Hvor dum kan man være
Fra : Charlotte petersson

Dato : 08-09-04 18:02

hej igen

I sommers ( ja lidt har der da været) overvejede jeg at køre til træf i
cowboy bukser, idet det var ret varmt. Da læste jeg her i gruppen om hvor
fornuftigt det er at have hele molevitten på, og ombestemte mig. Jeg ved det
da godt, men nogle gange er det for firstende at lade være.
Det havde jeg glemt idag, skulle lige et smut til Slagelse, bor i korsør, og
havde kørt 17 km. da jeg blev uopmærksom i en rundkørsel og ramte en bil
foran mig. ØV. Havde det været en sports cykel havde jeg nok nået at bremse,
men ikke på min virago.
Ramte hjørnet af bagerste kofanger med forgaflen og væltede i langsom
hastighed til højre. Der kom straks en MC´list og hjalp med at tage den op
igen. Eneste skade er at gear armen var bukket ind- den sidder til venstre,
forklarer det måske den skramme jeg har på skinnebenet? havde MC støvler på,
men ikke lynet dem. ØV Højre knæ har nu en bule på str. som et hønseæg, og
jeg har lidt ømhed, det var alt. Det var billigt sluppet, men havde jeg
taget mig sammen og taget det hele på havde der nok slet ikke været nogen
skader. LÆR AF DET.
Da der så var gået lidt tid alle vær kørt og jeg var ved at få mig en smøg,
tænkte jeg at det måtte være muligt at starte den igen, glemte alt om
kobling, det viste sig at den stadig var i gear, og den smuttede af
støttebenet og væltede på den anden side ØVØVØV MCísten fra før kom forbi,
og kunne hjælpe igen, og mente at jeg var ved at gøre det til en vane.
Everone is a comidian.
Der var heldigvis ikke langt til det nærmeste værksted og rettet geararmen
ud igen, uden beregning, og kunde køre hjem. Nu kan jeg så vente på
regningen for den kofanger, der sikkert ikke bliver billig. ØVØVØV.

Alt i alt billigt sluppet for mit første uheld, efter 14 års kørsel, men
surt nok

Mange hilsner
Charlotte, (der takker dem der syntes at jeg er modig for at have meninger
der kan være upopulære)

Fra : Jo

Dato : 08-09-04 18:42

"Charlotte petersson" <egersundvej@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mange hilsner
> Charlotte, (der takker dem der syntes at jeg er modig for at have meninger

MC'isten, der blev ved med at komme forbi, er nok ansat af dit
forsikringsselskab for at følge med dig, når du er ude at køre, m.h.p. at
begrænse dine skader mest muligt

Spøg tilside - det var jo bare ikke lige din dag i dag. Og din pointe er jo
netop at fortælle hvor vigtigt det er, at have "hele svineriet på", også
selv om man bare lige skal et smut til et sted i nærheden.
Jeg ønsker dig god bedring med skaderne - godt det ikke blev værre, trods
alt.

Jo.

Fra : AW på ZRX

Dato : 08-09-04 18:50

> [...]
> kobling, det viste sig at den stadig var i gear, og den smuttede af
> støttebenet og væltede på den anden side

Hø, hø der trak jeg godt nok lidt på smilebåndet
Men intet ondt i det. Dengang jeg selv havde været væltet fik jeg også en
skade på den modsatte side af cyklen fordi ham der skulle hjælp med at rejse
den op hev i plastikken.

Men man er så chokeret at man ikke ænser at tænke klart....

Allan
ZRX 1200

Fra : Claus Due

Dato : 08-09-04 19:10

Dejligt - så kan vi lære det - Kigger lige lidt indad!!

Jeg håber den trængte ved alle os der ind imellem tager en kort
smuttur.....uden det nødvendige.....

God bedring......

Fra : Richard

Dato : 08-09-04 20:37

Claus Due wrote:
> Jeg håber den trængte ved alle os der ind imellem tager en kort
> smuttur.....uden det nødvendige.....

Og Charlottes er ikke engang undtagelsen, der bekræfter reglen - på den
første varme august-søndag kørte jeg undtagelsesvis et par km uden at
tage mc-bukserne på. Da jeg stod af blev jeg stukket på anklen af en bi,
der var fløjet ind i støvlen i farten. Med mc-bukserne på var det ikke
sket

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : vmx

Dato : 08-09-04 19:28

> [...]
> kobling, det viste sig at den stadig var i gear, og den smuttede af
> støttebenet og væltede på den anden side

Surt, men hvordan kunne du starte den, når maskinen
var i gear og samtidig ikke trække koblingen - samt
støttebenet nede ???
Er der ikke en kobling / frigear / støttebenskontakt på din maskine ?
Hvis den ikke virker ville det nok være en idé at få det ordnet..
når du nu alligevel skal ordne de andre ting.

Fra : Charlotte petersson

Dato : 08-09-04 19:42

[...]

Det var faktisk ikke svært, jeg ved ikke om kontakten nogensinde har været
der, det er ofte at folk piller den af.
Men der er jo heldig vis ikke noget på maskinen der skal laves, geararmen
blev jo rettet ud.
Men tak for alle sympati tilkendegivelserne, de luner.
Og igen, der er ingen tur der er for lille til udstyret. Hvis ikke det er
bilisterne der kvajer sig, som det oftest er, så kan man klare det hele
selv.
Opfordring, tag DMC køre kurset, når først man mener at man kan klare sig
uden, er det så meget desto mere vigtigt at man tager det.
Jeg er så heldig at en af mine venner der også kører MC er her og sørger for
at jeg er velforsynet med te-rom-honning, så jeg snart ikke kan mærke at der
er sket noget. Med lidt held er det hovedet der gør mest ondt imorgen.
Chefen er underrettet, og syntes også at det er rimeligt at jeg tager en
sygedag, selv om det var min egen dumhed.
mange hilsner, Charlotte

PS. Jeg kan ikke finde ud af hvor man skifter/laver signatur, har gjort det
før men det er væk igen. nogen der kan hjælpe?

Fra : vmx

Dato : 08-09-04 19:47

> [...]

det
> før men det er væk igen. nogen der kan hjælpe?

Få nu lige den støttefodskontakt fikset (!)
Det er ikke skidesjovt at opdage den er "nede"
når du tager et venstresving med +60 km/t...
--
Outlook express ( som du bruger ):

Funktioner -> indstillinger -> signatur ( faneblad ) etc.

Fra : Charlotte petersson

Dato : 08-09-04 19:55

Få nu lige den støttefodskontakt fikset (!)
Det er ikke skidesjovt at opdage den er "nede"
når du tager et venstresving med +60 km/t...

Det har du HELT ret i.
¨
MVH
charlotte

begin 666 frown.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$``````+V]O8RM_[V]O2'Y! $```,`+ `````/``\```(O
MG V9QY,"X6) QBK P?A*E$5BI76/9*:7*K:K"Y^H,CK6^-GPM>U9(T,U-@H-
$HP``.P``
`
end

Fra : Martin Faulkner

Dato : 08-09-04 20:20

> [...]
> Få nu lige den støttefodskontakt fikset (!)
> Det er ikke skidesjovt at opdage den er "nede"
> når du tager et venstresving med +60 km/t...

Du er ikke den eneste Charlotte, jeg har også et defekt støttefodskontakt på
Savagen og et flæng på anklen som beviset!!
Har det godt og nyd den forlænget sommer!!!
MVH Martin.

Fra : Freddy Lang

Dato : 08-09-04 21:01

Charlotte petersson wrote:

> ¨
> MVH
> charlotte

Der skal være to bindestreger, efterfulgt af et mellemrum. Men det burde din
Outlook nu egentlig klare helt af sig selv.

Som VMX skrev, så er det "Funktioner" > "Indstillinger" > fanebladet
"Signatur" ("Tools" > "Options" > fanebladet "Signature" for den engelske
udgave). Derefter skulle det gå helt af sig selv. Held og lykke med
det.

Fra : Carl Dragert

Dato : 08-09-04 20:51

"vmx" wrote in message news:chnk56$2u78$1@news.cybercity.dk...
> Få nu lige den støttefodskontakt fikset (!)
> Det er ikke skidesjovt at opdage den er "nede"
> når du tager et venstresving med +60 km/t...

Er det ikke fremflytterfodhvileren som støder på astfalten først når man
lægger Viragoen ned i et sving

Carl Dragert
FZR600

Fra : Tom Christensen

Dato : 08-09-04 22:09

"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke fremflytterfodhvileren som støder på astfalten først når man
> lægger Viragoen ned i et sving

Der er da ikke fremflytter på en Virago...

--
med venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)

Fra : Carl Dragert

Dato : 09-09-04 08:42

Tom Christensen wrote

> Der er da ikke fremflytter på en Virago...

Nåe..nej - dem har du jo nok liggende i en kasse under sengen
Men husk på at du først en ægte "magelig tilbagelænet" custom kører når dine
ben stritter lige frem og langt ud til siden - ligesom foran flimmeren.

Du skal forresten have nye O-ringe til dem, jeg skal nok bestille dem næste
gang jeg går amok hos Louis.

Carl Dragert
FZR600

Fra : Tom Christensen

Dato : 08-09-04 22:16

"vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Få nu lige den støttefodskontakt fikset (!)
> Det er ikke skidesjovt at opdage den er "nede"
> når du tager et venstresving med +60 km/t...

Hmm - er Viragoen født med støttebenskontakt? (eller kan den eftermonteres?)
Min kan kun startes i frigear, men kører glad og gerne med foden nede.

Tak iøvrigt for påmindelsen vedr. påklædning. Jeg har netop kørt en kort
tur - kun med jakken - men ved jo godt, at det er dumt.

Fra : Carl Dragert

Dato : 09-09-04 08:56

Tom Christensen wrote
> Hmm - er Viragoen født med støttebenskontakt? (eller kan den
> eftermonteres?)

Hvis du kigger i Haynes side 9.1-9.14 kan du se at nogle modeller har og
andre ikke har en 'Side stand switch'. Men det er nok ikke så svært at
klistre en på.

> Min kan kun startes i frigear, men kører glad og gerne med foden nede.

Ja - jeg prøvede jo at køre 10-15 km ved Kassel med støttebenet nede, før en
venlig billist efter talrige forsøg fik mig ud af min trance og til at
forstå at det kunne være farligt.

> Tak iøvrigt for påmindelsen vedr. påklædning. Jeg har netop kørt en kort
> tur - kun med jakken - men ved jo godt, at det er dumt.

Dumt? du lægger dig da ikke ned gør du?
Du må have set sjovt ud, sandaler, bare tæer, korte bukser og en stor
mc-jakke (den stod vel åben så man kunne måtten på brystet).

Carl Dragert
FZR600

Fra : Jim Andersen

Dato : 10-09-04 11:46

Carl Dragert wrote:
> Ja - jeg prøvede jo at køre 10-15 km ved Kassel med støttebenet nede,
> før en venlig billist efter talrige forsøg fik mig ud af min trance
> og til at forstå at det kunne være farligt.

Hva' fanden, skal du nu også til at hugge mine anekdoter ?

Det kan sq godt give lidt sved når man med 120 på Autobahn og med
bagsædepassager skal vippe støttebenet op på plads....

/jim

Fra : Armand

Dato : 11-09-04 00:52

Jim Andersen <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en

> Det kan sq godt give lidt sved når man med 120 på Autobahn og med
> bagsædepassager skal vippe støttebenet op på plads....

Havde engang en dyst med en CBR 1000 nord for Køln, og fulgte ham egentlig
fint trods fuld oppakning, men måtte ind imellem lade han slippe, da
selvsamme oppakning ikke liige var til at banke med 200+ igennem halvskarpe
krumninger på autobahn. Da jeg kom op på siden af ham i nærheden af Køln
hvor der er 4-5 baner i samme retning, hilste han "temmeligt grundigt" - Det
skulle vise sig at han gjorde opmærksom på at min centralfod hængte
fjederløst nedefter =
Jeg drejede ind i nødsporet og han fulgte med, og til min kommentar om at
det da var et held at den ikke havde tabt fjederen tidligere, svarede han:
"at
han da havde set det for længe siden, men allerede før 200km/t hængte den
pænt oppe under p.g.a. fartvinden, hvorfor han ikke ville gøre noget stort
ud
af det på daværende tidspunkt!"

