Endelig: bilkøer i hovedstaden koster 5.5 ~
Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 06-09-04 15:05

Hej

http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040906/MILJO/109100017

Endelig er der så kommet tal på.

Jeg har altid betragtet det som tidspilde og ressourcespild uden lige
!

Det nedsætter samfundets produktivitet, eller frihed og trivsel, om
man vil.

Kan vi ikke på længere sigt få dubleret motorvejsnettet i København ?

og de skal ialfald ikke have flere motroveje i Jylland. De kører 130
uanset hvad, i forvejen.

:-/

Jeg bruger heldigvis cykel/tog til job, og ikke bil. Den holder
derhjemme hele dagen. Gider ikke betale 20.000 kr om året for at
parkere. Det er også ressource-spild.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-04 15:56

> Jeg har altid betragtet det som tidspilde og ressourcespild uden lige
> !
>
> Det nedsætter samfundets produktivitet, eller frihed og trivsel, om
> man vil.

Det kan vel næppe undre nogen når 1/3 af danmarks befolkning skal klynge sig
sådan sammen og ikke vil benytte metro, cykel og offentlige transport.
København har en unaturlig stor størrelse, der er flere i KBH end i Berlin
eller Hamborg......ville jo svare til at der skulle bo 27 mil. mennesker i
Berlin.
Men nå man kan jo selv vælge hvor i landet man vil bo, så folk må bare stå
lidt tidligere op hvis de skal når det samme
Samfundsmæssigt bliver der nok ikke spildt så meget ved det (set med
produktionsøjne...37 timer/uge) men byboerne spilder da en masse tid på at
sidder og lege koblings-ryttere.

Vores direktør har netop for at modsvare dit indlæg, meld ud til medierne at
hvis ikke der kommer flere tilflyttere til Sønderjylland så vil der ryge
arbejdsplader i regionen (og de ryger nok til udlandet). Så vi ligger vist
som vi selv har redt.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 06-09-04 16:00

KLIP

> [...]
> arbejdsplader i regionen (og de ryger nok til udlandet). Så vi ligger vist

Han kan vel ikke få nogen "Køvenhavnere" (= dem der er flyttet dertil fra
provinsen indenfor de sidste 6 måneder og allerede er mere indfødte end
3-generations Amar'kanere) til Fynshav, Guderup endsige Helved ...

Bjørn Jørvad

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-04 16:04

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> provinsen indenfor de sidste 6 måneder og allerede er mere indfødte end
> 3-generations Amar'kanere) til Fynshav, Guderup endsige Helved ...

Nej, de folk med kvalifikationer gider kun bo i storbyerne

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 06-09-04 16:07

KLIP

> medierne
> vist

> Nej, de folk med kvalifikationer gider kun bo i storbyerne

O.k.

At flytte Danfoss til "Køvenhavn" ville nok være for kostbart.

Så må fabrikken jo bare udenlands...

Bjørn Jørvad

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-04 16:22

> [...]
> fra

> O.k.
>
> At flytte Danfoss til "Køvenhavn" ville nok være for kostbart.

Er allerede godt igang. over 50% er i udlandet.
Så hvem der skal financere flere københavnske (el. jyske) motorveje i
fremtiden må vi se

--
Tom

Fra : Cosworth POWER

Dato : 06-09-04 18:28

> Er allerede godt igang. over 50% er i udlandet.
> Så hvem der skal financere flere københavnske (el. jyske) motorveje i
> fremtiden må vi se

Mon ikke man havde gjort det alligevel?? Det tror jeg!

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : TGD

Dato : 06-09-04 16:36

<KLIP>

> [...]
> arbejdsplader i regionen (og de ryger nok til udlandet). Så vi ligger vist

Så kunne det være han skulle gribe dybt i kalveskindet, for det er fint nok
og få lidt presse på man mangler arbejdskraft, men hvis han ikke vil betale
en ordentlig løn kan han ligeså godt flytte med det samme.

Fra : BJ

Dato : 06-09-04 20:13

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
betale
> en ordentlig løn kan han ligeså godt flytte med det samme.

Danfoss betaler vel den løn, folk er værd..

Bjørn Jørvad

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 07-09-04 07:30

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:<413c7a73$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Det kan vel næppe undre nogen når 1/3 af danmarks befolkning skal klynge sig
> sådan sammen og ikke vil benytte metro, cykel og offentlige transport.

Mener du dermed at alle dem der parkerer på Køge Bugt motorvejen hver
morgen og eftermiddag først er kørt ud af København for derefter at
køre tilbage igen? Nej, vel?

Det er ikke københavnerne men dem der *arbejder* i København men bor
udenfor, der sidder i køerne. Og de har ikke mulighed for at tage
metro eller bus. Når man dertil lægger DSB's pendlerfjendske politik,
er det ganske forståeligt at mange tager bilen. Der kan man da i det
mindste sidde ned.

> Samfundsmæssigt bliver der nok ikke spildt så meget ved det (set med
> produktionsøjne...37 timer/uge) men byboerne spilder da en masse tid på at
> sidder og lege koblings-ryttere.

