Skifte viskearm, GOLF III Stc. 96
Fra : Jesper

Dato : 07-09-04 08:58

Hej

Ja det lyder banalt, og det er det sikkert også.

Konen har knækket viskerarmen til bagruden, og jeg har nu skaffet en ny og
vil sætte den på.

Yderst sidder en møtrik der kan skrues af uden videre, men hvad skal der ske
derefter? Skal viskerarmen bankes løs med en hammer (har forsøgt uden held,
og er bange for at slå for hårdt og ødelægge noget), eller skal den store
møtrik inderst også løsnes.
Da jeg ikke har en nøgle der kan passe til den inderste store møtrik er det
ikke forsøgt, men spørgsmålet er om den overhovedet skal løsnes.

Håber andre der har stået med samme udfordring kan give mig et tip !

Mvh. Jesper

Fra : Martin

Dato : 07-09-04 09:24

> [...]
> ikke forsøgt, men spørgsmålet er om den overhovedet skal løsnes.
>
> Håber andre der har stået med samme udfordring kan give mig et tip !

Det burde være nok at fjerne møtrikken - så skulle viskerarmen kunne trækkes
af. Den kan dog godt finde på at sidde ret godt fast. Det er nok en skidt
ide at bruge en hammer - så hellere en aftrækker. Alternativt kan en
nedstryger vel bruges til at skære den gamle arm af med.

Det skal lige nævnes, at min erfaring stammer fra Scirocco '82, men jeg tror
nu ikke at systemet er ændret.

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 11:51

> [...]
> nedstryger vel bruges til at skære den gamle arm af med.
>
> Det skal lige nævnes, at min erfaring stammer fra Scirocco '82, men jeg

Systemet er det samme endnu, man plejer at kun vrikke den af, da den kan
være groet godt fast i de små stråler på akslen, fordi alt skidtet fra vejen
ender på bagklappen. Prøv evt at gi den lidt rustløse først.

Mvh
/Mic
Passat 1,9TD

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-09-04 12:31

Jesper wrote:
> [...]
> løsnes.
>
> Håber andre der har stået med samme udfordring kan give mig et tip !

Du skal nøjes med at afmontere den yderste møtrik, herefter vipper du selve
viskerarmen ud (ligesom når du skal skifte gummiet), og vrikker lidt op/ned
med armen, så plejer de i 99% af tilfældene at komme løs.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jesper

Dato : 07-09-04 19:27

Tusind tak. Det hjalp at vrikke voldsomt.
Nu er den taget af.

vh. Jesper

Fra : Brian

Dato : 07-09-04 21:32

Hejsa

Jesper skrev:
> Tusind tak. Det hjalp at vrikke voldsomt.
> Nu er den taget af.

Jamen så skal du da lige have universal rådet fra Haynes:
"Refitting is a reversal of removal"

Så skulle den ged være barberet

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-09-04 18:16

Brian wrote:
> Hejsa

> Jamen så skal du da lige have universal rådet fra Haynes:
> "Refitting is a reversal of removal"

Jeps, man sætter den på, vrikker voldsomt og derefter skruer man møtrikken

> Så skulle den ged være barberet

Kinky

Per
www.perbeer.ninja.dk