--
Armand.

Fra : Freddy Lang

Dato : 11-09-04 17:47

Jim Andersen wrote:

> Det kan sq godt give lidt sved når man med 120 på Autobahn og med
> bagsædepassager skal vippe støttebenet op på plads....

Så skulle du prøve at køre ud på banen i Peenemünde, supertændt og klar til
dagens første pas, og så finde ud af at din højre fodhviler er stripset op i
lodret stilling (en transport-sikkerhed, for at fodhvileren ikke skulle lave
grimme mærker på den cykel som stod ved siden af på traileren).

Det gør lige pludselig omtalte første pas til en helt anderledes spændende
oplevelse. Heldigvis fik jeg trådt/stampet/sparket så meget på fodhvileren,
at stripsen gav sig, og fodhvileren faldt ned på plads.

--
Freddy
SV-R

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-09-04 20:08

Argh, Charlotte dog....

Godt der trods alt ikke skete mere. Det er den slags man lære af....

Siger jeg, som røg rundt "på taget" på min crosser i lørdags.... Men med
lidt held bliver både den og jeg klar til weekenden igen..... Hvorfor er det
lige man bliver ved.. :-/

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-09-04 22:05

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> writes:

> Siger jeg, som røg rundt "på taget" på min crosser i lørdags.... Men
> med lidt held bliver både den og jeg klar til weekenden
> igen..... Hvorfor er det lige man bliver ved.. :-/

Jeg var også i grusgraven på DT'eren i mandags og nu er min venstre
fod lidt blålig og jeg halter lidt* pga. et mærkeligt styrt på vel op
ad en skrænt Så kan jeg lære at købe nogle crossstøvler, hvilket
jeg også er blevet anbefalet for måneder siden :-/

*: Foden bedres lidt, så det er nok bare noget i retning af en mild
forstuvning tror jeg.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-09-04 22:13

Hmm. Jeg her heldigvis købt alt udstyr, incl. knæbeskyttere. Det har jeg
været meget glad for adskillige gange

Men jeg var nu også lidt øm et par dage.... Men se hellere at få købt noget
sikkerhedsudstyr...

God bedring

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-09-04 22:29

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> writes:

> Hmm. Jeg her heldigvis købt alt udstyr, incl. knæbeskyttere. Det har jeg
> været meget glad for adskillige gange

Knæbeskyttere har jeg også, og uden dem ville jeg også have adskillige
store huller i knæene. Cowboybukserne jeg har uden over er ihvertfald
blevet ret revne efter et par ture.

> Men jeg var nu også lidt øm et par dage.... Men se hellere at få købt noget
> sikkerhedsudstyr...

Ja, det er også den store plan. Jeg kan muligvis få nogle billigere
brugte crossstøvler, så den mulighed må jeg lige afprøve først. Men
det er desværre ikke mange, der bruger str. 45 Hvis det kikser, er
der ikke andet at gøre end at købe nogle ny i en fart. Jeg har
efterhånden indset at fødderne er temmeligt udsatte :-/

> God bedring

Tak, og i lige måde næste gang du kommer til skade ...vi er et
udsat folkefærd

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-09-04 15:36

Prøv evt. ringe til Lindtek.dk.

Der købte jeg alt mit udstyr, han havde nogle af sidste års modeller til en
billig penge... Måske han har mere af den slags.... Han bor godt nok ikke
lige rundt om hjørnet hos dig, men det er da et forsøg værd.

"det er desværre ikke mange, der bruger str. 45"
Så skulle du prøve at have en str. 48. Det tog lang tid at finde. Men det
lykkedes Lindtek....... 45 er en børnestr

Fra : Pein

Dato : 10-09-04 18:42

"Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> skrev ...

