Spraye blinklys?
Fra : Jacob

Dato : 11-05-01 13:29

Hej ng

Jeg er interesseret i, at få tonede (smoked) blinklys. Jeg har ikke kunnet
finde bare selve glasset nogen steder (bla. på www) til den slags, der
sidder på en GS500.
Jeg synes det måske er lige i overkanten at investere i en helt ny "arm"
eller stilk om man vil, når det nu bare er selve det yderste af
plastic-farven det er galt med.
Jeg spurgte derfor en ekspedient hos MP om han havde set et sådant. Det
havde han godt nok ikke, men han fortalte, at en af mekanikerne på stedet
selv sprayede blinkene indvendigt med et eller specielt produkt.
Derfor spørger jeg nu Jer: Kender I til dette produkt, og denne metode til
at få farvede blinklys?

Mvh
Jacob
GS500

Fra : Knud Jacobsen

Dato : 11-05-01 16:03

Jacob <jnk.607@rsk.dk> skrev i en news:9dgm13$p7m$1@sunsite.dk...
> Hej ng
>
> Jeg er interesseret i, at få tonede (smoked) blinklys.

Se www.thansen.dk

Lakspray, mørktoner til lygteglas
Bestillingsnr. 95750023
59,00 Kr inkl. moms

Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : Jacob

Dato : 11-05-01 16:44

"Knud Jacobsen" <dagskolen@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> Se www.thansen.dk
>
> Lakspray, mørktoner til lygteglas
> Bestillingsnr. 95750023
> 59,00 Kr inkl. moms

Dén kan jeg godt nok ikke finde, men jeg fandt til gengæld en anden:
Lygtespray, mørktoner
Bestillingsnr. 49021
55,00 Kr. inkl. moms

Det er jo nok den jeg vil få brug for
Tak for svaret
Mvh
Jacob
GS500

Fra : Anders Majland

Dato : 11-05-01 19:03

> Dén kan jeg godt nok ikke finde, men jeg fandt til gengæld en anden:
> Lygtespray, mørktoner

Men vær lige opmærksom på at den ikke kan synes med hjemmefarvede
blinklysglas. I dk.fritid.bil er flere eksempåler på biler der er blevet
sendt til syn af politiet pga af hjemmefarvede lygter og biler der er blevet
kasseret på samme. Men da mc'er ikke skal synes periodisk er "problemet" jo
lidt mindre.

/A Der var ved at køre op i røven af en "stylet" golf igåt fordi jeg ikke
kunne se hans bremselys i de meget mørke lygter ...

Fra : Jacob

Dato : 11-05-01 23:08

"Anders Majland" <AndersDOTMajland@jyde.dk> > Men vær lige opmærksom på at
den ikke kan synes med hjemmefarvede

Okay, tak for tippet, det er rart at være forberedt på.

> /A Der var ved at køre op i røven af en "stylet" golf igåt fordi jeg ikke
> kunne se hans bremselys i de meget mørke lygter ...

Ja, jeg har selv set eksempler på det, og havde også tænkt mig at gøre det
udfra princippet: "alt med måde" Det vil være dumt at sætte sikkerheden over
styr

Mvh
Jacob
GS500

Fra : Knud Jacobsen

Dato : 11-05-01 22:41

Jacob <jnk.607@rsk.dk> skrev i en news:9dh1ec$30d$1@sunsite.dk...

> "Knud Jacobsen" <dagskolen@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Dén kan jeg godt nok ikke finde

Ligger under "internetbutik" - "reservedele til knallerter" -
"universaldele" - "spraymaling".
Men skidt nu med det.

Hilsen fra Knud

Fra : Jacob

Dato : 11-05-01 23:01

"Knud Jacobsen" <dagskolen@paradis.dk> skrev i en > Ligger under
"internetbutik" - "reservedele til knallerter" -
> "universaldele" - "spraymaling".
> Men skidt nu med det.

