Hi-lux data
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 07-09-04 13:26

Hej

Jeg har planer om at købe en pick-up. Og mit valg er måske faldet på en
Hi-lux 2x4 fra midt i halvfemserne. Men jeg mangler lidt data på sådan
en"fætter", og jeg syntes ikke at jeg kan finde dem på nettet, og håber
derfor på at der er en herinden som kan hjælpe mig. Jeg mangler følgende
data:

Totalvægt
Egenvægt
Største trailer vægt
Brændstof økonomi (diesel)
Gode / dålige ting ved sådan en
Er der en som har en til salg ????????

På forhånd mange tak.

Ole

Fra : Lars Frandsen

Dato : 07-09-04 13:35

"Ole Rasmussen" <orpjUDENDETTE@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en"fætter", og jeg syntes ikke at jeg kan finde dem på nettet, og håber
> derfor på at der er en herinden som kan hjælpe mig. Jeg mangler følgende

Dårlige: forfærdelig i vådt og ikke mindst glat vejr, da den er
baghjulstrukket uden vægt på de trækkende hjul. Bagenden skrider ud og på
grund af den lille udveksling i styretøjet (5 omdrejninger mellem fuldt
udslag tv & th) er den svær at redde.

> Er der en som har en til salg ????????

Prøv PostDanmark Leasing, tidligere PostDanmark Auto.
Men jeg ville lede efter en forhjulstrukket pick-up istedet.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-09-04 21:47

Lars Frandsen telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> og på grund af den lille udveksling i styretøjet (5 omdrejninger
> mellem fuldt udslag tv & th) er den svær at redde.

Min L200 bruger ikke 5 omdr... Tvivler på, at en Hi-lux gør. Så skal man jo
dreje en omgang bare for at komme rundt om et sving..

Ikke en Hilux...

> Men jeg ville lede efter en forhjulstrukket pick-up istedet.

Nævnt een (rigtig) pick-up med forhjulstræk...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Lars Frandsen

Dato : 08-09-04 05:45

meddelelse news:413e1e41$0$205$14726298@news.sunsite.dk...
> Lars Frandsen telepaterede følgende til sin PC:
>
> Min L200 bruger ikke 5 omdr... Tvivler på, at en Hi-lux gør. Så skal man
jo
> dreje en omgang bare for at komme rundt om et sving..

Ja
Det er muligt, der "kun" var 4½ på dem, vi havde, men det er også nok. Vi er
heldigvis sluppet af med dem, så jeg kan ikke gå ud af prøve igen.

> Nævnt een (rigtig) pick-up med forhjulstræk...

Nævn en (rigtig) pick-up, der uden vægt bagpå ikke danser i vådt vejr
Nej, jeg ved ikke, om de findes, men jeg ved bare, hvor forfærdelig en
Hi-Lux er, når det er vådt.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-09-04 08:58

Lars Frandsen telepaterede følgende til sin PC:
> Nævn en (rigtig) pick-up, der uden vægt bagpå ikke danser i vådt vejr

Min.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Lars Frandsen

Dato : 08-09-04 12:07

meddelelse news:413ebb7d$0$203$14726298@news.sunsite.dk...
> Lars Frandsen telepaterede følgende til sin PC:

Åh, gid jeg kunne

> Min.

Var det en Mitsubishi L200? Så vil jeg da anbefale Ole at købe sådan en
istedet for Hi-Lux'en, for den er efter min mening ubehagelig at køre i i
vådt vejr.
Jeg har kørt i flere forskellige Hi-Lux'er, og selv med en massiv jernbom
bagpå var den alt for livlig bagi.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-09-04 13:33

Lars Frandsen telepaterede følgende til sin PC:

> Åh, gid jeg kunne

He he. Det kunne være smart...

> Var det en Mitsubishi L200?

Ja, så længe det varer. Jeg kører 200 km hver dag, så den skal desværre
skiftes ud...

> Så vil jeg da anbefale Ole at købe sådan
> en istedet for Hi-Lux'en, for den er efter min mening ubehagelig at
> køre i i vådt vejr.

Ok. Det er mange år siden jeg har kørt i en Hi-Lux, så jeg kan ikke
sammenligne.
Det kan ske, at det er de ekstra bredde hjul der gør, at den ikke smutter...
(Selvom det i teorien vel egenlig burde gøre det være...)

> Jeg har kørt i flere forskellige Hi-Lux'er, og selv med en massiv
> jernbom bagpå var den alt for livlig bagi.

Hmm. Min har aldrig smidt bagenden - selvfølgelig har den, hvis jeg har
givet den fuld gas på en meget sne glat vej. Men hvis det endelig er, så er
den svær, at få til at smide bagenden i fx et sving på en sneglat vej - tror
akselafstanden og den forøgede sporvidde har stor betydning...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : TG4600

Dato : 08-09-04 14:00

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> [...]

tror
> akselafstanden og den forøgede sporvidde har stor betydning...

Min L200 kunne nu sagtens smide med bagende, når der var lidt glat, men i
4wd + vinterdæk var det næsten umuligt. Selv når der var isslag, skulle den
provokeres noget.

Men generelt tror jeg nok godt man kan sige at baghjulstrukne pickups med
ringe last og sommer/standard dæk er noget livlige på et glat underlag, der
er min oplevelse. Derfor ville jeg aldrig vælge en pickup uden 4wd, men
sådan er vi jo så forskellige.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-09-04 20:31

TG4600 telepaterede følgende til sin PC:
> Men generelt tror jeg nok godt man kan sige at baghjulstrukne pickups
> med ringe last og sommer/standard dæk er noget livlige på et glat
> underlag, der er min oplevelse.

Havde du så ordentlige dæk på?
Jeg kører _altid_ på gode dæk med nok mønster.

> Derfor ville jeg aldrig vælge en
> pickup uden 4wd, men sådan er vi jo så forskellige.

Det ville jeg ikke uanset hvad...

--
Mvh. Morten Fruergaard