/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Alm. Brand - PAS PÅ
Fra : Carsten Madsen


Dato : 08-09-04 12:07

Hej NG

Så skete det for Madsen...

I går væltede jeg i et sving p.g.a. løst grus. Kørte omkring 50 km/t.
Der skete ikke noget med mig men mit tøj og venstre side af Hornet'en
er noget pis.

Jeg har selvfølgelig kasko fosikring hos Alm. brand. Selvrisiko på
6800,- og rykker 2 trin tilbage.Det er helt OK det vidste jeg på
forhånd. Derudover bliver mit tøj ( værdi ca. 8000,-) ikke dækket af
min indboforsikring fordi der ikke var andre køretøjer involveret ???

Det er min indbo forsikring der skal dække tøj, hjelm mm..
Jeg spurgte dem så : Hvis en hund løber ud foran mig hvad så?
Desværre det dækker vi ikke...

Så det kan slet ikke betale sig for mig at anmelde det..

Det er for dårlig at de dækker cyklen men ikke mit tøj er der andre
der har prøvet dette?

Men nu flytter jeg alle mine forsikringer. Gode råd til
forsikringsselskaber søges.

Bor i Vejle
Det der koster noget at forsikre for mig ermin Mazda MX-3 og min
Honda CB 600 Hornet. Jeg er elitebillist.


Madsen
Vejle




 
 
Jan Meyer (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Jan Meyer


Dato : 08-09-04 12:53


"Carsten Madsen" <cmREMOVE@palby.dk> wrote in message
news:nmktj0dio4kj2if3luifk4hsmibislva53@4ax.com...
> Hej NG
>
> Så skete det for Madsen...
>
> I går væltede jeg i et sving p.g.a. løst grus. Kørte omkring 50 km/t.
> Der skete ikke noget med mig men mit tøj og venstre side af Hornet'en
> er noget pis.
>
> Jeg har selvfølgelig kasko fosikring hos Alm. brand. Selvrisiko på
> 6800,- og rykker 2 trin tilbage.Det er helt OK det vidste jeg på
> forhånd. Derudover bliver mit tøj ( værdi ca. 8000,-) ikke dækket af
> min indboforsikring fordi der ikke var andre køretøjer involveret ???
>
> Det er min indbo forsikring der skal dække tøj, hjelm mm..
> Jeg spurgte dem så : Hvis en hund løber ud foran mig hvad så?
> Desværre det dækker vi ikke...
>
> Så det kan slet ikke betale sig for mig at anmelde det..
>
> Det er for dårlig at de dækker cyklen men ikke mit tøj er der andre
> der har prøvet dette?
>
> Men nu flytter jeg alle mine forsikringer. Gode råd til
> forsikringsselskaber søges.
>
> Bor i Vejle
> Det der koster noget at forsikre for mig ermin Mazda MX-3 og min
> Honda CB 600 Hornet. Jeg er elitebillist.
>
>
> Madsen
> Vejle

Det er samme fremgangsmåde v/alle de andre selskaber , de dækker aldrig tøj
og udstyr(medmindre det er fastmonteret på cyklen)

Jan



Moller (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 08-09-04 13:05

Jan Meyer wrote:

> Det er samme fremgangsmåde v/alle de andre selskaber , de dækker aldrig tøj
> og udstyr(medmindre det er fastmonteret på cyklen)

   Ja, og nej... både Tryg, og TopDK dækker tøjet/hjelm/bagage via Indbo
forsikringen, også ved alene styrt :) det kan både jeg selv, og en del
andre herinde bevidne.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Moller (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 08-09-04 13:11

Moller wrote:


> Ja, og nej... både Tryg, og TopDK dækker tøjet/hjelm/bagage via
> Indbo forsikringen, også ved alene styrt :) det kan både jeg selv, og en
> del andre herinde bevidne.

   minder mig om at jeg skal ha ny hjelm.... hmmmm, mon ridserne i MZ'en
er bevis nok på et styrt :) hæhæ


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Torben Scheel (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-09-04 15:15

Moller wrote:
>
> minder mig om at jeg skal ha ny hjelm.... hmmmm, mon ridserne i MZ'en
> er bevis nok på et styrt :) hæhæ

