Knirk...
Fra : CNS

Dato : 12-09-04 17:11

Der rejser sig jo løbende spørgsmål omkring mit køretøj, og nu er vi så
kommet til endnu et i rækken! :)

Min bil, der ellers normalt kører fint og trækker godt nok laver, når den
rigtig skal til at trække (eks. når jeg skal til at starte op af en bakke og
jeg har lidt vægt med (udover mine egne 80 kg ;))), laver den en underlig
knirkende lyd, som om der er et eller andet der giver efter - det lyder som
om det kommer fra højre side af bilen, men nærmere kan jeg ikke rigtigt
bestemme hvor det kommer fra... nogen der har nogen idéer... det kunne lyde
som om det kommer fra et af hjulene i højre side... det er sådan en rigtig
gennemtrængende knirke-lyd... nogen idéer til hvad det kan være?

mvh
Christian

VW Vento 1,8 GL '92

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-04 07:21

"CNS" <cns@FJERNDETTEosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg har lidt vægt med (udover mine egne 80 kg ;))), laver den en underlig
> knirkende lyd, som om der er et eller andet der giver efter -

Det er der sikkert oxo, et gæt er gummibøsninger i hjulophæng.

Fra : CNS

Dato : 13-09-04 16:58

Er det noget der er farligt... ? Jeg tror det er højre forhjul lyden kommer
fra, nu jeg prøvede at koncentrere mig om det i dag :)

/Christian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-09-04 19:43

"CNS" <cns@FJERNDETTEosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Er det noget der er farligt... ?

Med tiden ja, men det betyder at noget trænger til at blive skiftet ud. Kig
efer revnede bøsninger.