|
| Pærer der dør i flæng :( Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 07-09-04 17:07 |
|
Hej folkens!
P.t. kæmper jeg en tabende kamp imod min SZR 660's pærer, der har en tendens
til at ryste i stykker hele tiden - jeg ved godt at det er en svaghed ved
netop denne model, men det går mig alligevel på nerverne, og jeg er ikke
helt sikker på alting er som det skal være.
Her for ca. to uger siden sprængte der så en baglygtepære -- fint nok, den
havde også overlevet over et halvt år, så jeg skifter den uden større
betænksomheder. Et par dage efter ryger nærlyset så. Ok, det var nok bare
bad luck... Så går der et par uger (hvor jeg godtnok kører en del frem og
tilbage mellem Aalborg og sønderjylland) -- og hva sker der så? Pludselig
opdager jeg at begge pærer er gået igen!! :(
Kan det virkelig passe det skal være så slemt? Her i dag har jeg tjekket
spændingen når der lades (også ved høje omdr.), og den opfører sig helt
eksemplarisk. Forslag til hvad der ellers kan være galt? - pærer af dårlig
kvalitet? I så fald, hvordan får jeg fat i nogle der er bedre?
Glødepærene bagtil, kan vel skiftes ud med nogle lysdioder - mener det har
været oppe at vende før... Nogen der ved hvor man kan købe sådan nogle
tingester i Danmark? Ellers kan man vel lave noget hjemmelavet fusk m. nogle
lysdioder fra elektroniklokalet... :)
--
mvh Rasmus Neckelmann
http://royal.flof.dk/rasmus
| |
Martin Sørensen (07-09-2004)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 07-09-04 17:30 |
|
> P.t. kæmper jeg en tabende kamp imod min SZR 660's pærer, der har en
> tendens til at ryste i stykker hele tiden - jeg ved godt at det er en
> svaghed ved netop denne model, men det går mig alligevel på nerverne,
> og jeg er ikke helt sikker på alting er som det skal være.
Da den holdte på uni idag lagde jeg også mærke til at nummerpladen på din mc
var ved at været revet over ved de øverste skruehuller, så der er jo heller
ikke så meget at sige til at pærerne heller ikke kan holde til det.
> Kan det virkelig passe det skal være så slemt? Her i dag har jeg
> tjekket spændingen når der lades (også ved høje omdr.), og den
> opfører sig helt eksemplarisk. Forslag til hvad der ellers kan være
> galt? - pærer af dårlig kvalitet?
Hvis du kunne få fat i nogle der var rated til lidt højere spænding kunne
det muligvis hjælpe lidt. Så skal der nok mere til før glødetråden brænder
over. Så skal du dog nok også gå lidt op i effekt for at kompensere for
spændingstabet, så du ikke mister for meget lys.
> I så fald, hvordan får jeg fat i nogle der er bedre?
Jeg aner ikke om de kan fås.
Prøv også at tjekke og evt. rense forbindelserne (og samlestik) til pærerne.
Hvis de er dårlige kan det få pærerne til at sprænge i tide og utide.
> Glødepærene bagtil, kan vel skiftes ud med nogle lysdioder - mener
> det har været oppe at vende før... Nogen der ved hvor man kan købe
> sådan nogle tingester i Danmark?
http://www.thansen.dk/product.asp?c=299048462&n=1251828659&pn=1251828660
De plejer at have dem, men lagersituationen ser lidt kedelig ud lige nu..
Jeg ved heller ikke om det er den rigtige model, man kan jo ikke se hvilken
effekt glødepære den kan erstatte eller hvordan fatningen ser ud.
Ellers ville jeg prøve lokale bilmarkeder, muligvis har Biltema også sådan
noget.
> Ellers kan man vel lave noget
> hjemmelavet fusk m. nogle lysdioder fra elektroniklokalet... :)
Det er vist ikke besværet værd. For at få et tilstrækkeligt kraftigt lys
skal man bruge en god sjat kraftige high-bright LEDs, og de er ikke ligefrem
billige i løsvægt. Køber man det færdigt er det sat ordentligt sammen, så
evt. rystelser ikke får det til at falde fra hinanden, og de har den
lysstyrke de skal have.
