Kevlar eller sintret metal i bremser på cr~
Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-09-04 20:54

Jeg her lige ved at lave lidt små rep. på min crosser, skal bl.a. have
skiftet klodser.

Så fandt jeg lige at MCbutikken.dk har dele til min Honda.

Men hvilken type skal vælge til cross. Det er ikke så meget prisen, der er
kun ca. 25 ,- i forskel, men hvad er bedst. Jeg kører kun hobbykørsel..
Nogen erfaringer...

Er MCbutikken.dk generelt et godt sted at handle ? Kommer delene hurtigt?

Eller der er en butik i nærheden af Århus som ligge inde med cross-dele?
Ville gerne støtte en lokalshop, men har ikke lyst til at kører over 100km
for at hente et par klodser...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 08-09-04 21:47

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun ca. 25 ,- i forskel, men hvad er bedst. Jeg kører kun hobbykørsel..

AFAIK: Kevlar bider ikke så hårdt som sintermetal. Sintermetal slider
samtidig mere på skiven.
Har altid selv kørt med sintermetal ud fra devisen: "hellere stoppe i tide
og skifte skiver lidt oftere, end ikke stoppe og ikke kunne skifte skive"...

Asger
V-Strom

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-09-04 22:16

"hellere stoppe i tide og skifte skiver lidt oftere"

Hvis vi snakker gade MC er jeg helt enig. Der kører jeg også med Sintret.

Men tænkte blot at der kunne være forhold i Cross som gjorde man måske
valgte anderledes. Der hvor jeg kører er hastigheden sjældent stor... Så det
er jeg ikke så nervøs for.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 08-09-04 21:53

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in

> [...]
>
> Men hvilken type skal vælge til cross. Det er ikke så meget prisen,
> der er kun ca. 25 ,- i forskel, men hvad er bedst. Jeg kører kun

I min crosstid var tommelfingerreglen: Sinter til mudder og kevlar til tørt
underlag.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-09-04 22:14

Jeg kører altid kun på tørt underlag, så det skal nok være kevlar....

Fra : Rittig

Dato : 09-09-04 14:39

> I min crosstid var tommelfingerreglen: Sinter til mudder og kevlar til tørt
> underlag.

Den holder stadig.
Og dog... Jeg kører altid med sintermetal, for de er så meget mere
slidstærke. En sandbane med bare lidt vand kan hurtigt æde et par
bremseklodser, og det kan da godt være sintermetal slider marginalt mere
på skiven, men det gør rent metal også!

Så jeg bruger KUN sintermetal på terræncyklerne.

Rittig

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-09-04 15:19

Jeg her netop bestilt hos MCbutikken. Jeg valgte i sidste øjeblik, sintret,
tror faktisk det var det som sad på i forvejen og dem har jeg været glade
for.....

Men jeg når dog ikke at have dem (+ andre stumper) til weekenden

Jeg skal for øvrigt have monteret et af de greb jeg købte af dig (Rittig) og
de ser ud til at passe

Fra : Rittig

Dato : 11-09-04 23:49

> Jeg skal for øvrigt have monteret et af de greb jeg købte af dig (Rittig) og
> de ser ud til at passe

Det sku de dælme osse gerne, da!

Det er iøvrigt de bedste greb jeg nogensinde har kørt med. De er helt
utrolig stærke, og silicone-puden giver et vildt godt "greb" i grebet, de
smutter aldrig fra dig, uanset hvor vådt og mudret det bliver.

Rittig

Fra : Brian Laursen

Dato : 09-09-04 06:53

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> [...]
> cross-dele? Ville gerne støtte en lokalshop, men har ikke lyst til at
> kører over 100km for at hente et par klodser...

Jeg har handlet hos mcbutikken online. Kort leveringstid, og jeg fik det jeg
skulle bruge til fornuftig pris. Ellers kan jeg anbefale www.v-trading.dk
det er ihvertflad oxo rimelige priser, og verner er utrolig flink og hurtig
levering.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen