/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fiat Uno Turbo vs. E30 vs. ???
Fra : Ukendt


Dato : 13-09-04 07:18

Hejsa Alle

Har Pt. en rigtig flot stylet E30 325iA, den går som ny..

Men men men, bil elsker som man er, så bliver man hurtigt interesseret i
noget nyt..
Og nu er min interesse faldet lidt på en Uno turbo.. men bliver jeg totalt
skuffet ?
Sådan en 2½L 6bener går jo ret godt.
Hvordan trækker sådan en 1,3T i forholdt til ?
Og hvordan er komforten i den ??, den er jo utrolig lækker i sådan en E30..

Er der nogle der har en uno turbo, som vil dele lidt erfaringer ?

Eller er der noget andet jeg skal kigge efter.. den skal jo helst kunne
flytte sig i en fart...

Mvh
Morten



 
 
.salem (13-09-2004)
Kommentar
Fra : .salem


Dato : 13-09-04 08:02



>
> Eller er der noget andet jeg skal kigge efter.. den skal jo helst kunne
> flytte sig i en fart...
>
> Mvh
> Morten
>

du kan købe min A3 turbo ;)

..salem



Ukendt (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-09-04 08:19

> du kan købe min A3 turbo ;)

Ja tak, vi kan bare bytte lige over med min E30 )

Mvh
Morten



Niels Skaaning (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 13-09-04 08:13

"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse
news:41453bb2$0$201$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa Alle
>
> Har Pt. en rigtig flot stylet E30 325iA, den går som ny..
>
> Men men men, bil elsker som man er, så bliver man hurtigt interesseret i
> noget nyt..
> Og nu er min interesse faldet lidt på en Uno turbo.. men bliver jeg totalt
> skuffet ?
> Sådan en 2½L 6bener går jo ret godt.
> Hvordan trækker sådan en 1,3T i forholdt til ?
> Og hvordan er komforten i den ??, den er jo utrolig lækker i sådan en
E30..

Komfort i en Uno!? Det tror jeg ikke.

> Er der nogle der har en uno turbo, som vil dele lidt erfaringer ?
>
> Eller er der noget andet jeg skal kigge efter.. den skal jo helst kunne
> flytte sig i en fart...

Du kan jo prøve en Lancia Thema Turbo 16V.

NS




Ukendt (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-09-04 08:56

> Du kan jo prøve en Lancia Thema Turbo 16V.

Uha, den er bare så grim... :o/

Andre ideer ?

Mvh
Morten



Hans Joergensen (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 13-09-04 12:12

Juel wrote:
>> Du kan jo prøve en Lancia Thema Turbo 16V.
> Uha, den er bare så grim... :o/
> Andre ideer ?

Lancia Delta HF Integrale ?

// Hans
ps: kom nu, du ved du gerne vil
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Roberto Saldo (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 13-09-04 12:15

Hans Joergensen wrote:
> Juel wrote:
>
>>>Du kan jo prøve en Lancia Thema Turbo 16V.
>>
>>Uha, den er bare så grim... :o/
>>Andre ideer ?
>
>
> Lancia Delta HF Integrale ?
>
> // Hans
> ps: kom nu, du ved du gerne vil

De hænger ikke ligefrem på træerne i brugbar stand.

Mvh
Roberto

John Sahl (13-09-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-09-04 12:22

Roberto Saldo wrote:
> Hans Joergensen wrote:
>> Lancia Delta HF Integrale ?
>>
> De hænger ikke ligefrem på træerne i brugbar stand.

Kig udenfor DK

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Roberto Saldo (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 13-09-04 12:32

John Sahl wrote:
> Roberto Saldo wrote:
>
>>Hans Joergensen wrote:
>>
>>>Lancia Delta HF Integrale ?
>>>
>>
>>De hænger ikke ligefrem på træerne i brugbar stand.
>
>
> Kig udenfor DK

Det gælder stadig.
Min kollega havde een med hjem fra Italien, han flyttede til skåne for
at ha' den. Der gik 2 måneder så blev den stjålet.
Politiet var ikke meget for at hjælpe sådan en skatteundviger.
Den var låst inde og med alarm osv.

Mvh
Roberto Saldo


John Sahl (13-09-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-09-04 12:38

Roberto Saldo wrote:
> Det gælder stadig.

Nej, men de er ikke gratis.

> Min kollega havde een med hjem fra Italien, han flyttede til skåne for
> at ha' den. Der gik 2 måneder så blev den stjålet.
> Politiet var ikke meget for at hjælpe sådan en skatteundviger.
> Den var låst inde og med alarm osv.

