Farvekoder!
Fra : Daniel Munch

Dato : 09-09-04 23:12

Hejsa DFM

Jeg har overvejet at male min FZR her i vinter sesonen, og har tænkt lidt på
Subaru WRX Blue (aka W R Blue pearl clearcoat).

Jeg hoppede derefter ind på www.paintscratch.com for at tjekke farvekoden
for dennne maling, som var "02C"

Mit spørgsmål er så, hvordan finder jeg ud af hvad denne farve er rent RGB
mæssigt ( hedder det ikke det? ). Hvis jeg nu feks tog ned til en autolakør
og sagde jeg gerne ville have denne farve, eller hvis jeg selv ville gøre
det for den sags skyld. Hvordan kan jeg så finde denne farve?

Går ikke ud fra at bil producenten ligefrem kan copyrighte en farve!?

MVH Daniel
FZR 600

Fra : Daniel Munch

Dato : 10-09-04 20:13

Argh, ser ud til jeg har ramt et ømt punkt her . Kom så DFM jeg ved i
kan.

MVH Daniel
FZR 600

Fra : Armand

Dato : 11-09-04 00:54

> [...]
> det for den sags skyld. Hvordan kan jeg så finde denne farve?
> Går ikke ud fra at bil producenten ligefrem kan copyrighte en farve!?

Måske kan bilproducenten nok copyrighte et farve, derved at de kan give den
deres egen kode; men enhver velassoteret autolakerer må ligge inde med en
sammenlignings-liste og deri finde den rette malekode (tror at farver
defineres ud fra et system kaldet "NCT")!
Alternativt er mange autolakerere og farvehandlere også inhændehavere af en
håndscanner der lige tygger på farvesammesætningen og viser nuancen i
forståelig kode - Men så skal du jo have en Subaru med!

--
Armand.
(PS: det lyder måske meget tillokkende, og spændende; men lad være med at