Straffeafgift!
Fra : Aragorn24

Dato : 11-09-04 16:00

Bil: Peugeot Partner 1,9Diesel, årgang: 1999 Totalvægt: 2025kg. egenvægt:
925kg.

Kigger på denne side: http://www.bilnet.dk/vaegt-b-stat-vare-99.htm

Der står at jeg kommer til at betale 4210kr i tillægsafgift, p.g.a min bil
vejer 24kg formeget, iforhold til det trin til kun 750kr.

Jeg skal bruge bilen til privat brug.

Jeg hører så noget med man kan få nedvejet sin bil ved syn??????? HVA? kan
jeg få den få den nedvejet så den kun har 2000kr i totaltvægt? ? ? ?

Hvor og hvordan gøres dette?

Der er VIRKLIG mange penge at spare?

Hurtig hjælp søges!
MVH
Dennis

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 11-09-04 16:20

"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg hører så noget med man kan få nedvejet sin bil ved syn??????? HVA? kan
> jeg få den få den nedvejet så den kun har 2000kr i totaltvægt? ? ? ?

Du har vist glemt at læse disse par linier fra dit link:
Registreringsafgiften ændres samtidig.
Og nej det bliver ikke billiger. Er totalvægten under 2.001 kg
beregnes registreringsafgiften som 95% af den afgiftpligtige værdi over
12.100 kr.
Er totalvægten mellem 2.001 og 4.000 kg er afgiften 30% af den
afgiftpligtige værdi over 30.000 kr.

Det er jo nok på grund af ovenstående, at Peugeoten's totalvægt er sat til
over 2001 kg.

MVH
Henning