/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Årets Ulykke til Bakkelukning :-(
Fra : Eg Egemarke


Dato : 06-09-04 20:15


Hvad var der sket det så ud som om at han havde været oppe og køre på
cykelstien og ramt en cyklist der lå ihvertfald een med cykel bukser og
hele bjarne riis uniformen på maven inde i buskuret og ved siden af en med
Mc tøj og en baldret mc...

Nogen der ved mere ?!?

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265


 
 
Carsten Sørensen (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Sørensen


Dato : 06-09-04 20:52

Eg Egemarke wrote:
> Hvad var der sket det så ud som om at han havde været oppe og køre på
> cykelstien og ramt en cyklist der lå ihvertfald een med cykel bukser og
> hele bjarne riis uniformen på maven inde i buskuret og ved siden af en med
> Mc tøj og en baldret mc...

Det lyder ikke så rart :(

> Nogen der ved mere ?!?

Åbenbart ikke endnu, TV2 har lidt
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1280226


Carsten Sørensen

Preben Riis Sørensen (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 06-09-04 21:14


"Carsten Sørensen" <surfsmurf@rift.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:chif15$kur$1@news.cybercity.dk...
> Eg Egemarke wrote:
> > Hvad var der sket det så ud som om at han havde været oppe og køre på
> > cykelstien og ramt en cyklist

Der kommer et interview når han er landet....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Bjørn S (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 06-09-04 21:30


"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:413cb71c$0$207$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Hvad var der sket det så ud som om at han havde været oppe og køre på
> cykelstien og ramt en cyklist der lå ihvertfald een med cykel bukser
og
> hele bjarne riis uniformen på maven inde i buskuret og ved siden af en med
> Mc tøj og en baldret mc...

På TV2's tekst-tv side 159 står der at to fodgængere blev ramt af en
motorcyklist. Den ene skadet i benet. Motorcyklisten slap fra det uden
skader. Der nævnes intet om årsagen.

Det skabte jo en hel del ekstra kø og ekstrature i de små kvarter rundt
Lygten.
Mest betænkeligt syntes jeg det var inde på Nørrebrogade, hvor et eggeskal
kom susende langs cykelstien med fuld udrykning og relativt høj fart.
Ikke lige sagen i det mylderet :-/

--
/Bjørn



Tommy Fer (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 06-09-04 21:41


"Bjørn S" <bjosko@ReMoVeyahoo.com> skrev i en meddelelse
news:413cc8dc$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:413cb71c$0$207$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> > Hvad var der sket det så ud som om at han havde været oppe og køre på
> > cykelstien og ramt en cyklist der lå ihvertfald een med cykel bukser
> og
> > hele bjarne riis uniformen på maven inde i buskuret og ved siden af en
med
> > Mc tøj og en baldret mc...
>
> På TV2's tekst-tv side 159 står der at to fodgængere blev ramt af en
> motorcyklist. Den ene skadet i benet. Motorcyklisten slap fra det uden
> skader. Der nævnes intet om årsagen.
>
> Det skabte jo en hel del ekstra kø og ekstrature i de små kvarter rundt
> Lygten.
> Mest betænkeligt syntes jeg det var inde på Nørrebrogade, hvor et eggeskal
> kom susende langs cykelstien med fuld udrykning og relativt høj fart.
> Ikke lige sagen i det mylderet :-/

Han kørte lige under mig, stod på et stillads og tog billeder.

Syntes bestemt ikke han kørte uforsvarligt!

mvh Tommy Fer



Preben Riis Sørensen (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 06-09-04 22:35


"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev

> Han kørte lige under mig, stod på et stillads og tog billeder.
> Syntes bestemt ikke han kørte uforsvarligt!

Nej, han må ikke have været uden evner, men hvordan fik han stilladset op på
motorcyklen?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Richard (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 06-09-04 22:45

Preben Riis Sørensen wrote:

>>Han kørte lige under mig, stod på et stillads og tog billeder.
>
> > Syntes bestemt ikke han kørte uforsvarligt!
>
> Nej, han må ikke have været uden evner, men hvordan fik han stilladset op på
> motorcyklen?

Han kørt jo BMW; har den ikke plads til en hel bunke pikpak

- da mere imponerende, at han kunne fotografere i farten

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com

Richard (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 06-09-04 22:08

Bjørn S wrote:

> Mest betænkeligt syntes jeg det var inde på Nørrebrogade, hvor et eggeskal
> kom susende langs cykelstien med fuld udrykning og relativt høj fart.
> Ikke lige sagen i det mylderet :-/

Det gav nu ikke anledning til problemer, selv om han kørte på cykelstien
i modsat kørebane; hans blink og sirene kunne opfattes på lang afstand
langt - blev selv passeret af ham på cykelstien.