> Jeg kan muligvis få nogle billigere brugte crossstøvler, så den
> mulighed må jeg lige afprøve først. Men det er desværre ikke
> mange, der bruger str. 45

Kommer du nogensinde i nærheden af Bjerringbro?
Jeg har et par brugte crossstøvler str. 45 stående, som jeg ikke bruger
mere.
http://www.pein.dk/offroad/offroadkluns.jpg

/Niels

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-09-04 17:07

"Pein" <niels@peinremove-this.dk> writes:

> Jeg har et par brugte crossstøvler str. 45 stående, som jeg ikke bruger
> mere.
> http://www.pein.dk/offroad/offroadkluns.jpg

Fedt, du har lige fået en mail
--
mvh Jes Vestervang (hvis fod i mellemtiden er blevet rask nok til en 8
km gåtur hjem fra Jomfru Ane Gade

Fra : Stefan Clausen

Dato : 08-09-04 20:25

> [...]
> støttebenet og væltede på den anden side ØVØVØV MCísten fra før kom forbi,
> og kunne hjælpe igen, og mente at jeg var ved at gøre det til en vane.

hehe ja du må undskylde, men der kunne jeg ikke holde mig længere

Jeg har lavet den obligatoriske skivebremse brøler for ikke så lang tid
siden, startede cyklen, satte i gear, og satte igang, køre ca. en halv
meter, så vil dyret ikke længere, jeg ligger mig pænt ned på asfalten. (når
ikke at få foden ned) Der skete heldigvis ikke noget med cyklen, men jeg fik
den ned over mig og pådrog mig nogle blå mærker.

Kan stadig ikke komme over, hvor dumt det må have set ud

Stefan Clausen
Suzuki GS500
http://www.dfmc.dk/?id=704

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-09-04 08:40

Stefan Clausen wrote:
> [...]
> mærker.
> Kan stadig ikke komme over, hvor dumt det må have set ud

Så skulle du prøve at lave det på linien en solskinsaften Heldigvis
lagde jeg ikke nogen ellet noget ned. Men jeg blev da befippet nok til at
køre afsted uden lys bagefter - argh!

--
vh
Torben Scheel

Fra : Lyrik

Dato : 10-09-04 07:51

> Så skulle du prøve at lave det på linien en solskinsaften Heldigvis
> lagde jeg ikke nogen ellet noget ned. Men jeg blev da befippet nok til at
> køre afsted uden lys bagefter - argh!
+++++++++++++++++++++++++++++++

Må jeg foreslå at sætte en snor i skivelåsen og føre den op til styret, så
glemmer man den ikke.

Hilsen
Jens

Fra : Armand

Dato : 11-09-04 00:50

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en

> Må jeg foreslå at sætte en snor i skivelåsen og føre den op til styret, så
> glemmer man den ikke.

Lav en holder til låsen, hvorpå der sidder en kontakt som er serieforbundet
med nødstop-kontakten, hvorved at motorcyklen er død hvis låsen ikke er
kommet på plads!
Derved opnår man en dobbelt-funktion, dels som "Ups-startspærre" for sig
selv, og dels som rigtig startspærre hvis det lykkes en skummel person at få
filet låsen over og efterlader den på jorden!!

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 13-09-04 09:16

> Lav en holder til låsen, hvorpå der sidder en kontakt som er
> serieforbundet med nødstop-kontakten, hvorved at motorcyklen er død
> hvis låsen ikke er kommet på plads!

Ville jeg kun foreslå til "sommerkørere" - Elsystemet på en mc er
skrøbelidt nok som standard ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Armand

Dato : 13-09-04 16:44

anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en

> Ville jeg kun foreslå til "sommerkørere" - Elsystemet på en mc er
> skrøbelidt nok som standard ...

Giver sig selv: Der er ingen der kunne finde på at stjæle en model der
(tydeligvis) kører året igennem!

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 13-09-04 19:08

> Giver sig selv: Der er ingen der kunne finde på at stjæle en model der
> (tydeligvis) kører året igennem!

Hvormange gamle vinterøg som DT175 mf. har været stjålet det sidste år ?
.. Mener at ihvertfald 2 har været nemt herinde. Desuden har der været
tre eller fire tyveriforsøg på min Aprilia da den stod i kbh. Den kørte
tydeligvis hele året og havde "asfalt eksem" på begge sider og den blev
også forsøgt stjålet på et tidspunkt hvor vindskærmen var lappet sammen
med gaffa-tape....

Fra : Armand

Dato : 14-09-04 17:06

> [...]
> tydeligvis hele året og havde "asfalt eksem" på begge sider og den blev
> også forsøgt stjålet på et tidspunkt hvor vindskærmen var lappet sammen

Hva' fanden - Skal vi til at være seriøse nu?

--
Armand.

Fra : Carsten

Dato : 09-09-04 08:38

Charlotte petersson wrote:

> havde MC støvler på, men ikke lynet dem.

Ja, det er jo unægteligt lidt dumt - as in: hvor lang tid tager det at
lyne dem, og hvor meget ekstra køling får du egentlig ud af ikke at lyne
dem (minimalt).

> [...]
> jeg har lidt ømhed, det var alt. Det var billigt sluppet, men havde jeg
> taget mig sammen og taget det hele på havde der nok slet ikke været nogen

Her er jeg uenig, og andre må rette mig hvis jeg ikke har ret. Jeg er af
den overbevisning, at bukser, jakke, støvler og handske er med til at
forhindre kure-skader med absolut ikke stød-skader (i hvert fald i meget
lille omfang).
Jeg betvivler således, at det at du fik din 200 kg tunge mc ned over knæet
ville have været på nogen måde en mere behagelig oplevelse selv med mc
bukser på. Selv de bedste knæ "puder" kan ikke beskytte mod en sådant slag.

Det eneste der reddede dig i dette uheld var den lave fart. LÆR AF DET i
stedet

Carsten

Fra : Carl Dragert

Dato : 09-09-04 09:17

Carsten wrote:
> [...]
> ville have været på nogen måde en mere behagelig oplevelse selv med mc
> bukser på. Selv de bedste knæ "puder" kan ikke beskytte mod en sådant

Tja det kommer nu an på...
Plastskallerne på knæ skuldre og albuer tager da ret godt af for selv meget
hårde stød hvis det er en af de dele af kroppen som kommer først i kontakt
med vejen i et uheld som Charlotte beskriver.

Men du har ret i at hvis man lægger benet ind under maskinen for at beskytte
dens krom, så skal der mere til end lidt lædder og plast

Carl Dragert
FZR600

Fra : Hekto

Dato : 09-09-04 10:03

In article <41401185$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
fornavn@efternavn.dk says...
> [...]
> hårde stød hvis det er en af de dele af kroppen som kommer først i kontakt
> med vejen i et uheld som Charlotte beskriver.

Nej ... du skal langt fra regne med at diverse skaller og polstring
beskytter 100%!!!!
De beskytter bedre end ingenting, imod stød og slag direkte mod knæ og
albuer. De tager også af når/hvis man kurer hen ad asfalten.
Det er en misforståelse, at det går godt hver gang 'ligesom på film'!
Det kan godt være at video'erne viser at de bare ruller af, rejser sig
og kører videre; men der er også en anden virkelighed.

Torsion, forstuvning og overrivning af ledbånd er det svært (næsten
umuligt) at beskytte sig imod! Et fald på en strakt arm/albue medfører
ofte skader på skulderleddet, eller kravebenet, selv ved lav hastighed.
Skaden er ganske almindelig på ski, skøjter, cykel ... og MC.
I modsætning til brækkede knogler og moderate kødsår, er der ikke meget
at stille op med skadede skuldrer, knæ m.v.!!!!!! I modsætning til hvad
mange tror, er det ikke alt den moderne lægevidenskab kan/vil reparere
på.

Jeg tog vægten af hele MC'en med albuen, og det kostede 3 overrevne
ledbånd imellem skulderblad og kraveben. Resultatet er at kravebenet
sidder ig stritter løst under huden, og skulderen hænger. Når man
løfter tungere ting (= bærepose f.eks). bliver man øm i de muskler der
forsøger at holde skulderen på plads. 1½ år er der nu gået og skulderen
er stabil; men ikke god.
Det er lykkedes mig at snige mig til en operation til efteråret.
De yderste 1½ cm af kravebenet amputeres, og på forsiden af
skulderbladet skal der fiskes et ledbånd op, som 'stoppes' ind i hullet
efter amputationen, hvorefter det sys fast (Weaver-Dunn). Derefter 6
uger som kejthåndet!
Det skulle øge bevægeligheden og brugbarheden, samt hindre at den frie
ende af kravebenet skurer imod skulderbladet.

Sådanne skader sker, uanset hvor godt tøj, og hvor meget beskyttelse
man har på, og uanset hastigheden.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Carl Dragert

Dato : 09-09-04 11:07

Hekto wrote:
> [...]
> Det kan godt være at video'erne viser at de bare ruller af, rejser sig
> og kører videre; men der er også en anden virkelighed.

Det har du da ret i 'de beskytter bedre end ingenting' - men her skriver
Charlotte jo netop også at hun fik en bule og ømhed i knæet, hvilket hun
konkluderede ville være mindre hvis hun havde haft det rigtige tøj på. Dette
giver jeg hende ret i ved at skrive:

Når jeg skriver 'ret godt' mener jeg ikke 100% beskyttelse men ud fra
min egen (ringe) erfaring efter to gange at have hamret henholdsvis knæ og
albue i astfalten ved klovne fald som Charlotte's. Og ja jeg havde ondt i
knæ og skulder flere dage efter, men ingen sår eller buler, hvilket jeg jo
nok også havde haft hvis jeg kørte i blue-jeans.

> Sådanne skader sker, uanset hvor godt tøj, og hvor meget beskyttelse
> man har på, og uanset hastigheden.

Ja træerne vokser jo ikke ind i himmelen (forældet udtryk?)
Gik selv i 6 måneder med et lille hønseæg bag achillesenen efter et banalt
slag fra fodhvileren

Carl Dragert
FZR600

Fra : Charlotte petersson

Dato : 09-09-04 20:06

hej igen

I har ret, jeg ville ikke have været skånet for alle mine muskel smerter,
men den på knæet må da have blevet mindre idet slaget ville have blevet
spredt på et større område. Bukserne har ikke plastic i men de er meget
tykke, især på de områder.
Støverne, ja jeg havde forsøgt at lyne dem, men det var ikke let pga.
bukserne, så gad jeg ikke. Det gider jeg en anden gang.
Men alt i alt, så er det faktisk de forstrækte muskler og led bånd som gør
mest ondt idag. Og den omgang HEKTO har været igennem. AV AV AV.
I har ret det er svært ikke at forsøge at holde de 200 kg. imod alle odds.
Der er faktisk en slags fremflytter på, men kun til at hvile fødderne på, og
de er forlangt fremme til at jeg rigtigt kan bruge dem. jeg havde overvejet
at fjerne dem. Men det viser sig at de er rigtig gode styrt bøjler.

--
der er den lykkelige ejer af en virago 750 fra 85, og er ikke sikker på at
støttebens kontakter var standard for den årgang, Tak for hjælpen til

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-09-04 19:47

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> Sådanne skader sker, uanset hvor godt tøj, og hvor meget beskyttelse
> man har på, og uanset hastigheden.

Faldteknik kan vel ændre en hel del på skaderne. For den typiske
gadekører er det nok umuligt at indøve, men når jeg f.eks. kører
offroad er der rig lejlighed til at øve faldteknik

Der må være en række ting man _ikke_ skal gøre, og en af dem er vel at
tage fra med strakt arm. Pt. er jeg flad for flere idéer, men mon ikke
gruppen kan finde på flere

Fra : Rasmus

Dato : 10-09-04 08:00

Godt at høre du slap så billigt fra det. Hernede på falster var der i
weekenden, en 51 årig familiefar som mistede livet på motorcykel
Så pas nu på jer selv og de andre på vejen, der er ikke nogle som gør det
for jer !!