Joeh - men der er vist ingen der tror på at du har overlevet et så vildt
styrt, så deeeet

T



Moller (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 08-09-04 14:25

Torben Scheel wrote:
> Moller wrote:
>
>>minder mig om at jeg skal ha ny hjelm.... hmmmm, mon ridserne i MZ'en
>>er bevis nok på et styrt :) hæhæ
>
>
> Joeh - men der er vist ingen der tror på at du har overlevet et så vildt
> styrt, så deeeet

   hæhæ, du siger noget... de vil nok heller ikke tro på at nogen ved
deres fulde sans, vil ha kørt på den... og derved påstå jeg har kørt
påvirket.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Armand (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-09-04 19:06


Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en
news:413f0e0d@news.carlbro.dk...
> Moller wrote:
> >
> > minder mig om at jeg skal ha ny hjelm.... hmmmm, mon ridserne i MZ'en
> > er bevis nok på et styrt :) hæhæ
>
> Joeh - men der er vist ingen der tror på at du har overlevet et så vildt
> styrt, så deeeet

GRILL

--
Armand.



anders majland (08-09-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 08-09-04 14:35

> Ja, og nej... både Tryg, og TopDK dækker tøjet/hjelm/bagage via Indbo
> forsikringen, også ved alene styrt :) det kan både jeg selv, og en del
> andre herinde bevidne.

Jeg har fået dækket tøj ved GF
(karakteriseret som eneuheld da jeg ikke ramte bilisten - jeg valgte
ikke at bruge kaskoen på apriliaen da lidt gaffa-tape kunne gøre den
køreklar)


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Jan Meyer (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Jan Meyer


Dato : 08-09-04 18:40


"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:413ef56c$0$207$14726298@news.sunsite.dk...
> Jan Meyer wrote:
>
> > Det er samme fremgangsmåde v/alle de andre selskaber , de dækker aldrig
tøj
> > og udstyr(medmindre det er fastmonteret på cyklen)
>
> Ja, og nej... både Tryg, og TopDK dækker tøjet/hjelm/bagage via Indbo
> forsikringen, også ved alene styrt :) det kan både jeg selv, og en del
> andre herinde bevidne.

Det er muligt jeg har formuleret mig forkert , det var netop det jeg mente !

Jan

> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF-r 1200 rr
> www.dfmc.dk/Lars_Molnit



Jesper (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 08-09-04 20:26


"Jan Meyer" <janmeyer.nej.nej@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:413f43ea$0$210$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> news:413ef56c$0$207$14726298@news.sunsite.dk...
> > Jan Meyer wrote:
> >
> > > Det er samme fremgangsmåde v/alle de andre selskaber , de dækker
aldrig
> tøj
> > > og udstyr(medmindre det er fastmonteret på cyklen)
> >
> > Ja, og nej... både Tryg, og TopDK dækker tøjet/hjelm/bagage via Indbo
> > forsikringen, også ved alene styrt :) det kan både jeg selv, og en del
> > andre herinde bevidne.
>
> Det er muligt jeg har formuleret mig forkert , det var netop det jeg mente
!

Ja...det var godt nok en skidt formulering så...



Anders Thorup (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 08-09-04 22:04

Moller wrote:
> Jan Meyer wrote:
>
>> Det er samme fremgangsmåde v/alle de andre selskaber , de dækker
>> aldrig tøj og udstyr(medmindre det er fastmonteret på cyklen)
>
> Ja, og nej... både Tryg, og TopDK dækker tøjet/hjelm/bagage via Indbo
> forsikringen, også ved alene styrt :) det kan både jeg selv, og en del
> andre herinde bevidne.

Jeg har indbo ved TopDK, og de betalte uden videre for mit tøj, da jeg havde
et styrt for en god måneds tid siden,, de skulle lige bruge 3 dage til at
overføre pengene!! Se det er fandme service, og så er min MC ovenikøbet ikke
engang forsikret hos dem.
Det med at de andre ikke betaler ved MC-styrt har jeg lidt svært ved at se
logikken i, for det svare vel til at køre galt i sin bil og jeg mener helt
bestemt at det er almen kotume at genstande i bilen er dækket af indbo!

Hvis jeg var dig(Carsten) vil jeg lige læse betingelserne igennem for at
sikre mig at de ikke bare prøver at krybe uden om.


--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup



D@n Dethlefsen (08-09-2004)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 08-09-04 22:48

Anders Thorup wrote:
> Hvis jeg var dig(Carsten) vil jeg lige læse betingelserne igennem for
> at sikre mig at de ikke bare prøver at krybe uden om.

Hvilket efter de sidste undersøgelser af forsikringsselskaber ikke er
unormalt for Alm.Brand ;-(

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





Martin Pedersen (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Pedersen


Dato : 08-09-04 13:06

> Det er samme fremgangsmåde v/alle de andre selskaber , de dækker aldrig tøj
> og udstyr(medmindre det er fastmonteret på cyklen)

> Jan

Nå? Min indboforsikring dækkede ellers mit tøj da jeg styrtede. Der var
heller ikke andre indblandet. Jeg har Tryg forsikring.

Mvh
Martin Pedersen


Bjørn S (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 08-09-04 13:07

Jan Meyer wrote:

> Det er samme fremgangsmåde v/alle de andre selskaber , de dækker aldrig tøj
> og udstyr(medmindre det er fastmonteret på cyklen)

Er du nu sikker på det ?
Tøj, hjælm og støvler dækkes ganske rigtig ikke af kaskoforsikringen, men
af ens indboforsikring.

Måske er det ikke så smart at ha begge i samme selskab :-/
At der skal være en anden involvert lyder søgt... så skulle det jo være
fordi de ville afkræve modparten noget. Hvad så hvis det var ens egen
skyld...hmm, det næste bliver nok at kaskoen ikke dækker ved
selvforskyldte uheld :¨)
Jeg ville læse igennem mine forsikringspapirer vedrørende indbo, især det
med små bogstaver, og hvis der ikke står noget, vil jeg fluks gå videre
til forbrugerråd, forsikringsklagenævn og lignende !

--
/Bjørn




Brian Laursen (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 08-09-04 14:04

Bjørn S wrote:
> Jan Meyer wrote:
>
>> Det er samme fremgangsmåde v/alle de andre selskaber , de dækker
>> aldrig tøj og udstyr(medmindre det er fastmonteret på cyklen)
>
> Er du nu sikker på det ?
> Tøj, hjælm og støvler dækkes ganske rigtig ikke af kaskoforsikringen,
> men af ens indboforsikring.
>
> Måske er det ikke så smart at ha begge i samme selskab :-/
> At der skal være en anden involvert lyder søgt... så skulle det jo
> være fordi de ville afkræve modparten noget. Hvad så hvis det var ens
> egen skyld...hmm, det næste bliver nok at kaskoen ikke dækker ved
> selvforskyldte uheld :¨)
> Jeg ville læse igennem mine forsikringspapirer vedrørende indbo, især
> det med små bogstaver, og hvis der ikke står noget, vil jeg fluks gå
> videre til forbrugerråd, forsikringsklagenævn og lignende !

Jeg har tegnet udviet dækning på mine forsikringer så jeg er fuldt dækket
hvis ( gud forbyde det) uheldet er ude...

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X " Til Salg"
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk



Armand (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-09-04 19:23


Brian Laursen <thunderace_dk@hotmail.com> skrev i en
news:413f0350$0$25986$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> Jeg har tegnet udviet dækning på mine forsikringer så jeg er fuldt dækket
> hvis ( gud forbyde det) uheldet er ude...

Men som det ser ud, så slipper du nok alligevel ikke for at skulle
argumentere dig til en fair behandling

--
Armand.
(Hvis stormskadede tag blev forsøgt henført til manglende vedligeholdelse -
3 mdr. efter at huset var blevet købt og forsikret, og i den forbindelse
haft
en mand ude at kigge standen efter)








Brian Laursen (09-09-2004)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 09-09-04 07:16

Armand wrote:
> Brian Laursen <thunderace_dk@hotmail.com> skrev i en
> news:413f0350$0$25986$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>>
>> Jeg har tegnet udviet dækning på mine forsikringer så jeg er fuldt
>> dækket hvis ( gud forbyde det) uheldet er ude...
>
> Men som det ser ud, så slipper du nok alligevel ikke for at skulle
> argumentere dig til en fair behandling

