Klisterstads!
Fra : Aragorn24

Dato : 10-09-04 17:23

Goddag folkens.

Kæresten og jeg er igang med rengøring af varevognen, men kommer hurtig til
at støde på et problem:

Vi vil fjerne den gamle-ejers-firma-klistermærke-reklame!

Det er bare noget skrift der er klisteret på, men det er bare ikke til at få
af. det "knækker". Vi har haft lidt succes med en meget kraftig hårtører,
men de steder vi har kunne pillet af, efterlader klister, så vi ønster hjælp
til følgende:

1: Hvordan piller man nemmest klistermærkerne af?

2: Hvordan fjerner vi klisteret/limen det efterlader?

3: Hvad gør jeg for at dække farveforskællen? da der er en meget tydelig
kant på

Håber nogen kender til problemmet, og har en god løsning

Jeg takker på forhånd

Mvh

Dennis

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 10-09-04 18:04

On Fri, 10 Sep 2004 18:22:57 +0200, "Aragorn24"
<aragorn24@webspeed.dk> wrote:

>2: Hvordan fjerner vi klisteret/limen det efterlader?

Jeg brugte et par dråber madolie på en klud, da jeg skulle have
fjernet limen fra mine nye vinduer.

/Jesper

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-09-04 18:59

Aragorn24 (aragorn24@webspeed.dk) skrev følgende:
> [...]
> klister, så vi ønster hjælp til følgende:
>
> 1: Hvordan piller man nemmest klistermærkerne af?

Som i allerede er i gang med. Få evt. fat i en rigtig varmeblæser. Pas godt
på at du ikke tager lakken med, ved for megen varme.

> 2: Hvordan fjerner vi klisteret/limen det efterlader?

Madolie eller rensebenzin

> 3: Hvad gør jeg for at dække farveforskællen? da der er en meget
> tydelig kant på

Poler den med noget polish med slibeeffekt. Sonax har nogle glimrende
produkter.

- Martin

Fra : Aragorn24

Dato : 10-09-04 19:20

Madolie? ok lyder som en god ide

Prøver imorgen

Ja det med varme pistol, skulle jeg bruge som sidste udvej

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 10-09-04 21:16

Varmepistol er glimrende til formålet, du brænder sandsynligvis fingrene
lang tid inden lakken ta'r skade
Fjern restklister med petroleum eller rensebenzin. (Madolie virker sikkert
også)!

Bo

Fra : Kim

Dato : 10-09-04 19:51

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Madolie eller rensebenzin

Der er nu ikke noget som lampeolie til at fjerne klister fra glas og andre
glatte overflader.
Jeg har gennem tiden forsøgt med en hel del mere eller mindre hidsige
produkter, men lampeolie slår dem alle med meters forespring.

M.v.h.
Kim

Fra : Aksel

Dato : 10-09-04 22:32

> [...]
til
> at støde på et problem:
>

> 2: Hvordan fjerner vi klisteret/limen det efterlader?

Klisteret opløses med lampeolie, det er effektivt og lugter ikke ret meget.

Hilsen Aksel