Det er vel ikke bilens skyld at den bliver stjålet

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



No1 (13-09-2004)
Kommentar
Fra : No1


Dato : 13-09-04 14:51

>>Politiet var ikke meget for at hjælpe sådan en skatteundviger.
>>Den var låst inde og med alarm osv.

Uduelige politi.

Eivind (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Eivind


Dato : 13-09-04 18:52

problemet er også at delene til den er svinedyre
Kendte en der havde en, så en dag gik dørlåsen istykker
2000 kr for en ny......
og sådan var det hele tiden, han endte med at sælge den og købe en
Mercedes 500 SL

Eivind



John Sahl (13-09-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-09-04 19:09

Eivind wrote:
> problemet er også at delene til den er svinedyre
> Kendte en der havde en, så en dag gik dørlåsen istykker
> 2000 kr for en ny......
> og sådan var det hele tiden, han endte med at sælge den og købe en
> Mercedes 500 SL

Overdrivelser fremmer forståelsen?
Selve låsecylindrene er i al fald nøjagtig magen til ritmo/uno osv.
Og de er i al fald ikke dyre i reservedele.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



John Sahl (13-09-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-09-04 12:20

Hans Joergensen wrote:
> Lancia Delta HF Integrale ?

Ja tak, jeg skal klart have noget med 4x4 på et tidspunkt
så man bedre kan få kræfterne ned i asfalten..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Lars (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 13-09-04 08:54


"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse
news:41453bb2$0$201$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa Alle
>
> Har Pt. en rigtig flot stylet E30 325iA, den går som ny..
>
> Men men men, bil elsker som man er, så bliver man hurtigt interesseret i
> noget nyt..
> Og nu er min interesse faldet lidt på en Uno turbo.. men bliver jeg totalt
> skuffet ?
> Sådan en 2½L 6bener går jo ret godt.
> Hvordan trækker sådan en 1,3T i forholdt til ?
> Og hvordan er komforten i den ??, den er jo utrolig lækker i sådan en
E30..
>
> Er der nogle der har en uno turbo, som vil dele lidt erfaringer ?
>
> Eller er der noget andet jeg skal kigge efter.. den skal jo helst kunne
> flytte sig i en fart...
>
> Mvh
> Morten

Der er tale om to helt forskellige biler, en Uno Turbo er en lille kompakt
boulevard racer, officielt er 0-100 8.3sek for begge og toppen er
med 1.4 118 hk 206km/t eller 1.3 105 hk 196 km/t som standard. standing
1000 meter 30.1 sek og 30.4 sek, også i standard udgave.
De er utroligt nemme at tune, og holder til det, reservedele er ikke dyre.
Køre egenskaberne er gode men komfort, tja undervognen er hård for at sikre
køreegenskaber.

Har haft en 1.3 der gik rigtigt godt, men tale komfort når man kører i 5
gear med 7100 omdr/min er absolut en spm om definition (øget ladetryk,
bypass tryk begrænser i indsugning, øget benzin tryk)

Mvh
Lars Funder
www.larsfunder.dk




N/A (13-09-2004)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 13-09-04 08:55



Ukendt (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-09-04 08:55

> Har haft en 1.3 der gik rigtigt godt, men tale komfort når man kører i 5
> gear med 7100 omdr/min er absolut en spm om definition (øget ladetryk,
> bypass tryk begrænser i indsugning, øget benzin tryk)

Hmm ok..
Vil gerne ha en hurtigere slæde, sådan en bimmer vejer jo 1200kg og der er
kun 170hk til at hive den fremad.. Og så mangler den jo lyden af en
DumpVentil

Hvordan går sådan en Mitsubishi Sigma 3.0V6, er den hurtig ??

Har i andre ideer ?

Mvh
Morten



.salem (13-09-2004)
Kommentar
Fra : .salem


Dato : 13-09-04 09:21


"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse
news:41455261$0$209$14726298@news.sunsite.dk...
> > Har haft en 1.3 der gik rigtigt godt, men tale komfort når man kører i 5
> > gear med 7100 omdr/min er absolut en spm om definition (øget ladetryk,
> > bypass tryk begrænser i indsugning, øget benzin tryk)
>
> Hmm ok..
> Vil gerne ha en hurtigere slæde, sådan en bimmer vejer jo 1200kg og der er
> kun 170hk til at hive den fremad.. Og så mangler den jo lyden af en
> DumpVentil
>
> Hvordan går sådan en Mitsubishi Sigma 3.0V6, er den hurtig ??
>
> Har i andre ideer ?
>
> Mvh
> Morten


hold dig dog for alt det skrammel og køb noget der holder.


en raslende uno turbo er nok en bil din mekaniker vil blive glad for og den
ruster nok også op i nattensløb. Mitsubishi burde være grund nok til vi
skulle lave handels-embargo mod japan :)

Og så er der en der snakker om en Lancia. Der er nok en grund tli at det er
danmarks mindste bilmærke.

køb tysk!

måske kunne du se på en diesel. jeg har været ude at prøve en passat 2,5 v6
med 200 hk. det er fedt med en diesel der kan nakke bmw'ere og hvad der
ellers er på gaden. ret fedt!

