Rystelser i rattet
Fra : Martin P.

Dato : 06-09-04 15:03

Hmm min bil ryster i rattet når man kører mere end 100kmt ..

Det underlige er at man kan køre f.eks 120kmt uden de store rystelser og
pludselig er der mere kraftigere rystelser, selvom man holder hastigheden.
Underligt? Ja meget.

Den har altid rystet en liiiile smule ved de hastigheder, men nu er der
kommet nyt dæk på og den ER afbalanceret ORDENTLIGT (Hos Ivar Jensen).

Har også prøvet at bytte om på for/baghjul uden held. Støddæmpere og fjedre
fejler heller ikke noget.

Kan det være styrekuglerne der er slidt og kan styrekugler give rystelser i
rattet? Der er ikke ratslør.

Mvh.

Martin

Fra : Ted

Dato : 06-09-04 16:27

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Underligt? Ja meget.

> Kan det være styrekuglerne der er slidt og kan styrekugler give rystelser

Det kan være en af dine bremser som hænger ubetydeligt, men selvfølgelig
betydeligt når den ryster.

Det kan være en smule slup i en styre eller bærekugle

Det kan være en ½defekt bøsning i undervognen

Det kan selvfølgelig være en skæv fælg eller dæk, men det skulle gerne være
efterset ifb med afbalancering.

Det kan være en bremseskive som ikke ligger 100% på navet ( en lillebitte
rustskal eller noget snavs er nok )

Det kan også være noget med transmissionen, altså en defekt kardan, kryds,
inderste trækakselled osv.

Det kan selvfølgelig også være noget helt andet. så få den efterset, evt hos
ivar jensen.

Teddy

Fra : Martin P.

Dato : 06-09-04 17:01

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan være en af dine bremser som hænger ubetydeligt, men selvfølgelig
> betydeligt når den ryster.

Ingen af bremserne hænger. Har netop også sat nye skiver på.

> Det kan være en smule slup i en styre eller bærekugle

Ja det vil jeg få checket!

> Det kan være en ½defekt bøsning i undervognen

Ja det skal vel også checkes ..

> Det kan også være noget med transmissionen, altså en defekt kardan, kryds,
> inderste trækakselled osv.

Den ryster også ved udkobling, så det udelukker vel kardannen?

--
- Martin

Nissan Almera GTi