klima vs aircon
Fra : .salem

Dato : 09-09-04 09:54

hej

måske et dumt spørgsmål

hvad er forskellen på klima og aircon?

..salem

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 09-09-04 10:02

..salem wrote:
> hvad er forskellen på klima og aircon?

Aircon = den kan lave kulde, og resten af styringen er som almindelig bil.
Klima = man kan (typisk) indstille temperaturen i grader. En slags avanceret
aircon.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Bo Christensen

Dato : 09-09-04 10:10

> hvad er forskellen på klima og aircon?
Klima er et temparaturstyret aircon,
altså, men klima kan du sætte til eks. 22 grader,
aircon blæser bare kold luft.
/bo

Fra : .salem

Dato : 09-09-04 10:54

"Bo Christensen" <bo@anet(slet).dk> skrev i en meddelelse
> Klima er et temparaturstyret aircon,
> altså, men klima kan du sætte til eks. 22 grader,
> aircon blæser bare kold luft.
> /bo

ahhaaa ok. måske meget logisk :)

takker

..salem

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-09-04 10:44

..salem wrote:
> hej
>
> måske et dumt spørgsmål
>
> hvad er forskellen på klima og aircon?

Air condition betyder bare at anlægget kan køle (med fex en kompressor).
Klima er en eller anden regulering af temperaturen, dvs fast temperatur.

Mvh
Roberto

Fra : Teddy

Dato : 10-09-04 00:44

".salem" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> hej
>
> måske et dumt spørgsmål
>
> hvad er forskellen på klima og aircon?
>
> .salem
Den nemmeste forklaring er :

Aircondition = Manuel regulering af kulden med hjælp fra freon anlæg.
Klima = Computerstyret regulering af aircon/varme.

Men så kommer problemerne...Klima anlæg kalder man også et varmeanlæg som er
i fx en ældre MB , hvor du skal sætte en drejeknap på fx 20 grader. så
forsøger hele anlægget at holde temperaturen på det ( men uden aircon
pumpe )

Så ingen regler uden undtagelse.

Og selvfølgelig kan en MB også have airconpumpe...

Teddy