Ellers kan jeg anbefale Audi's benzin turbo motorer. Solide og dejlige
driftsikre.

..salem






Thomas Strandtoft (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 13-09-04 18:47

".salem" wrote:

> køb tysk!

Så kedelige kan vi jo ikke allesammen være..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

John Sahl (13-09-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-09-04 18:56

Thomas Strandtoft wrote:
> ".salem" wrote:
>
>> køb tysk!
>
> Så kedelige kan vi jo ikke allesammen være..

Du skrev det, jeg tænkte det..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



.salem (13-09-2004)
Kommentar
Fra : .salem


Dato : 13-09-04 19:04


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:4145DD11.FC9F722@carftp.com...
> ".salem" wrote:
>
> > køb tysk!
>
> Så kedelige kan vi jo ikke allesammen være..


helt sikkert, hvorfor købe armani når man kan købe vaders i Aldi :)

..salem



John Sahl (13-09-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-09-04 19:36

..salem wrote:
> "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
> news:4145DD11.FC9F722@carftp.com...
>> ".salem" wrote:
>>
>>> køb tysk!
>>
>> Så kedelige kan vi jo ikke allesammen være..
>
>
> helt sikkert, hvorfor købe armani når man kan købe vaders i Aldi :)

Aldi er tysk, så må det da være godt!

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



.salem (13-09-2004)
Kommentar
Fra : .salem


Dato : 13-09-04 20:06


"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:ci4p16$faf$1@news.cybercity.dk...
> .salem wrote:
> > "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
> > news:4145DD11.FC9F722@carftp.com...
> >> ".salem" wrote:
> >>
> >>> køb tysk!
> >>
> >> Så kedelige kan vi jo ikke allesammen være..
> >
> >
> > helt sikkert, hvorfor købe armani når man kan købe vaders i Aldi :)
>
> Aldi er tysk, så må det da være godt!


præcis!



Thomas Strandtoft (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 14-09-04 21:36

".salem" wrote:

> > > køb tysk!
> >
> > Så kedelige kan vi jo ikke allesammen være..
>
> helt sikkert, hvorfor købe armani når man kan købe vaders i Aldi :)

Ahem, Armani er jo ikke ligefrem tysk, så jeg kan ikke se at det
støtter din sag..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Lars Nielsen (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Lars Nielsen


Dato : 13-09-04 21:21


"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse
news:41455261$0$209$14726298@news.sunsite.dk...
> > Har haft en 1.3 der gik rigtigt godt, men tale komfort når man kører i 5
> > gear med 7100 omdr/min er absolut en spm om definition (øget ladetryk,
> > bypass tryk begrænser i indsugning, øget benzin tryk)
>
> Hmm ok..
> Vil gerne ha en hurtigere slæde, sådan en bimmer vejer jo 1200kg og der er
> kun 170hk til at hive den fremad.. Og så mangler den jo lyden af en
> DumpVentil

HeeHee...- Saab 900T16... - 1175 kg, 175 hk standard, og tunes nemt,
billigt og mageligt til 225HK...
Rimelig komfort i den sidste model, 93 eller nyere

Totalt overset som racer, fordi alle tror det er en morfarbil...

Lars / Viborg


> Hvordan går sådan en Mitsubishi Sigma 3.0V6, er den hurtig ??
>
> Har i andre ideer ?
>
> Mvh
> Morten
>
>



Torben Scheel (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 14-09-04 12:09

Lars Nielsen wrote:
> "Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse
> news:41455261$0$209$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Har haft en 1.3 der gik rigtigt godt, men tale komfort når man
>>> kører i 5 gear med 7100 omdr/min er absolut en spm om definition
>>> (øget ladetryk, bypass tryk begrænser i indsugning, øget benzin
>>> tryk)
>>
>> Hmm ok..
>> Vil gerne ha en hurtigere slæde, sådan en bimmer vejer jo 1200kg og
>> der er kun 170hk til at hive den fremad.. Og så mangler den jo lyden
>> af en DumpVentil
>
> HeeHee...- Saab 900T16... - 1175 kg, 175 hk standard, og tunes nemt,
> billigt og mageligt til 225HK...
> Rimelig komfort i den sidste model, 93 eller nyere
>
> Totalt overset som racer, fordi alle tror det er en morfarbil...