Næh, de mc-kørere, der partout ville bruge fortovet til at komme 25 m
længere frem i kortegen, var nu mere til gene IMHO

Og der var ellers god plads i år - Nørrebrogade var ikke nær så tæt
pakket og bagtroppen startede helt oppe mellem Heinesgade og Runddelen -
i foråret og sidste efterår var den 1-200 m på den anden side af
Runnddelen. Til gengæld virkede sidegaderne mere pakkede end tidligere.
Men bagtroppen passerede startlinien allerede efter 35 min. mod 45-50 de
sidste par gange, så mon ikke der har manglet 1-2.000 cykler?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com

Daniel Overby (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Daniel Overby


Dato : 06-09-04 22:46

> Næh, de mc-kørere, der partout ville bruge fortovet til at komme 25 m
> længere frem i kortegen, var nu mere til gene IMHO

Ja - folk er helt paniske for at komme lidt længere frem...

> Og der var ellers god plads i år - Nørrebrogade var ikke nær så tæt
> pakket og bagtroppen startede helt oppe mellem Heinesgade og Runddelen -
> i foråret og sidste efterår var den 1-200 m på den anden side af
> Runnddelen. Til gengæld virkede sidegaderne mere pakkede end tidligere.
> Men bagtroppen passerede startlinien allerede efter 35 min. mod 45-50 de
> sidste par gange, så mon ikke der har manglet 1-2.000 cykler?

Enig - meget mere plads. Dels pga. færre MC'ister, dels pga. ulykken, der
sørgede for at 'sprede' MC'isterne på strækningen.

I øvrigt ganske fortrinligt vejr - ikke alt varmt og uden samme orkan som
ved åbningen i år.

- Daniel



Jens B. Rasmussen (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 06-09-04 22:44


"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:413cb71c$0$207$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Nogen der ved mere ?!?
>
> --
> MvH Eg Egemarke
>
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Ja der har været et indslag på tv2 lorry om ulykken det kan ses på deres
hjemmeside smider lige linket til selv indslaget her
http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=06-09-2004&cID=
2&vId=206845

håber det virker ellers var det udsendelsen kl 22.20 i dag


--

Med venlig hilsen


Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900
www.kantanamc.dk




anders majland (07-09-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 07-09-04 07:16

> Ja der har været et indslag på tv2 lorry om ulykken

En der gider give et referet her

(mobilos og gprs egner sig ikke til at hente videoklip)


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Torben Scheel (07-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 07-09-04 08:52

anders majland wrote:
>> Ja der har været et indslag på tv2 lorry om ulykken
>
> En der gider give et referet her
>
...lækker oplæser..stop..sorry, forkert tråd..stop..starter
forfra..stop..19:30 tiden..stop..lygten..nørrebro..stop..motorcyklist,
fodgænger og cyklist..stop..MCisten slap uden skader..stop..cyklist til
behandling på rigshospilumtalet..stop..fodgænger brækkede
benet..stop..ellers forløb optoget uden problemer.. stop

--
vh
Torben



Henrik Nielsen (07-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 07-09-04 09:02

Jeg har lige talt med en af mine bekendte i KBH. Han fortalte at forgængeren
var gået ud foran MC'en...!!!

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Jesper (07-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 07-09-04 16:53


"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:413d6ad0$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har lige talt med en af mine bekendte i KBH. Han fortalte at
forgængeren
> var gået ud foran MC'en...!!!

....og også ud foran cyklisten ? Elller...?



Eg Egemarke (07-09-2004)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 07-09-04 18:08


Jae det forstår jeg altså heller ikke noget af, ham der lå inde i busskuret
var iført Cykel tøj. Alle sårede/implicerede lå OPPE på Cykelstien ??
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265


Aragorn Elessar (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 08-09-04 00:26

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message
news:413cb71c$0$207$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Hvad var der sket det så ud som om at han havde været oppe og køre på
> cykelstien og ramt en cyklist der lå ihvertfald een med cykel bukser
og
> hele bjarne riis uniformen på maven inde i buskuret og ved siden af en med
> Mc tøj og en baldret mc...
>
> Nogen der ved mere ?!?
>
> --
> MvH Eg Egemarke
>
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Hejsa Eg.

Endnu engang sakset fra Kbhs. politis hjemmeside:

"19:20 - Alvorligt færdselsuheld på Lygten
En motorcykel påkørte med høj fart en person, der krydsede Lygten, mens han
trak sin cykel.
Både motorcyklisten og fodgængeren blev i ambulancer transporteret til
skadestuen, og fodgængeren blev indlagt med alvorlige skader."

Og gaflet fra TV2's hjemmeside:

"Bakken-tradition ramt af uheld

06-09-04: 21:29

Som traditionen byder det mødtes flere tusinde motorcyklister i dag for at
markere lukningen af Dyrehavsbakken.
Men i år blev den begivenhed ramt af et uheld, da en motorcykel ramte to
fodgængere. Det oplyser politiet.
Uheldet skete ved Lygten på ydre Nørrebro.
Ifølge politiet på Bellahøj slap motorcyklisten uden skader, mens den
uheldige fodgænger blandt andet pådrog sig et brækket ben.
Motorcyklerne plejer at køre i kortege fra det indre København til
Klampenborg."

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Hekto (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-09-04 06:24

In article <413e4432$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
Aragorn@wellesK75.dk says...
> "Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message
> news:413cb71c$0$207$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> > Hvad var der sket det så ud som om at han havde været oppe og køre på
> > cykelstien og ramt en cyklist der lå ihvertfald een med cykel bukser
> og
> > hele bjarne riis uniformen på maven inde i buskuret og ved siden af en med
> > Mc tøj og en baldret mc...
> >
> > Nogen der ved mere ?!?
> >
> > --
> > MvH Eg Egemarke
> >
> > http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
>
> Hejsa Eg.
>
> Endnu engang sakset fra Kbhs. politis hjemmeside:
>
> "19:20 - Alvorligt færdselsuheld på Lygten
> En motorcykel påkørte med høj fart en person, der krydsede Lygten, mens han
> trak sin cykel.
> Både motorcyklisten og fodgængeren blev i ambulancer transporteret til
> skadestuen, og fodgængeren blev indlagt med alvorlige skader."

Også på Nørrebrogade, kørte cyklister ud midt i optoget, når de fik
grønt lys ved cykelstien imellem Nørrebrogade og Hillerødgade.
Vi talte netop om, at det da ville gå galt på et tidspunkt.

Cyklister føler de er overmenskligt beskyttede af prædikatet 'blød
trafikkant'. De satte sig op på cyklerne, og kørte med dødsforagt ud i
kolonnen, som om det var 112%-Toyota-sikkert, at MC'erne ikke bare
ville; men også KUNNE stoppe, så de kunne komme over.
De kunne lære meget af motorcyklistere m.h.t. at passe på sig selv!

Måske har de een eller anden de-idioter-holdning til MC'er. Det er da
helt OK; men det koster altså alligevel, at demonstrere sin foragt på
den måde!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Bjarke Andersen (09-09-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 09-09-04 19:52

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> crashed Echelon writing
news:MPG.1ba8b5d25199f2b49897a8@news.tele.dk:

> Cyklister føler de er overmenskligt beskyttede af prædikatet 'blød
> trafikkant'. De satte sig op på cyklerne, og kørte med dødsforagt ud i
> kolonnen, som om det var 112%-Toyota-sikkert, at MC'erne ikke bare
> ville; men også KUNNE stoppe, så de kunne komme over.
> De kunne lære meget af motorcyklistere m.h.t. at passe på sig selv!

BAre lige for at tilføje. Det er som om at cyklisterne ved hver
bakkelukning og bakkeåbning absolut skal være på tværs på samme måde som
visse bilister, der åbenbart hvert år bliver overrasket over lukningen af
nørrebrogade.

Jeg fatter simpelthen ikke de cyklister der padler af sted af nørrebrogade
og desperat ringer med ringeklokken. Man får næsten lyst til at skrige "så
kør dog en omvej!", men vælger at trække på skuldrene og sniffe lidt mere
MC os :)

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Torben Scheel (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 10-09-04 08:07

Bjarke Andersen wrote:
> Jeg fatter simpelthen ikke de cyklister der padler af sted af
> nørrebrogade og desperat ringer med ringeklokken. Man får næsten lyst
> til at skrige "så kør dog en omvej!", men vælger at trække på
> skuldrene og sniffe lidt mere MC os :)

Man kan forestille sig at enkelte af dem bor der.

--
vh
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425



Bjarke Andersen (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 11-09-04 18:04

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> crashed Echelon writing
news:chrjqu$9v9$1@news.cybercity.dk:

> Man kan forestille sig at enkelte af dem bor der.

Det er jo ikke udelukket der bor mennesker der, der er jo trods alt et par
boligkomplekser. Men en stor del af dem kan ma opnå adgang til af sideveje
som fører til parallele veje med nørrebrogade.

Men det er da også ok at de opholder sig på nørrebrogade, men skidt
opførselv at kører som om fingeren er limet til ringeklokken og så ellers
rystesyge på fingeren.

Og vi som havde været så flinke at holde fodgængerfelterne fri for MC'er i
år.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Hekto (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-09-04 10:16

In article <Xns955FD4341633Bbjoegdk@130.225.247.90>,
usenet@*spammer*bjoeg.dk says...
> Jeg fatter simpelthen ikke de cyklister der padler af sted af nørrebrogade
> og desperat ringer med ringeklokken. Man får næsten lyst til at skrige "så
> kør dog en omvej!", men vælger at trække på skuldrene og sniffe lidt mere
> MC os :)
>

Nej cykellister demonstrerer en voldsom associal adfærd ved den
lejlighed! Nu er de jo også meget forkælede, normalt, så de opfører sig
vel som børn!

De kunn f.eks. smutte over på Mimersgade!

Hvad ville der ske hvis 80% af alle MC'er kørte rundt uden lys - også i
mørke? Kørte imod ensretningen? Var ligeglade med rødt lys? Kørte på
fortovet, når vi ikke kunne komme frem? Ikke gad bruge blinklyset; men
bare drejede uden at se os for, og gerne for rødt?
Ville det ikke være herligt, hvis der blev lavet specielle MC-stier,
hvor vi kunne køre uden at bekymre os om den øvrige trafik? Vile det
ikke være preventivt, hvis alle der kørte en MC ned, fik en garanteret
bødestraf, fordi det var en 'blød' traffikant? Det ville også være
dejligt om stat og kommune ville fremme brugen af MC - 'HVor mange
tager MC på arbjde?'