Ifølge artiklen i papirudgaven af Politiken kommer langt den største
del af de 5,5 milliarder fra omkostningerne ved forsinket
erhvervstransport, så jo, det er netop på den samfundsmæssigige side
spildet kommer.

Ebbe

Fra : Mark Sandberg

Dato : 06-09-04 16:09

"JK ( at mail dot dk)" skrev i en meddelelse:

> http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040906/MILJO/109100017
>
> Endelig er der så kommet tal på.

Kunne de så ikke også lave en beregning på, hvad de latterlige lave
hastighedsgrænser i Danmark koster ?

> Jeg har altid betragtet det som tidspilde og ressourcespild uden lige
> !

Det gælder også mange af hastighedsgrænserne.

> Det nedsætter samfundets produktivitet, eller frihed og trivsel, om
> man vil.

Fik Duracell-manden lov at bestemme, gik Danmark helt istå.

/Mark.

Fra : alexbo

Dato : 06-09-04 16:21

"Mark Sandberg" skrev

> Kunne de så ikke også lave en beregning på, hvad de latterlige lave
> hastighedsgrænser i Danmark koster ?

Båndbredde.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas H.

Dato : 06-09-04 17:17

> "Mark Sandberg" skrev

> Båndbredde.

Hehe

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 07-09-04 18:17

En helt masse bits fra Mark Sandberg til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Kunne de så ikke også lave en beregning på, hvad de latterlige lave
> hastighedsgrænser i Danmark koster ?

Jeg gætter på at det faktisk sparer samfundet flere penge end det koster...

[...]

> Fik Duracell-manden lov at bestemme, gik Danmark helt istå.

Hvem?

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I don't do alive. I do dead!"
-- Emily Mortimer as Dakota in '51st State'

Fra : Hans Christian

Dato : 06-09-04 16:30

"JK ( at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg bruger heldigvis cykel/tog til job, og ikke bil. Den holder
> derhjemme hele dagen. Gider ikke betale 20.000 kr om året for at

Folk kunne jo begynde at lave sammenkørings ordninger, istedet for at sidde
ene mand i bilen... Det gør de jo i næsten 2/3 del af alle biler der holder
i kø....

Venlig hilsen

Fra : TGD

Dato : 06-09-04 16:39

"Hans Christian" <Hans@webspeed.uk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
sidde
> ene mand i bilen... Det gør de jo i næsten 2/3 del af alle biler der

Vi kunne også uddele helikoptere til alle.

Skal sku ikke have en eller anden kogle med når jeg kører og sidder i kø.

Næ vi kunne starte med at kræve bompenge fra alle dem der kører IND til Kbh.
det er sgu dem der gør det til et helvede for os der betaler vore skat i
Kbh.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 06-09-04 18:29

> [...]
>
> Næ vi kunne starte med at kræve bompenge fra alle dem der kører IND
> til Kbh. det er sgu dem der gør det til et helvede for os der betaler

Hørt!!

Fra : Thomas H.

Dato : 06-09-04 23:10

> Næ vi kunne starte med at kræve bompenge fra alle dem der kører IND til
Kbh.
> det er sgu dem der gør det til et helvede for os der betaler vore skat i

Jeg synes bare de skulle flytte alt virksomhed ud af København, så kunne I
sidde der og glo, mens I håbede på lidt penge via Tivolis besøgende hvis det
er godt vejr...

Fra : TGD

Dato : 07-09-04 20:04

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> sidde der og glo, mens I håbede på lidt penge via Tivolis besøgende hvis

Hmmmm der er vist en der er misundelig...

Fra : Thomas H.

Dato : 07-09-04 21:47

> "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
>
> <KLIP>

> det
>
> Hmmmm der er vist en der er misundelig...

På hvad ? Det er da latterligt at have en masse erhvervsliv = intægter til
kommunen, og så brokke sig over at medarbejderne tager hen og passer deres
arbejde, plus at kunder kommer udefra og lægger penge i butikkerne!

Fra : Thomas H.

Dato : 06-09-04 17:18

> [...]

sidde
> ene mand i bilen... Det gør de jo i næsten 2/3 del af alle biler der

Ja for de skal jo samme sted hen alle sammen ikke? Det er simpelthen så dumt
et argument det der!

Fra : Hans Christian

Dato : 07-09-04 16:26

> sidde
> holder
>
> Ja for de skal jo samme sted hen alle sammen ikke? Det er simpelthen så
dumt
> et argument det der!

Nope! For når du er i kbh er der gode offentlige forbindelser....

Fra : anders majland

Dato : 07-09-04 19:10

> Nope! For når du er i kbh er der gode offentlige forbindelser....

Host - det afhænger helt af hvor man skal hen ...

Jeg har forsøgt at klare mig med offenlig transport mellem valby og
søborg. Det er kun 10km og 2 HT zoner - Alligevel tog det tæt på 2 timer
dagligt.

For sjov slog jeg igen lige ruten op på rejseplanen.dk Det kan gøres på
43min på det mest optimale tidspunkt af dagen - Men så er der 2 skift
(hvor risikoen for at miste en forbindelse er temmelig stor der er 1min
at skifte på ifølge køreplanen).

Med et skift tager det 1 timer og 5 eller 6 min (igen afhængigt af
tidspunktet på dagen). Altså hver vej ... Kald et bare for "gode
offenlige forbindelser" men det fik mig til først at køre knallert og
senere bil/motorcykel ... På motorcykel eller i bil tager det typisk
15-20min hver vej. Det kan "man" også gøre det på cykel. Men jeg gider
ikke de mange lydkryds om morgenen.... Den hurtigste måde at komme frem
på er ellers helt sikkert på cykelstien. Enten med pedaler eller på en
30 knallert

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 07-09-04 20:05

"Hans Christian" <Hans@webspeed.uk> skrev :

>Nope! For når du er i kbh er der gode offentlige forbindelser....

*det* er jo en knald_i_hatten betragtning - nogle kan have behov for
at have en del materialer med sig, og at tage de offentlige tværs
gennem byen, med servicekuffert, og andet grej, er sgu' ikke en option

endvidere skal man jo også kunne stille sin bil ved et eller andet
trafikknudepunkt - men , der er sjældent plads til at stille sin bil
fra sig, og så er der jo lige den detalje : det er kraft...... surt at
komme tilbage, og se bilen ribbet for ting

Du kan vidst gøre det bedre ?
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 07-09-04 21:53

> Nope! For når du er i kbh er der gode offentlige forbindelser....

Øøh nå ..ja sikkert hvis man bor lige op ad en station, og arbejder lige ved
siden af en i den anden ende.

Det folk reelt har ondt i røven over, er liiiige det sted hvor de mange
tusind mennesker kører samme sted i hver deres bil, at de så kommer tusinde
forskellige steder fra, og har destination over hele byen er lige meget, men
lige der hvor de kører i en lang kø i hver deres kapitalist-køretøj, det er
fandeme for galt ....kom nu videre!

Fra : TGD

Dato : 06-09-04 16:40

"JK ( at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Kan vi ikke på længere sigt få dubleret motorvejsnettet i København ?

Bed sjællænderne om at parkere deres bil udenfor Kbh. så os der bor her kan
komme frem.

Fra : Jonas R.

Dato : 06-09-04 17:19

TGD wrote:
> [...]
>
> <KLIP>

> Bed sjællænderne om at parkere deres bil udenfor Kbh. så os der bor

Second that :)

Fra : Klaus G.

Dato : 06-09-04 18:58

> Det nedsætter samfundets produktivitet, eller frihed og trivsel, om
> man vil.
>
> Kan vi ikke på længere sigt få dubleret motorvejsnettet i København ?

Men kan alle de andre veje klare at der kommer et ekstra spor eller to mere
på i hver retning? Jeg mener, så må "trykket" da bare blive flyttet hen til
et andet punkt.

> og de skal ialfald ikke have flere motroveje i Jylland. De kører 130
> uanset hvad, i forvejen.

Fordomme fordomme fordomme...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : anders majland

Dato : 07-09-04 10:42

> Men kan alle de andre veje klare at der kommer et ekstra spor eller
> to mere på i hver retning? Jeg mener, så må "trykket" da bare blive
> flyttet hen til et andet punkt.

Lige præcis. Jeg ved at der f.eks er længere rødt nu for dem der kommer
ind ved folehaven end der var for et par år siden. Simpelthen for at
mindske presset på vejene og skabe større fremkommelighed for alle ...

Fra : anders majland

Dato : 07-09-04 10:39

> og de skal ialfald ikke have flere motroveje i Jylland. De kører 130
> uanset hvad, i forvejen.

På enkelte strækninger ville et par ekstra spor da hjælpe... Ikke
nødvendigvis motorvej, men måske bare en 3 sporet vej efter svensk
forbillede - Altså en ad dem hvor der skiftevis er 2 spor til den ene og
så den anden retning. Det sammen med et midterautoværn giver veje der er
næsten så sikre som motorveje ...

Btw så er der ikke mange der kører over 128km/t på det almindelige
vejnet - og slet ikke lastbiler....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk - Arbejdsramt i KBH.
email address in header is not valid

Fra : Thomas H.

Dato : 07-09-04 21:55

meddelelse news:413d9b24$0$206$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> nødvendigvis motorvej, men måske bare en 3 sporet vej efter svensk
> forbillede - Altså en ad dem hvor der skiftevis er 2 spor til den ene og

Det hjælper jo ikke, for det er jo umuligt at køre mere end 80 på en
landevej, lige meget hvad! Det er fysisk umuligt, basta!

Fra : anders majland

Dato : 07-09-04 22:54

> Det hjælper jo ikke, for det er jo umuligt at køre mere end 80 på en
> landevej, lige meget hvad! Det er fysisk umuligt, basta!

Jeg så nu også gerne at det blev motortrafikvej med en hastighedsgrænse
på 90

På strækningen Århus->Ebeltoft er der en sådan strækning. Ikke med 3
spor hele vejen, men dog med et par ekstra spor et par steder. Ligeledes
på Hillerødsmotorvejens forlængelse.