Dækstørrelse på FZR 600
Fra : Rene Joergensen

Dato : 09-09-04 12:11

Hejsa.

Jeg har i weekenden købt en Yamaha FZR 600 3HE, som er monteret med
160/60-18 på baghjulet, men det virker for stort, og jeg vil derfor
gerne ned i størrelse. Ifølge MC-revyen er standardmonteringen
140/60-18, men der er ikke særlig mange dæk i denne størrelse
(ihvertfald ikke på reifenversand.com).

Hvad vil I anbefale af størrelse til den?

--
-René

Fra : Carl Dragert

Dato : 09-09-04 12:59

Rene Joergensen wrote:
> [...]
> 140/60-18, men der er ikke særlig mange dæk i denne størrelse
> (ihvertfald ikke på reifenversand.com).
>
> Hvad vil I anbefale af størrelse til den?

Du har ret i at der ikke findes mange dæk i denne størrelse, og at det er
svært at finde 140/60-18 har jeg selv måtte erkende. Jeg kører selv med et
BT010 150/60-18 som jeg er godt tilfreds med. På forhjulet sidder et BT010
120/60-17 men til foråret sætter jeg et 110/70-17 på.

Der har været en del debat om dette emne, både i dk og usa, og konklusionen
er vist nok at 150 kun er dårligere end 140 ved de helt extreme
nedlægninger. Da jeg ikke har prøvet at køre på et 140 vælger jeg at tro på
dette.

Carl Dragert
FZR600

Fra : Armand

Dato : 11-09-04 09:27

Rene Joergensen <fox@nospam.dk> skrev i en
> [...]
> 140/60-18, men der er ikke særlig mange dæk i denne størrelse
> (ihvertfald ikke på reifenversand.com).
>
> Hvad vil I anbefale af størrelse til den?

Mangel på udvalg i den originale dækdimension er en af de væsentligste tegn
på at en motorcykel er ved at være lidt bedaget! (
Reifenversand lever på mængdevarerne, og det er jo typisk 160/60'ere i dag,
hvorfor du nok ikke skal satse hverken på dem eller andre forekommende
tilbud (M&P har f.eks. en bred dækkampagne lige nu; men også dér er det
metervaren der er på bud)

I hele dens produktionstid var FZR'eren klassens andre modeller underlegen i
effekt, men i sammenligningstest holdt den alligevel fanen højt. Dette især
p.g.a. dens pålidelige køreegenskaber, som i bund og grund kan spores til
den relativt smalle dækbestykning.
Derfor vil jeg kun anbefale dig at finde dig et dæk i originalstørrelsen :-|

--
Armand.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 14-09-04 21:04

Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

> [...]
> 140/60-18, men der er ikke særlig mange dæk i denne størrelse
> (ihvertfald ikke på reifenversand.com).
>
> Hvad vil I anbefale af størrelse til den?

Jeg har bestilt Dunlop Sportmax i 140/60ZR18, som er det eneste
reifenversand.com har i den størrelse. Jeg har godt nok ikke kunne finde
nogle anmeldelser af det, eller også har jeg ikke været god nok med
Google. Men jeg satser og håber at det kan holde fast i vejen

--
-René

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 15-09-04 08:06

Rene Joergensen wrote:

> [...]
> finde nogle anmeldelser af det, eller også har jeg ikke været god nok
> med Google. Men jeg satser og håber at det kan holde fast i vejen

Er det et D205 eller måske D220?
--
Best regards Rune (Har kørt med D205)
www.Bandit600RR.dk

---

Fra : Rene Joergensen

Dato : 15-09-04 08:15

Rune (Bandit600RR) <RUR@teleREMOVETHIS2adsl.dk> wrote:

> Er det et D205 eller måske D220?

Det står der faktisk ikke noget om, det er sådan et her:

http://shor.ter.dk/106439675

--
-René

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 15-09-04 08:17

> Det står der faktisk ikke noget om, det er sådan et her:
>
> http://shor.ter.dk/106439675

Næh. Det kan jeg da godt se... Det mønster kender jeg ikke lige.
--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk

---