Akkurat som Rover 620ti - 200hk ca 7,5 til 100. Vil du chippe den så er det
ikke et problem, jeg synes den er fin-fin original. Udstyret i kabinen er
også i orden : læder, elruder, elspejle med varme, elsoltag, alarm osv. Det
meste på bilen er Honda, så frygt ej den engelske arv. Disclaimer -
undervognen bør opgraderes med f.eks. Bilstein dæmpere og en mild sænkning.

vh
Torben



Ukendt (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-09-04 11:47

> > HeeHee...- Saab 900T16... - 1175 kg, 175 hk standard, og tunes nemt,
> > billigt og mageligt til 225HK...
> > Rimelig komfort i den sidste model, 93 eller nyere
> >
> > Totalt overset som racer, fordi alle tror det er en morfarbil...

den er da også møg grim..

> Akkurat som Rover 620ti - 200hk ca 7,5 til 100. Vil du chippe den så er
det
> ikke et problem, jeg synes den er fin-fin original. Udstyret i kabinen er
> også i orden : læder, elruder, elspejle med varme, elsoltag, alarm osv.
Det
> meste på bilen er Honda, så frygt ej den engelske arv. Disclaimer -
> undervognen bør opgraderes med f.eks. Bilstein dæmpere og en mild
sænkning.

Har jeg kigget på, men rygtet siger at reservedele koster spidsen af en
jetjager, så det tør jeg simpelthen ikke...

Mvh
Morten



Joe (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Joe


Dato : 14-09-04 12:04

On Tue, 14 Sep 2004 12:47:27 +0200, "Juel" <nej tak> wrote:


>
>> Akkurat som Rover 620ti - 200hk ca 7,5 til 100. Vil du chippe den så er
>det
>> ikke et problem, jeg synes den er fin-fin original. Udstyret i kabinen er
>> også i orden : læder, elruder, elspejle med varme, elsoltag, alarm osv.
>Det
>> meste på bilen er Honda, så frygt ej den engelske arv. Disclaimer -
>> undervognen bør opgraderes med f.eks. Bilstein dæmpere og en mild
>sænkning.
>
>Har jeg kigget på, men rygtet siger at reservedele koster spidsen af en
>jetjager, så det tør jeg simpelthen ikke...

Hvad med en Peugeot 405 T16, hvis du ellers kan støve en op. De skulle
være ret svære at finde.



Ukendt (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-09-04 12:59

Hvad med en Peugeot 405 T16, hvis du ellers kan støve en op. De skulle
> være ret svære at finde.

er du vimmer mand.. den koster 10000EURO i .de !!!! i think nok..

Mvh
Morten



Joe (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Joe


Dato : 14-09-04 13:09

On Tue, 14 Sep 2004 13:59:09 +0200, "Juel" <nej tak> wrote:

>Hvad med en Peugeot 405 T16, hvis du ellers kan støve en op. De skulle
>> være ret svære at finde.
>
>er du vimmer mand.. den koster 10000EURO i .de !!!! i think nok..

jow jow, men nu er den pris jo sikkert også kun en exportpris, dvs. at
prisen på DK plader nok er i nærheden af 100K.
Desuden er bilen jo rent lieberhaver og nærmest et samlingsobjekt, der
findes ikke ret mange af dem, hvilket jo også sætter sit præg på
priserne og til dels omkostningerne ved at ejer en.






Thomas Strandtoft (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 14-09-04 21:39

Juel wrote:

[Sååb]

> den er da også møg grim..

Jeg synes sedan'erne er ret fede.. De der hatchbacks er jeg ikke
så meget for..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

John Sahl (13-09-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-09-04 09:21

Juel wrote:
> Og nu er min interesse faldet lidt på en Uno turbo.. men bliver jeg
> totalt skuffet ?

Hvis du snakker komfort, _vil_ du blive skuffet over Uno'en
i forhold til din BMW, ingen tvivl der om. Køreoplevelsen vil
dog være helt anderledes, der er væsentligt mere liv i
Uno Turbo'en. Tuningspotentialet er også væsentligt bedre til
fornuftige penge i Uno'en end i BMW'en..

Mht komfort er den jo relativ, jeg kan sagtens køre 1000km
i min Uno uden at være radbrækket. Gør jeg det samme i min
kammerats sofabil af en Peugeot 405 SRi er jeg radbrækket
af bare en lille tur..

Jeg foretrækker biler hvor jeg kan "føle" underlaget, ikke en
sofa, men sådan er der jo så mange forskellige meninger..