Verden ville se anderledes ud, set fra vort synspunkt, ihvertfald!! ;oP

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Mikkel Christensen (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 10-09-04 10:52

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> In article <Xns955FD4341633Bbjoegdk@130.225.247.90>,
> usenet@*spammer*bjoeg.dk says...
> > Jeg fatter simpelthen ikke de cyklister der padler af sted af
> >nørrebrogade og desperat ringer med ringeklokken.
>
> Nej cykellister demonstrerer en voldsom associal adfærd ved den
> lejlighed!

Siger manden der kører med fjernlyset tændt om dagen...

> De kunn f.eks. smutte over på Mimersgade!

Du kan jo også bare nøjes med at køre om natten hvis du absolut _vil_
have dit fjernlys tændt?

Men jeg skal da fortælle min makker der bor midt i balladen at han
næste år bare kan fise over i Mimersgade. Så kan han lære det!

--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of
| a 'bad day' has been revised.
| - Chris Klein

Hekto (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-09-04 12:18

In article <kkdbrgee9jb.fsf@rrnord.dk>, mikkel.christensen@gmail.com
says...
> Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:
>
> > In article <Xns955FD4341633Bbjoegdk@130.225.247.90>,
> > usenet@*spammer*bjoeg.dk says...
> > > Jeg fatter simpelthen ikke de cyklister der padler af sted af
> > >nørrebrogade og desperat ringer med ringeklokken.
> >
> > Nej cykellister demonstrerer en voldsom associal adfærd ved den
> > lejlighed!
>
> Siger manden der kører med fjernlyset tændt om dagen...
>
> > De kunn f.eks. smutte over på Mimersgade!
>
> Du kan jo også bare nøjes med at køre om natten hvis du absolut _vil_
> have dit fjernlys tændt?
>
> Men jeg skal da fortælle min makker der bor midt i balladen at han
> næste år bare kan fise over i Mimersgade. Så kan han lære det!
>
>
BAAAHHHH!!!! .... blænder fjernlyset ikke om natten, da??
Der er jeg ellers så hensynsfuld p.gr.a. det omgivende mørke, at køre
med nærlys!

'Arrangementet' er annonceret. Motorcyklisterne synes jeg tager et
rimeligt hensyn, når altså de nu engang er der ... tilstedeværelsen er
p.t. ikke til diskution.
Alligevel ser man cyklister demonstrativt mase sig ind imellem
motorcyklerne. Alligevel kørte de med dødsforagt ud foran kortegen hver
gang der blev grønt ... og de havde holdt for rødt.

Der er da ikke noget underligt i, at man lige smutter ned af
Mimersgade, istedet for Nørrebrogede, de par timer 2 gange om året.
Der er da ingen problemer når livgarden går gennem byen o.s.v. o.s.v.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Mikkel Christensen (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 10-09-04 13:12

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> Der er da ikke noget underligt i, at man lige smutter ned af
> Mimersgade, istedet for Nørrebrogede, de par timer 2 gange om året.

Der er da et kæmpeproblem hvis man nu tilfældigvis bor på Nørrebrogade.
At skulle diskutere med 20 forskellige mennesker bare for at parkere sin
cykel der hvor man nu engang bor, for derefter at indkassere en masse
sure blikke er ikke ligefrem med til at øge forståelsen.

For "gennemrejsende" på Nørrebrogade er jeg da ganske enig.

Oh well, jeg bor ikke på Nørrebro og deltager heller ikke i bakketurene.
What do I care...

> Der er da ingen problemer når livgarden går gennem byen o.s.v. o.s.v.

Nu stiller livgarden sig heller ikke lige foran din gadedør 2 timer i
træk. Men da jeg tilbragte en del tid i Åbenrå (gaden, ikke byen) var
jeg da ret så irriteret over at blive vækket af marchmusik hver formiddag.

--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of
| a 'bad day' has been revised.
| - Chris Klein

Hekto (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-09-04 16:29

In article <kkd7jr2e31o.fsf@rrnord.dk>, mikkel.christensen@gmail.com
says...
> Der er da et kæmpeproblem hvis man nu tilfældigvis bor på Nørrebrogade.
> At skulle diskutere med 20 forskellige mennesker bare for at parkere sin
> cykel der hvor man nu engang bor, for derefter at indkassere en masse
> sure blikke er ikke ligefrem med til at øge forståelsen.

Ja, ja ... 'kæmpe'? Der var da ingen døde eller sårede af den grund.
Det er da rigtigt at bor man på Nørrebrogade, vil man da gerne hjem!
Det kan være irriterende m.v., at man skal tage f.eks. Mimersgade, og
så en sidevej til Nørrebrogade, for at nå sit mål.

Det er dog ikke det samme som at mase sig igennem for enhver pris.
Selv om der er mange, er der jo plads til alle!



--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Torben Scheel (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 10-09-04 11:08

Hekto wrote:

> forkælede

Check lige budgettet for motorveje/motortrafikveje mod cykelstibudgettet. Og
prøv at komme over storebælt eller øresund med en cykel. Hvis du brugte
begge transportmidler ville du nok vide bedre end at lukke det vrøvl ud der
undslap din galdeblære.

