brændstoffilter - diesel
Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 18:50

Hej,

Er der nogen af jer som kender prceduren for at skifte brændstoffilter på en
dieselvogn (Transporter fra 99) ?

Er det ikke noget med at der ikke må komme luft med ind ?

på forhånd tak

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-09-04 18:51

In news:413df3dc$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
David B <davidb at indutek dot com> wrote:
> Hej,
>
> Er der nogen af jer som kender prceduren for at skifte
> brændstoffilter på en dieselvogn (Transporter fra 99) ?
>
> Er det ikke noget med at der ikke må komme luft med ind ?

Jo, det er bedst, så sæt en klemtang på slangen, inden du skifter

Men er der ikke en spædepumpe / håndpumpe / primer på sådan en
Transporter? Det er der på "Patroliebåden"
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Lars Nielsen

Dato : 07-09-04 22:32

"David B" <davidb at indutek dot com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Er der nogen af jer som kender prceduren for at skifte brændstoffilter på
en
> dieselvogn (Transporter fra 99) ?

åbne låget
finde filter
af med filter
på med nyt filter
lukke låget
starte bilen

> Er det ikke noget med at der ikke må komme luft med ind ?

HeeHee... - moderne dieselbiler er selvudluftende, meen jo mere luft du kan
undgå, jo kortere tid skal du file den på starteren bagefter.
Ellers kan det godt tage en jævn tid og hive liv i svinet...

Lars / Viborg

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 00:05

> [...]
> undgå, jo kortere tid skal du file den på starteren bagefter.
> Ellers kan det godt tage en jævn tid og hive liv i svinet...

Plejer at køre motoren varm først, så kan man bare gi gas når man skal
starte/ lufte ud, så lyder der ikke så slemt..

/Mic
Passat 1,9TD

Fra : David Bjergsø

Dato : 08-09-04 08:27

"2860" <micsnabelainbounddotdk> wrote in message
> [...]
>>
> Plejer at køre motoren varm først, så kan man bare gi gas når man skal
> starte/ lufte ud, så lyder der ikke så slemt..

Takker for alle inputs ... jeg skifter det i løbet af dagen så, og lader
høre fra mig om det gik som det skulle.... nu så jeg jo lige at bagpotten
hænger underligt på den.... det må undersøges

/D