En Uno _skal_ have en lavere undervogn, ellers er den lige
høj nok til at det er sjovt

> Er der nogle der har en uno turbo, som vil dele lidt erfaringer ?

Prøver.. Har haft nogen stykker, både 1.3'ere og 1.4'ere
og selv om 1.3'erne føles hidsigere foretrækker jeg 1.4'eren
og den nye model, der er stor forskel på mk1 og mk2 modellerne..

Min nuværende er en 1.4'er fra 1990, importeret fra Spanien.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10193

> Eller er der noget andet jeg skal kigge efter.. den skal jo helst
> kunne flytte sig i en fart...

Jeg kender et par Uno'er der snart runder 200Hk og en
enkelt Punto GT (Basalt set samme motor) med minimum
263Hk/330Nm så tuningspotentialet er der helt sikkert.

Hvad prisklasse snakker vi om?

Lige til sidst.. Enten bliver man hooked på Uno Turbo, eller
også gør man ikke.. Jeg er HOOKED

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Ukendt (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-09-04 09:28

> Mht komfort er den jo relativ, jeg kan sagtens køre 1000km
> i min Uno uden at være radbrækket. Gør jeg det samme i min
> kammerats sofabil af en Peugeot 405 SRi er jeg radbrækket
> af bare en lille tur..

Er der plads til mine ben i sådan en lille fyr ?? jeg er 196cm høj !!

> Prøver.. Har haft nogen stykker, både 1.3'ere og 1.4'ere
> og selv om 1.3'erne føles hidsigere foretrækker jeg 1.4'eren
> og den nye model, der er stor forskel på mk1 og mk2 modellerne..

Hvordan kan det være at en 1,3 føles mere hidsig ? og hvad er den store
forskel på de to ? og hvad årgang skifter de ved ??

> Jeg kender et par Uno'er der snart runder 200Hk og en
> enkelt Punto GT (Basalt set samme motor) med minimum
> 263Hk/330Nm så tuningspotentialet er der helt sikkert.

Har en punto GT turbo ????

> Hvad prisklasse snakker vi om?

Tjaa hvad jeg kan få skrabet hjem for min e30 325iA fra 88..

> Lige til sidst.. Enten bliver man hooked på Uno Turbo, eller
> også gør man ikke.. Jeg er HOOKED

Hvor i landet bor du ?? kunne jo være at du gav en tur

Mvh
Morten



John Sahl (13-09-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-09-04 09:48

Juel wrote:
> Er der plads til mine ben i sådan en lille fyr ?? jeg er 196cm høj !!

Det kommer an på hvordan de cm er fordelt. Kan kun
komme an på en prøve, en af mine gamle kammerater i
Svendborg havde en Morris Mascot, han var 1,98m

> Hvordan kan det være at en 1,3 føles mere hidsig ? og hvad er den
> store forskel på de to ? og hvad årgang skifter de ved ??

Den er mere omdrejningsvillig. Årgangen kan du reelt ikke
bruge til noget, da den nye model blev leveret med både
1.3 og 1.4
Modelskiftet kom i 1989 og jeg foretrækker den nye model
med 1.4 motoren..

> Har en punto GT turbo ????

Yupz.. 1.4liter med turbo..

> Tjaa hvad jeg kan få skrabet hjem for min e30 325iA fra 88..

Det ved jeg så ikke noget om.. Men jeg ved der er flere
325i'ere der er blevet "kede af det" ved mødet med en
bette Uno..

> Hvor i landet bor du ?? kunne jo være at du gav en tur

Bor i Gl. Holte, nord for Kbh, men min er ikke sjov for
tiden, jeg har en defekt turbo Ellers var det intet problem..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Ukendt (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-09-04 10:08

> > Har en punto GT turbo ????
>
> Yupz.. 1.4liter med turbo..

HuH, den punto er meget federe at se på end en Uno, er den lige så hurtig ??
Hvordan er en punto med rust ol. ? er de galvaniserede ?

Mvh
Morten



Anders Møller (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Anders Møller


Dato : 13-09-04 10:18

"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse
news:41456375$0$215$14726298@news.sunsite.dk...

> HuH, den punto er meget federe at se på end en Uno, er den lige så hurtig
??
> Hvordan er en punto med rust ol. ? er de galvaniserede ?

Hurtigere.. lige under 8 sekunder til 100, hvis man går op i det. Har også
alt efter årgang 136-131 heste. Jeg skriver det som jeg gør, fordi de første
årgange var de hurtigste. Det er på grund af euro-normerne..

De først puntoer skal helst være undervognsbehandlede og godt vedligeholdt.
Jeg har set eksempler på gennemtæringer i vognbund på 1995'ere, mens 1997 og
fremefter generelt er bedre beskyttet fra fabrikken.

