Endelig skal jeg have min første motorcyke~
Fra : Kong

Dato : 09-09-04 21:45

Skal til Tyskland lørdag og hente den, desværre ser det ud som om det kommer
til at regne.

Siden jeg er ganske uerfaren, er der da nogen der gider hjælpe mig med en
simpel tjekliste? Udover at sparke lidt på dækkene ved jeg ikke hvad jeg
skal. Fik nogle ting at vide da jeg tog kortet, såsom at køre op mod en mur
for at mærke et eller andet :)

Cyklen bliver en Kawasaki ZZR 600 fra 1993.

Lige kommet nyt kædekit og bremser på. Bagdækket har under 500km på røven,
fordækket under 1500km.

Eneste praktiske problem lige nu er pladerne på den, sælgeren ville ringe
til deres motorkontor i morgen for at finde ud af om man kan afmelde
pladerne i DK. Siger de nej er jeg vel på røven med mindre han vil gå med
til at jeg sender dem tilbage til ham.

Er der i øvrigt nogen der har en slutseddel på Tysk? Har søgt men ikke kunne
finde en.

Glæder mig!

Kong

Fra : MKS - 74

Dato : 09-09-04 21:58

On Thu, 9 Sep 2004 22:44:54 +0200, "Kong" <kongerslev@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>til deres motorkontor i morgen for at finde ud af om man kan afmelde
>pladerne i DK. Siger de nej er jeg vel på røven med mindre han vil gå med

Det _kan_ du, jeg afmeldte en af mine CBR'ere i DK - no problem...

>Er der i øvrigt nogen der har en slutseddel på Tysk? Har søgt men ikke kunne
>finde en.

Det kan du f.eks finde på Mobile....

http://www.mobile.de/_pdf/kaufvertrag.pdf

>Glæder mig!

Til at sejle Kawa-færge...hmmm

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Fra : Kong

Dato : 09-09-04 22:06

Takker, men lad venligst være med at svine min kæreste til :)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-09-04 07:54

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> Til at sejle Kawa-færge...hmmm

I hear all - see all....

--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of

Fra : Carl Dragert

Dato : 10-09-04 07:13

Kong wrote:
> Fik nogle ting at vide da jeg tog kortet, såsom at køre op mod en mur
> for at mærke et eller andet :)

Det er rigtigt nok, og jo hurtigere du kører jo mere mærker du, det skulle
vist nok gøre ret ondt selv ved lav hastighed

God tur - regnen opdager du jo nok ikke alligevel.

Carl Dragert
FZR600

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-09-04 07:50

Du kan afmelde den tyske MC i DK, uden probs. Husk du ikke må køre med tyske
plade i DK.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : anders majland

Dato : 10-09-04 11:25

> Du kan afmelde den tyske MC i DK, uden probs. Husk du ikke må køre
> med tyske plade i DK.

Du skal ved den danske grænse have en prøveplade til det sidste stykke
hjem. Jeg mener at have hørt at der er døgåbent for det i padborg
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-09-04 07:54

"Kong" <kongerslev@hotmail.com> writes:

> en simpel tjekliste? Udover at sparke lidt på dækkene ved jeg ikke
> hvad jeg skal. Fik nogle ting at vide da jeg tog kortet, såsom at køre
> op mod en mur for at mærke et eller andet :)

Det er nok kronrørslejer.

> Cyklen bliver en Kawasaki ZZR 600 fra 1993.

Hør også lige efter om du kan høre knastkæden rasle. Hvis den rasler
så få slået 100 euro af prisen til reparationen.

Fra : Kong

Dato : 10-09-04 14:11

Er i tårer, handlen er gået i vasken :(

Fra : Kim & Berit

Dato : 10-09-04 14:21

"Kong" <kongerslev@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er i tårer, handlen er gået i vasken :(

Hvorfor dog?

--
Kim J.
GS 450 - 83000 km og ruller stadigvæk fint

Fra : Kong

Dato : 14-09-04 19:07

Kommunikationsproblemer. Er ikke selv den bedste til tysk længere, har
derimod en ven som har boet der i mange år. Fik ham til at kontakte sælger
hvor han glemte at spørge om det er var en D eller E model, det er altid mit
første spg da jeg kun går efter E model.

Bad sælger sende mig en SMS med reg nr så jeg kunne få prøveplade i DK, på
vejen dertil kom sms'en, reg nr: ZX600D... - var fandme en skod dag.