Service på motor med hydrauliske ventilløt~
Fra : Torben Scheel

Dato : 09-09-04 12:23

Jeg har en Rover 620ti og laver service selv. Dvs. alt andet end
motorservice (skifter selvf. olien, tændrør mv.) fordi haynes SVJV ikke
laver en bog der dækker rovers egen turbomotor T2.0 200bhp (jeg har bogen
med de andre motorer (honda orindelse)). Mit spørgsmål er så : hvad sker der
af motorservice ved et eftersyn - hentes motorens tilstand ud af
motorstyringen, hvad med ventiler - skal de "aldrig" serviceres osv. Jeg vil
gerne passe godt på min bil, men at financiere "Terminalen"s direktørs RR er
mig meget imod, især når jeg ikke kan gennemskue hvad jeg får for pengene.
Til eksempel kan jeg nævne at hvis 6mm plastudluftningsskruen på øverste
kølerslange bliver træt, er deres løsning en ny slange med indbygget
termostat til ~1000kr

Giv gerne et link til en god forklaring af motorer med elektronisk
indsprøjtning og hydrauliske løftere, eller endnu bedre en
servicebeskrivelse til min motor

--
vh
Torben