Vh. Anders



John Sahl (13-09-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-09-04 10:31

Anders Møller wrote:
> Hurtigere.. lige under 8 sekunder til 100, hvis man går op i det. Har
> også alt efter årgang 136-131 heste. Jeg skriver det som jeg gør,
> fordi de første årgange var de hurtigste. Det er på grund af
> euro-normerne..

Ja, som standard er den hurtigere.. Men føles slet ikke lige
sådan, men det er en nyere bil.. Og dermed er der "mere
bil over den" end over Uno'en, ingen tvivl om det

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Anders Møller (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Anders Møller


Dato : 13-09-04 09:47

"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse
news:41455a0b$0$212$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvordan kan det være at en 1,3 føles mere hidsig ? og hvad er den store
> forskel på de to ? og hvad årgang skifter de ved ??

Et spørgsmål om motorstyring. Basalt set er eneste forskel i motorstyringen
på 1,3 og 1,4 en manglende bankesensor på 1,3. Nogen stor forskel er der
ikke. 1,4 er fysisk lidt mere "moderne" at se på en 1,3 og støjer heller
ikke så meget.

Vh. Anders Møller, der også har haft både 1,3 og 1,4 Uno T.



Henrik B. (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-09-04 21:01


"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse
news:41455a0b$0$212$14726298@news.sunsite.dk...
> > Mht komfort er den jo relativ, jeg kan sagtens køre 1000km
> > i min Uno uden at være radbrækket. Gør jeg det samme i min
> > kammerats sofabil af en Peugeot 405 SRi er jeg radbrækket
> > af bare en lille tur..
>
> Er der plads til mine ben i sådan en lille fyr ?? jeg er 196cm høj !!

Saab 9000 Turbo. Plads, udstyr, FART og sikkerhed.

M.v.h.



Lars (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 13-09-04 09:46


"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:ci3kvu$2b7v$1@news.cybercity.dk...

Klip
> Prøver.. Har haft nogen stykker, både 1.3'ere og 1.4'ere
> og selv om 1.3'erne føles hidsigere foretrækker jeg 1.4'eren
> og den nye model, der er stor forskel på mk1 og mk2 modellerne..
>
> Min nuværende er en 1.4'er fra 1990, importeret fra Spanien.
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10193

Klip
> Lige til sidst.. Enten bliver man hooked på Uno Turbo, eller
> også gør man ikke.. Jeg er HOOKED
>
> --

Fed UNO du har der og du har ret man bliver HOOKED, jeg savner stadig
min lille UNO fem år efter
--
Venlig Hilsen
Lars Funder
www.larsfunder.dk lidt om 2cv appelsinkanoner og diverse.



Olesen (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 13-09-04 15:13


"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse
news:41453bb2$0$201$14726298@news.sunsite.dk...


> Hvordan trækker sådan en 1,3T i forholdt til ?

Hvad er fabriksopg. på sådan en Uno egentlig ?
ER den så fandens meget hurtigere, end en moderne familieøse
2.0'er af en slags, både mht. 0-100 og mellemacc. ??

Hvad med topfarten ?



John Sahl (13-09-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-09-04 16:27

Olesen wrote:
> Hvad er fabriksopg. på sådan en Uno egentlig ?

Min har standard 118Hk

> ER den så fandens meget hurtigere, end en moderne familieøse
> 2.0'er af en slags, både mht. 0-100 og mellemacc. ??

Med lidt hævet tryk er den klart.. Og det er netop det
at den er turboladet som gør den sjov, for den er _let_
at hente flere kræfter ud af.

0-100 er ikke så fedt som mellemaccelerationerne i min bog.

> Hvad med topfarten ?

Jeg har "hørt om" GPS målinger på tunede modeller på 235km/t

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Karsten Andersen (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 13-09-04 17:27

Mon, 13 Sep 2004 17:27:10 +0200, skrev John Sahl, på 24 linier, i
<ci4du9$340$1@news.cybercity.dk>, :

>Olesen wrote:
>> Hvad er fabriksopg. på sådan en Uno egentlig ?
>
>Min har standard 118Hk
>
>> ER den så fandens meget hurtigere, end en moderne familieøse
>> 2.0'er af en slags, både mht. 0-100 og mellemacc. ??
>
>Med lidt hævet tryk er den klart.. Og det er netop det
>at den er turboladet som gør den sjov, for den er _let_
>at hente flere kræfter ud af.
>
>0-100 er ikke så fedt som mellemaccelerationerne i min bog.
>
>> Hvad med topfarten ?
>
>Jeg har "hørt om" GPS målinger på tunede modeller på 235km/t
tror ikke jeg ville være med der i en så lille bil.
235 ægte Km er sgu meget...

--
MVH Karsten
Horsens
Opel Astra

John Sahl (13-09-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-09-04 17:45

Karsten Andersen wrote:
> tror ikke jeg ville være med der i en så lille bil.
> 235 ægte Km er sgu meget...

Er først et problem når du rammer noget

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Karsten Andersen (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 13-09-04 19:33

Mon, 13 Sep 2004 18:44:52 +0200, skrev John Sahl, på 12 linier, i
<ci4ig1$7r4$1@news.cybercity.dk>, :

>Karsten Andersen wrote:
>> tror ikke jeg ville være med der i en så lille bil.
>> 235 ægte Km er sgu meget...
>
>Er først et problem når du rammer noget

Den kan ikke være let og holde på vejen bare det lufter lidt.

--
MVH Karsten
Horsens
Opel Astra

John Sahl (13-09-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-09-04 19:51

Karsten Andersen wrote:
> Den kan ikke være let og holde på vejen bare det lufter lidt.

Jeg kan roligt fortælle dig at min bil absolut ikke har nogen
problemer i den retning. Sænket og monteret med 195/40-16"
dæk ligger den virkelig fint på vejen, også ved højere hastigheder.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



John Sahl (13-09-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-09-04 19:52

John Sahl wrote:
> Jeg kan roligt fortælle dig at min bil absolut ikke har nogen
> problemer i den retning. Sænket og monteret med 195/40-16"
> dæk ligger den virkelig fint på vejen, også ved højere hastigheder.

Isglatte veje kan dog være lidt tricky, må jeg hellere tilføje
inden andre gør det for mig

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Brian Fisker [8900] (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 13-09-04 20:06

"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:ci4pu5$gj1$1@news.cybercity.dk...
> Isglatte veje kan dog være lidt tricky, må jeg hellere tilføje
> inden andre gør det for mig

Hehe, den var ellers på vej

\Mandal



John Sahl (13-09-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-09-04 20:15

Brian Fisker [8900] wrote:
> Hehe, den var ellers på vej

Ja, jeg vidste det straks efter mit indlæg var sendt at
jeg hellere selv måtte nævne det

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Anders Møller (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Anders Møller


Dato : 13-09-04 17:58

"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> wrote in message
news:ci4du9$340$1@news.cybercity.dk...

> Jeg har "hørt om" GPS målinger på tunede modeller på 235km/t


Den bil kender jeg


/Anders..



Claus Fabritius (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 13-09-04 17:23

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:4145aafb$0$279$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvad er fabriksopg. på sådan en Uno egentlig ?

1.3'eren har 105 heste og 1.4 har normalt 112 (Johns er uden kat og har
derfor 118) Min gamle 1.4 blev målt til 122 heste og 165 NM med standard
tryk. Hævet ladetryk giver en masse ekstra moment, men ikke markant flere
heste.

> ER den så fandens meget hurtigere, end en moderne familieøse
> 2.0'er af en slags, både mht. 0-100 og mellemacc. ??

Uden tvivl. Min kunne fx. sætte både Honda Prelude 2.3, Porsche Cayenne V6
og diverse familiebiler på plads. Cayennen havde ikke lyst til at prøve
0-100 efter jeg havde vist hvem der var hurtigst fra 100-180. Efterfølgende
fortalte han at han havde givet den alt hvad den kunne tage, men den kunne
bare ikke hænge på.

> Hvad med topfarten ?

Min rendte 210 på toppen helt standard. Selvfølgelig målt med GPS.
--
Claus Fabritius
Full boost @ 2400 RPM
Ex. Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93 owner



Ronaldo (15-09-2004)
Kommentar
Fra : Ronaldo


Dato : 15-09-04 18:04


> Uden tvivl. Min kunne fx. sætte både Honda Prelude 2.3, Porsche Cayenne V6
> og diverse familiebiler på plads. Cayennen havde ikke lyst til at prøve
> 0-100 efter jeg havde vist hvem der var hurtigst fra 100-180.
Efterfølgende
> fortalte han at han havde givet den alt hvad den kunne tage, men den kunne
> bare ikke hænge på.

tror da pokker, vejer cayennen ikke omkring 2.4 ton?



Henrik B. (15-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-09-04 19:14


"Ronaldo" <nosp@m.dk> skrev i en meddelelse
news:ci9slu$2jt2$1@news.cybercity.dk...

> > fortalte han at han havde givet den alt hvad den kunne tage, men den
kunne
> > bare ikke hænge på.
>
> tror da pokker, vejer cayennen ikke omkring 2.4 ton?

Mener det er 2,2. Den er lettere end Touyairegqck'en....

M.v.h.



Morten Lorenzen (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 13-09-04 20:46

"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse
news:41453bb2$0$201$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa Alle
>
> Har Pt. en rigtig flot stylet E30 325iA, den går som ny..
>
> Men men men, bil elsker som man er, så bliver man hurtigt interesseret i
> noget nyt..
> Og nu er min interesse faldet lidt på en Uno turbo.. men bliver jeg totalt
> skuffet ?
> Sådan en 2½L 6bener går jo ret godt.
> Hvordan trækker sådan en 1,3T i forholdt til ?
> Og hvordan er komforten i den ??, den er jo utrolig lækker i sådan en
E30..
>
> Er der nogle der har en uno turbo, som vil dele lidt erfaringer ?
>
> Eller er der noget andet jeg skal kigge efter.. den skal jo helst kunne
> flytte sig i en fart...

Smid dog en turbo på E30'eren. Så bliver det sjovt! Har engang kørt lidt
dørtræk mod en E30 325 med T3 turbo og 0,6bar. - Den var decideret vild!
Der findes jo masser af kits til E30. - Brug "lidt" penge på din E30, og gør
den vild.

-M



Torben E (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 13-09-04 21:07


"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message
news:4145f90e$0$25999$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> Smid dog en turbo på E30'eren. Så bliver det sjovt! Har engang kørt lidt
> dørtræk mod en E30 325 med T3 turbo og 0,6bar. - Den var decideret vild!
> Der findes jo masser af kits til E30. - Brug "lidt" penge på din E30, og
gør
> den vild.
>

Enig, det er nemmere at få seriøst fart i BMW´en

Torben E




Ukendt (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-09-04 21:13


"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4145fe92$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message
> news:4145f90e$0$25999$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>>
>> Smid dog en turbo på E30'eren. Så bliver det sjovt! Har engang kørt lidt
>> dørtræk mod en E30 325 med T3 turbo og 0,6bar. - Den var decideret vild!
>> Der findes jo masser af kits til E30. - Brug "lidt" penge på din E30, og
> gør
>> den vild.
>>
>
> Enig, det er nemmere at få seriøst fart i BMW´en

"nemmere"???

--
Tom



Torben E (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 14-09-04 15:17


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4145ff39$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "nemmere"???
>

Ja, hvis du tager "seriøst" seriøst

Torben E




Ukendt (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-09-04 07:27

> Smid dog en turbo på E30'eren. Så bliver det sjovt! Har engang kørt lidt
> dørtræk mod en E30 325 med T3 turbo og 0,6bar. - Den var decideret vild!
> Der findes jo masser af kits til E30. - Brug "lidt" penge på din E30, og
gør
> den vild.

Problemet er jo bare at jeg gerne vil ha noget der kan gå igennem syn, og
det kan min 325i med mølle ikke... så skal den evt ha kompressor, den kan
man jo hurtigt pille af, men men men det tror jeg sq ikke min pløreturbine
kan holde til :o/

Mvh
Morten



Morten Lorenzen (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 14-09-04 19:08

"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse
news:41468f4c$0$210$14726298@news.sunsite.dk...

Problemet er jo bare at jeg gerne vil ha noget der kan gå igennem syn, og
> det kan min 325i med mølle ikke... så skal den evt ha kompressor, den kan
> man jo hurtigt pille af, men men men det tror jeg sq ikke min pløreturbine
> kan holde til :o/

Automatgearkasse?

Sælg bilen og købe anden :)
Giv den M3 look(Yes, brede skærme osv), kør den til syn. Derefter begynd at
smide bedre bremser, polyurethanebøsninger hele vejen rundt, T3 + IC.

-M



Ukendt (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-09-04 19:32


"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse
news:41468f4c$0$210$14726298@news.sunsite.dk...
>> Smid dog en turbo på E30'eren. Så bliver det sjovt! Har engang kørt lidt
>> dørtræk mod en E30 325 med T3 turbo og 0,6bar. - Den var decideret vild!
>> Der findes jo masser af kits til E30. - Brug "lidt" penge på din E30, og
> gør
>> den vild.
>
> Problemet er jo bare at jeg gerne vil ha noget der kan gå igennem syn, og
> det kan min 325i med mølle ikke... så skal den evt ha kompressor, den kan
> man jo hurtigt pille af, men men men det tror jeg sq ikke min pløreturbine
> kan holde til :o/

Hvis vi taler tuning af en bil som ikke er født med potentiale (turbo,
kompressor) så er det hverken let, ligetil eller billigt.

--
Tom



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408657
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste