Volvo tilbagekalder en halv mio. biler ifø~
Fra : John Sahl

Dato : 10-09-04 20:45

460.000 Volvo personbiler tilbagekaldes på grund af fejl,
der kan føre til brand i motorrummet.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : BJ

Dato : 10-09-04 20:46

> 460.000 Volvo personbiler tilbagekaldes på grund af fejl,
> der kan føre til brand i motorrummet.

Blot af almindelig nysgerrighed - gælder det antallet samtlige modeller og
årgange..?..

Bjørn Jørvad

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 10-09-04 20:59

BJ wrote:
> "John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Blot af almindelig nysgerrighed - gælder det antallet samtlige modeller og
> årgange..?..

Du kan finde artiklen her:
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=262511

Der er opregnet hvilke modeller det drejer sig om.

Mvh.

Fra : BJ

Dato : 10-09-04 21:01

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Blot af almindelig nysgerrighed - gælder det antallet samtlige modeller og
> årgange..?..

Fandt det i stede på JP.

Ifølge norsk TV2s Nettavisen er det modellerne S60, S80 og XC70 fra
2000-2001, som tilbagekaldes. Flere biler fra 1999 skulle også være ramt af
fejlen.

I øvrigt ganske spændende.

Både min genbo og jeg har netop fået skiftet vore defekte elektriske
køleblæsere .... mod betaling.

Ville være rart at få en kreditnota på kr. 5.250,09 hver.

Bjørn Jørvad

Fra : John Sahl

Dato : 10-09-04 21:18

BJ wrote:
> Ville være rart at få en kreditnota på kr. 5.250,09 hver.

Det er der nok store chancer for at få, især hvis i gør Volvo
opmærksom på det.

Fra : BJ

Dato : 10-09-04 21:15

KLIP

> Det er der nok store chancer for at få, især hvis i gør Volvo
> opmærksom på det.

Du kan være ganske rolig ... én selv står på værkstedet mandag og beder om
en forklaring..

PS: Min potte har i øvrigt lige være udlånt til brudekørsel af en
medarbejder hos Volvo..

Bjørn Jørvad

Fra : John Sahl

Dato : 10-09-04 21:34

BJ wrote:
> Du kan være ganske rolig ... én selv står på værkstedet mandag og
> beder om en forklaring..

Det tror jeg på!

> PS: Min potte har i øvrigt lige være udlånt til brudekørsel af en
> medarbejder hos Volvo..

Troede da ikke den var til ris, sådan en potte ;c)

Fra : BJ

Dato : 10-09-04 22:10

KLIP

> Troede da ikke den var til ris, sådan en potte ;c)

LOL.

Den blev da også lidt bleg, men det ordnede en støvsuger i en ruf..

Bjørn Jørvad

Fra : Peter Weis

Dato : 10-09-04 21:51

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

> Du kan være ganske rolig ... én selv står på værkstedet mandag og
> beder om en forklaring..

Det er vel dine kæmpehjul som har slidt isoleringen af nogle ledninger.

mvh
Peter

Fra : BJ

Dato : 10-09-04 22:11

"Peter Weis" <p.weis@email.dk..slet> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er vel dine kæmpehjul som har slidt isoleringen af nogle ledninger.

LOL.

Muligheden kunne foreligge, men de kan trods alt ikke nå om foran på
møllen..

Bjørn Jørvad

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 11-09-04 07:11

BJ wrote:

> PS: Min potte har i øvrigt lige være udlånt til brudekørsel af en
> medarbejder hos Volvo..

Er du blevet ansat hos Volvo, eller har volvomeadarbejdere
generelt carte blanche til at udlåne din bil??

--
Hygge..
Thomas

Fra : BJ

Dato : 11-09-04 10:13

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er du blevet ansat hos Volvo,

Nope.

> eller har volvomeadarbejdere
> generelt carte blanche til at udlåne din bil??

Ja, når de spørger pænt først..

Bjørn Jørvad

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-04 21:10

> [...]
>
> "John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Blot af almindelig nysgerrighed - gælder det antallet samtlige modeller og

Nej kun dem som skønnes at have en form for værdi

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 10-09-04 21:13

KLIP

> Nej kun dem som skønnes at have en form for værdi

LOL.

Bortset fra det, glæder jeg mig til at køre ned på værkstedet.

*Ingen* har på noget tidspunkt informeret os om en pågående intern
undersøgelse og de kan ikke bilde mig ind, de først (Volvo Danmark) har hørt
om problemet samtidig med os kunder = læst det på diverse netaviser i dag.

Jeg ser frem til at høre forklaringen og modtage mine penge retur.

Bjørn Jørvad

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-04 21:30

> LOL.
>
> Bortset fra det, glæder jeg mig til at køre ned på værkstedet.

Og hvordan gik det så på værkstedet?

> [...]
> om problemet samtidig med os kunder = læst det på diverse netaviser i dag.
>
> Jeg ser frem til at høre forklaringen og modtage mine penge retur.

Havde du selv konstateret en defekt blæser - eller var det deres "påstand"
efter service?

M.v.h.

Fra : BJ

Dato : 14-09-04 21:40

KLIP

> Og hvordan gik det så på værkstedet?

Perfekt.

> hørt

> Havde du selv konstateret en defekt blæser - eller var det deres "påstand"
> efter service?

Jeg har ikke selv konstateret det, men konen havde lånt potten.

Den begyndt at koge og sige "stop motoren straks"...du kan næsten forestille
dig hendes stemme i telefonen...))

Jeg har også undret mig samt påtalt flere gange, over blæseren ganske
umotiveret kunne starte, når bilen havde været parkeret i lang tid.

Værkstedet har ringet og sagt at Volvo, Gøteborg efter al sandsynlighed
betaler for både min nabo og jeg.

Samtidig har man åbenbart pludselig fået adgang til en central database i
Danmark.

Med mit stelnummer oplyst kunne man let se bilen første indregistrering i
Tyskland samt det oprindelige tyske registreringsnummer.

Her viste det sig også at bilen har 72 måneders fabriksgaranti mod Danmarks
3 år.

Altså, garantien følger bilen og ikke landet, hvor den evt. er videresolgt
til.

Det manglede da bare....

Bjørn Jørvad

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-04 21:58

> Perfekt.

Godt så......

> Jeg har ikke selv konstateret det, men konen havde lånt potten.
>
> Den begyndt at koge og sige "stop motoren straks"...du kan næsten
forestille
> dig hendes stemme i telefonen...))

Hi hi hi.........febrilitet, når det er bedst.

> Jeg har også undret mig samt påtalt flere gange, over blæseren ganske
> umotiveret kunne starte, når bilen havde været parkeret i lang tid.

Tyder jo ganske åbenlyst på at din "led af problemet".

)

> Samtidig har man åbenbart pludselig fået adgang til en central database i
> Danmark.

Hmmmm.....

> [...]
> Tyskland samt det oprindelige tyske registreringsnummer.
>
> Her viste det sig også at bilen har 72 måneders fabriksgaranti mod

Fedt!

> Altså, garantien følger bilen og ikke landet, hvor den evt. er videresolgt
> til.

Fedt!

> Det manglede da bare....

Jep...

M.v.h.

Fra : JIB

Dato : 11-09-04 00:34

"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> wrote in message

> 460.000 Volvo personbiler tilbagekaldes på grund af fejl,
> der kan føre til brand i motorrummet.

Ak ja. Husker da jeg købte min Citroën C5.
"Har du fået en brandbil"
"Er du ikke bange for, at der går ild i den?"
"Husk skumslukker"
osv osv.

Sjove kommentarer var der nok af. En af dem, der først nu er blevet
sjov, var:
"Hvorfor købte du ikke en Volvo? Så behøver du ikke spekulere på, om din
bil er brændt i nattens løb".

Håber han har fået tilbagekald sin dyt.

Mvh. JIB

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-09-04 06:46

"JIB" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse

> Ak ja. Husker da jeg købte min Citroën C5.
> "Har du fået en brandbil"
> "Er du ikke bange for, at der går ild i den?"
> [...]

HAR du fået anskaffet den skumslukker?? ;). Bortsetfradet så er en bil der
har været ild i, og som er blevet slukket igen, alligevel ikke meget værd.
For metallet,lakken bliver påvirket af varmen så den ruster ad h.... til
bagefter, især hvis der er brugt pulverslukker...... Så hvis der ikke er
menneskeliv på spil, ikke er værre end at det kan slukkes m. en rystet
sodavand,opvredet nylonstrømpe etc. ;), så lad lo... brænde. Det bliver
aldrig bil igen.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-09-04 06:57

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> menneskeliv på spil, ikke er værre end at det kan slukkes m. en rystet
> sodavand,opvredet nylonstrømpe etc. ;), så lad lo... brænde. Det bliver

Argument mere jeg glemte i farten, pulveret ødelægger elektronik, især
konnekter-forbindelser bliver "tæret". Så på sigt bliver den en stor
el.fejl. Lad lo... brænde, det kan godt være forsikringen ikke totalskader
den nu, men om 1-2 år har du probs. :(.

Fra : BJ

Dato : 11-09-04 10:14

"JIB" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Håber han har fået tilbagekald sin dyt.

Ak ja, de underleverandører, de underleverandører.

Bjørn Jørvad