Citroen C2 spørgsmål
Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-09-04 20:17

Jeg har købt en Citroen C2 1.4I VTR Sensodrive, får den leveret om en uges
tid, og har et par spm. om den, som jeg dels ikke fik spurgt sælgeren om,
dels som han ikke var sikker på, og som jeg ikke har kunnet finde svar på
på citroen.dk

1. Bagsæderne, kan de justeres hver for sig?
1 a. Eller kan de ikke justeres?
1 b. Kan de vippes op?
1 c. Jeg fik ikke prøvet at kravle om på bagsædet, hvor god plads er der?
Skal man helst være et lille barn, eller kan en voksen også komme derom?
1 d. Hvordan føles det at side på bagsædet, i "forsæder"?
1 e. Isofix beslag på bagsæderne, hvad er det?

2. Bordcomputeren, hvad har den af funktioner?
2 a. Sælgeren nævnte at den har flere tip tæller, kan vise hvor meget benzin
der er i tanken, hvad man køre litteren, men har den flere funktioner?
f.eks. vise hvor når der skal skiftes olie, og iøvigt service.

3. Spejlene med VTR pakken er el-indfoldelige, men Citroen har ikke nogen
1.4i VTR Sensodrive med VTR pakken, så den har jeg ikke, er spejlene så
stadig indfoldelige?

4. Sensodrive, sælgeren kunne få den til at køre rimeligt glat, men et par
gange dykkede den for mig, når den skiftede gear, han sagde at man hurtigt
vænner sig til hvor dan den skal køres, hvad er jeres oplevelser der?

5. Autostop på forsideruderne, hvad er det?
5 a. quickkontakt, hvad er det?

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
Jeg har lavet en ny hjemmeside http://milli.dk/

Fra : Jens

Dato : 06-09-04 20:31

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> wrote:

> 1 e. Isofix beslag på bagsæderne, hvad er det?

Isofix beslag er svjh til befæstigelse af en barnestol beregnet til
Isofix.

> 5. Autostop på forsideruderne, hvad er det?

Prøv at stikke noget ud af den åbne rude (en blyant - for de tapre: en
finger) og luk ruden. Virker aotostoppet bliver fingeren ikke kappet af.

> 5 a. quickkontakt, hvad er det?

Vinduet kører op eller ned så længe du påvirker kontakten. Med en
quickkontakt vil et lidt længere tryk bevirke at ruden kører i top hhv.
bund, selv om du slipper kontakten inden. Trykket skal i min Xantia vare
ca. 1 sek. for at quickfunktionen virker.
--

Jens F (som ikke kunne drømme om at købe en bil uden at vide, hvordan
pladsen er på bagsædet)

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 06-09-04 21:09

> [...]
> dels som han ikke var sikker på, og som jeg ikke har kunnet finde svar på

Tillykke med købet - den skal du nok blive glad for.
Jeg har dog en C3 HDi SensoDrive, men mon ikke mange af tingene er de samme.

> 1. Bagsæderne, kan de justeres hver for sig?
> 1 a. Eller kan de ikke justeres?

Hvilken form for justering tænker du på? Tror ikke der er nogen, andet end
at de kan ligges ned - og sædebunden kan ikke vippes væk.

> 1 c. Jeg fik ikke prøvet at kravle om på bagsædet, hvor god plads er der?

Den er ikke fantastisk, svjh. Jeg vil antage at den er en smule mindre en
C3'en. Her kan man godt have voksne mennesker bagi, men jeg ville ikke køre
med dem hele vejen til Østrig, med mindre de havde rimeligt korte ben. Men
hvis man ikke kører forsæderne helt bagud, går det som regl fin.

> 1 d. Hvordan føles det at side på bagsædet, i "forsæder"?

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål? Men jeg har heller ikke rigtigt prøvet
at sidde deromme - jeg er jo for det meste chauffør.

> 2. Bordcomputeren, hvad har den af funktioner?

I C3'en viser den aktuelt brændstofforbrug ( liter / 100 km), gns. forbrug
(siden nulstilling), gns. hastighed (også siden nulstilling),
kilometertæller, 1 stk. triptæller og anslået antal kilometer i tanken (v.
nuværende forbrug tror jeg).

> [...]
> der er i tanken, hvad man køre litteren, men har den flere funktioner?
> f.eks. vise hvor når der skal skiftes olie, og iøvigt service.

Min kan ikke vise hvor mange liter der er, men blot hvor mange km. den tror
der er. Når man starter bilen viser den hvor mange km der er til service,
samt oliestanden (5-6 niveauer mener jeg - et oliesymbol og alá "£ oooo--".

> 3. Spejlene med VTR pakken er el-indfoldelige, men Citroen har ikke
nogen
> 1.4i VTR Sensodrive med VTR pakken, så den har jeg ikke, er spejlene så
> stadig indfoldelige?

Det er de i C3'en. Her var der iøvrigt også en masse rod med, hvilket udstyr
der skulle være der. F.eks. har jeg læderrat og fartpilot, selvom det ikke
skulle være der. Til gengæld har jeg tromlebremser bagpå, selvom det skulle
have været skiver. I mit tilfælde var det vist fordi at min bil var en af de
første der trillede ud fra fabrikken.

> [...]
hurtigt
> vænner sig til hvor dan den skal køres, hvad er jeres oplevelser der?

Nu ved jeg ikke helt hvordan gearkassen opfører sig med benzin motor, men
min erfaring er at den gør det gennemsnitligt lige så godt som man selv
ville. Nogle gange lidt bedre, andre gange ringere. Det afhænger jo i høj
grad af hvor meget moment der er til rådighed ved dit aktuelle antal
omdrejninger. Jeg tror bare at man bemærker det fordi man ikke selv skifter.
I hvert fald lægger jeg ikke mærke til det når jeg ikke selv kører. I og med
at gearskiftet ikke foretages så hurtigt som når man gør det manuelt, tror
jeg at man mere får den der "dykkende" fornemmelse. Kører man pænt (uden alt
for kraftige accelerationer), går det som hovedregel rigtigt fint.

/Kasper Hansen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-09-04 21:52

Kasper Hansen [8270] skrev:

> Tillykke med købet - den skal du nok blive glad for.

Det håber jeg også, jeg skal låne de 158.000 i banken, det får jeg til nogle
håndøre over 2.000 måneliget over 84 måneder, skulle forhandleren finasere,
så skulle jeg skaffe 20% og af de 80% skulle de have 1.970 måneldigt, så
det bliver ikke så hårdt at være mig, som jeg havde indstillet mig på

> Jeg har dog en C3 HDi SensoDrive, men mon ikke mange af tingene er de
> samme.

Programmet i dem skulle være det samme, men med forskellige data, pga.
forskællene i bilernes vægt/motorydelse.

> Hvilken form for justering tænker du på? Tror ikke der er nogen, andet end
> at de kan ligges ned - og sædebunden kan ikke vippes væk.

På noogle modeller kan de skubbes frem og tilbage.

> Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål?

Normalt så er bagsæder jo af sofa typen, men i C2 er det forsæder der er
monteret som bagsæder, det er noget specielt.

> Men jeg har heller ikke rigtigt
> prøvet at sidde deromme - jeg er jo for det meste chauffør.

Det vil også komme til at være svært at få mig om på bagsædet, det er jo min
bil

> I C3'en viser den aktuelt brændstofforbrug ( liter / 100 km),

Kan man ikke engang vælge hvad man vil have

> gns. forbrug
> (siden nulstilling), gns. hastighed (også siden nulstilling),
> kilometertæller, 1 stk. triptæller og anslået antal kilometer i tanken (v.
> nuværende forbrug tror jeg).

OK

> Min kan ikke vise hvor mange liter der er, men blot hvor mange km. den
> tror der er.

OK. Nu jeg tænker nærmer over det, så den Volvo lastbil jeg kørte i for
nogle år siden, det den viste var hvor meget der er brugt siden
nulstilling, Det brugte jeg så til at vide, hvor meget der er på tanken.

> Når man starter bilen viser den hvor mange km der er til
> service, samt oliestanden (5-6 niveauer mener jeg - et oliesymbol og alá
> "£ oooo--".

Men den analysere ikke olie kvaliteten, for at fortælle at nu er det tid til
at skifte olien, også selvom der er langt ifl. servicehæftet? De fleste af
de Mercedes lastbiler vi har på arbejdet gør, så det er muligt.

> nogen
> Det er de i C3'en.

Det er lækkert, jeg holder ud til en stærkt befærdet vej, så kan jeg vippe
spejlet ind, så bliver det ikke så let fyldt med smågrus, så man ikke kan
se noget i det,,,

> Her var der iøvrigt også en masse rod med, hvilket
> udstyr der skulle være der. F.eks. har jeg læderrat og fartpilot, selvom
> det ikke skulle være der.

Og du ikke har betalt for det? Det er jo ikke dårligt,,,

> Til gengæld har jeg tromlebremser bagpå, selvom
> det skulle have været skiver.

Det er vel også et byt der er til at leve med?

Fra : KASO

Dato : 08-09-04 07:30

> Det er vel også et byt der er til at leve med?

Specielt i lyset af, at tromlebremser kræver mindre
vedligeholdelse/udskiftning i det danske klima (bagerste skivebremser har en
tendens til at ruste fordi de bliver brugt for lidt - de skal derfor skiftes
før de er slidt op - tromlebremser klarer sig bedre her).