Startbesvær ved Honda NX650
Fra : Michael_Sørensen

Dato : 11-05-01 10:24

Min Honda Dominator har et startproblem. Hvis den har stået flere dage så
kan jeg næsten ikke starte den. Det er etellerandet med kaburatoren?!
Hvis jeg tømmer svømmerhuset ved hjælp af den der tømningsskrue, og lukker
"frisk" bensin ind, så starter den meget lettere.
Men det ka' jo ikke være meningen.....
Nogen forslag?
PS: Cyklen har ikke vakuumventil v. bensinhanen. Det er en gammeldags
åben/lukket/reserve model.
med venlig hilsen....Michael

Fra : Grunnet

Dato : 11-05-01 21:11

Michael_Sørensen <m_sFJERNALTSTORT@mail.dk> skrev i en
> [...]

> Men det ka' jo ikke være meningen.....
> Nogen forslag?
> PS: Cyklen har ikke vakuumventil v. bensinhanen. Det er en gammeldags

Benzinen er tilsat start-additiver - disse er meget flygtige og
fordamper derfor i løbet af nogle dage fsv. den benzin der står i
svømmerhuset, idet dette ikke er hermetisk lukket modsat tanken, hvor
benzinen kan opbevares i længere tid uden at miste disse additiver.
Jeg har selv oplevet problemet, tidligere måtte jeg løbe den igang/have
starthjælp når den havde stået stille i en lille uges tid medmindre jeg
tappede frisk benz i svømmerhusene - det hjalp da jeg monterede nyt
batteri, den kraftigere gnist og det at jeg kan "køre" på starteren i
længere tid uden at tappe batteriet helt, gør at jeg nu kan få liv i
skidtet selv om den har stået stille i knap 2 uger.

Hilsen Steen
CB400N (82)
grunnet@12mail.dk
http://home.12mail.dk/~grunnet (Intet om MC)

Fra : Michael_Sørensen

Dato : 12-05-01 16:19

> Benzinen er tilsat start-additiver - disse er meget flygtige og
> fordamper derfor i løbet af nogle dage fsv. den benzin der står i
> svømmerhuset, idet dette ikke er hermetisk lukket modsat tanken, hvor
Jeg har lige pillet kaburatoren fra hinanden og studeret den. Og bl. andet
målt svømmerhøjden. Den er lige i samlingen mellen top og bund. Der er en
bittesmule slidmærker i svømmeren (støbt plastik) der hvor den styrer
nåleventilen. Jeg bestiller mulighvis en ny svømmer næste uge.
Nogen jeg lagde mærke til var at den der svømmerhusudluftning går op i kab.
huset og lige i de fri via en studs. På denne studs var der ingen slange på.
Jeg har nu montertet en slange på 30 cm på studsen og lagt den langs
stellet. Måske kan slangen holde lidt på kalorierne i bensinen...
mvh MIC

Fra : Armand

Dato : 13-05-01 01:33

> [...]
> bittesmule slidmærker i svømmeren (støbt plastik) der hvor den styrer
> nåleventilen. Jeg bestiller mulighvis en ny svømmer næste uge.

Gem dén udgift til noget mere relevant(?) og klar dig alene igennem dine
nye udluftningsføringer og evt. tømning af svømmerhuset ved nød!
Startspray, eller blot en bensinfugtet klud ved indsugningen ved opstart
efter længere tids stilstand kan også være trick'et :-/

--
Armand.

Fra : Michael_Sørensen

Dato : 13-05-01 20:51

> nye udluftningsføringer og evt. tømning af svømmerhuset ved nød!
> Startspray, eller blot en bensinfugtet klud ved indsugningen ved opstart
> efter længere tids stilstand kan også være trick'et :-/
Tja, jeg håber virkelig at den der udluftningsslange hjælper lidt på
sagen.....
mvh MIC