Hæ, nu har jeg fundet den, men den ligner da godt nok den anden en hel del!
Og så til en forskellig pris. Mærkeligt.

Mvh
Jacob
GS500

Fra : Armand

Dato : 11-05-01 23:01

> [...]
kunnet
> finde bare selve glasset nogen steder (bla. på www) til den slags, der

Glem det dog, og slip for at din tegngivning bliver overset i den
trafik, som i forvejen har svært ved at opfatte motorcykler :-|

--
Armand.

Fra : Henry

Dato : 12-05-01 15:17

> [...]
>

> Glem det dog, og slip for at din tegngivning bliver overset i den
> trafik, som i forvejen har svært ved at opfatte motorcykler :-|

Enig, jeg hader hjemmegjortesmartetonedebaglygterellerblinklys ting man ikke
kan se tydeligt. Dumt at øge chancen for at blive overset yderligere (og det
er uanset om det er bil eller mc der tales om).

mvh
Henry (der ikke tror et sekund på at vores råd afholder dig fra at hjemme
male)

Fra : Jacob

Dato : 13-05-01 00:37

"Henry" <henry@mail.removethis.dk> skrev i en > mvh
> Henry (der ikke tror et sekund på at vores råd afholder dig fra at hjemme
> male)

Mjaah - jeg går lige i tænkeboks
Jeg er heller ikke selv ret vild med ideen om at blive overset i trafikken -
på den anden side synes jeg altså min maskine ser ret dum ud med de nærmest
skrigende orange blinklys, da den er meget mørk (sort/grøn). De skiller sig
lige lovligt meget ud efter min smag.

Hvis man nu selv stod for malingen, kunne man jo nøjes med et tyndt lag -
bare for at tage den værste del.

Jeg synes nu i øvrigt ikke det er den absolute sandhed, at blinklys skal
være gule/orange. I meget stærk solskin, synes jeg de kan have en tendens
til ikke at lyse ordentligt op / skabe nok kontrast. Her kunne et mørkere
glas vel tydeligere markere denne kontrast?

Mvh
Jacob
GS500

Fra : Armand

Dato : 13-05-01 18:00

Jacob <jnk.607@rsk.dk> skrev i en news:9dkhh4$1ke$1@sunsite.dk...

> [...]
et
> mørkere glas vel tydeligere markere denne kontrast?

Og hvem er det at du forsøger at overbevise lige nu?

--
Armand
(der hader biler med hvidt blinlysglas og orange parabol (incl. sin

Fra : Jacob

Dato : 13-05-01 22:48

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en > Og hvem er det at du
forsøger at overbevise lige nu?

Mig selv måske?
Jeg gør mig lige lidt tanker om løst og fast inden jeg laver dem om

Mvh
Jacob
GS500

Fra : Ole Baun

Dato : 15-05-01 21:53

"Jacob" <jnk.607@rsk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nærmest
> skrigende orange blinklys, da den er meget mørk (sort/grøn). De skiller

Hej Jacob

Et alternativt forslag, hvis du ikke ønsker at dine blinklys skal skille sig
ud, kunne være at du fik din mc lakeret om, hvad med f.eks. "skrigende
orange" ?

Det kunne jo måske endda medføre, at du blev lidt lettere at få øje på i
trafikken

Ole Baun
CB 500 (mørk/grøn og med orange blinklys; - men som ikke ser spor "dum ud")

Fra : Jacob

Dato : 15-05-01 22:35

"Ole Baun" <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en > Hej Jacob

> Et alternativt forslag, hvis du ikke ønsker at dine blinklys skal skille
sig
> ud, kunne være at du fik din mc lakeret om, hvad med f.eks. "skrigende
> orange" ?

Jeg har set nogle Gs'ere i en orange-kulør, meeeen

> Det kunne jo måske endda medføre, at du blev lidt lettere at få øje på i
> trafikken

Det vil jo altid være rart, og jeg kører da også rundt i en gul Shoei-jakke,
så helt usynlig er jeg vel ikke.

> CB 500 (mørk/grøn og med orange blinklys; - men som ikke ser spor "dum
ud")

Dum, og dum - det var jo ikke sådan jeg mente det Den bliver bare ked af
det , men at komme til at se bare en lille tand bedre ud i mine øjne kan
den vel ikke have noget imod

Mvh
Jacob
GS500

Fra : Ole Mogensen

Dato : 12-05-01 22:26

Armand wrote:

> Glem det dog, og slip for at din tegngivning bliver overset i den
> trafik, som i forvejen har svært ved at opfatte motorcykler :-|
>
> --
> Armand.

Jep , et problem kunne også være , at hvis der sker en ulykke
der kan været opstået p.gr.a. tegngivning , så kan du få
problemer med forsikringen.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Knud Jacobsen

Dato : 12-05-01 22:30

Ole Mogensen <ole.mogensen@fysik.dtu.dk> skrev i en

> Jep , et problem kunne også være , at hvis der sker en ulykke
> der kan været opstået p.gr.a. tegngivning , så kan du få
> problemer med forsikringen.
>
> Ole

Så slog ypperstepræsterne til igen :O

(se evt. Smiley´s på http://pub41.bravenet.com/forum/emot.php)

Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : Ole Mogensen

Dato : 13-05-01 12:57

Knud Jacobsen wrote:

> Ole Mogensen <ole.mogensen@fysik.dtu.dk> skrev i en

> [...]

Troede jeg var i dit killfilter , lol, nix , prøvede bare at gøre
opmærksom på at der _kan_ blive et grimt problem, tænk
dig om .
Tag ikke fejl af mig , jeg synes det er fedt at nogle prøver
at gøre noget specielt ved deres cykler , det har jeg selv gjort
Bl.a. da jeg havde min BSA A65 , shit jeg savner den cykel.

Ole

Fra : MicJen

Dato : 13-05-01 20:43

Hejsa!

Måske dumt spørgsmål, men kan man ikke tone glassene og så bare sætte en
kraftigere pære i ???

Mvh
Michael
CB 500

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-05-01 20:51

"MicJen" <2216901m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Måske dumt spørgsmål, men kan man ikke tone glassene og så bare sætte en
> kraftigere pære i ???

Jo. Og nej.
Du kan godt, og det kan også være at lysstyrken kommet til at passe, men det
gør blinkfrekvensen ikke, for blinkrelæet bruger modstanden i pærerne til at
styre frekvensen.
Men ideen var meget god.

Rittig
(som syns blinklys er en sikkerhedsting som ikke kan blive sikker nok)

Fra : Jonas Holt

Dato : 13-05-01 22:53

> Du kan godt, og det kan også være at lysstyrken kommet til at passe, men det
> gør blinkfrekvensen ikke, for blinkrelæet bruger modstanden i pærerne til at
> styre frekvensen.

Der må da være forskel på blinkrelæer - og hvis nu man fik et fra en dyt, den
har jo oftest flere blinklys pr. side end en mc (= større pæreeffekt), så skulle
pengene vel passe?
Om den skulle komme til at blinke en anelse hurtigere end standard kan vel
heller ikke skade? Så vidt jeg husker er de eneste krav til blinklysene at de
skal kunne ses i klar solskin og så skal de blinke 60-120 gange i minuttet.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-05-01 00:06

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
de
> skal kunne ses i klar solskin og så skal de blinke 60-120 gange i

Ja, det har du nok ret i. Prøv at se om det dur.

Rittig

Fra : Bandit

Dato : 13-05-01 22:48

Hej
Bare gør det, det ser bedre ud, og hvis du kun toner dem let, kan den også
synes med det.
Har selv tonede lygter på bil og mc.
Og hvide parboler med farvede pære, det ser da hammer godt ud.
Mvh
Bandit
--
http://hjem.get2net.dk/BANDIT-600