--
vh
Torben
Cyk- og motorcyklist.



Hekto (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-09-04 12:21

In article <chruf4$jom$1@news.cybercity.dk>, torben_scheel@hotmail.com
says...
> Check lige budgettet for motorveje/motortrafikveje mod cykelstibudgettet. Og
> prøv at komme over storebælt eller øresund med en cykel. Hvis du brugte
> begge transportmidler ville du nok vide bedre end at lukke det vrøvl ud der
> undslap din galdeblære.
>

Nå. dér fik vi ram på en skabscykellist!
Ja, man kan jo ikke få alt! Det ville nok være lidt overflødigt med en
cykelsti på de to broer. Cykler du turen tit? =
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

stefan jørgensen (10-09-2004)
Kommentar
Fra : stefan jørgensen


Dato : 10-09-04 17:05

Jeg er så heldig både at være mc'ist, cyklist og billist, og jeg nyder alle
3 kategorier, og sjovt nok så er det som tidligere nævnt nemt at finde nogen
fra de andre kategorier der ikke opfører sig ordentligt, men det er altså
også ønsketænkning efter min mening.

Jeg observerede en enkelt person i år til lukningen der kun kunne få mig til
at grine, selvom det nok ikke var hans hensigt. Det var en af den type
personer som ovenikøbet snakkede som en havne arbejder.. Men hans kommentar
til showt var at "vi var for latterlige at samle os alle sammen til et
arrangement hvor man alligevel skulle lukke et sted, så hvad er det fede i
det?" :) alle har jo ret til deres mening så jeg gad egentlig ikke andet end
at trække på smilebåndet.


--
Stefan
RF600R
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=308



Torben Scheel (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 10-09-04 17:30

Hekto wrote:
> In article <chruf4$jom$1@news.cybercity.dk>, torben_scheel@hotmail.com
> says...
>> Check lige budgettet for motorveje/motortrafikveje mod
>> cykelstibudgettet. Og prøv at komme over storebælt eller øresund med
>> en cykel. Hvis du brugte begge transportmidler ville du nok vide
>> bedre end at lukke det vrøvl ud der undslap din galdeblære.
>>
>
> Nå. dér fik vi ram på en skabscykellist!
> Ja, man kan jo ikke få alt! Det ville nok være lidt overflødigt med en
> cykelsti på de to broer. Cykler du turen tit? =

Ikke skabs- det er skam fuldt officielt. Og nej, jeg cykler ikke turen tit
da det ikke er tilladt, og undgår helst at diskutere med DSB om min cykel er
en "rigtig" cykel. At de så tager 50kr. for en enkeltbillet og 20 for en
pladsbillet for cyklen (hvad skal man med en billet hvis der ikke er plads
!?!) tilføjer bare spot til skade. Var det bare lidt mere enkelt kunne jeg
nyde det gode refsvindinge øl noget oftere *mums*

--
Torben
webmaster @ www.hpv-klub.dk
Evita II SWB, Challenge Focus Sport *Acrofobia*, Python Mid-steer FWD





Carsten Sørensen (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Sørensen


Dato : 13-09-04 07:51

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
news:chskq3$1alc$1@news.cybercity.dk:
> Var
> det bare lidt mere enkelt kunne jeg nyde det gode refsvindinge øl
> noget oftere *mums*

Det køber jeg i Gobi. Jeg mener Prima. Øhh nå nej, Superbest. Ja, nemlig
ja. Man kan i hvert fald godt få det her på Djævleøen.


Carsten Sørensen

Torben Scheel (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 13-09-04 09:48

Carsten Sørensen wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
> news:chskq3$1alc$1@news.cybercity.dk:
>> Var
>> det bare lidt mere enkelt kunne jeg nyde det gode refsvindinge øl
>> noget oftere *mums*
>
> Det køber jeg i Gobi. Jeg mener Prima. Øhh nå nej, Superbest. Ja,
> nemlig ja. Man kan i hvert fald godt få det her på Djævleøen.

Hmm, jeg må på landet og finde en superbest med de gyldne dråber. Tak for
tippet!

vh
Torben



Bondemand (17-10-2004)
Kommentar
Fra : Bondemand


Dato : 17-10-04 20:50

Du kan jo chekke denne side først http://www.ale.dk/vejviser.htm

Mvh
Bondemand

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:414558b2$1@news.carlbro.dk...
> Carsten Sørensen wrote:
>> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
>> news:chskq3$1alc$1@news.cybercity.dk:
>>> Var
>>> det bare lidt mere enkelt kunne jeg nyde det gode refsvindinge øl
>>> noget oftere *mums*
>>
>> Det køber jeg i Gobi. Jeg mener Prima. Øhh nå nej, Superbest. Ja,
>> nemlig ja. Man kan i hvert fald godt få det her på Djævleøen.
>
> Hmm, jeg må på landet og finde en superbest med de gyldne dråber. Tak for
> tippet!
>
> vh
> Torben
>



Torben Scheel (18-10-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 18-10-04 19:48