Forresten så har flere nye biler også LED-forlygter.
signing off.. Martin Sørensen
| |
Freddy Lang (07-09-2004)
| Kommentar Fra : Freddy Lang |
Dato : 07-09-04 17:52 |
|
Martin Sørensen wrote:
[SNIP]
>> Glødepærene bagtil, kan vel skiftes ud med nogle lysdioder - mener
>> det har været oppe at vende før... Nogen der ved hvor man kan købe
>> sådan nogle tingester i Danmark?
>
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=299048462&n=1251828659&pn=1251828660
>
> De plejer at have dem, men lagersituationen ser lidt kedelig ud lige
> nu..
KJ Motorcykler har dem nok også,
http://www.kjmotorcykler.dk/klar_baglygteglas.htm i hvert fald ser det ud
til at han har mulighed for at sælge dem med når han sælger klare
baglygteglas, hvilket må formodes at betyde, at han har LED-pærerne på
lager. Han skriver godt nok "mod tillægspris på 400,-" hvilket er 200,- pr.
pære, og det er måske lidt dyrt... jeg mener da at ha' set dem til omkring
100,- pr. stk. Mener også, det var hvad jeg selv gav for mine i sin tid (kan
dog ikke huske, hvor jeg købte dem, men det var vist nok i en
biludstyrsforretning).
--
Freddy
SV-R
| |
Rasmus Neckelmann (07-09-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 07-09-04 20:00 |
|
Freddy Lang wrote:
> Martin Sørensen wrote:
>
> [SNIP]
>
>>> Glødepærene bagtil, kan vel skiftes ud med nogle lysdioder - mener
>>> det har været oppe at vende før... Nogen der ved hvor man kan købe
>>> sådan nogle tingester i Danmark?
>>
>> http://www.thansen.dk/product.asp?c=299048462&n=1251828659&pn=1251828660
>>
>> De plejer at have dem, men lagersituationen ser lidt kedelig ud lige
>> nu..
>
> KJ Motorcykler har dem nok også,
> http://www.kjmotorcykler.dk/klar_baglygteglas.htm i hvert fald ser
> det ud til at han har mulighed for at sælge dem med når han sælger
> klare baglygteglas, hvilket må formodes at betyde, at han har
> LED-pærerne på lager. Han skriver godt nok "mod tillægspris på 400,-"
> hvilket er 200,- pr. pære, og det er måske lidt dyrt...
[snip]
Ja, i dag har jeg lige købt en pakke med to bagpærer til 15,- kr (eller
sådan noget) i Bilka - men det er sikkert også noget juks. :P
--
mvh Rasmus Neckelmann
http://royal.flof.dk/rasmus
| |
anders majland (07-09-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 07-09-04 21:22 |
|
>>> http://www.thansen.dk/product.asp?c=299048462&n=1251828659&pn=1251828660
Jeg har 2 røde fra thansen på min tenere - de giver så godtnok rødt
nummerpladelys ... De holder indtil videre fint (omkring 10000km)
> Ja, i dag har jeg lige købt en pakke med to bagpærer til 15,- kr
> (eller sådan noget) i Bilka - men det er sikkert også noget juks. :P
Sikkert - det samme kan sige som dem du kan finde på tankstationer
selvom de koster flere gange mere...
Kigger man i kataloger fra f.eks osram så ser man at der findes
specielle heavy-duty pærer der er bedre modstandsdygtige overfor
vibrationer. Mon ikke Mekonomem kan levere ?
(Måske du skal aftage 10styk hvis det er pakkestørrelsen ...)
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
Rasmus Neckelmann (08-09-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 08-09-04 09:28 |
|
anders majland wrote:
> Kigger man i kataloger fra f.eks osram så ser man at der findes
> specielle heavy-duty pærer der er bedre modstandsdygtige overfor
> vibrationer. Mon ikke Mekonomem kan levere ?
> (Måske du skal aftage 10styk hvis det er pakkestørrelsen ...)