Gør man nogensinde det???? Selvom jeg har et godt forhold til min
sagbehandler, er det ikke hende der tager imod skader. Min kammersjuk havde
et uheld, og han skulle nærmest overbevise forsikringsselskabet om at han
skulle have hans erstatning.. underligt. Man tegner jok netop forsikring for
at få erstattet det man ødelægger. Så skulle det jo ikke være meningen at
man skal argumenterer for sin sag, når papirerne lægger på bordet.?
Men så en vil det nok altid være.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X " Til Salg"
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk



Torben Scheel (09-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 09-09-04 08:54

Brian Laursen wrote:
> Armand wrote:
>> Brian Laursen <thunderace_dk@hotmail.com> skrev i en
>> news:413f0350$0$25986$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>>>
>>> Jeg har tegnet udviet dækning på mine forsikringer så jeg er fuldt
>>> dækket hvis ( gud forbyde det) uheldet er ude...
>>
>> Men som det ser ud, så slipper du nok alligevel ikke for at skulle
>> argumentere dig til en fair behandling
>
> Gør man nogensinde det???? Selvom jeg har et godt forhold til min
> sagbehandler, er det ikke hende der tager imod skader. Min kammersjuk
> havde et uheld, og han skulle nærmest overbevise forsikringsselskabet
> om at han skulle have hans erstatning.. underligt. Man tegner jok
> netop forsikring for at få erstattet det man ødelægger. Så skulle det
> jo ikke være meningen at man skal argumenterer for sin sag, når
> papirerne lægger på bordet.?

Tjah - jeg har haft en god oplevelse med Tryg i en tyverisag hvor
forsikringsmanden ringede og spurgte hvad nypriserne på tyveritidspunktet
var for mit ~10 år gamle dykkergrej. Som han sagde - sådan noget bliver jo
ikke rigtigt slidt.. njøøhh det gør det vel ikke, hmm. Jeg fik erstattet det
hele til nypriser borset fra en flaske der gik for halv nypris og så lige
selvrisikoen. Kaskoen på bilen gav lidt fnadder hos Runa, de var 10 måneder
om at fordele en parkeringsskade i frankrig 50/50. Selve reparationen blev
dog sat i gang med det samme, og jeg fik en fin ny dør på. Men halvdelen af
1300kr og intet bonustab er sgu' til at leve med. Det samme er prisen på
~7500 for fastpræmiekasko for en 200hk turbo øse.

vh
Torben




Tomas Linnet (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Tomas Linnet


Dato : 08-09-04 17:09


"Jan Meyer" <janmeyer.nej.nej@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:413ef284$0$269$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Carsten Madsen" <cmREMOVE@palby.dk> wrote in message
> news:nmktj0dio4kj2if3luifk4hsmibislva53@4ax.com...
> > Hej NG
> >
> > Så skete det for Madsen...
> >
> > I går væltede jeg i et sving p.g.a. løst grus. Kørte omkring 50 km/t.
> > Der skete ikke noget med mig men mit tøj og venstre side af Hornet'en
> > er noget pis.
> >
> > Jeg har selvfølgelig kasko fosikring hos Alm. brand. Selvrisiko på
> > 6800,- og rykker 2 trin tilbage.Det er helt OK det vidste jeg på
> > forhånd. Derudover bliver mit tøj ( værdi ca. 8000,-) ikke dækket af
> > min indboforsikring fordi der ikke var andre køretøjer involveret ???
> >
> > Det er min indbo forsikring der skal dække tøj, hjelm mm..
> > Jeg spurgte dem så : Hvis en hund løber ud foran mig hvad så?
> > Desværre det dækker vi ikke...
> >
> > Så det kan slet ikke betale sig for mig at anmelde det..
> >
> > Det er for dårlig at de dækker cyklen men ikke mit tøj er der andre
> > der har prøvet dette?
> >
> > Men nu flytter jeg alle mine forsikringer. Gode råd til
> > forsikringsselskaber søges.
> >
> > Bor i Vejle
> > Det der koster noget at forsikre for mig ermin Mazda MX-3 og min
> > Honda CB 600 Hornet. Jeg er elitebillist.
> >
> >
> > Madsen
> > Vejle
>
> Det er samme fremgangsmåde v/alle de andre selskaber , de dækker aldrig
tøj
> og udstyr(medmindre det er fastmonteret på cyklen)
>
> Jan
>
>



Henrik Nielsen (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 08-09-04 14:03

Findes der ikke nogle små selskaber i Vejle. De små kan have ret fornuftige
priser og betingelser. Fx. har nogle ikke 20% selvrisiko ved tyveri.....