Bondemand wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:414558b2$1@news.carlbro.dk...
>> Carsten Sørensen wrote:
>>> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
>>> news:chskq3$1alc$1@news.cybercity.dk:
>>>> Var
>>>> det bare lidt mere enkelt kunne jeg nyde det gode refsvindinge øl
>>>> noget oftere *mums*
>>>
>>> Det køber jeg i Gobi. Jeg mener Prima. Øhh nå nej, Superbest. Ja,
>>> nemlig ja. Man kan i hvert fald godt få det her på Djævleøen.
>>
>> Hmm, jeg må på landet og finde en superbest med de gyldne dråber.
>> Tak for tippet!
>>
>> vh
>> Torben
>
> Du kan jo chekke denne side først http://www.ale.dk/vejviser.htm

Takker for genoplivning af en gammel OT tråd - jeg sidder lige med en
vestfyens ale (og ser Torque for at holde det On Topic )

Check lige op på din citatteknik - og svar under det du kommenterer - det
letter overskueligheden

--
vh
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425



Hans Joergensen (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 11-09-04 23:10

Torben Scheel wrote:
> Check lige budgettet for motorveje/motortrafikveje mod cykelstibudgettet. Og
> prøv at komme over storebælt eller øresund med en cykel. Hvis du brugte

Skal den ikke bare ind i et tog i Korsør/Nyborg ?

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Torben Scheel (12-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 12-09-04 14:00

Hans Joergensen wrote:
> Torben Scheel wrote:
>> Check lige budgettet for motorveje/motortrafikveje mod
>> cykelstibudgettet. Og prøv at komme over storebælt eller øresund med
>> en cykel. Hvis du brugte
>
> Skal den ikke bare ind i et tog i Korsør/Nyborg ?

Jo, men hvis de få pladser er optaget kommer du ikke med. Og Billet +
pladsbillet til cyklen koster 70,- kr hver vej. Dét er ågerpris.

vh
Torben



Hans Joergensen (12-09-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 12-09-04 16:03

Torben Scheel wrote:
>> Skal den ikke bare ind i et tog i Korsør/Nyborg ?
> Jo, men hvis de få pladser er optaget kommer du ikke med. Og Billet +
> pladsbillet til cyklen koster 70,- kr hver vej. Dét er ågerpris.

Det er det da ikke.. det koster 125,- at krydse med MC.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Torben Scheel (12-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 12-09-04 19:29

Hans Joergensen wrote:
> Torben Scheel wrote:
>>> Skal den ikke bare ind i et tog i Korsør/Nyborg ?
>> Jo, men hvis de få pladser er optaget kommer du ikke med. Og Billet +
>> pladsbillet til cyklen koster 70,- kr hver vej. Dét er ågerpris.
>
> Det er det da ikke.. det koster 125,- at krydse med MC.

Jaha. Men det er _med_ chauffør (og passager?)

vh
Torben



Hans Joergensen (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 13-09-04 11:52

Torben Scheel wrote:
>>> Jo, men hvis de få pladser er optaget kommer du ikke med. Og Billet +
>>> pladsbillet til cyklen koster 70,- kr hver vej. Dét er ågerpris.
>> Det er det da ikke.. det koster 125,- at krydse med MC.
> Jaha. Men det er _med_ chauffør (og passager?)

Oh, jeg overså at prisen på de 70,- fra uden cyklisten.

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Kenneth S (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 08-09-04 06:49

>
> Hvad var der sket det så ud som om at han havde været oppe og køre på
> cykelstien og ramt en cyklist der lå ihvertfald een med cykel bukser
og
> hele bjarne riis uniformen på maven inde i buskuret og ved siden af en med
> Mc tøj og en baldret mc...
>
> Nogen der ved mere ?!?
>
> --

Der var et hul i kortegen, ved Lygten, cyklisten prøvede at krydse, og var
sådan set også igennem og befandt sig helt ovre ved venstre side af vejen.
Denne venstre side af vejen var jo (tilsyneladende) tom, og det fik en
Fireblade til at lave en 1. gears acceleration på baghjul i nævnte spor.
MC'isten så cyklisten alt for sent, og blokerede kort begge hjul, dog uden
nogen synlig hastighedsnedsættelse, jeg estimerede farten til ca 100 km/t.
MC'en lagde sig øjeblikkeligt ned pga. det blokerede forhjul, og det er
måske grunden til cyklistens overlevelse, for han blev ramt dead on. En fra
kantana-klubben hjalp føreren, som i dette øjeblik blot rystede over hele
kroppen, enten i kramper, eller i chok. Undertegnede hoppede af MC'en og
rejste CBR'en op (fik i ørigt tililende hjælp fra endnu en Kantana) og kørte
den af vejen, for at undgå flere uheld.

Da der var nok mennesker omkring manden og politi ambulance var kontaktet og
uheldsstedet var sikret, besluttede vi at køre videre, i stedet for blot at
stå og ånde ham ind i hovedet, sammen med en masse drama-lystne tilskuere,
dem er der sq altid nok af. Cyklisten var der andre der tog sig af.

