Ustabil GSX ??
Fra : René Dahl

Dato : 12-05-01 08:51

Min GSX750EX fra ´82 kører lidt ustabilt når man kører under 50km/t, det er
ligesom at den ikke vil kører ligeud, den veksler mellem højre og venstre
hele tiden, jeg har lige spændt forgafflen pga. lidt slør men jeg er helt
sikker på at den ikke er spændt for meget da den ikke går i hakker når den
er på støtteben, jeg har også kigget på dæktryk og de er 28psi for og 32psi
bag.
Er der nogle der har gode råd, da jeg gerne vil kører ligeud bare lidt af
sommeren
P.S.(det er ikke bare ujævnheder i vejen)

René Dahl
GSX750EX

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-05-01 17:46

On Sat, 12 May 2001 09:50:52 +0200, "René Dahl" <rdgsn@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>sikker på at den ikke er spændt for meget da den ikke går i hakker når den

Helt sikker skal du nu ikke være selvom den ikke går i hak,første gang
jeg var på den opgave havde jeg nemlig samme oplevelse,den gik fint
løst og uden problemer overhovedet når den var med forhjulet fri af
jorden,men ved en efterfølgende køretur kunne jeg konstatere at cyklen
stort set ikke kunne svinge og blev underlig ved langsom
kørsel,løsnede den så ca. 60-70 grader (løsne helt og stramme det
mindre) og så sad den lige i øjet.Med kronrørslejer er det sådan at de
hellere må være en anelse til den løse side end for stramme og det kan
være indenfor et rimeligt snævert område at perfekt til noget nær
umulig ligger.Min anbefaling må således være primært at løsne lejet en
smule og se om det hjælper.

-M

Fra : Henry

Dato : 12-05-01 21:06

> [...]
> sikker på at den ikke er spændt for meget da den ikke går i hakker når den
> er på støtteben, jeg har også kigget på dæktryk og de er 28psi for og
Strammet for meget og gå i hak er to forskellige ting; gå i hak er pga.
slitage, 8 taller (det der er dit problem) er pga. for stramme
kronrørslejer. Hvis du har "spændt" dine hakker væk har du klart et problem.
Jeg har selv oplevet problemet med eftermonterede koniske lejer, de kan være
drilske at spænde korrekt (specielt hvis man ikke er bekendt med problemet).
Prøv at løsne lidt, hvis du så kan mærke et hak, så er det ud med dem.

mvh
Henry

Fra : Jonas Holt

Dato : 13-05-01 23:02

> [...]
> er på støtteben, jeg har også kigget på dæktryk og de er 28psi for og 32psi

Jeg havde lidt det samme problem på hondaen og konsulterede derfor min
forhandler som fluks fandt nogle nye kronrørslejer - 'monter disse nye koniske
rullelejer i stedet for de originale kuglelejer'. Min første tanke var:
'salgssnak', men han har haft ret langt de fleste af de gange jeg har
konfronteret ham med et mc-problem. Så derfor, som anbefalet, så gjort og vupti!
så var det som at komme ud på en helt anden cykel!

Jonas Holt & CBR600F2