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Armand (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-09-04 19:18


Carsten Madsen <cmREMOVE@palby.dk> skrev i en
news:nmktj0dio4kj2if3luifk4hsmibislva53@4ax.com...
>
> Så skete det for Madsen...
> I går væltede jeg i et sving p.g.a. løst grus. Kørte omkring 50 km/t.
> Der skete ikke noget med mig men mit tøj og venstre side af Hornet'en
> er noget pis.
> ...........Derudover bliver mit tøj ( værdi ca. 8000,-) ikke dækket af
> min indboforsikring fordi der ikke var andre køretøjer involveret ???
> Det er min indbo forsikring der skal dække tøj, hjelm mm..
> Jeg spurgte dem så : Hvis en hund løber ud foran mig hvad så?
> Desværre det dækker vi ikke...

Bed dem om at læse deres betingelser igennem endnu engang!
Passus'en med "køretøj" kom i indboforsikringerne over en bred front for
nogle år siden, og da jeg overfor min forsikringsmand ynkede at så havde jeg
jo ikke det store at bruge den til (oprindelige argument fra var netop
dækningen af
beklædning m.m. ved uheld), gjorde han opmærksom på at der stod "et
transportmiddel" og ikke "en modpart i transportmiddel" - Dermed er man
dækket hvis man ellers selv er på et hvilketsomhelst transportmiddel, eller
f.eks. løber ind i en barnevogn!

> Så det kan slet ikke betale sig for mig at anmelde det..
> Det er for dårlig at de dækker cyklen men ikke mit tøj er der andre
> der har prøvet dette?

Hvis deres ord holder stik har de jo ikke en eneste mulighed for at man kan
forsikre sin 10.000 kr's læderdragt og 7.000 kr's hjelm :-|

En klubkammerat har forøvrigt lige diskuteret bravt med TopDK, der ihærdigt
påstod at kasko'en skulle dække hans smid-over-tasker, tanktaske og
beklædning efter et banalt styrt under sommerferien: Han fik først sin vilje
ved at bringe på bane at hvis han alligevel skulle belaste sin kasko's
selvrisiko med beklædning/tøj, (og det var naturligvis derhen de ville!), så
gad han da ikke lappe på motorcyklen for egen regning - Og hvis dén skulle
takseres/repareres så ville deres skadesudgift løbe noget højere op end hvis
de ellers blot skulle dække tasker og beklædning!
Det er utroligt som man skal kæmpe for at få sine lovede penge - Der er
rigtigt begyndt at gå United Bluff idet :-|

> Men nu flytter jeg alle mine forsikringer.

Godt initiativ!

> Gode råd til forsikringsselskaber søges.

Efter sigende: Alle andre end lige Alm. Brand!

--
Armand.






Olesen (09-09-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 09-09-04 15:35


"Carsten Madsen" <cmREMOVE@palby.dk> skrev i en meddelelse
news:nmktj0dio4kj2if3luifk4hsmibislva53@4ax.com...
> Hej NG
>
> Så skete det for Madsen...
>
> > Men nu flytter jeg alle mine forsikringer. Gode råd til
> forsikringsselskaber søges.
>
> Bor i Vejle
> Det der koster noget at forsikre for mig ermin Mazda MX-3 og min
> Honda CB 600 Hornet. Jeg er elitebillist.
>
>
> Madsen
> Vejle
>
>
> Hej Madsen


Prøv og ring til Wrist Rønn assurance på 66173700 der fanger du Jan Olsen
han kan give dig et ærligt svar på alle dine spørgsmål og lave den rigtige
forsikring til dig, han er en ok fyr.



Mvh

Jens



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste