Aircon - skal have service eller hvad (?)
Fra : jk

Dato : 12-09-04 08:33

Jeg har en Hyundai Santa Fe med AC - bilen er knap 2 år gammel, og skal
snart til service. Nu anbefaler forhandleren at jeg også lige får checket
AC'en - der kan komme svamp i slangerne og der skulle fyldes noget
kølemiddel på og så fremdeles - bum-ba-da-bum 600,- oveni.

Nu synes jeg bare at have læst - bl.a. her i dette forum, at AC typisk ikke
skal have nogen form for service - eller rettere måske kun hvert 5'te år -
hvem har ret ??!

/JK

Fra : alexbo

Dato : 12-09-04 08:53

"jk" skrev

> Nu synes jeg bare at have læst - bl.a. her i dette forum, at AC typisk
ikke
> skal have nogen form for service - eller rettere måske kun hvert 5'te år -
> hvem har ret ??!

Dette forum.
Brug AC'en en gang om ugen også om vinteren, så kører det fint.
Du kan spørge forhandleren om, hvor tit han får lavet service på sit
køleskab.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-04 21:14

> Dette forum.
> Brug AC'en en gang om ugen også om vinteren, så kører det fint.

Ja, et år eller to eller tre.......

> Du kan spørge forhandleren om, hvor tit han får lavet service på sit
> køleskab.

Det har intet med ens køleskab at gøre. Et køleskab har ikke gummislanger,
hvor kølemidlet langsomt fordamper igennem.

M.v.h.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 13-09-04 07:52

jk wrote:
> [...]
> skal have nogen form for service - eller rettere måske kun hvert 5'te år -

Den skal have service *hvert år*.
Det er typisk ikke noget bilproducenten reklamerer med for det koster
kassen.

Svigerfar har lige fået lavet sin mondeo og det var pebret (vi taler
n*10.000kr).
Ford nægtede iøvrigt kendskab til installationen på trods af det var
lavet hos dem før bilen rullede ud af udstillingen.

Mvh
Roberto