Køb og salg af brugt bil
Fra : Jan

Dato : 11-09-04 16:36

Hejsa

Når man skal sælge en bil privat, hvilke papirer skal man så sikre sig
bliver underskrevet og hvordan sikrer man den betaling man for, jeg mener at
der er dækning på check osv..

Når man selv skal købe en brugt bil enten fra en privat eller forhandler,
kan man så forlange at man vil have den testet hos FDM først, eller
hvordan - her tænker jeg mest på køb hos forhandler, hvad med garanti osv...

Vil jo helst ikke købe et sminket lig.

Mvh

Jan

Fra : .salem

Dato : 11-09-04 16:48

> [...]
> kan man så forlange at man vil have den testet hos FDM først, eller
> hvordan - her tænker jeg mest på køb hos forhandler, hvad med garanti

Hej

Hvis du skal købe bil hos en privat skal du starte med at ringe til BilBogen
på tlf. 86 12 91 45 og oplyse bilens stelnr. De kan fortælle dig om der er
gæld i bilen osv. MEGET VIGTIGT!

mhs til FDM-test så ligger selve testen i forhandlingen. En forhandler vil
nok sige du kan rende ham et vist sted mens en sulten privatsælger nok vil
køre den afsted. MAn kan jo også alliere sig med en mekaniker som kan
gennemgå bilen. FDM har jo en del ventetid mener jeg. Jeg har fået alle mine
biler set igennem af en mekaniker.

mhs til betaling så kører man sammen op til motorkontoret. Man giver penge
(kontant eller check) og så ordner man papirerne derefter , eller i omvendt
rækkefølge :)
Nogen gange kan man selv køre på motorkontoret hvis sælger har tiltro til
en.

du kan evt se på FDM's hjemmeside de har en masse info om køb og salg.

..salem