Øhm, Mekonomem? Har du et link? :)
--
mvh Rasmus Neckelmann
http://royal.flof.dk/rasmus
| |
Torben Scheel (08-09-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 08-09-04 10:52 |
|
Rasmus Neckelmann wrote:
> anders majland wrote:
>> Kigger man i kataloger fra f.eks osram så ser man at der findes
>> specielle heavy-duty pærer der er bedre modstandsdygtige overfor
>> vibrationer. Mon ikke Mekonomem kan levere ?
>> (Måske du skal aftage 10styk hvis det er pakkestørrelsen ...)
>
> Øhm, Mekonomem? Har du et link? :)
http://mekonomen.dk/itf/wit/witwebit.nsf/web/indexDK.html
| |
Freddy Lang (07-09-2004)
| Kommentar Fra : Freddy Lang |
Dato : 07-09-04 22:22 |
|
Rasmus Neckelmann wrote:
> Freddy Lang wrote:
>> Martin Sørensen wrote:
>>
>> [SNIP]
>>
>>>> Glødepærene bagtil, kan vel skiftes ud med nogle lysdioder - mener
>>>> det har været oppe at vende før... Nogen der ved hvor man kan købe
>>>> sådan nogle tingester i Danmark?
>>>
>>> http://www.thansen.dk/product.asp?c=299048462&n=1251828659&pn=1251828660
>>>
>>> De plejer at have dem, men lagersituationen ser lidt kedelig ud lige
>>> nu..
>>
>> KJ Motorcykler har dem nok også,
>> http://www.kjmotorcykler.dk/klar_baglygteglas.htm i hvert fald ser
>> det ud til at han har mulighed for at sælge dem med når han sælger
>> klare baglygteglas, hvilket må formodes at betyde, at han har
>> LED-pærerne på lager. Han skriver godt nok "mod tillægspris på 400,-"
>> hvilket er 200,- pr. pære, og det er måske lidt dyrt...
> [snip]
>
> Ja, i dag har jeg lige købt en pakke med to bagpærer til 15,- kr
> (eller sådan noget) i Bilka - men det er sikkert også noget juks. :P
Vel ikke LED-pærer?
| |
Rasmus Neckelmann (08-09-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 08-09-04 09:29 |
|
Freddy Lang wrote:
[snip]
>> Ja, i dag har jeg lige købt en pakke med to bagpærer til 15,- kr
>> (eller sådan noget) i Bilka - men det er sikkert også noget juks. :P
>
> Vel ikke LED-pærer?
Nej nej nej
--
mvh Rasmus Neckelmann
http://royal.flof.dk/rasmus
| |
Rasmus Neckelmann (07-09-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 07-09-04 19:54 |
|
Martin Sørensen wrote:
>> P.t. kæmper jeg en tabende kamp imod min SZR 660's pærer, der har en
>> tendens til at ryste i stykker hele tiden - jeg ved godt at det er en
>> svaghed ved netop denne model, men det går mig alligevel på nerverne,
>> og jeg er ikke helt sikker på alting er som det skal være.
>
> Da den holdte på uni idag lagde jeg også mærke til at nummerpladen på
> din mc var ved at været revet over ved de øverste skruehuller, så der
> er jo heller ikke så meget at sige til at pærerne heller ikke kan
> holde til det.
Ej, nummerpladen blevet skadet en del engang hvor cyklen havde været oppe at
hænge i loftet - og da den skulle ned igen, så valgte nummerpladen at gå
imod en bjælke :) -- i øvrigt er den ret stabil som den er nu (selvom det
ikke ser sådan ud), da den er forstærket med et gammelt PC-kabinet på
bagsiden.
>> Kan det virkelig passe det skal være så slemt? Her i dag har jeg
>> tjekket spændingen når der lades (også ved høje omdr.), og den
>> opfører sig helt eksemplarisk. Forslag til hvad der ellers kan være
>> galt? - pærer af dårlig kvalitet?
>
> Hvis du kunne få fat i nogle der var rated til lidt højere spænding
> kunne det muligvis hjælpe lidt. Så skal der nok mere til før
> glødetråden brænder over. Så skal du dog nok også gå lidt op i effekt
> for at kompensere for spændingstabet, så du ikke mister for meget lys.
Okay, skal da prøve at kigge efter sådan nogle... Selvom de sikkert er lidt
svære at stampe op.