Selv om begge implicerede opførte sig fuldstændig tåbeligt (nok mest
MC'isten), var det heldigt at ingen døde, det var jeg ellers overbevist om,
da det skete.

Denne pludselige brutale stemningsændring gjorde at folk spontant stod og
græd på gaden, det var absolut ikke rart at se og føle. Personligt gik der
sq lidt tid før jeg kunne smile igen..

Kenneth S



Hekto (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-09-04 07:53

In article <413e9d1a$0$270$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
kenneth@DetteSkalFjernes.krumling.dk says...
> Selv om begge implicerede opførte sig fuldstændig tåbeligt (nok mest
> MC'isten), var det heldigt at ingen døde, det var jeg ellers overbevist om,
> da det skete.
>
S U K !

Ja, man kan jo dårligt kalde det for et uheld!
Begge har næsten med forsæt gjort noget tåbeligt!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

phk (09-11-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 09-11-04 09:16


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1ba8cacb5ea72db29897aa@news.tele.dk...
> In article <413e9d1a$0$270$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> kenneth@DetteSkalFjernes.krumling.dk says...

> S U K !
>
> Ja, man kan jo dårligt kalde det for et uheld!
> Begge har næsten med forsæt gjort noget tåbeligt!

En cyklist krydser vejen - og der kommer en motorcyklist på baghjulet med
100 km/t - og BEGGE har gjort noget tåbeligt?

Hmmmm!


--
Per, Esbjerg
Fhv. MC-ist



Hekto (09-11-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-11-04 09:38


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
news:41907c93$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> news:MPG.1ba8cacb5ea72db29897aa@news.tele.dk...
>> In article <413e9d1a$0$270$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
>> kenneth@DetteSkalFjernes.krumling.dk says...
>
>> S U K !
>>
>> Ja, man kan jo dårligt kalde det for et uheld!
>> Begge har næsten med forsæt gjort noget tåbeligt!
>
> En cyklist krydser vejen - og der kommer en motorcyklist på baghjulet med
> 100 km/t - og BEGGE har gjort noget tåbeligt?
>
> Hmmmm!
>
>
Go'morgen! .... bedre sent end aldrig!

Ja, BEGGE!

Man bør tænke sig om inden man krydser et optog med et par tusinde
motorcykler, når det er på sit højeste. Det var jo ike en overraskelse, at
der kom en MC!!!

Man bør ikke køre på baghjulet, slet ikke ved en sådan lejlighed!

--
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!



Jesper Hedegaard (09-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 09-11-04 18:48


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:419081eb$0$295$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
> news:41907c93$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
>> news:MPG.1ba8cacb5ea72db29897aa@news.tele.dk...
>>> In article <413e9d1a$0$270$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
>>> kenneth@DetteSkalFjernes.krumling.dk says...
>>
>>> S U K !
>>>
>>> Ja, man kan jo dårligt kalde det for et uheld!
>>> Begge har næsten med forsæt gjort noget tåbeligt!
>>
>> En cyklist krydser vejen - og der kommer en motorcyklist på baghjulet med
>> 100 km/t - og BEGGE har gjort noget tåbeligt?
>>
>> Hmmmm!
>>
>>
> Go'morgen! .... bedre sent end aldrig!
>
> Ja, BEGGE!
>
> Man bør tænke sig om inden man krydser et optog med et par tusinde
> motorcykler, når det er på sit højeste. Det var jo ike en overraskelse, at
> der kom en MC!!!
>
> Man bør ikke køre på baghjulet, slet ikke ved en sådan lejlighed!
>
> --
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
> industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
>
Eller godaften

Helt rigtigt, Hekto. Kørte selv med og kan kun sige at man skal være
temmelig dum for at krydse gennem den strøm af motorcykler.
Og forresten gøre det mod politiets anvisninger. De skal vel stadig
følges....
At prøve er faktisk direkte at provokere en ulykke - der er _ikke_ plads i
sådan en kortege til uventede sving/opbremsninger.
Jeg læste "for et stykke tid siden" ( ) - vistnok i denne tråd - at
klovnen på baghjulet sku' ha' rundet de 100 km/t da han ramte
fogænger/cyklisten (han trak vist over). Absolut heller ikke særligt
begavet, men ulykken var (som jeg ku' se det ved passage) sket i venstre
side af vejbanen.
Dvs at baghjuls-klovnen i det mindste kørte udenom det meste af kortegen
(ellers ku' han vel heller ikke få fart nok til stuntet). Absolut ikke tegn
på at han har sutten ordentligt i munden til hverdag...

Men at harmes over at en uskyldig fodænger påkøres, fordi han uskyldigt
prøver at krydse gaden mellem 5-6.000 mc'er (eller flere) er altså at
forenkle sagen lidt rigeligt.

Så PHK - hvis du aldrig har overværet dette optog så tag at parkere cv'en
uden på kystvejen, når Bakken åbner til foråret. Og sæt rigeligt med kaffe
over - det tar' sin tid før alle er forbi. Og mød tidligt op - ellers er al
parkering langs kystevejen optaget. Lige fra Fortet til Bellevue !

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder



Jacob Bunk Nielsen (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 10-09-04 15:57

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> 'Arrangementet' er annonceret. Motorcyklisterne synes jeg tager et
> rimeligt hensyn, når altså de nu engang er der ... tilstedeværelsen er
> p.t. ikke til diskution.

Men ikke voldsomt godt. En jeg kender bor fx på en vej der støder ud
til Strandvejen, og hvor eneste vej ud er ud til Strandvejen. Hans vej
var spærret af uden at at der havde stået nogle skilte i forvejen.
Hvis man ikke lige har fulgt med i hvornår Bakken lukker (det kan have
været svært nok i år) kan jeg såmænd godt se hvordan arrangementet kan
komme som en overraskelse.

I øvrigt er det vældig let at skyde skylden på de andre. Når jeg kører
på cykel i København oplever jeg også tit at bilister, motorcyklister
og andre cyklister er nogle idioter i trafikken. Som motorcyklist
oplever jeg nogenlunde det samme. Alle grupper af trafikanter er
faktisk ca. lige meget nogle idioter i trafikken.

> Alligevel ser man cyklister demonstrativt mase sig ind imellem
> motorcyklerne. Alligevel kørte de med dødsforagt ud foran kortegen hver
> gang der blev grønt ... og de havde holdt for rødt.

Ja, det var heller ikke smart. Her burde politiet nok lige have bedt
dem køre en anden vej.

Ud over det kan jeg sagtens se hvorledes det kan værre generende. Jeg
bor fx ikke så langt fra Parken. Hver gang der er fodbold eller et
andet større arrangement er gaden fyldt med biler, så det næsten ikke
er til at komme frem og tilbage. Det synes jeg også er irriterende,
men jeg lever med det. Dermed ikke sagt at jeg synes det er fedt. De
arrangementer er også "annonceret", da enhver der interesserer sig for
fodbold jo ved hvornår der er fodbold i Parken ... dem er jeg så bare
ikke en af, så det kommer som en overraskelse for mig hver gang.

--
Jacob, som end ikke gider se landskamp i TV | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Hekto (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-09-04 16:33

In article <spamdrop+m38ybitbng.fsf@paven.bunk.cc>, spam@bunk.cc
says...
> I øvrigt er det vældig let at skyde skylden på de andre. Når jeg kører
> på cykel i København oplever jeg også tit at bilister, motorcyklister
> og andre cyklister er nogle idioter i trafikken. Som motorcyklist
> oplever jeg nogenlunde det samme. Alle grupper af trafikanter er
> faktisk ca. lige meget nogle idioter i trafikken.
>

Sådan vil det nok altid være!
Til gengæld synes, i modsætniing til mange andre, at cykelister er
ekstremt dårlige til at passe på sig selv! Tegngivning, lygteføring og
vigepligt er nogle af de eksempler der falder mest i øjnene.
--
/Hekto .... der heller ikke gider at se fodbold!
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Jacob Bunk Nielsen (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 10-09-04 16:52

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> Til gengæld synes, i modsætniing til mange andre, at cykelister er
> ekstremt dårlige til at passe på sig selv! Tegngivning, lygteføring og
> vigepligt er nogle af de eksempler der falder mest i øjnene.

Ja, nogle er - ganske som en masse motorcyklister ikke kan finde ud af
at slukke blinklyset.

Korrekt tegngivning i forbindelse med højresving på cykel er tit ikke
ret meget værd fordi dem der skal se det befinder sig lige til venstre
for cyklisten og derfor ikke kan se den udstrakte højre arm..

Jeg har ofte været tæt på at blive kørt ned selv om jeg har haft
lygter på, har givet tegn osv. Billisterne (og motorcyklisterne)
overser bare en hvis man køre lidt mere end 7 km/t.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 11-09-04 13:22

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
>> Hvis man ikke lige har fulgt med i hvornår Bakken lukker (det kan have
>> været svært nok i år)
>
> Det lå nu fast allerede før den åbnede

Jo jo, men det var jo ikke samme dag som det plejede at være.

I år var han dog lidt advaret da jeg havde fortalt ham det samme dag
at jeg skulle ud og lukke Bakken.

> Det er også min erfaring efter mange års cykling i og hjem fra Kø'strup
> - dog føler jeg mig mest udsat som cyklist. Bl.a. fordi mange af
> stoppestederne er bygget, så buspassagererne ikke umiddelbart kan se, om
> de skal blive stående på hellen, indtil cyklisterne er kørt forbi, eller
> om de skal gå direkte ind på fortovet

Ja, buspassagerer er oftest som en hund i et spil kegler når de skal
stige af eller på en bus. Selv om der er en helle de bør stå ud på så
vader de bare ud over cykelstien.

Nogle buschauffører er flinke nok til lige at vente et kort øjeblik
med at åbne dørene til man er forbi hvis man kører kort efter bussen
når den stopper, men det er langt fra alle.

Som cyklist synes jeg dog de værste ting er at næsten ingen cyklister
kigger sig tilbage når de skifter bane, og mange ser sig heller ikke
til venstre før de svinger til højre. Jeg har da haft et par kedelige
oplevelser på den konto, og har derfor valgt at sætte farten lidt ned
når jeg cykler i byen.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408895
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste