

Dato : 15-09-04 21:55

phk wrote:
> [...]
>
> Hvorfor underskriver du ikke med dit fulde navn og adresse? Det kunne
> du jo godt gøre - der følger ikke engang et billede af din bil med

Jamen sådan skal det da ikke være. Kig på www.skaldepande.dk så får du alt
at vide, og der kommer også snart et billede af min bil MED nummerplade !
Navn og adresse er også derinde. Jeg har intet at skjule !

Per O.

Fra : alexbo

Dato : 13-09-04 21:30

"Claus Fabritius" skrev

> Nogle virksomheder forlangte det, når medarbejderne skrev på usenet fra
> deres arbejdscomputere.

Det er sådan set også en uskik, man skriver vel heller ikke private breve på
firmabrevpapir.

> Med dette indlæg repræsenterer jeg hverken min arbejsgiver, mine foældre,
> mig selv eller min kat.

Næh, jeg er heller ikke altid helt "mig selv".

mvh
Alex Christensen

Fra : Leif Nielsen

Dato : 14-09-04 10:12

Ved hjælp af reg. nummeret kan man jo se den sidste synsrapport hos
SBI.
Hvis der nu lige er rigeligt med bemærkninger på rapporten, er det vel
noget der kan få folk til at fjerne nummeret på et billede. Jeg er
godt klar over at de enkelte bemærkninger ikke kan ses på hjemmesiden,
men man kan dog se om der er nogen. Hvor mange af de småfejl der
figurerer på alle landets synsrapporter tror i reelt bliver rettet
umiddelbart efter et syn? Især hvis bilerne skal sælges privat. Jeg
beder altid konsekvent om at få udleveret synsrapporten. Hvis den lige
er blevet en lille smule væk på dagen, så er jeg den, der er gået
igen!

Leif Nielsen

Fra : Claus Fabritius

Dato : 14-09-04 21:19

"Leif Nielsen" <it-center@teaterbygningen.dk> skrev i en meddelelse

> Ved hjælp af reg. nummeret kan man jo se den sidste synsrapport hos
> SBI.

Ja. Rar ting, når man skal kigge på brugt bil.

> [...]
> noget der kan få folk til at fjerne nummeret på et billede. Jeg er
> godt klar over at de enkelte bemærkninger ikke kan ses på hjemmesiden,

Der tager du fejl. Man kan se den fulde synsrapport.

> hvor mange af de småfejl der
> figurerer på alle landets synsrapporter tror i reelt bliver rettet
> umiddelbart efter et syn? Især hvis bilerne skal sælges privat.

Det kommer nok an på hvilke fejl det er. Jeg har kigget på flere biler, hvor
ingen fejl var rettet, men jeg har også set en del biler hvor fejlene var
rettet, selvom bilen var betinget godkendt.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : FJ

Dato : 14-09-04 23:00

Kender en Forsikringsmand der så en bil "hoppe" underligt i en skov og
tjekkede nummeret og det viste sig at det var en af de lokale forretnings
mænd der hyggede sig UDEN sin kone, så folk inden for forsikrings-branchen
kan godt tjekke nummeret, så pas på hvad du laver.

Fra : Per O.

Dato : 15-09-04 22:00

FJ wrote:
> [...]
> forretnings mænd der hyggede sig UDEN sin kone, så folk inden for
> forsikrings-branchen kan godt tjekke nummeret, så pas på hvad du

Hvis man er på gale veje på den ene eller anden led er det naturligvis
træls, men ellers kan jeg ikke se problemet, hvilket er hvad sagen handler
om.
Alle som har noget at skjule vil naturligvis gerne gemme sig. Hvis man
hygger sig legalt i bilen (med ægtefælle eller kæreste) vil man nok også
gerne være anonym, hvis man bliver overrasket. En ting er at blive
overrasket md bukserne nede, noget andet er hvis den pågældende bagefter kan
slå nummeret op, og finde privatadressen

Per O.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 15-09-04 22:13

> Hvis man er på gale veje på den ene eller anden led er det naturligvis
> træls, men ellers kan jeg ikke se problemet, hvilket er hvad sagen handler
> om.

Kan det tænkes at man godt vil have sin adresse holdt hemmelig af andre
årsager? Som jeg tidligere har skrevet er der et par grunde til at holde
nummerpladen skjult som er relateret til bilen, men det kan også være for at
undgå at de forkerte mennesker finder ens adresse. Personligt er jeg ulistet
i telefonbøger, da jeg ikke ønsker min adresse offentligt tilgængelig. Det
skyldes at jeg godt vil undgå reprisalier fra en person som jeg to gange
tidligere har været i retten med grundet trusler og vold. Jeg er ikke
interesseret i at gøre det nemmere end højest nødvendigt for folk som ham at
finde mig. Samtidig ønsker jeg dog heller ikke at forsøge at opretholde en
hemmelig identitet på nettet, så løsningen er at jeg bruger mit rigtige
navn, men lader være med at give oplysninger der uden videre kan føre til
min adresse.

Fra : Per O.

Dato : 16-09-04 07:16

> [...]
> hemmelig identitet på nettet, så løsningen er at jeg bruger mit
> rigtige navn, men lader være med at give oplysninger der uden videre

Se det synes jeg er en helt fair grund til at holde sin adresse hemmelig.
Det har jeg naturligvis helt forståelse for.

Per O.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 16-09-04 07:49

> Se det synes jeg er en helt fair grund til at holde sin adresse hemmelig.
> Det har jeg naturligvis helt forståelse for.

Jeg takker for forståelsen :)
--
MVH
Claus Fabritius