> Prøv også at tjekke og evt. rense forbindelserne (og samlestik) til
> pærerne. Hvis de er dårlige kan det få pærerne til at sprænge i tide
> og utide.
Hmm, det havde jeg ikke tænkt på :) - vil se på det i morgen.
>> Glødepærene bagtil, kan vel skiftes ud med nogle lysdioder - mener
>> det har været oppe at vende før... Nogen der ved hvor man kan købe
>> sådan nogle tingester i Danmark?
>
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=299048462&n=1251828659&pn=1251828660
>
> De plejer at have dem, men lagersituationen ser lidt kedelig ud lige
> nu..
Hmm, tror jeg vil farte rundt til de forskellige bilmarkeder i morgen og
høre mig ad - det ville vel trodsalt være den ideelle løsning.
>> Ellers kan man vel lave noget
>> hjemmelavet fusk m. nogle lysdioder fra elektroniklokalet... :)
>
> Det er vist ikke besværet værd. For at få et tilstrækkeligt kraftigt
> lys skal man bruge en god sjat kraftige high-bright LEDs, og de er
> ikke ligefrem billige i løsvægt. Køber man det færdigt er det sat
> ordentligt sammen, så evt. rystelser ikke får det til at falde fra
> hinanden, og de har den lysstyrke de skal have.
Det fandt jeg også ud af da jeg googlede lidt mere... havde åbenbart ikke
gjort det godt nok i første omgang :)
--
mvh Rasmus Neckelmann
http://royal.flof.dk/rasmus
| |
Martin Sørensen (07-09-2004)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 07-09-04 23:28 |
|
>> Da den holdte på uni idag lagde jeg også mærke til at nummerpladen på
>> din mc var ved at været revet over ved de øverste skruehuller, så der
>> er jo heller ikke så meget at sige til at pærerne heller ikke kan
>> holde til det.
> Ej, nummerpladen blevet skadet en del engang hvor cyklen havde været
> oppe at hænge i loftet - og da den skulle ned igen, så valgte
> nummerpladen at gå imod en bjælke :)
Ok, ja det kan solo-cylinderen jo ikke gøre for.
> -- i øvrigt er den ret stabil
> som den er nu (selvom det ikke ser sådan ud), da den er forstærket
> med et gammelt PC-kabinet på bagsiden.
Jeg holdte bag ved dig her forleden dag på vej hjem fra uni, og bagenden
ryster altså også ret meget når den står i tomgang. Det er flere centimeter
det drejer sig om. Ikke noget at sige til at pærerne ikke kan klare det i
længden.
>> Prøv også at tjekke og evt. rense forbindelserne (og samlestik) til
>> pærerne. Hvis de er dårlige kan det få pærerne til at sprænge i tide
>> og utide.
> Hmm, det havde jeg ikke tænkt på :) - vil se på det i morgen.
Det er ikke sikkert at det er der problemet ligger, men under alle
omstændigheder så skader det jo heller ikke..
>> http://www.thansen.dk/product.asp?c=299048462&n=1251828659&pn=1251828660
>> De plejer at have dem, men lagersituationen ser lidt kedelig ud lige
>> nu..
> Hmm, tror jeg vil farte rundt til de forskellige bilmarkeder i morgen
> og høre mig ad - det ville vel trodsalt være den ideelle løsning.
Ja, den er ikke specielt billig, men det virker og holder.
signing off.. Martin Sørensen
| |
Rasmus Neckelmann (08-09-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 08-09-04 09:27 |
|
Martin Sørensen wrote:
[snip]
> Jeg holdte bag ved dig her forleden dag på vej hjem fra uni, og
> bagenden ryster altså også ret meget når den står i tomgang. Det er
> flere centimeter det drejer sig om. Ikke noget at sige til at pærerne
> ikke kan klare det i længden.
Ja det er rigtigt den hopper og danser på det groveste - tror også at det er
i tomgang at pærerne bliver stresset mest. Men så er det jo underligt at det
er når jeg kører langt, at det går galt.
--
mvh Rasmus Neckelmann
http://royal.flof.dk/rasmus
| |
Martin Sørensen (08-09-2004)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 08-09-04 10:09 |
|
>> Jeg holdte bag ved dig her forleden dag på vej hjem fra uni, og
>> bagenden ryster altså også ret meget når den står i tomgang. Det er
>> flere centimeter det drejer sig om. Ikke noget at sige til at pærerne
>> ikke kan klare det i længden.
> Ja det er rigtigt den hopper og danser på det groveste - tror også at
> det er i tomgang at pærerne bliver stresset mest. Men så er det jo
> underligt at det er når jeg kører langt, at det går galt.
Det kan være at bagendens resonansfrekvens ligger ved en højere frekvens, så
den ryster endnu mere under kørsel. Det kunne ske at du skulle prøve at
gasse den op i frigear og se om du kan observere ved hvilke omdrejninger den
ryster mest. Det kan ske at du kan opnå bedre levetid ved blot at undgå at
holde motoren i en bestemt hastighed, selv om jeg kan forstå at der ikke er
så voldsomt meget at gøre med.
signing off.. Martin Sørensen
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (07-09-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 07-09-04 20:31 |
|
LED er en god idé til baglygten, de burde kunne holde.
Såvidt jeg ved findes der nogle heavy duty pærer. Det koster lidt mere, men
skulle også kunne holde. Dem blev jeg i sin tid rådet til, til en af mine
offroadere, men solgte inden den sprang igen, så jeg fandt aldrig ud af pris
og hvor jeg kunne købe dem.... :-/
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Hekto (07-09-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 07-09-04 20:50 |
|
In article <chkmnd$p8e$1@royal.flof.dk>, mullen@mailme.dk says...
>
> Kan det virkelig passe det skal være så slemt? Her i dag har jeg tjekket
> spændingen når der lades (også ved høje omdr.), og den opfører sig helt
> eksemplarisk. Forslag til hvad der ellers kan være galt? - pærer af dårlig
> kvalitet? I så fald, hvordan får jeg fat i nogle der er bedre?
>
Du kører i for højt gear! ... tør jeg væde med!
I øjeblikket koster det pærer, og på et tidspunkt koster det et nyt
5.gear.
Den stamper så hårdt så det hele gynger - lad den få lidt omdrejninger,
det er det den er lavet til.
Du kan selv gøre lidt med gummiophæng og så'en.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650 ... med 4 skruer og mellemlæg i
nummerpladen!!!
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Rasmus Neckelmann (07-09-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 07-09-04 21:58 |
|
Hekto wrote:
> Du kører i for højt gear! ... tør jeg væde med!
> I øjeblikket koster det pærer, og på et tidspunkt koster det et nyt
> 5.gear.
> Den stamper så hårdt så det hele gynger - lad den få lidt
> omdrejninger, det er det den er lavet til.
Hmm, til at starte med så kunne jeg i hvert fald ikke finde ud af at give
den nok omdrejninger, men fandt hurtigt ud af at den havde det bedst når den
fik nogle flere.
Men ja, nogle gange får den da lov til at dunke lidt i forbindelse med
accelerationer i 2./3. gear. 5. får den i hvert fald ikke lov til at køre i
før vi kommer op i 5-6.000 omdr (redline v. 7.000). Men vil da helt klart
prøve at tænke lidt over det :) -- det er bare ret svært at forholde sig
objektivt til synes jeg.
--
mvh Rasmus Neckelmann
http://royal.flof.dk/rasmus
| |
Hekto (07-09-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 07-09-04 22:20 |
|
In article <chl7qk$u14$1@royal.flof.dk>, mullen@mailme.dk says...
> Men ja, nogle gange får den da lov til at dunke lidt i forbindelse med
> accelerationer i 2./3. gear. 5. får den i hvert fald ikke lov til at køre i
> før vi kommer op i 5-6.000 omdr (redline v. 7.000). Men vil da helt klart
> prøve at tænke lidt over det :) -- det er bare ret svært at forholde sig
> objektivt til synes jeg.
>
Den skal gå jævnt, helt uden huggeri og mislyde.
Det er en fornemmelsessag. Så hudt jeg visker leverer den max moment,
meget tæt på max omdrejninger? Så det kan være lidt svært at holde den
deroppe, til gengæld mister den hurtigt 'pusten' nedad.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Rasmus Neckelmann (08-09-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 08-09-04 09:22 |
|
Hekto wrote:
> Den skal gå jævnt, helt uden huggeri og mislyde.
> Det er en fornemmelsessag. Så hudt jeg visker leverer den max moment,
> meget tæt på max omdrejninger? Så det kan være lidt svært at holde den
> deroppe, til gengæld mister den hurtigt 'pusten' nedad.
Max. moment er ved ca. 5500 og max. hk ved ca. 6500. Den begynder først at
trække rent ved ca. 4000, hvilket gør at det bliver et ret snævert område
man kan bruge i praksis -- synes også at det kan være meget svært at holde
den deroppe hvor den er glad og kultiveret, uden at ligge og køre som en
hooligan...
--
mvh Rasmus Neckelmann
http://royal.flof.dk/rasmus
| |
Hekto (08-09-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 08-09-04 10:16 |
|
In article <413ec16f$0$210$14726298@news.sunsite.dk>, mullen@mailme.dk
says...
> Max. moment er ved ca. 5500 og max. hk ved ca. 6500. Den begynder først at
> trække rent ved ca. 4000, hvilket gør at det bliver et ret snævert område
> man kan bruge i praksis -- synes også at det kan være meget svært at holde
> den deroppe hvor den er glad og kultiveret, uden at ligge og køre som en
> hooligan...
>
>
Du behøver jo kun holde den oppe i omdrejninger - ikke piske den derop!
Det er rigtigt, at den ikke er egnet til bykørsel; men det er der så
meget der ikke er!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Rasmus Neckelmann (08-09-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 08-09-04 14:40 |
|
Hekto wrote:
>> Max. moment er ved ca. 5500 og max. hk ved ca. 6500. Den begynder
>> først at trække rent ved ca. 4000, hvilket gør at det bliver et ret
>> snævert område man kan bruge i praksis -- synes også at det kan være
>> meget svært at holde den deroppe hvor den er glad og kultiveret,
>> uden at ligge og køre som en hooligan...
>>
> Du behøver jo kun holde den oppe i omdrejninger - ikke piske den
> derop!
Hehe, jaja mor
--
mvh Rasmus Neckelmann
http://royal.flof.dk/rasmus
| |
Hornsved (08-09-2004)
| Kommentar Fra : Hornsved |
Dato : 08-09-04 13:38 |
|
> Hmm, til at starte med så kunne jeg i hvert fald ikke finde ud af at give
> den nok omdrejninger, men fandt hurtigt ud af at den havde det bedst når den
> fik nogle flere.
> Men ja, nogle gange får den da lov til at dunke lidt i forbindelse med
> accelerationer i 2./3. gear. 5. får den i hvert fald ikke lov til at køre i
> før vi kommer op i 5-6.000 omdr (redline v. 7.000). Men vil da helt klart
> prøve at tænke lidt over det :) -- det er bare ret svært at forholde sig
> objektivt til synes jeg.
Mystisk problem. Vores SZR er fra '97 og har aldrig brændt en pære.
Iøvrigt syntes jeg heller ikke den ryster så voldsomt, blot man sørger
for at holde den mellem 3-6000 o/min. Ved jævn hastighed i det
omdrejningsområde, bør du ikke kunne mærke nogen særlige vibrationer.
Det lyder mest som du har en elektrisk fejl, eller i alvorlig grad
trænger til få justeret motoren.
Hvor gammel er den og hvor langt har den kørt?
Mvh
Hornsved
TRX850
SZR660
| |
Rasmus Neckelmann (08-09-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 08-09-04 14:38 |
|
Hornsved wrote:
>> Hmm, til at starte med så kunne jeg i hvert fald ikke finde ud af at
>> give den nok omdrejninger, men fandt hurtigt ud af at den havde det
>> bedst når den fik nogle flere.
>> Men ja, nogle gange får den da lov til at dunke lidt i forbindelse
>> med accelerationer i 2./3. gear. 5. får den i hvert fald ikke lov
>> til at køre i før vi kommer op i 5-6.000 omdr (redline v. 7.000).
>> Men vil da helt klart prøve at tænke lidt over det :) -- det er bare
>> ret svært at forholde sig objektivt til synes jeg.
>
> Mystisk problem. Vores SZR er fra '97 og har aldrig brændt en pære.
> Iøvrigt syntes jeg heller ikke den ryster så voldsomt, blot man sørger
> for at holde den mellem 3-6000 o/min. Ved jævn hastighed i det
> omdrejningsområde, bør du ikke kunne mærke nogen særlige vibrationer.
> Det lyder mest som du har en elektrisk fejl, eller i alvorlig grad
> trænger til få justeret motoren.
Nu er der så også kommet nyt i sagen... Foran havde pæren det fint, det var
bare en ledning der var blevet lidt knækket - den fik en samlemuffe og nu
virker det fint.
Det er altså primært bagtil det går galt, men jeg er i hvert fald ikke den
første der har problemet: en søgning på google viser at det har været oppe
og vende før.
Men ja, hvor trælst det end er, så bliver jeg nok snart nødt til at få gået
det elektriske system igennem :(
Justeret motoren? - hva tænker du helt præcis på?
> Hvor gammel er den og hvor langt har den kørt?
Det er en 98'er der efterhånden har gået ca. 50000km. Dog har motoren kun
gået 30000km (skiftede den for små 10000km siden).
--
mvh Rasmus Neckelmann
http://royal.flof.dk/rasmus
| |
Jes Vestervang (08-09-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 08-09-04 18:16 |
|
"Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> writes:
> Det er en 98'er der efterhånden har gået ca. 50000km. Dog har
> motoren kun gået 30000km (skiftede den for små 10000km siden).
Hvorfor dog det?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
Outlook Express-bruger, se her: < http://xnews.newsguy.com/>
| |
Martin Sørensen (08-09-2004)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 08-09-04 19:15 |
|
>> Det er en 98'er der efterhånden har gået ca. 50000km. Dog har
>> motoren kun gået 30000km (skiftede den for små 10000km siden).
> Hvorfor dog det?
Det ved du da udmærket godt, så hvorfor spørger du ham om det?
signing off.. Martin Sørensen
| |
Jes Vestervang (08-09-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 08-09-04 19:51 |
|
"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> writes:
>>> Det er en 98'er der efterhånden har gået ca. 50000km. Dog har
>>> motoren kun gået 30000km (skiftede den for små 10000km siden).
>> Hvorfor dog det?
>
> Det ved du da udmærket godt, så hvorfor spørger du ham om det?
Æhh, jeg husker ikke så godt... eller noget
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
Outlook Express-bruger, se her: < http://xnews.newsguy.com/>
| |
Rasmus Neckelmann (08-09-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 08-09-04 19:45 |
|
Jes Vestervang wrote:
> "Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> writes:
>
>>>> Det er en 98'er der efterhånden har gået ca. 50000km. Dog har
>>>> motoren kun gået 30000km (skiftede den for små 10000km siden).
>>>> Hvorfor dog det?
>>
>> Det ved du da udmærket godt, så hvorfor spørger du ham om det?
>
> Æhh, jeg husker ikke så godt... eller noget
Mon ikke nærmere det er fordi du er en uvoren møgunge? :P
--
mvh Rasmus Neckelmann
http://royal.flof.dk/rasmus
| |
Jes Vestervang (08-09-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 08-09-04 22:10 |
|
"Rasmus Neckelmann" <neckelmann@gmail.com> writes:
> Jes Vestervang wrote:
>> "Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> writes:
>>
>>>>> Det er en 98'er der efterhånden har gået ca. 50000km. Dog har
>>>>> motoren kun gået 30000km (skiftede den for små 10000km siden).
>>>>> Hvorfor dog det?
>>>
>>> Det ved du da udmærket godt, så hvorfor spørger du ham om det?
>>
>> Æhh, jeg husker ikke så godt... eller noget
>
> Mon ikke nærmere det er fordi du er en uvoren møgunge? :P
Den mulighed kan jeg ikke afvise
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
Outlook Express-bruger, se her: < http://xnews.newsguy.com/>
| |
|
|