"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.dk> wrote in message
news:413f30e3$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Hekto wrote:
> > Er du sikker på at der skulle støre dyse i???
> > Hvordan afgjorde du det?
>
> Nej jeg er ikke sikker, jeg har læst nogle amerikanske artikler hvor man
> anbefalede 110 dyser i forbindelse med kn-filter (som jeg kører med).
> f.eks.
http://www.angelfire.com/md/fzrmofo/tech.html
>
> Jeg ved godt at et rullefelt kan give en afklaring, men sådan et har jeg
> ikke
i stedet for pusler jeg med et Lamda-sonde-projekt, da der er hul
> til sonde på hvert afgangsrør.
>
> > Hoveddysen har kun effekt ved over 75% gas!?
> Det er rigtigt - og ifølge FactoryPro skal main jet være korrekt før man
> piller ved de andre dyser
http://www.factorypro.com/tech/carbtun.html
>
> > Det kan være at den i virkeligheden får for meget i det lave område.
> > Måske en mindre tomgangsdyse (større hvis den går magert, selvf.),
> > eller en anden nåleprofil?
> > Jeg tror vibrationerne skyldes for fed blanding.
>
> Du gør det ikke ligefrem nemmere for mig hva
> Men du hjælper da med at holde gryden i kog (mine hjerneceller), så hvis
jeg
> skifter tilbage til 107 dyser og vibrationerne forsvinder, hvad han vi så
> konkludere?
>
> Carl Dragert
> FZR600
>
>
Som først en lille detalje så har hoveddysen nu betydning fra 50 % åbning,
men dér starten den jo grafisk tegnet fra udgangspunktet nul hvis man
grafisk kigger på sammenligning mellem 2 eller flere hoveddyser.
Men den anden og vigtigere ting. Har I nogen idé om/erfaring vedr.hvor man
kan købe instrumentbræt ur til aflæsning af benzin luft blandingsforholdet -
altså dem der viser 13:1 og så videre i spring ud fra aflæsningen via sensor
sat i udstødningsrøret så tæt på udstødningsventilen som muligt ??
Jeg skrev for en måned siden til 2 firmaer i USA der sælger den slags for en
100 til 200 $, hvoraf det ene K&N, men har ikke fået svar. Jeg har adresser
til 2 mere firmaer i USA desangående, men hvis I ved hvor man kan købe et
sådant vil jeg være glad for at få det oplyst.
Jeg bruger ofte megen tid på at dyse karburatorer, har i tidens løb rodet
med bl.a. Amal, Bing, Dellórto, Keihin og Weber DCOEér på min motorcykler.
Og i disse dage bakser jeg med 40 mm Dellórtoerne på min BMW, hvor der skal
dyses om fordi jeg bakser med ændringen fra det runde K&N filter til det
flade og forfra trykluft indtag. Dysningen er lidt besværligere ved det at
ændringen fra det runde til det flade K&N filter, og luftindtagssystem gør
den mere lydsvag, og dette narrer jo ved følelsen af hvordan den nu
accelererer/svarer på pludselig gasåbning.
Mvh. Gert
BMW R100, Honda Wave 125, Honda XR 250, Honda VTR 1000, Honda Civic 1,7 og
sikkert i dag Honda VFR 400.