Tuning af Toyota 7A-FE motor.
Fra : Rasmus Hauch

Dato : 12-09-04 20:21

Hej NG.
Jeg har fået fingre i en Corolla 1.8 7A-FE motor som jeg har vilde planer
med.
Min plan er at købe et komplet turbo kit og bygge på,men da motoren
alligevel skal renoveres grundet voldsomt olieforbrug ville jeg så også evt
skifte til andre stempler og evt. opboring.
Der kommer mit spørgsmål så.
Er der nogen der har prøvet noget tilsvarende med den motor som kan give
nogen gode råd, eller er der nogen der har nogen gode links til hvor man kan
købe stempler,plejlstænger o.s.v.
Det turbo kit jeg har planer om at bygge på er det her:
http://www.turbo-kits.com/corolla_turbo_kits.html
Det dyre af dem..(-:
Mit håb er at jeg kan få lavet en motor som yder på den rigtige side af de
200 hk.
Alle gode råd og evt. dyrekøbte erfaringer modtages med kyshånd..((-:
Eventuelle erfaringer med billig effektforøgelse på en 1.6 4AF motor
modtages også med glæde
Mvh
Rasmus Hauch

Fra : Jonas R.

Dato : 12-09-04 20:38

Rasmus Hauch wrote:
> [...]
> Alle gode råd og evt. dyrekøbte erfaringer modtages med kyshånd..((-:
> Eventuelle erfaringer med billig effektforøgelse på en 1.6 4AF motor

Ja www.turbomotor.dk kan lave en løsning til dig for rimelige penge.

Hvis du skal tune en 1.6 motor 4afe, så laver han et kit til 17.000. Der
indeholder en 4age 140 hk blok med et 4afe topstykke, sænkning af
kompression med dobbelt toppakninger, turbo (CT20), IC fra lexsus IS200,
rørføring, MF2-anlæg, 2 trins ladetryk og så kører det bare derud. En del på
www.toyotaextreme.dk kører med det.

Jeg havde selv en 1.6 Corolla st. car. Den kørte med 140 4age blok, med
4agze 170 hk smedestempler, HKS ståltoppakning, 4afe topstykke, Lexsus IS200
IC, CT20 Turbo, MF2 anlæg, Blow Off, 2 Trins ladetryk, Lunch Control,
Højeste ladetryk var 0,9 bar og der ydede den med standard udstødning 180
hk, og 260 nm mener jeg. Dog ville en komplett udstødning i 2½" havde hævet
effekten til over 200 hk, kørte med en 1½" udstødning og det virkede ikke
optimalt.

www.skumlern.dk kan du se lidt om min corolla, du spørger bare hvis du vil
vide noget. Men altså www.turbomotor.dk er nok manden du vil snakke med,
evt. kan du helt sikkert købe MF2 anlæg af ham samt andre dele du skal
bruge. Manden er meget flink

MVH

Jonas R.