Bil, eksport til udlandet.
Fra : JBH

Dato : 08-09-04 17:58

Hej.

Hvordan er reglerne for eksport af biler til udlandet, mht. tilbagebetaling
af registreringsafgift ?

Hvad hvis det er en gulpladebil ?

Er der lande man ikke kan eksportere til ? (Afrika ?)

mvh
JBH

Fra : TGD

Dato : 08-09-04 19:10

www.toldogskat.dk

Fra : JBH

Dato : 08-09-04 21:54

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> tilbagebetaling
>

> www.toldogskat.dk

Her kigget, men kan kun finde vejledning vedrørende import af brugte biler.
Eksport af brugte biler kan jeg (selvfølgelig) ikke finde noget om

mvh
JBH

Fra : Fly Christensen

Dato : 08-09-04 22:15

On Wed, 8 Sep 2004 22:53:32 +0200, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>Her kigget, men kan kun finde vejledning vedrørende import af brugte biler.
>Eksport af brugte biler kan jeg (selvfølgelig) ikke finde noget om

Du skal bruge:

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=56202&vID=0
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=152956&vID=200146

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : JBH

Dato : 08-09-04 23:21

> Du skal bruge:
>
> http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=56202&vID=0
> http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=152956&vID=200146

Se det var jo meget bedre. Takker.

Det ser nu ud til at man har sikret sig imod at eksport skulle blive
udbredt. Man kan f.eks ikke købe en brugt bil, som er indkaldt til syn og så
eksportere denne, uden først at bekoste et syn. (ser det ud til)

Staten har nu også en "sjov" måde at udregne registreringsafgiften på:

Eksempel:

En 1½ år gammel bil er vurderet til en handelspris på 200.000 kr.

Registreringsafgiften heraf er ca. 117.400 kr.

- 15 pct. -17.610 kr.

Der kan tilbagebetales en registreringsafgift på 99.790 kr.

mvh
JBH