Tætning af tank?
Fra : Hekto

Dato : 12-09-04 22:25

Kondens kan give små tæringer i tanken. Huller i tanken er u-godt!

Der findes et eller andet til at hælde i tanken, som dels coater den
indvendig, dels tætner små grubetæringer.

Hvad hedder det, og hvor køber man det?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Studen

Dato : 12-09-04 22:47

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> Kondens kan give små tæringer i tanken. Huller i tanken er u-godt!
>
> Der findes et eller andet til at hælde i tanken, som dels coater den
> indvendig, dels tætner små grubetæringer.
>
> Hvad hedder det, og hvor køber man det?

Sådan noget her måske? Har ikke erfaringer med det selv...

Beskrivelse:
http://www.tankcure.com/Deens/introdk.html
Forhandler:
http://www.tankcure.com/Deens/verkrijgdk.html

Mvh

Studen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-09-04 23:06

Tank Cure: <http://www.tankcure.com>

> og hvor køber man det?

Hos Gorm Wæhrens i Skive, han renoverer gamle cykler og har en lille
fritids-importforretning. De Gule Sider (dgs.dk) kan supplere med
email og tlf. Ring til ham, han er ganske reel og meget (om-)hyggelig

Nåja, her er hvad jeg skrev efter at have hældt det i Fazeren.
<http://groups.google.com/groups?selm=871xmbnk37.fsf%40dellen.royal.flof.dk>
....og nu har det fungeret perfekt siden påske.

....og her er den midlertidige løsning jeg kørte 400 km med:
<http://royal.flof.dk/mc-sager/fzs600_alternativ_tank.jpg>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : brobaek

Dato : 13-09-04 07:54

Jes Vestervang wrote:
> ...og her er den midlertidige løsning jeg kørte 400 km med:
> <http://royal.flof.dk/mc-sager/fzs600_alternativ_tank.jpg>

Eksplosiv bagsæde-passager, eller hvad

Mvh
Martin

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-09-04 10:50

"brobaek" <martinnews@browi.dk> writes:

> Eksplosiv bagsæde-passager, eller hvad

Jada Folk glor lidt når man tanker

Fra : Hekto

Dato : 13-09-04 09:38

In article <MPG.1baedd2d6d3742f99897cb@news.tele.dk>,
urxgb@urxgb.qxROT-13 says...
> Kondens kan give små tæringer i tanken. Huller i tanken er u-godt!
>
> Der findes et eller andet til at hælde i tanken, som dels coater den
> indvendig, dels tætner små grubetæringer.
>
> Hvad hedder det, og hvor køber man det?

Der findes et produkt KREEM (hmmmm... sikken et navn!) der hældes i
tanken, skvulpes rundt, og så er den tæt. (forenklet lidt).

- men hvor kan det købes? Jeg kan ikke se nogen dansk forhandler, og
jeg har lidt travlt!

Fra : Brian Larsen

Dato : 13-09-04 10:20

On Mon, 13 Sep 2004 10:38:14 +0200, Hekto wrote:

> [...]
> tanken, skvulpes rundt, og så er den tæt. (forenklet lidt).
>
> - men hvor kan det købes? Jeg kan ikke se nogen dansk forhandler, og jeg

Ikke Kreem, men POR15 - som efter hvad jeg har læst skulle virke bedre.
http://www.por15.dk/ -> brændstof system.

Man skal dog vidst have godt med tålmodighed til begge produkter og være
sikker på at det bliver lavet ordentligt første gang, ellers kan
coatingen falde af, eller rusten kan arbejde videre under den.

--
Brian Lund Larsen

// '75 Honda CB400F

Fra : Hekto

Dato : 13-09-04 10:45

In article <pan.2004.09.13.09.20.09.483780@FJERNMIGcze.dk>,
brian@FJERNMIGcze.dk says...
> [...]
> sikker på at det bliver lavet ordentligt første gang, ellers kan
> coatingen falde af, eller rusten kan arbejde videre under den.

Det er da ihvertfald til at fremskaffe!
Adressen er i Gilleleje.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-09-04 11:15

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> Der findes et produkt KREEM (hmmmm... sikken et navn!) der hældes i
> tanken, skvulpes rundt, og så er den tæt. (forenklet lidt).

Ring lige til ham Gorm, han havde prøvet en del produkter og jeg tror
nok at hanvar nogenlunde ærlig, da han sagde at Tank Cure var det
bedste.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 13-09-04 12:02

Hekto wrote:

> [...]
> tanken, skvulpes rundt, og så er den tæt. (forenklet lidt).
>
> - men hvor kan det købes? Jeg kan ikke se nogen dansk forhandler, og

Jeg mener at have købt det hos en motorcykelforhandler/værksted på Søborg
hovedgade. Og det virker.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 13-09-04 16:42

Historien kan lige benyttes til at pointere vigtigheden af at vinteropstalde
under isolerede forhold(1) og med tanken fyldt til bristepunktet(2), samt
evt. give indholdet en skvis karburatorsprit(3)!

1: Ved faldende temperatur udkondenserer tankens luftindhold sin fugtmængde
indvendigt på det kolde metal!
Ved skiftende temperaturer "pumpes" nyt luft ind i tanken p.g.a.
bensinens/luftens/tankens varmeudvidelse, hvorefter sagen starter forfra

2: Jo mere luft, desto mere kondensation vil der forekomme, og således også
modsat!

3: Vand i bensin er tungt og tykt og falder til bunds - Derfor også tæringer
i bunden af tanken!
Sprit opløser vand på samme måde som det er tilfældet med de ca. 55% vand
der er i din Whiskey, og sprit/vand lader sig opløse i bensin => vandet er
"pist væk" og ligger ikke koncentreret og tærer i bunden af tanken!

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 15-09-04 13:18

> [...]
>
> Der findes et eller andet til at hælde i tanken, som dels coater den
> indvendig, dels tætner små grubetæringer.

Det hedder Scotch-Clad Coating 776 fra 3M.
Min. køb er 1 liter til 217,- Kr.

Købt hos DO Trading Valbylanggade 184, 2500 Valby

Først ude og besøge Agusta Klaus på Frederiksborgvej, da nogen mente at
have købt et eller andet hos ham.
Klaus henviste til Winston (maleren). Winston kendte problemet, og
sagde straks '3M, Valbylanggade 184'.

Det er egentlig en lim, beregnet til at lime syntetisk gummi m.v. på
f.eks. gulve !!!
Det er olie og benzinfast, og bruges derfor også til at seale tanke
med.
Det påføres i tynde lag, der tører et par døgn, og gerne flere lag.
Hvordan dette skal gøres, ved jeg ikke, det er nemmelig temlig tykt!
Så jeg har hældt ½ liter i tanken, og drejet den rundt nogle timer, og
lader så resten løbe ud!
Det lugter iøvrigt som om det kan fjerne hele hjernen på under 3
sekunder! På dåsen står der et det er 'Highly Flameable!'. Da det er
fremstillet i Frankrig, er dette oversat til dansk, med ...... Ikke
Brandbar'!!

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-09-04 17:49

Hekto wrote:

> [...]
> sekunder! På dåsen står der et det er 'Highly Flameable!'. Da det er
> fremstillet i Frankrig, er dette oversat til dansk, med ...... Ikke

Det er en helvedes tid om at gennemhærde. Jeg plejer at stikke en
luftslange ned i tanken. Og med en reduktionaventil indskudt. Trykket er så
reduceret til at der kun lige siver en let brise ud af slangen. Og det er
rigtigt med de dampe, som vist er acetone, stinker. Og man skal nok ikke
stikke støvsugeren ned for at skabe ventilation.

Ib Jakobsen